Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

SC Cambuur past stadion aan na ongeregeldheden

SC Cambuur gaat het stadion aanpassen na ongeregeldheden zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen. Burgemeester Ferd Crone van Leeuwarden laat aan de Leeuwarder Courant weten dat het hek tussen 'Noord' en het uitvak nog deze week wordt vervangen door een steviger exemplaar. 'Dat hek moet zwaarder. De club is het daar mee eens', zegt Crone.

John Schurer, voorzitter van de supportersvereniging van FC Groningen, uitte zondag al zijn zorgen. Hij zat tijdens de wedstrijd in het uitvak en maakte alles van nabij mee. 'De supporters gingen elkaar bijna te lijf. De ME heeft vervolgens ingegrepen. Door de infrastructuur vraag je haast om moeilijkheden. Ik houd mijn hart vast voor de komende wedstrijden bij Cambuur. Er moet zeker wat aan de infrastructuur gebeuren.'

Na de wedstrijd werden de supportersbussen van FC Groningen belaagd door Cambuur-aanhangers. Bij één van die bussen ging een stoeptegel door het glas. Een snellere aftocht van de supporters van de gasten en een nieuw hek moeten nieuwe confrontaties voorkomen.

Bron: RTV Noord
Kalmte alleen kan u redden.

PeterTa

Ik hoor iedereen over verhalen van Crone dat de gemeente het veld heeft betaald, geen idee waar dit vandaan komt maar v.d Belt heeft wel een keer gezegd dat ze nog in gesprek waren met de gemeente o.a. over het parkeerterrein bij het uitvak. Zou het misschien kunnen dat daar uitgekomen is dat de gemeente ook het veld (mede) financiert?

Len Cantello

Citaat van: PeterTa op augustus 19, 2013, 11:22:07
Ik hoor iedereen over verhalen van Crone dat de gemeente het veld heeft betaald, geen idee waar dit vandaan komt maar v.d Belt heeft wel een keer gezegd dat ze nog in gesprek waren met de gemeente o.a. over het parkeerterrein bij het uitvak. Zou het misschien kunnen dat daar uitgekomen is dat de gemeente ook het veld (mede) financiert?
De gemeente en financieren. Geloof er niks van. Die buitenpoorters houden zich alleen maar bezig met CH2018, niet met de stad.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

richard

Citaat van: PeterTa op augustus 19, 2013, 11:22:07
Ik hoor iedereen over verhalen van Crone dat de gemeente het veld heeft betaald, geen idee waar dit vandaan komt maar v.d Belt heeft wel een keer gezegd dat ze nog in gesprek waren met de gemeente o.a. over het parkeerterrein bij het uitvak. Zou het misschien kunnen dat daar uitgekomen is dat de gemeente ook het veld (mede) financiert?
Dat heeft die slome tegen mij gezegd in bijzijn van meerdere supporters hij was kwaad omdat ik hem aansprak over dat parkeerterrein dat hij cambuur daar in eerste instantie volledig voor liet opdraaien en toen begon ie dat de gemeente het veld ook betaald had.......sprookje die man!! Nu ook weer met uitvak en de afvoer van uitsupporters die man begrijpt er echt helemaal niks van, nu na 1 incidentje gaan ze de boel anders doen.........ooooooooo lekker snugger!! Die man luistert niet wil alleen zijn eigen verhaal horen......

Synea

Cambuur in europa!!! oh oh oh oh oh!!!!

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

moodygrunn

Citaat van: Synea op augustus 19, 2013, 13:16:33
Luchtfietserij!!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=WgqPFrix9M8

Kijk ook even naar de datum....oktober 2012

Volgens bericht van de telegraaf (waarin de woorden van GvdB verdraaid zijn) komt Cambuur komende 2 weken met een plan voor een nieuw stadion. Laten we dat afwachten en die rukker (v/d borg) niet te veel aandacht schenken.
In Henk en Sandor we trust

Clint

Dat waren zijn plannen van vorig jaar met 30.000 plaatsen. Veel te gek.

Nu had ie een kleiner stadion in de planning, zie een paar pagina's terug.

Tja...wat moet je er mee?

Synea

Citaat van: moodygrunn op augustus 19, 2013, 13:20:29
Kijk ook even naar de datum....oktober 2012

Volgens bericht van de telegraaf (waarin de woorden van GvdB verdraaid zijn) komt Cambuur komende 2 weken met een plan voor een nieuw stadion. Laten we dat afwachten en die rukker (v/d borg) niet te veel aandacht schenken.

Ik doelde ook op vd borg.. Dat van de nieuwe plannen zou inderdaad concreet moeten zijn, is ook op de forum avond van afgelopen jaar in het hertje besproken en gezegd dat er voor december een concreet financieel plan voor een nieuw stadion zou zijn!
Cambuur in europa!!! oh oh oh oh oh!!!!

Als men Cambuur supporters zou moeten vergelijken in de wereld van psychiatrie, zou de vergelijking ERS met trekken van borderline perfect passen...

losang09


Noord mut zoiezo langer maakt wurde tot een meter ofsu boevenhet veld..
goddimme et is donders gevaarluk as we score.
Ben tijdens grunn bijna van die trap vallen.  8P Oek kest van de reling valle ast iedereen naar veure springt en host.
Ok. Was oek wel extatiese , historische  wedstried met topsfeer, maar oek andere wedstrieden ken het gek gaan
en een Hertje over de dam...

Dokkumer

Citaat van: Sander Scc op augustus 18, 2013, 22:53:43
Ik had die naam ook al eens gehoord in combinatie met luchtfietserij. Ken de man verder niet.

Maar er zijn vast wel wat capabele mensen die deze luchtfietser de goede kant op kunnen laten fietsen toch?

Ja hoor, ik ben capabel genoeg om hem richting Noorderbegraafplaats te fietsen... :devil

kgscc

Citaat van: Collingwood op augustus 19, 2013, 11:16:04
SC Cambuur past stadion aan na ongeregeldheden

===Bericht===

Bron: RTV Noord

http://omropfryslan.nl/nijs/cambuur-moat-stadion-oanpasse
Hier nog met twee geluidsfragmenten erbij

Yellow Army

#686
De gemeenteraadsverkiezing staat in november op de kalender. Hieronder de (voorlopige) standpunten van de partijen vwb de stadionplannen van Cambuur:

PALGroenLinks is ontzettend trots op Cambuur en vindt dat de gemeente moet meedenken over een nieuw stadion maar vind het niet wenselijk dat dat de gemeente geld gaat kosten. Dus: ga je gang, maar kom niet om geld bij ons.

De VVD wil ruimte bieden voor de ontwikkeling van een nieuw Cambuur stadion. Dat klinkt sympathiek maar is echt politieke praat, je kan er alle kanten mee op, hiermee kan Cambuur niet naar de bank.

D66 vond tot voor kort dat het nieuwe stadion geen gemeenschapsgeld mag kosten. Wel vinden ze dat de gemeente de parkeerplaatsten bij het stadion moet aanleggen en er geen overlast mag zijn in de buurt. In het verleden sprak D66 zich uit tegen steun aan Cambuur.

De PvdA is nog niet helemaal duidelijk erover. In het verleden wilden ze eventueel wel garant staan voor een lening bij de bank, onder hele strenge voorwaarden. Met de PvdA valt dus te praten. Gaat er wat mis bij Cambuur of het stadion dan draait de gemeente (alle Leeuwarders dus) op voor de kosten.

Het CDA is altijd heel voorzichtig geweest met geld geven aan Cambuur. Omdat Cambuur gewoon een bedrijf is en je andere ondernemers ook niet meebetaalt aan nieuwbouw. Maar wat ze er nu van vinden? Onduidelijk.

De Christenunie lijkt geen voorstander van geld voor Cambuur, maar daar is nu Frits Rijpma aan de macht. En dat is een echte sjaggeraar. Dus in ruil voor wat anders wil de Christenunie wellicht een oogje dichtknijpen. In het verleden waren ze tegen verdere financiële steun aan Cambuur.

Geen idee wat de FNP wil want we hebben geen tolk bij ons op de redactie die dat dialect kan lezen.  :_schater

Nieuwe Leeuwarder Partij, standpunt onbekend.


Nog niet echt een duidelijke voorkeur dus waar mijn stem naartoe zal gaan.
Area 58

Clint

Hou maar op met dat hele politieke gedoe. Alle politici zijn zwetsers en leugenaars.  :clint

piene hassus

Dat sal allemaal best mar politici binne noadig foor de bouw fan un stadion. Dus gedegen realisties stadionplan indiene samen met un haalbare infrastructuur, flink lobbye en sorge buten Brussel te blieven. Andere gemeenten lukte ut oek.

Yellow Army

Citaat van: clint op augustus 20, 2013, 10:10:10
Hou maar op met dat hele politieke gedoe. Alle politici zijn zwetsers en leugenaars.  :clint

Ben ik met je eens, maar ik zal zeker niet stemmen op een partij die op voorhand al tegen is.
Area 58