Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Citaat van: Naastismis op april 17, 2018, 16:29:46
Huidige hoofdtribune en noord laten staan,die tribunes zijn immers nog niet zo oud.
Oost afbreken daar een nieuwe hoofdtribune bouwen,met meer skyboxen.En zuid tegen de vlakte en daar een hoge volledige staantribune neerzetten.

Dat is veel te simpel gedacht. Oost kijk je in de zon en zal nooit een hoofdtribune gebouwd vaan worden
Daarnaast is de staat van Oost en West ook flink achteruit aan het gaan. Enige optie is nieuwbouw.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Citaat van: Galdiano op april 17, 2018, 16:57:38
Dat is veel te simpel gedacht. Oost kijk je in de zon en zal nooit een hoofdtribune gebouwd vaan worden
Daarnaast is de staat van Oost en West ook flink achteruit aan het gaan. Enige optie is nieuwbouw.
een paar jaar terug was er al betonrot. Ik begrijp ook niet dat het allemaal nog mag..veiligheid ???

piene hassus

en dat je springe magge as je foor cambuur binne

speculeter

Las net een interview waarin men zei dat er heel veel belangstelling is om zich te vestigen in en rondom nieuwe stadion.
Komt wel goed?

vialli

Straks wel ontwikkeling WTC gebied maar dan ZONDER een nieuw Cambuurstadion :R :R

veteraan

Cambuur verkocht haar stadion om uit de schulden te komen
Er bleef een schuld van bijna 2 miljoen over (vreemd)
Het oude stadion is dus een tijdelijke plek (lastig)
financieel is er alleen toekomst bij een nieuw modern en ruimere stadion(vaste opmerking)
De investeerders komen niet of met een zwakke deputatie naar de gemeente
De gemeente wacht af !
De voorzitter is weg (waarom denk je ?)
De meeste supporters hebben al tien jaar gehoord, en nou gaat het gebeuren !

Dit zijn momenten waarop een prachtige club, het beste publiek, en hetzelfde potentieel als Zwolle en Almelo !
de vernieling in gaat !


Agy

#6831
Tja als je alles bekijkt zijn alle partijen nog steeds erg positief en meewerkzaam alleen de koper van het WTC krijgt koude voeten. Snap zijn frustraties wel maar ook hij weet dat er zich, als het stadion er staat, binnen zeer korte termijn (vlak buiten het WTC gebied) concurrerende partijen voor alle betrokken bedrijven kunnen vestigen. Je zit nu eenmaal op een bedrijventerrein, eentje met straks een enorme aantrekkingskracht, dat gaat niet alleen om de Bauhaus versus Karwei. Tevens kan de Karwei na een jaartje wel zeggen van bekijk het maar met je dure huur, het valt allemaal nogal tegen we gaan op zoek naar een andere locatie. Nogmaals als het hele project hierom al omvalt moet je er niet eens aan beginnen. Ik geloof er niet zo in en hoop dat Anker dit gebruikt om het onderste uit de kan te krijgen maar ben bang dat hij er gewoon onderuit wil en de Bauhaus nu als voornamelijk excuus gebruikt om de gemeende de zwarte piet toe te schuiven.

Vlampiep

Citaat van: Agy op april 18, 2018, 08:36:38
Tja als je alles bekijkt zijn alle partijen nog steeds erg positief en meewerkzaam alleen de koper van het WTC krijgt koude voeten. Snap zijn frustraties wel maar ook hij weet dat er zich, als het stadion er staat, binnen zeer korte termijn (vlak buiten het WTC gebied) concurrerende partijen voor alle betrokken bedrijven kunnen vestigen. Je zit nu eenmaal op een bedrijventerrein, eentje met straks een enorme aantrekkingskracht, dat gaat niet alleen om de Bauhaus versus Karwei. Tevens kan de Karwei na een jaartje wel zeggen van bekijk het maar met je dure huur, het valt allemaal nogal tegen we gaan op zoek naar een andere locatie. Nogmaals als het hele project hierom al omvalt moet je er niet eens aan beginnen. Ik geloof er niet zo in en hoop dat Anker dit gebruikt om het onderste uit de kan te krijgen maar ben bang dat hij er gewoon onderuit wil en de Bauhaus nu als voornamelijk excuus gebruikt om de gemeende de zwarte piet toe te schuiven.
Helemaal gelijk Agy, ondernemen en investeren vergt bepaalde risico's die je als ondernemer moet durven nemen. 100% zekerheid krijg je niet in deze branche.
Maar wat volgens mij ook mee speelt zijn de grote ego's en machtsvertoon van Anker en Deinum. Deze heren zijn er niet te beroerd voor zaken te escaleren ten behoeve van hun ego.
Maar misschien is het financiele plan ook wel flinter dun gesneden waarmee een groot afbreuk risico is gecreëerd.

Andy King

Die Anker is toch de man van A-ware? Die fabriek vlakbij DKV..... tsja...

Noordcambuur

Citaat van: Andy King op april 18, 2018, 09:59:40
Die Anker is toch de man van A-ware? Die fabriek vlakbij DKV..... tsja...
die om die Anker mannen deze man heeft heel veel te vertellen maar heeft ze ook achter de elleboog.

vialli

#6835
Citaat van: Andy King op april 18, 2018, 09:59:40
Die Anker is toch de man van A-ware? Die fabriek vlakbij DKV..... tsja...

Ze moeten maar eens uitzoeken en/of hij daar met zijn kornuiten op de tribune zit,
want dan weten we waar het ECHTE probleem zit :y
Mooie taak voor de LC en FD.

piene hassus

De LC is niet su ondersoekerig en seker niet is dat in ut nadeel fan dkv ken uutfalle

roepieh

Anker komt uit het zuiden en is nooit hier, altijd onderweg... hij zal heus eens bij DKV op de tribune zitten als hij daarvoor wordt uitgenodigd evenzo hij wel bij SCC op de tribune zal zitten als het stadion d'r gaat komen.

Die man is een investeerder, die kent geen emoties mbt dit hele project zoals wij die kennen. Dus mocht hij inderdaad niet meer willen omdat hij de investering niet (meer) ziet zitten dan moet het consortium met de gemeente snel op zoek gaan naar een andere partij voor het WTC of een andere constructie gaan bedenken voor het WTC.

Yellow Army

Gooit een kettingbeding roet in het eten voor komst van Bauhaus?
5 minuten geleden    5 minuten geleden  Friesland
Een schets van het plan voor een nieuw Cambuurstadion in het WTC-gebied.
Een schets van het plan voor een nieuw Cambuurstadion in het WTC-gebied.
LEEUWARDEN De komst van de Bauhaus naar de Slauerhoffweg in Leeuwarden is onzeker. Aan de grond is in het verleden een kettingbeding gekoppeld, dat een verbod oplegde op de vestiging van bouwmarkten.

Mocht de grote bouwmarkt niet naar de omgeving van het Leeuwarder WTC/Cambuurgebied komen, dan wordt een belangrijke belemmering weggenomen in de stagnatie van de planontwikkeling. Het kettingbeding kan dan ook een cruciale uitwerking hebben.

De Bauhaus vroeg in december een vergunning aan voor de grond pal ten zuidwesten van de Slauerhoffbrug. In het verleden zat hier echter de Leeuwarder Bouwhandel NV, die in 1970 liet opnemen in verkoopcontracten dat er een nooit een handel in bouwmaterialen zou mogen komen.

Status omstreden
Als dit kettingbeding nog juridische kracht heeft, zou dit ervoor kunnen zorgen dat de bouw van Bauhaus niet door kan gaan. De status van het kettingbeding is omstreden en mogelijk kan alleen een rechtszaak helderheid bieden. Een kettingbeding is een verkoopvoorwaarde die geldig blijft wanneer grond of een gebouw opnieuw verkocht wordt.

Vorige week nog benadrukte verantwoordelijk wethouder Henk Deinum dat de gemeente tot nu toe geen vergunning verleend heeft. Ambtenaren zijn nog altijd bezig met de afweging van alle voors en tegens. Als Bauhaus wettelijk in zijn recht staat, kan de gemeente niet zomaar een vergunning weigeren.

Op losse schroeven
Jan Anker van WTC-beheer zette eerder dit voorjaar de planvorming voor het WTC-gebied op losse schroeven. Hij wilde bouwmarkt Karwei onderbrengen in de WTC-hallen, maar de nabijheid van Bauhaus maakt deze verhuur minder aantrekkelijk. Vanavond hoort de gemeenteraad verschillende partijen.

,,Wij zouden het goed vinden als Deinum ons als raad voor de vergadering hierover informeert'', zegt Otto van der Galiën van Lijst058. ,,Wist hij hiervan? Speelt het kettingbeding een rol bij het uitstel van de vergunning? Op zulke vragen willen wij een antwoord.''

Area 58

roepieh

wat een toeval dat dit vandaag naar buiten komt...

ik begrijp uberhaubt niet waarom Bauhaus niet 'gewoon' door de gemeente naar een veel logischer plek wordt gelokt. Nabij het in de toekomst te bouwen station werpsterhoek bijvoorbeeld. Bereikbare plek voor een brede(re) doelgroep qua woonplaats. Daarnaast kan een vestiging van een dergelijk bedrijf ook een aanzuigende werking hebben op andere bedrijven die willen meeliften op het 'verkeer' naar de Bauhaus.