Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

DK

Wat ik oek niet snap: waarom worden we nu overal uitgenogd om mee te denken over een nieuw stadion, terwijl de club rond deze tijd de plannen al zou presenteren...  8P

JodySCC

[quote Konvenant nij Cambuurstadion
De ûndertekening fan in konvenant oer de bou fan in nij Cambuurstadion tusken Cambuur en de gemeente Ljouwert is oer de gemeenteriedsferkiezings hinne tild. PvdA wethâlders Deinum en Ekhart soene dat konvenant tekenje, mar it ûnderwerp is ûnder druk fan de oare kolleezjepartijen kontroversjeel ferklearre. Dat is freed bekend makke op in forumjûn fan Cambuur dêr't beide wethâlders by wienen. Der bestiet sels al in saneamde 'artist impression' fan it nije stadion.
[/quote]


Bron: OF

Treb

Oftewel, weer geen donder opgeschoten.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Treb op november 01, 2013, 23:26:14
Oftewel, weer geen donder opgeschoten.

Als de bouw van onze Cammighaburcht controversieel wordt verklaard is dat een grote stap terug  :_spank
Henk, held, bedankt

vialli

Dat stadion komt er pas als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen, DUS NOOIT :rodekaart

John Hiatt

Kortom, de politiek wil niks voor Cambuur betekenen. De salonsocialisten paaien het volk met loze beloften en gijzelen de stad voor weer vier jaar.  ;(

SCC-J

@CambuurCulture: Morgen in @lc_nl  en @FD_sport  meer over nieuw Cambuur stadion met stadionschets.

John Hiatt

Lees artikel in Friesch Dagblad. We zijn tien stappen terug. Eerst wat onderzoekjes, dan weer klooien over commerciële ruimtes en dan zijn we weer vier jaar verder.

SCC-J

Hest mooi vroeg op de mat liggen

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op november 02, 2013, 00:23:35
Hest mooi vroeg op de mat liggen

Lang leve internet. Check hun site...

Treb

#970
Stadion inzet verkiezingen Leeuwarden

Leeuwarden | Een nieuw stadion voor Cambuur is inzet geworden bij de verkiezingsstrijd in Leeuwarden. Het college van burgemeester en wethouders besloot onlangs om de beslissing over een haalbaarheidsonderzoek naar nieuwbouw over de verkiezingen heen te tillen. Zowel de PvdA als de VVD zetten Cambuur nu in om de gunst van de kiezer te winnen.

De PvdA wil het nieuwe college van B en W, dat wordt samengesteld na de herindelingsverkiezingen van 13 november, de opdracht geven om alsnog een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren naar de mogelijkheden van een nieuw stadion. Cambuur is volgens de partij van grote waarde voor de stad; een nieuw stadion zou een mogelijkheid zijn om die waarde te vergroten. De club zou volgens de PvdA zelfs een belangrijke bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van Culturele Hoofdstad, want, zo meent de PvdA: sport is ook cultuur. En de partij heeft de club altijd al een warm hart toegedragen, vindt de PvdA zelf, verwijzend naar de garantstelling die de gemeente een paar jaar geleden afgaf, zodat de club kon voortbestaan.

Als voorwaarde stelt de partij wel dat het nieuwe stadion zonder 'overheidssteun' moet verrijzen, dat wil zeggen dat de gemeente het stadion niet kan of mag financieren. Daarom moeten commerciële partijen het stadion mogelijk maken, en dat betekent in de praktijk dat de ruimtes in en onder het stadion verhuurd moeten worden aan bijvoorbeeld grote winkels. Volgens gisteren door Cambuur-voorzitter Ype Smid gepresenteerd onderzoek moet het stadion op die manier gefinancierd kunnen worden.

PvdA-lijsttrekker Henk Deinum meldde bij eerdere gelegenheden in zijn rol als wethouder nog moeite te hebben met financiering via aanleg van commerciële ruimtes. Want grote winkelbedrijven zoals supermarkten of electronicaconcerns vormen een bedreiging voor de bestaande winkels in het centrum of bij winkelcentrum De Centrale. Volgens Deinum, in zijn rol als wethouder, ligt daar het grote struikelblok om op deze manier een nieuw stadion te laten financieren.

Als lijsttrekker lijkt hij daar nu minder moeite mee te hebben. Daarbij is het opdracht geven tot het doen van een haalbaarheidsonderzoek in feite niets meer dan een gebaar dat lekker bekt in de verkiezingsstrijd. Bijzonder is daarnaast dat Deinum zelf onderdeel uitmaakt van het college dat deze week nog verkoos om een beslissing over het haalbaarheidsonderzoek uit te stellen tot na de verkiezingen.

De VVD probeert het stadion op een andere manier op de agenda te zetten. Samen met supporters en deskundigen wil de partij nadenken over een nieuw stadion.
,,In Nieuw! willen we van dromen werkelijkheid maken. Een nieuw Cambuur-stadion is zo'n droom", zegt Serge Hollander, lijsttrekker van de VVD. Nieuw! is het VVD-concept in deze verkiezingsstrijd, een combinatie van een pop-upwinkel, een politiek café en een ideeënfabriek.

Prof.dr. Ad van Wijk, hoogleraar Engergy Systems aan de TU Delft, gaat meedenken als deskundige om het eventuele stadion als voorbeeld van duurzaam bouwen te realiseren.


Dus waar het op neer komt; een nieuw stadion kan alleen worden gebouwd wanneer er grote concerns zich aan het stadion verbinden. Maar daar wordt geen akkoord voor gegeven omdat dan het winkelend publiek misschien niet meer naar de Centrale of het centrum gaat.

Resume; dat stadion kunnen we wel shaken. 


Galdiano

Foto's van het nieuwe stadion! Gister al mogen bewonderen,ziet erop eerste gezicht goed uit!
https://twitter.com/dijksfotografie/status/396534537939075072
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Daddy T.

Citaat van: Galdiano op november 02, 2013, 08:15:57
Foto's van het nieuwe stadion! Gister al mogen bewonderen,ziet erop eerste gezicht goed uit!
https://twitter.com/dijksfotografie/status/396534537939075072

Ziet er idd goed uit, kan afstand van tribune tot het veld niet helemaal goed inschatten maar ook dat lijkt goed.

Feiten volgens LC:
2016 operationeel, 25 miljoen euro, 15.000 zitplaatsen.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

Galdiano

Citaat van: Daddy T. op november 02, 2013, 08:20:06
Ziet er idd goed uit, kan afstand van tribune tot het veld niet helemaal goed inschatten maar ook dat lijkt goed.

Feiten volgens LC:
2016 operationeel, 25 miljoen euro, 15.000 zitplaatsen.

Dicht op het veld, aldus Smid gisteravond.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Destroyer

Ziet er mooi uit. Als het in in 2016 moet staan zullen er snel knopen moeten worden door gehakt.
** Poolwinner 18/19 - 21/22