Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

#810
Citaat van: Collingwood op mei 17, 2021, 10:15:37
https://www.vi.nl/nieuws/henk-de-jong-te-gast-bij-liveshow-vi-over-het-droomseizoen-van-cambuur

Interessant dat Henk op 17:25 zegt dat hij Schouten in de as heeft ingetekend wat zou betekenen dat Schouten volgend seizoen als 6 gebruikt gaat worden en dat ze op zoek gaan naar een nieuwe linker centrale verdediger
Area 58

Grijskijkert

Citaat van: Yellow Army op mei 18, 2021, 00:14:19
Interessant dat Henk op 17:25 zegt dat hij Schouten in de as heeft ingetekend wat zou betekenen dat Schouten volgend seizoen als 6 gebruikt gaat worden en dat ze op zoek gaan naar een nieuwe linker centrale verdediger
Zelfs met heel veel fantasie haal ik dat er niet uit, wel haal ik eruit dat er een concurrent voor Schouten wordt gehaald.
IN HENK WE TRUST!!!

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op mei 18, 2021, 07:16:20
Zelfs met heel veel fantasie haal ik dat er niet uit, wel haal ik eruit dat er een concurrent voor Schouten wordt gehaald.
ik haal dat er ook niet uit.

Bankzitter

Paulissen is de back-up op 6. Ik verwacht centrum Tol/Schouten.
Ook benieuwd wat het plan met Ter Heide is.

Yellow Army

#814
Citaat van: Grijskijkert op mei 18, 2021, 07:16:20
Zelfs met heel veel fantasie haal ik dat er niet uit, wel haal ik eruit dat er een concurrent voor Schouten wordt gehaald.

Nog ff teruggeluisterd en Henk zegt Schouten hebben we ernaast ipv in de as. ?‍♂️

Dat Drachtster dialect is ook niet meer wat het geweest is.
Area 58

Gasgeve

Citaat van: Bankzitter op mei 18, 2021, 07:44:13
Paulissen is de back-up op 6. Ik verwacht centrum Tol/Schouten.
Ook benieuwd wat het plan met Ter Heide is.
Hoop toch niet dat Paulissen de back-up op 6 gaat worden.

Chielvak19

Henk is uitgeroepen tot beste trainer vd competitie??
Als je niet denkt te winnen moet je het schriftelijk afdoen

Grijskijkert

#817
IN HENK WE TRUST!!!

Noordcambuur

Mooi nieuws Henk ik wens je heel veel werk plezier toe.
En hou ons in de ED  |:)

Collingwood

Wordt het eerste seizoen waarin Henk (grotendeels) zonder Sandor een team moet gaan kneden, zo valt te verwachten. Afgelopen seizoen was de selectie voetballend al gedrild door Sandor in het jaar ervoor, zie interview met Paulissen in de sportcast van OF. Daarvan blijft nu natuurlijk ook wel wat hangen, maar er zullen toch ook de nodige nieuwe spelers komen. Mooie kans voor Henk om af te rekenen met het idee dat hij, gechargeerd gezegd, een tactisch onbenul is die het alleen van zijn people management moet hebben.
Kalmte alleen kan u redden.

veteraan

Dat imago valt wel mee, de heren hebben dezelfde ideeen en zijn de laatste jaren gelijk op ontwikkeld. Een beetje minder vriendelijk mag van mij, maar dat is persoonlijk.

moodygrunn

Citaat van: veteraan op mei 25, 2021, 23:26:29
Dat imago valt wel mee, de heren hebben dezelfde ideeen en zijn de laatste jaren gelijk op ontwikkeld. Een beetje minder vriendelijk mag van mij, maar dat is persoonlijk.

Hoezo minder vriendelijk? Ga je daar als speler harder van lopen?
In Henk en Sandor we trust

veteraan

Een tikje autoritair hoort ook bij peoples management

Lore

Citaat van: veteraan op mei 26, 2021, 00:08:06
Een tikje autoritair hoort ook bij peoples management

Psychologische veiligheid lijkt mij toch echt het meeste horen bij management. Dat sluit niet uit dat je niet af en toe kwaad mag worden, maar altijd binnen een veilig klimaat.

Stiens

Trainer Henk de Jong lag sowieso nog een seizoen vast, maar dinsdag werd bekend dat hij ook daarna nog één en misschien twee jaar bij Cambuur blijft. Over zijn nieuwe contract, de staf en de toekomst.

"Gewoon lekker normaal doen.' Het is een zin die Henk de Jong al sinds mensenheugenis uitspreekt; of het nou over hem gaat, over een favorietenrol voor zijn ploeg, over zijn spelers, de club, noem maar op. Het is wat de Drachtster als trainer en vooral als mens uitdraagt. ,,Want als je normaal doet, kom je het verst."Geen wonder dus dat hij dat principe ook dinsdag huldigde, op de dag waarop alle aandacht op hem was gericht door zijn contractverlenging. ,,Iemand koffie? Ik wil wel even halen", luidde het aanbod richting de verzamelde pers in het stadion. De Jong mag dan in Leeuwarden een standbeeldwaardige status hebben bereikt, maar wat er ook gebeurt: hij voelt zich nergens te groot voor . Want, inderdaad: gewoon lekker normaal doen.

Nieuw contract
De komende jaren zal het zinnetje nog vaak klinken, want hij heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw contract. Dat liep tot volgend jaar door, maar nu sowieso tot 2023 en misschien 2024. ,,Want het tweede extra jaar betreft een optie, aan mijn kant. Puur omdat het goed is om tegen die tijd te bekijken hoe de zaken ervoor staan. Wat wil de club, wat wil ik? Hoe gaat het? Misschien komt er iets anders voorbij; je weet het niet."Dat kan tegen die tijd zelfs bij Cambuur zijn, filosofeert hij desgevraagd luidop. ,,Misschien is er dan wel een andere functie binnen de club denkbaar. Ik ga niet iemands plek innemen, hoor. Maar het houdt een keer op met het trainerschap, misschien kan ik dan wel iets in de scouting gaan doen. Ik noem maar wat."Lachend: ,,Ach, misschien ben ik ook nog wel twaalf jaar trainer, wie weet."

Lof van vriend en vijand
Maar vergroeid met Cambuur, dat is hij sowieso. ,,Meer dan ooit", zegt De Jong. Dat 'ooit' was tussen 2010 en 2016, zijn eerste periode in Leeuwarden. Toen al ging het jaren goed, met de titel in 2013 en drie seizoenen eredivisie die volgden. Na het opstappen in februari 2016 kwam hij ruim drie jaar later terug als hoofdcoach, samen met rechterhand Sandor van der Heide. De afloop is bekend: twee seizoenen oppermachtig in de eerste divisie. Met prijzen, punten- en doelpuntenrecords en met lof van vriend en vijand voor het vertoonde spel en de indrukwekkende resultaten.Zelf het succes claimen, is er niet bij. ,,Ik doe het niet alleen, de komende jaren evenmin. De setting waarin we werken bij Cambuur is perfect. Met de staf, van de assistenten tot en met de andere jongens zoals Nicky Boonstra (hersteltrainer annex 'performance coach'), Ruben de Jong (data en beelden), de teammanagers, de medische staf. Ga zo maar door. En met Foeke Booy, Gerald van den Belt en Ard de Graaf."Het vertrouwen bij Cambuur en diens coach is groot, de sfeer goed en de ambitie gezond.
Zorgen maakt De Jong zich sowieso niet snel meer: hij is door de jaren heen rustiger geworden, als trainer en als mens. Kritiek kan hij hebben, bijvoorbeeld van supporters of media. ,,Want slecht is slecht, dat weet ik ook wel. Dan mag en moet het ook gezegd of geschreven worden."

Uithangbord
Aan aandacht sowieso geen gebrek voor Cambuur, maar ook niet voor De Jong als uithangbord. En in de eredivisie zal die aandacht alleen maar toenemen. ,,Mensen willen veel van je, dat hoort erbij. Moet ik ook kunnen doen, wil ik ook doen. Als het kan, hè. Maar het kan niet altijd." Niet alleen aandacht, maar ook taken verdelen is belangrijk: ,,Als hoofdtrainer ben je tegenwoordig meer een manager. Dat vind ik leerzaam, ik kan me ook nog ontwikkelen door die jonge jongens om me heen in de staf.

"Ontwikkelen, groeien; het zijn belangrijke pijlers onder toekomstig succes. ,,Ook voor bijvoorbeeld de assistenten zelf. Pascal Bosschaart gaat bijvoorbeeld komend seizoen zo nu en dan op stage voor een trainerscursus, Martijn Barto ook. En Peter van der Vlag wat mij betreft ook."Op Barto na hebben ze nog geen nieuw contract, maar dat is enkel een formaliteit. Over Sandor van der Heide, die na een terugslag de laatste maanden weer overwerkt thuiszat, geeft Cambuur op korte termijn duidelijkheid. ,,We moeten goed op hem passen", is wat De Jong erover kwijt wil.
Hij kijkt hoe dan ook met plezier en enthousiasme uit naar de komende jaren als trainer van Cambuur. ,,Mooie jaren hopelijk voor ons allemaal", aldus De Jong. Hoe? Inderdaad: vooral door gewoon lekker normaal te blijven doen."

Bron: LC.nl