Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Agy op april 16, 2018, 08:27:54
De zwaarste struikelpunten zijn de parkeerproblemen en de Bauhaus. De parkeerproblemen werkt men nog steeds aan en m.b.t. de Bauhaus is de afspraak dat er geen concurrerende bouwmarkt op het WTC terrein komt. Bauhaus heeft een kavel net buiten dit terrein aangekocht. Ik wil hier niet mee zeggen dat dit geen party pooper gaat worden maar Anker kan ook niet zo maar onder zijn afspraken uit.

Ah, dank je!


Citaat van: Galdiano op april 16, 2018, 09:10:56
Waarom zou Anker niet onder de afspraken uit kunnen komen?
Het is een hele lijst van voorwaarden die opgesteld zijn.

Anker neemt WTC over maar wil dat de schulden niet overgdragen worden. Het WTC complex gaat alleen rendabel worden met een sluitende business plan van het stadion. Bij te weinig parkeerplaatsen of afhaken Karwei is Business plan niet volledig gedekt en is het een te groot risico voor Anker om in te stappen.

Het gaat niet om knikkers, ik begrijp Anker zijn kant van het verhaal maar al te goed.

Ja, maar voor mij is de grote vraag of karwei er überhaupt uit stapt. Ik heb daar echt niets over gehoord, behalve van Anker. Ik zou het ook heel raar vinden als er nog geen contracten getekend zijn. Als iedereen in deze fase nog zo kan uitstappen dan krijg je nooit een businessplan rond.

moodygrunn

Citaat van: Lore op april 16, 2018, 18:57:15
Ah, dank je!


Ja, maar voor mij is de grote vraag of karwei er überhaupt uit stapt. Ik heb daar echt niets over gehoord, behalve van Anker. Ik zou het ook heel raar vinden als er nog geen contracten getekend zijn. Als iedereen in deze fase nog zo kan uitstappen dan krijg je nooit een businessplan rond.

Er is wel sprake van een gewijzigde situatie natuurlijk. Op het moment van tekenen (waarschijnlijk ergens tussen januari en april vorig jaar) was er nog geen sprake van de komst van Bauhaus. In hoeverre je Anker/Karwei juridisch kan verplichten om dit soort afspraken na te komen terwijl er een gewijzigde situatie is weet ik niet. Ik heb alleen wel het idee dat dhr Anker niet per se een Cambuursupporter is, maar in de eerste plaats een zakenman. Dus als de komst van Bauhaus zijn zakelijke belangen beschadigt, snap ik heel goed dat hij bij de gemeente even aan de bel trekt en op de rem drukt.
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op april 16, 2018, 19:07:36
Er is wel sprake van een gewijzigde situatie natuurlijk. Op het moment van tekenen (waarschijnlijk ergens tussen januari en april vorig jaar) was er nog geen sprake van de komst van Bauhaus. In hoeverre je Anker/Karwei juridisch kan verplichten om dit soort afspraken na te komen terwijl er een gewijzigde situatie is weet ik niet. Ik heb alleen wel het idee dat dhr Anker niet per se een Cambuursupporter is, maar in de eerste plaats een zakenman. Dus als de komst van Bauhaus zijn zakelijke belangen beschadigt, snap ik heel goed dat hij bij de gemeente even aan de bel trekt en op de rem drukt.

Dat snap ik ook, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit soort scenario's reden geven uit het project te stappen. Wanneer zou dat dan niet meer kunnen? Als het stadion al bijna af is?

Maar heeft iemand al van Karwei gehoord dat ze eruit willen stappen?

rvw

Ik vraag mij af wat er onderling, mondeling is afgesproken. Als er niets is toegezegd door de gemeeente wat betreft concurrentie en parkeerproblematiek dan kon Anker toch verwachten dat dit mogelijk was.

vialli

#6814
Hou mar op over dat nieuwe stadion want we binne blied maakt met een dooie mus ;(
Trouwens as ik de naam Anker (A- ware HEERENVEEN)hoor dan staan ik daar niet raar van te kieken.
Elke keer as we denken dat ut voormekaar is binne d'r weer nieuwe problemen.
We wurre gewoon an ut lijntje houden mar we salle sieen  wat er 18 april uutkomt at
su om e tafel gaan.

Galdiano

Jan Anker slaat debat over. Wat kansloos van Anker  :zucht
Of hij durft niet of hij voelt zich te groot.

http://www.lc.nl/friesland/Jan-Anker-afwezig-bij-debat-over-WTC-gebied-23097081.html
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Begint in elk geval al goed...  :_spank



Jan Anker afwezig bij debat over WTC-gebied
1 uur geleden - LC: Friesland

Financier Jan Anker van het WTC-Expo in Leeuwarden is toch niet aanwezig bij het raadsdebat over de stopgezette ontwikkeling van het toekomstige stadiongebied van Cambuur.
Hij laat zich vertegenwoordigen door Jan Spoelstra van WTC Beheer en oud-gedeputeerde Piet Adema, nu voorzitter van de Stichting Prins Bernhardhoeve. Dat is nu nog de eigenaar van het WTC, dat Anker wil kopen.

Anker stapte uit de ontwikkeling van het WTC-gebied vanwege de mogelijke komst van een Bauhaus in de buurt, waardoor een concurrerende bouwmarkt, de Karwei, nu niet meer bij het WTC wil komen. Fractievoorzitter Jan-Willem Tuininga (FNP) is kwaad dat Anker wegblijft. ,,Wy hienen noch in soad fragen foar him. Dat hy net komt, is respektleas nei de rie.''

Agy

Citaat van: Galdiano op april 17, 2018, 08:44:01
Jan Anker slaat debat over. Wat kansloos van Anker  :zucht
Of hij durft niet of hij voelt zich te groot.

Krijg een onderhuids gevoel dat het hem wel goed uitkomt, dat hij onder de deal uit wil, nergens op gebaseerd maar toch.

AL

Citaat van: Agy op april 17, 2018, 08:46:43
Krijg een onderhuids gevoel dat het hem wel goed uitkomt, dat hij onder de deal uit wil, nergens op gebaseerd maar toch.

Ben bang dat de stekker er definitief uit wordt getrokken...

PePe

Citaat van: AL op april 17, 2018, 08:52:04
Ben bang dat de stekker er definitief uit wordt getrokken...

Of naar een andere plek.

piene hassus

Bijfoorbeeld huidige plek achter stadion op ouwe felden fan Leeuwarden

Agy

Citaat van: PePe op april 17, 2018, 11:47:11
Of naar een andere plek.

Citaat van: piene hassus op april 17, 2018, 12:21:03
Bijfoorbeeld huidige plek achter stadion op ouwe felden fan Leeuwarden

Kan maar dan moet je echt weer helemaal opnieuw beginnen.
Een andere koper vinden voor het WTC is misschien nog een andere optie.

speculeter

Helemaal opnieuw beginnen. ..
En dan weer 15 jaar wachten??

Vlampiep

Citaat van: piene hassus op april 17, 2018, 12:21:03
Bijfoorbeeld huidige plek achter stadion op ouwe felden fan Leeuwarden
Liever wat langer wachten op een nieuw stadion op de oude heilige grond, dan een stadion buiten de stad.

Naastismis

Huidige hoofdtribune en noord laten staan,die tribunes zijn immers nog niet zo oud.
Oost afbreken daar een nieuwe hoofdtribune bouwen,met meer skyboxen.En zuid tegen de vlakte en daar een hoge volledige staantribune neerzetten.