Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

justremco

Citaat van: Galdiano op juni 15, 2020, 22:10:12
Werkt niet via firefox helaas.  ;)

In Safari ook niet meer zie ik, hebben ze waarschijnlijk veranderd. Voorheen werkte dat altijd prima

Collingwood

Vertrouwen is terug in bouw Cambuurstadion: het moet in augustus 2022 klaar zijn

LEEUWARDEN De gemeente Leeuwarden geeft haar subsidiegelden voor het WTC-Cambuurgebied vrij. ,,Wij hebben deze week vertrouwen gekregen in de ontwikkeling en de financiering'', zegt wethouder Hein de Haan.

Ruim een maand geleden kwam de ontwikkeling van het stadion tot stilstand. De ontwikkelpartijen en Cambuur hadden nog geen akkoord over het stadion, terwijl de financiering van het hele project ook niet rond was. Daarom besloot de gemeente te stoppen met het bouwrijp maken van de grond.

Deze week voerden de gemeente intensieve gesprekken met partners, zoals ontwikkelaar Wyckerveste, Cambuur zelf en stadionbouwer Van Wijnen. ,,Alles is gecheckt, ook de financiën bij de Rabobank, we hebben nu vertrouwen dat het goedkomt'', zegt De Haan.

De ontstane vertraging is niet meer in te halen. ,,Maar alle inzet is er nu wel op gericht om Cambuur vanaf augustus 2022 in het nieuwe stadion te laten spelen, dus in het seizoen 22/23.''

Formeel is bij de gemeente nog altijd geen bouwvergunning aangevraagd voor het stadion. Maar dat duurt niet lang meer, verwacht De Haan.

https://huisaanhuisleeuwarden.nl/artikel/1112306/vertrouwen-is-terug-in-bouw-cambuurstadion-het-moet-in-augustus-2022-klaar-zijn.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2FawQNWtT6pC%3Famp%3D1
Kalmte alleen kan u redden.

Lore


moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

Viper

Mooi! |:)

Ik ben ook wel benieuwd of de architect nog goede aanpassingen heeft gedaan aan het stadionontwerp.

De Gast

Wat goed nieuws op dit vlak is ook wel weer eens mooi  :thumbsup

mario


vialli

Dan hebben ze straks nog mooi even de tijd om een perfecte grasmat aan te leggen :thumbsup

Destroyer

** Poolwinner 18/19 - 21/22

Noordcambuur

En nu doorpakken anders druk ik verdomme de eerste paal er in :y

moodygrunn

Citaat van: Viper op juni 30, 2020, 20:12:41
Mooi! |:)

Ik ben ook wel benieuwd of de architect nog goede aanpassingen heeft gedaan aan het stadionontwerp.

De commissie Hus en Hiem is net klaar met de kritiek op het vorige ontwerp. Nu wil jij alweer een nieuw ontwerp indienen?
In Henk en Sandor we trust

Viper

#8396
Volgens mij zou de architect, na de beoordeling van Hûs en Hiem begin mei, nog enkele aanpassingen doen. Daar heb ik nog niets van gezien.

Agy

Citaat van: Viper op juli 01, 2020, 09:42:19
Volgens mij zou de architect, na de beoordeling van Hûs en Hiem begin mei, nog enkele aanpassingen doen. Daar heb ik nog niets van gezien.

Cambuur Boulevard
1 mei  · Gedeeld met Iedereen

Hûs en Hiem enthousiast over aanpassingen stadionontwerp

Begin april uitte welstandscommissie Hûs en Hiem enige kritiek op het stadionontwerp. Architect Ludo Widdershoven werd verzocht om de gevel iets rustiger te maken, vooral bij de hoeken. Aan die wens lijkt hij te hebben voldaan. Met zwarte en witte horizontale banden bracht hij meer eenheid en rust. Waar in het eerste ontwerp nog V-vormige pilaren over de gevels liepen, zijn dit nu rechte pilaren. De commissieleden vinden de aanpassingen een flinke verbetering.
Een ander kritiekpunt ging over het volbouwen van het stuk tussen de Harlingervaart en het stadion. Daarmee wordt het zicht op het stadion weggenomen. Jos van Langen, stedenbouwkundig adviseur, zegt dat nodig is om ergens geld terug te verdienen op de gemaakte kosten en dat de architect hier geen invloed op heeft. Hetzelfde geldt voor de grote hoeveelheid beton dat nodig is om parkeerplekken te realiseren in plaats van parkeergarages. Daarom is gekozen voor extra parkeerplaatsen bij Crystalic Business Park.
Verder ziet de commissie graag dat de vierde hoek bij de Friese Poort ook open te houden, omdat het stadion dan als een op zichzelf staand gebouw krachtiger is. De open hoeken worden in het nieuwe ontwerp benadrukt met vierkanten binnen de witte gevellijnen die langs alle kanten doorlopen.

Het ontwerp wordt hier en daar nog iets aangepast.

papier

Citaat van: Agy op juli 01, 2020, 14:34:41
Cambuur Boulevard
1 mei  · Gedeeld met Iedereen

Hûs en Hiem enthousiast over aanpassingen stadionontwerp

Begin april uitte welstandscommissie Hûs en Hiem enige kritiek op het stadionontwerp. Architect Ludo Widdershoven werd verzocht om de gevel iets rustiger te maken, vooral bij de hoeken. Aan die wens lijkt hij te hebben voldaan. Met zwarte en witte horizontale banden bracht hij meer eenheid en rust. Waar in het eerste ontwerp nog V-vormige pilaren over de gevels liepen, zijn dit nu rechte pilaren. De commissieleden vinden de aanpassingen een flinke verbetering.
Een ander kritiekpunt ging over het volbouwen van het stuk tussen de Harlingervaart en het stadion. Daarmee wordt het zicht op het stadion weggenomen. Jos van Langen, stedenbouwkundig adviseur, zegt dat nodig is om ergens geld terug te verdienen op de gemaakte kosten en dat de architect hier geen invloed op heeft. Hetzelfde geldt voor de grote hoeveelheid beton dat nodig is om parkeerplekken te realiseren in plaats van parkeergarages. Daarom is gekozen voor extra parkeerplaatsen bij Crystalic Business Park.
Verder ziet de commissie graag dat de vierde hoek bij de Friese Poort ook open te houden, omdat het stadion dan als een op zichzelf staand gebouw krachtiger is. De open hoeken worden in het nieuwe ontwerp benadrukt met vierkanten binnen de witte gevellijnen die langs alle kanten doorlopen.

Het ontwerp wordt hier en daar nog iets aangepast.

Ziet er nu vreselijk uit

Huizen

#8399
Wat ik mij dus afvraag: hoe kan het  - dat na zoveel overleg - er toch een stadionplan uitkomt wat er van de buitenkant zo verschrikkelijk lelijk uit ziet?

Ze hebben Mainz als voorbeeld genomen. Van binnen ziet het er nu prima uit, maar van buiten??  :? Wat mij betreft mogen ze met onderstaande 2 foto's opnieuw naar de tekentafel.