Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

#1455
Citaat van: D.H.Skolten op augustus 07, 2022, 16:34:48
Ik vind Henk een geweldige man maar een zeer beperkte trainer, hij kan maar op 1 manier spelen en maakt ons daardoor heel erg voorspelbaar. We weten allemaal dat Tol een ervaren speler naast zich nodig heeft maar Henk ziet het weer anders. Net als Smit die je nooit als vleugelspeler moet gebruiken maar Henk ziet het weer anders. Hetzelfde met Paulissen. Net als dat wij allemaal weten dat Paulissen er in moet ipv Jacobs, maar nee Henk ziet het weer anders. Henk gaat hier net zolang mee door totdat we gedegradeerd zijn, tenzij er meerdere goede spelers bijkomen. En nee, ik ben niet negatief maar realistisch.

Wel een re?el verhaal. Henk is een prima trainer maar soms ook eigenwijs, net als de meeste trainers. Deze wedstrijd deed me denken aan GAE in 2020. Daar verloren we ook door een zwakke start en een mislukte taktiek. Ook toen was er wat paniek dat we niet zouden promoveren. Gelukkig kwam het allemaal toch nog goed.

PePe

Tol is met Bergsma een goed duo. Tol is zonder Bergsma een stuk minder!!

Sakas

Citaat van: PePe op augustus 07, 2022, 17:23:06
Tol is met Bergsma een goed duo. Tol is zonder Bergsma een stuk minder!!

Ik verwacht ook wel wat van Bergsma! Is ook de afgelopen teee jaar al captain geweest, denk dat hij die rol straks gaat opeisen.
Laat sien ast foor Cambuur bist!

sunderland

Citaat van: D.H.Skolten op augustus 07, 2022, 16:34:48
Ik vind Henk een geweldige man maar een zeer beperkte trainer, hij kan maar op 1 manier spelen en maakt ons daardoor heel erg voorspelbaar. We weten allemaal dat Tol een ervaren speler naast zich nodig heeft maar Henk ziet het weer anders. Net als Smit die je nooit als vleugelspeler moet gebruiken maar Henk ziet het weer anders. Hetzelfde met Paulissen. Net als dat wij allemaal weten dat Paulissen er in moet ipv Jacobs, maar nee Henk ziet het weer anders. Henk gaat hier net zolang mee door totdat we gedegradeerd zijn, tenzij er meerdere goede spelers bijkomen. En nee, ik ben niet negatief maar realistisch.
ik ben ook realistisch en een goede trainer houd altijd vast aan zijn principes en ook zijn spelopvatting hoe die ook mag uitpakken. Henk heeft hier zo goed gepresteerd en als dank schrijf jij zoiets na een teleurstellende weds. Schrijf dat dan na Twente thuis vorig seiz ofzo dan ben je een grote vent.

Drumfather SCC

Skolten brandt Henk niet af toch? Hij heeft ergens gewoon gelijk
Cambuur heeft nou nooit ?cht een Plan B

Het is allemaal erg voorspelbaar onder Henk
Maar zijn kracht is dat hij het laat werken en dat is ook knap  |:)

Maar Henk is wel voorspelbaar, in bijna alles!
Je hoeft interviews niet te zien om te weten wat hij heeft gezegd met al zijn bekende clich?s (Tegenstander mooie club, Trainer is een topper, Gek op zijn jongens, Scheids ligt het nooit aan)
En zo kun je doorgaan

Nee, niet vaak eens met Skolten maar dit kun je hem niet verwijten vind ik

Collingwood

#1460
Henk de Jong is drie keer gepromoveerd, in feite drie keer kampioen geworden in de 1e divisie, en heeft in de eredivisie een 12e, 12e en 9e plek bewerkstelligd. Dat met over het algemeen zeer aantrekkelijk voetbal en een klein budget. Ik denk dat Cambuur zich zeer in de handjes mag knijpen met zo'n 'beperkte' trainer. Ik ben ervan overtuigd dat als hij met dezelfde prestaties een gelikte randstedeling was geweest in plaats van een enthousiaste noorderling met een accent hij al lang bij grotere clubs de kans had gekregen.
Kalmte alleen kan u redden.

veteraan

Henk is een prima trainer als hij over het juiste materiaal beschikt
Geen groot tacticus maar wel een motivator en hij durft aan te vallen ook met risico?s

Alleen de selectie is nog niet op orde, en Henk zelf moet ook nog zijn evenwicht terugvinden
Dus als beide vleugels bezet zijn, het middenveld weer is ingespeeld en de verdediging 30 % minder ?lekt? dan redden we het !

sunderland

Al zijn assistenten waaronder Arne slot zijn laaiend enthousiast over hem en noemen hem ook tactisch zeer sterk. Iedereen praat elkaar maar wat na door te zeggen dat ie tactisch niet sterk is. Hij is idd  ook een mensen mens. En dat hij vasthoudt aan zijn spelopvatting maakt hem ook sterk vind ik. Lees ook maar eens wat Louis van Gaal , Bert van marwijk , Erik ten Hag zeggen, je moet nooit afwijken van je idee?n want dat maakt je zwak. En het is natuurlijk ook knap dat je met beperkt materiaal dit presteert ,  dat is veel knapper dan wat iemand presteert bij Barcelona of Ajax en PSV

veteraan

Tactiek is vooral het vermogen om bestaande ongunstige situaties op te lossen tijdens een wedstrijd. Zoals met een 2-0 achterstand de rust in gaan.

sunderland

Citaat van: veteraan op augustus 08, 2022, 17:41:39
Tactiek is vooral het vermogen om bestaande ongunstige situaties op te lossen tijdens een wedstrijd. Zoals met een 2-0 achterstand de rust in gaan.
en dat deed ie ook, hij kan ze alleen zelf niet er in schieten. Dit zal um trouwens ook niet zo snel weer gebeuren denk ik dat hij met deze jongens op de buiten begint. Dat was een misvatting en ook daarmee creeerden ze een 5 tal kansen

Bankzitter

Dat overkomt iedere trainer wel eens. In 2020 tegen GAE ook wat rare kunstgrepen en dom verlies. Daarna had Henk het weer prima op de rit. Vanaf volgende week weer een echte 4-3-3 met buitenspelers.

veteraan

Het sterke in de combi met Sandor was de tactische slimheid

Vlampiep

Citaat van: veteraan op augustus 08, 2022, 19:55:49
Het sterke in de combi met Sandor was de tactische slimheid
Sandor was de slimme tactische trainer en Henk de People manager/coach.
Dit was een gouden team en het is erg jammer dat deze combi is opgehouden te bestaan. Binnen onze TS missen we al geruime tijd een tactisch sterke assistent waardoor Henk ook blijft zwemmen.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Vlampiep op augustus 08, 2022, 20:10:08
Sandor was de slimme tactische trainer en Henk de People manager/coach.
Dit was een gouden team en het is erg jammer dat deze combi is opgehouden te bestaan. Binnen onze TS missen we al geruime tijd een tactisch sterke assistent waardoor Henk ook blijft zwemmen.
Vraag ik me weer af, zo iemand is toch ook wel ergens te vinden??

De Gast

Citaat van: Vlampiep op augustus 08, 2022, 20:10:08
Sandor was de slimme tactische trainer en Henk de People manager/coach.
Dit was een gouden team en het is erg jammer dat deze combi is opgehouden te bestaan. Binnen onze TS missen we al geruime tijd een tactisch sterke assistent waardoor Henk ook blijft zwemmen.

Henk is wel meer dan een people manager. Hier heb je het echt mis.

Maar afgelopen zaterdag zat hij er gewoon naast. En de keuzes die hij momenteel maakt vind ik ook maar raar. Het team oogt niet fris en doet mij denken aan het seizoen ?15-?16.