Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Treb

Citaat van: Lore op november 17, 2014, 08:57:18
Dus als Cambuur vertrekt naar een andere locatie kom jij nooit meer bij Cambuur? Ik geloof er he-le-maal niets van!

Volgens mij was het wat een primitieve reactie van hem, maar ik ben ook bang dat Cambuur Cambuur niet meer is wanneer we naar het WTC verhuizen.
Cambuur hoort in Leeuwarden-Oost in de wijk Cambuur. Niet achter een ijshal totaal uit het zicht in het meest deprimerende stukje Leeuwarden.

Je haalt de ziel uit Leeuwarden-Oost én Cambuur bij een verhuizing..

Lore

Citaat van: Treb op november 17, 2014, 08:59:56
Volgens mij was het wat een primitieve reactie van hem, maar ik ben ook bang dat Cambuur Cambuur niet meer is wanneer we naar het WTC verhuizen.
Cambuur hoort in Leeuwarden-Oost in de wijk Cambuur. Niet achter een ijshal totaal uit het zicht in het meest deprimerende stukje Leeuwarden.

Je haalt de ziel uit Leeuwarden-Oost én Cambuur bij een verhuizing..

Dat denk ik eigenlijk ook.

Ik woon nu op minder dan 100 meter van het stadion, maar ik zie wel dat verhuizing waarschijnlijk noodzakelijk is. Daarnaast weet ik zeker dat de WTC optie de voorkeur heeft van Cambuur. De enige die dit nog tegen kan houden is de gemeente.

Ik ga er vanuit de CC juist hard gaat werken voor behoud van de sfeer in het nieuwe stadion. De hele discussie nu wordt geleid door aannames voornamelijk dat er geen sfeer kan zijn in het nieuwe stadion. Dat weten wij nu helemaal nog niet en daar zijn wij zelf bij!

Cor

Moet wel zeggen dat de kermis daar ook geen succes was  8) Maar bekijk het eens van de andere kant, misschien is een nieuw Cambuurstadion bij het WTC juist de impuls die het westen nodig heeft om van lelijk eendje tot zwaan uit te groeien. In plaats van nu al alles te bedenken waarom het niet goed zal gaan is het misschien iets om argumenten te bedenken waarom het wel zal lukken. Kwestie van half leeg of half vol. En SCC-J, meteen gaan roepen dat je niet meer komt als iets niet gaat zoals jij het wil is niet erg volwassen, neem dat ook mee in je CC gedachtengoed, mooi leermoment.

pvanbuijtene

Citaat van: Lore op november 17, 2014, 09:03:31
Dat denk ik eigenlijk ook.

Ik woon nu op minder dan 100 meter van het stadion, maar ik zie wel dat verhuizing waarschijnlijk noodzakelijk is. Daarnaast weet ik zeker dat de WTC optie de voorkeur heeft van Cambuur. De enige die dit nog tegen kan houden is de gemeente.

Ik ga er vanuit de CC juist hard gaat werken voor behoud van de sfeer in het nieuwe stadion. De hele discussie nu wordt geleid door aannames voornamelijk dat er geen sfeer kan zijn in het nieuwe stadion. Dat weten wij nu helemaal nog niet en daar zijn wij zelf bij!

Tis een aanname dat we over 5 jaar niet bestaan als we blijve, tis een aanname dat we door verhuizing stabiele ploeg worden, aanname dat de sfeer weg is, aanname dat wtc beste optie is, alles is een aanname , en wat het beste is voor ons wordt onderzocht maar is ook maar afwachten welke belangen voorop staan in de keuze..

Dreet

Citaat van: Destroyer op november 16, 2014, 20:02:13
Ik lees vaak dat Cambuur een stabiele eredivisieclub wil worden. Kun je het je voorstellen, Cambuur een stabiele eredivisieclub? Dat betekent een club waar nooit wat gebeurt, die vaak gelijkspeelt etc. in een betonbak als stadion. Dat zou Cambuur niet meer zijn dus.....Ik wil nacompetitie, op een haar na Europees voetbal missen, financiele lijken die uit de kast vallen, passie, spanning en onverwachte kampioenschappen
....Ik gruwel van de omschrijving 'stabiele middenmoter', want dat past niet bij Cambuur.
Het liefst blijf ik dus ook op de huidige locatie, in de buurt waar ik ben opgegroeid. Toch is het zo dat de arbeidershuisjes achter Zuid binnen afzienbare tijd vervangen zullen gaan worden door nieuwbouw, dus de sfeer van een volksclub in een volksbuurt zal ook steeds minder gaan worden.


Jouw woorden... Mensen die een locatie boven de gezondheid en prestaties van de club verachten zijn in mijn ogen niet goed wijs.

Leer eerst eens schrijven jongen.......
wat wil je hier nou mee zeggen dan?

Treb

Citaat van: pvanbuijtene op november 17, 2014, 09:08:24
Tis een aanname dat we over 5 jaar niet bestaan als we blijve, tis een aanname dat we door verhuizing stabiele ploeg worden, aanname dat de sfeer weg is, aanname dat wtc beste optie is, alles is een aanname , en wat het beste is voor ons wordt onderzocht maar is ook maar afwachten welke belangen voorop staan in de keuze..

Uiteraard is alles een aanname.. we moeten het ervaren. En wat John Hiatt gister al zei; eigenlijk is Noord een hele lelijke tribune. Eigenlijk is het hele stadion niet zo mooi, dus daar kunnen we alleen maar op vooruit gaan. Als er tenminste goed naar de supporters geluisterd wordt en niet alleen praktisch gedacht wordt (Zwolle).

Ik woon ook op 3 minuten van het stadion en iedere wedstrijd vind ik het weer een feest om naar het stadion toe te lopen. Het heeft gewoon iets magisch..

SCC-J

Citaat van: Cor op november 17, 2014, 09:06:26
Moet wel zeggen dat de kermis daar ook geen succes was  8) Maar bekijk het eens van de andere kant, misschien is een nieuw Cambuurstadion bij het WTC juist de impuls die het westen nodig heeft om van lelijk eendje tot zwaan uit te groeien. In plaats van nu al alles te bedenken waarom het niet goed zal gaan is het misschien iets om argumenten te bedenken waarom het wel zal lukken. Kwestie van half leeg of half vol. En SCC-J, meteen gaan roepen dat je niet meer komt als iets niet gaat zoals jij het wil is niet erg volwassen, neem dat ook mee in je CC gedachtengoed, mooi leermoment.

Help me even, waar heb ik dat gezegd?

Dokkumer

Citaat van: Cor op november 17, 2014, 09:06:26
Moet wel zeggen dat de kermis daar ook geen succes was  8) Maar bekijk het eens van de andere kant, misschien is een nieuw Cambuurstadion bij het WTC juist de impuls die het westen nodig heeft om van lelijk eendje tot zwaan uit te groeien. In plaats van nu al alles te bedenken waarom het niet goed zal gaan is het misschien iets om argumenten te bedenken waarom het wel zal lukken. Kwestie van half leeg of half vol. En SCC-J, meteen gaan roepen dat je niet meer komt als iets niet gaat zoals jij het wil is niet erg volwassen, neem dat ook mee in je CC gedachtengoed, mooi leermoment.
Dat was scclwd.. J heeft dat nooit aangegeven. Dat hij voorstander is van de huidige locatie, echter wel.
Dus ik vind dit eerder een zinloze uithaal naar CC. Daar gaan de leden trouwens hun mening geven over de locatie etc. van het nieuwe stadion, het bestuur beslist dat niet alleen.

Bernardo

Iedereen is lijkt mij voorstander van de huidige locatie, maar bij mij niet ten koste van alles.

Dokkumer

Citaat van: Bernardo op november 17, 2014, 10:10:25
Iedereen is lijkt mij voorstander van de huidige locatie, maar bij mij niet ten koste van alles.
Bijna iedereen ja.. Overigens zeg je precies hetzelfde wat ik zeg.

Galdiano

Het zal lood om oudijzer zijn.
Bij wtc kost het meer tijd door procedures die zullen worden opgestart en krijg je weerstand van de middenstand (winkeliers), omdat bestemingsplan veranderd moet worden. Dit zal de nodige tijd gaan kosten, en tijd is geld.
Bestemmingsplan bij Cambuurplein hoeft niet veranderd te worden en zou sneller te realiseren moeten zijn. Bewoners kunnen wel bezwaar aantekenen echter wordt dit vaker sneller van tafel geveegd dan als er een groep middenstanders zich gaan roeren.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Beide locaties zitten de nodige haken en ogen aan. Ik vermoed dan ook dat die haken en ogen heel goed bekeken kunnen worden.

BTW. Een ieder kan nu via de poll zijn of haar mening geven over de locatie.

Cor

Citaat van: Dokkumer op november 17, 2014, 10:09:05
Dat was scclwd.. J heeft dat nooit aangegeven. Dat hij voorstander is van de huidige locatie, echter wel.
Dus ik vind dit eerder een zinloze uithaal naar CC. Daar gaan de leden trouwens hun mening geven over de locatie etc. van het nieuwe stadion, het bestuur beslist dat niet alleen.

Bij deze dan m`n excuses. Feit blijft dat een aantal mensen hier doen alsof verplaatsing alles kapot zal maken. Ik ben voorstander van het Cambuurplein, zeker vanuit de historie. Maar wat ik hier allemaal voor aannames lees over het WTC, betonbak, sfeerloos, geen zichtlocatie. Weinig constructief. Ik wil wel eens zien wie er daadwerkelijk niet meer komen bij een nieuwe locatie. Ik ga voor de club, niet voor mezelf.

DayDreamer

Citaat van: scclwd op november 15, 2014, 11:41:02
De mening van de supporters is wel duidelijk. Zie alle berichten op facebook. 95% is voor huidige locatie.

Facebook  :_schater

Dokkumer

Totale nieuwbouw hier geeft ook geen garantie op een prachtig retro stadion. Dus dat argument valt voor mij af. Sfeervol hangt deels af van de bouw, maar minstens evenveel van het fanatisme van de (nieuwe) supporters. Uit het zicht kan ik me nog wel in vinden. Ik vind het persoonlijk altijd mooi om vanuit Dokkum voor Oudkerk alweer de stadionlichten te zien branden. Alleen is dat voor mij niet beslissend waar het stadion moet komen te staan.