Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Huzumer

Het zou mooi zijn als zich naast Aldi nog meer gegadigden melden. Wedden dat Intergamma eieren voor zijn geld kiest! Het gaat om locatie, locatie en locatie ...

Galdiano

Citaat van: Huzumer op april 11, 2018, 22:44:17
Het zou mooi zijn als zich naast Aldi nog meer gegadigden melden. Wedden dat Intergamma eieren voor zijn geld kiest! Het gaat om locatie, locatie en locatie ...

En waarom zouden ze dat doen? Intergamma (gamma/karwei) zou bij geen komst Bauhaus het volledige noordwesten beslaan qua dekkingsgebied ook de dorpen rondom Leeuwarden, en geen concurrentie hebben in dit gebied. Als Bauhaus komt heb je een beter dekking als ze op huidige locatie blijven.

Ik begrijp de keuze maar al te goed.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Stiens

Raad van Leeuwarden buigt niet voor eisen stadionbouwer

De raad van Leeuwarden wil niet opnieuw om tafel met de ontwikkelaars van het nieuwe Cambuurstadion en het gebied daaromheen. Een grote meerderheid wil vasthouden aan de afspraken, zoals die vorig jaar in juli in de raad gemaakt zijn. Daarmee willen ze dus niet op de eisen van grote marktpartijen ingaan. De marktpartijen eisen meer parkeerruimte en willen de komst van een grote bouwmarkt in de buurt van het stadion tegenhouden.

Volgende week woensdag gaan de marktpartijen in gesprek over het conflict wat nu ontstaan is, maar er lijkt zoals het nu staat geen beweging in te zitten. Al sluiten sommige partijen niet uit dat het gesprek van volgende week daar nog verandering in kan gaan brengen.

Viper

Bauhaus wilde in WTC, maar was risico voor beurzen

Bauhaus was in de race voor vestiging in het Leeuwarder WTC-Expo, maar bleek zo groot dat de beurzen hierdoor in gevaar kwamen. Daarom werd er een kleinere bouwmarkt gezocht: de Karwei.

Dit bleek woensdagavond uit antwoorden van PvdA-wethouder Henk Deinum op vragen van Otto van der Galiën (Lijst058). ,,De Bauhaus vroeg twee tot drie keer zoveel ruimte.'' Een fors deel van het beurscomplex zou er dus mee worden gevuld.

De Leeuwarder Courant beschreef in 2016 al dat de Bauhaus in beeld was, maar de gemeente en ontwikkelaars wilden er nooit gedetailleerd op ingaan. Om ,,de continuïteit van beurzen'' niet in gevaar te brengen, verdween de grote winkel uiteindelijk uit de plannen, vertelde Deinum nu.

Achteraf gezien lijken de plannenmakers zich hiermee in de staart te hebben gebeten: Bauhaus verwierf een bouwlocatie vlak buiten het WTC-gebied. Gevolg: de WTC-hallen zijn nu zelf weer minder aantrekkelijk voor Karwei. Dit is een van de redenen waarom Jan Anker van WTC-beheer voorlopig geen trek meer heeft in de planontwikkeling.

http://www.lc.nl/friesland/Bauhaus-wilde-in-WTC-maar-was-risico-voor-beurzen-23081986.html

veteraan

Citaat van: Stiens op april 12, 2018, 09:35:14
Raad van Leeuwarden buigt niet voor eisen stadionbouwer

De raad van Leeuwarden wil niet opnieuw om tafel met de ontwikkelaars van het nieuwe Cambuurstadion en het gebied daaromheen. Een grote meerderheid wil vasthouden aan de afspraken, zoals die vorig jaar in juli in de raad gemaakt zijn. Daarmee willen ze dus niet op de eisen van grote marktpartijen ingaan. De marktpartijen eisen meer parkeerruimte en willen de komst van een grote bouwmarkt in de buurt van het stadion tegenhouden.

Volgende week woensdag gaan de marktpartijen in gesprek over het conflict wat nu ontstaan is, maar er lijkt zoals het nu staat geen beweging in te zitten. Al sluiten sommige partijen niet uit dat het gesprek van volgende week daar nog verandering in kan gaan brengen.

Als er voor volgende week geen enkele inspanning is geweest om dit plan te redden, dan kun je het schudden ! als er geen stadion komt is de club op weg naar de kelder !

moodygrunn

Citaat van: veteraan op april 12, 2018, 21:46:54
Als er voor volgende week geen enkele inspanning is geweest om dit plan te redden, dan kun je het schudden ! als er geen stadion komt is de club op weg naar de kelder !
Beetje paniekpraat als je t mij vraagt, is m.i. meer een Mexican stand-off. Mooi rustig blieve en zoeken naar andere huurders als bv Aldi.....
In Henk en Sandor we trust

Vlampiep

Citaat van: moodygrunn op april 13, 2018, 16:49:46
Beetje paniekpraat als je t mij vraagt, is m.i. meer een Mexican stand-off. Mooi rustig blieve en zoeken naar andere huurders als bv Aldi.....
Zelf denk ik ook wel dat het wel ten goede zal gaan keren.
Bovendien wil de investeerder het volgens mij niet op zijn geweten hebben dat het project niet door zal gaan.
Als de grote ego's weer wat genivelleerd zijn kan het gesprek weer worden voortgezet.

speculeter

Word 18 April vervolgd toch?

roepieh

Citaat van: Vlampiep op april 13, 2018, 19:00:10
Zelf denk ik ook wel dat het wel ten goede zal gaan keren.
Bovendien wil de investeerder het volgens mij niet op zijn geweten hebben dat het project niet door zal gaan.
Als de grote ego's weer wat genivelleerd zijn kan het gesprek weer worden voortgezet.

wat kan dat die Anker schelen, die heeft immers verder 0 binding met de club...

Lore

Citaat van: roepieh op april 13, 2018, 20:30:25
wat kan dat die Anker schelen, die heeft immers verder 0 binding met de club...

Maar Anker is van het WTC toch? Die hebben toch zware schulden waar ze af zijn als de deal rond komt? Of klopt dit niet?

Agy

Citaat van: roepieh op april 13, 2018, 20:30:25
wat kan dat die Anker schelen, die heeft immers verder 0 binding met de club...

Niets maar hij heeft wel intentie verklaringen ondertekend en heel letterlijk bekeken zijn er geen afspraken geschonden. 

Lore

Citaat van: Agy op april 15, 2018, 20:12:40
Niets maar hij heeft wel intentie verklaringen ondertekend en heel letterlijk bekeken zijn er geen afspraken geschonden.

Ik begrijp je niet helemaal. Hoe bedoel je dit?

Agy

#6807
Citaat van: Lore op april 16, 2018, 07:56:22
Ik begrijp je niet helemaal. Hoe bedoel je dit?

De zwaarste struikelpunten zijn de parkeerproblemen en de Bauhaus. De parkeerproblemen werkt men nog steeds aan en m.b.t. de Bauhaus is de afspraak dat er geen concurrerende bouwmarkt op het WTC terrein komt. Bauhaus heeft een kavel net buiten dit terrein aangekocht. Ik wil hier niet mee zeggen dat dit geen party pooper gaat worden maar Anker kan ook niet zo maar onder zijn afspraken uit.

Galdiano

Waarom zou Anker niet onder de afspraken uit kunnen komen?
Het is een hele lijst van voorwaarden die opgesteld zijn.

Anker neemt WTC over maar wil dat de schulden niet overgdragen worden. Het WTC complex gaat alleen rendabel worden met een sluitende business plan van het stadion. Bij te weinig parkeerplaatsen of afhaken Karwei is Business plan niet volledig gedekt en is het een te groot risico voor Anker om in te stappen.

Het gaat niet om knikkers, ik begrijp Anker zijn kant van het verhaal maar al te goed.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Agy

Citaat van: Galdiano op april 16, 2018, 09:10:56
Waarom zou Anker niet onder de afspraken uit kunnen komen?

Ik zeg niet dat hij er niet onderuit kan, ik zeg dat dit niet zonder slag of stoot kan.