Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

S(CC)upporter

Citaat van: Destroyer op oktober 30, 2013, 20:54:43
Dream on. Zo'n type stadion wordt echt niet gebouwd in deze tijd. Alle gaten zullen goed gevuld zijn en behoorlijk commerciële ruimte in liggen.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, echt lijkt me dit wel vrij goedkoop om te bouwen!

Kunstgras

Citaat van: http://leeuwarden.stemwijzer.nl/
Er mogen geen grote winkels buiten het centrum van Leeuwarden bijkomen.

Hoe denken de partijen over deze stelling?

PvdA
De PvdA wil vooral de binnenstad versterken, het koophart van Fryslân. Daarnaast is er nog voldoende ruimte op De Centrale voor grootschalige winkelformules. We hebben geen behoefte aan nieuwe formules buiten het centrum. Als zich ontwikkelingen voordoen maken wij een afweging met als uitgangspunt de concurrentiepositie van de binnenstad.

En dat wil morgen komen praten over een nieuw stadion?:R

Kunstgras

Citaat van: Omroep Abe.nl
Nieuw Cambuurstadion bij WTC?

6 mei, 2013 - 14:38 - 
De gemeente Leeuwarden kan niet veel doen om Cambuur te helpen bij de bouw van een nieuw stadion op het terrein van het WTC. Dat zegt sportwethouder Andries Ekhart. Volgens Ekhart moet er in de eerste plaats een goede investeerder komen die geld in het project wil steken. Financiële steun van de gemeente voor topsport is volgens Europese regels verboden, zo stelt Ekhart.

Ruimte bieden aan winkels door het bestemmingsplan te wijzigen is wel mogelijk. Maar wel op voorwaarde dat het niet ten koste gaat van andere winkels.

Nog geen half jaar geleden geeft wethouder Ekhart in de media nog aan dat "de gemeente Leeuwarden niet veel kan doen om Cambuur te helpen bij de bouw van een nieuw stadion". Alleen het wijzigen van het bestemmingsplan zou mogelijk zijn. Vervolgens geeft de PvdA bij de Stemwijzer echter aan dat ze hier helemaal geen voorstander van zijn!

Ik gaf het al aan, maar de PvdA heeft helemaal niet het beste met ons voor. Morgen is er puur voor bedoeld om wat zieltjes te winnen..

Treb

Klopt. De PVDA heeft een leegloop aan kiezers. Dit is makkelijk scoren, wanneer het puntje bij paaltje komt is het toch weer gelul in de ruimte.. maar dat is trouwens met elke politieke partij zo.

DayDreamer


Galdiano

Gemeente mag niet helpen met stadion. Echter wel met de infrastructuur van rondom het stadion ;) daar hoor je ze ook niet over.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Clint

Citaat van: Kunstgras op november 01, 2013, 00:55:32
Ik gaf het al aan, maar de PvdA heeft helemaal niet het beste met ons voor. Morgen is er puur voor bedoeld om wat zieltjes te winnen..

Wij hebben die rooie stelende zwetsers wel door.

DayDreamer

Stukje van Liwwadders.nl

Nog even Cambuur. De PvdA wedt ineens op dit paard. Jaren wilden ze er weinig van weten. Nu weer wel. Mooi. Maar wel laat. De raadsleden die nu op de tribune zitten, hadden er ook moeten zijn, toen Cambuur nog  in de eerste divisie voor overleving vocht. Een levensgrote, in dit verband al diverse keren gestelde vraag blijft, waar de grote sponsor zich bevindt, die toenmalig wethouder Florijn in de pers voor Cambuur aankondigde. Florijn maakte ons blij: burgemeester Crone zou voor  een financieel kanon zorgen. Florijn vertrok, Crone bleef zwijgen. Ook deze lobby van ons 151-e kamerlid (partijgenoot Monasch liet het zich wat spottend ontvallen) mislukte.

Sonnema

Alles om een eigen hagje te redden en dan maar over de rug van Cambuur. Maar wil wel ff zeggen dat Cambuur nu ook maar eens eerlijk naar buiten moet komen. Het is nog altijd een verhaal dat de Gemeente alles moet aanpassen zodat het bij het WTC kan, en dat is het grote struikelblok.

DK

http://www.lc.nl/sport/cambuur/article16237013.ece/Cambuur-komt-snel-met-plan-nieuw-stadion-

Binnen 4 weken zouden de plannen gepresenteerd worden... inmiddels alweer 5 weken geleden...  kortom, het zal allemaal wel.. ik neem het allemaal niet zo serieus meer....

dizzhead

Citaat van: DK op november 01, 2013, 11:09:13
http://www.lc.nl/sport/cambuur/article16237013.ece/Cambuur-komt-snel-met-plan-nieuw-stadion-

Binnen 4 weken zouden de plannen gepresenteerd worden... inmiddels alweer 5 weken geleden...  kortom, het zal allemaal wel.. ik neem het allemaal niet zo serieus meer....
CiteerBinnen vier weken zal het bestuur van Cambuur een concreet plan presenteren aan de gemeente Leeuwarden voor een nieuw voetbalstadion.


Ik ga er vooralsnog van uit dat dit gewoon gebeurd is.

DK

dat is een aanname.. op basis daarvan is nog nooit een stadion gebouwd.

Dan hadden ze in de krant moeten zetten: plannen stadion aan gemeente gepresenteerd, als het zover zou zijn

dizzhead

Citaat van: DK op november 01, 2013, 12:08:56
dat is een aanname.. op basis daarvan is nog nooit een stadion gebouwd.

Dan hadden ze in de krant moeten zetten: plannen stadion aan gemeente gepresenteerd, als het zover zou zijn
Feitelijk is dit hele topic een grote aanname.

DK

CiteerFeitelijk is dit hele topic een grote aanname.

:y

wiekie1969

Citaat van: clint op november 01, 2013, 09:25:14
Wij hebben die rooie stelende zwetsers wel door.


bedoelst Ype Smid? :_schater