Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: mugel op februari 14, 2016, 00:36:11
Er wordt wat gezegd over ambtenaren, maar die gaan er toch helemaal niet over?
Het is v.w.b. de gemeente, de raad (en het college) die hierover beslist.
Driekwart jaar geleden werd door hen bijna unaniem ingestemd met de voortzetting van de plannen voor een nieuw stadion bij het WTC.
FNP deed wat moeilijk, maar die nemen we in Leeuwarden niet heel serieus..
Natuurlijk werden door alle partijen voorwaarden benoemd over de ondernemingen in de rest van Leeuwarden en m.n. de middenstand in de binnenstad.
Ik dacht alleen dat (de meerderheid van) PVDA, VVD en NLP, altijd wel positief waren over de plannen van een nieuw stadion, als er maar geen financiƫle overheidssteun meer nodig was en als Cambuur maar financieel gezond zou worden/zijn. Beide het geval als er inderdaad een sluitende BuCa is nu.
Welke fracties zijn dan nu ineens veranderd van mening? Iemand een idee?

Of is een nieuw stadion toch meer afhankelijk van de prestaties en lijfsbehoud van Cambuur, dan eerder is voorgespiegeld?

Degene die mij heeft bijgepraat, vertelde mij dat het absoluut niet afhangt van degradatie of handhaving.

Ambtenaren beslissen het inderdaad niet, maar als die partijen die in het project willen stappen benaderen en een aanbod doen om zij op een andere locatie te vestigen, dan werken zij niet echt mee.

Ook werd mij vertelt dat de raad verdeelt is en DIjkstra Draaisma gaat op dit moment er van uit dat het 50/50 is wat betreft doorgang van het project!

John Hiatt

Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier. 

zeewolde

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:16:43
Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier.
die namen zijn toch snel genoeg bekend lijkt me?
Kan cambuur daar niet openlijk tegen optreden?

Len Cantello

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:16:43
Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier.
Als het echt zo is dat die ambtenaren de boel moedwillig saboteren, dan is het de hoogste tijd dat daar eens een gedegen onderzoek naar komt. Het is toch te zot voor woorden dat dit soort idioten de toekomst van de club verneuken?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

John Hiatt

Citaat van: Len Cantello op februari 14, 2016, 11:38:52
Als het echt zo is dat die ambtenaren de boel moedwillig saboteren, dan is het de hoogste tijd dat daar eens een gedegen onderzoek naar komt. Het is toch te zot voor woorden dat dit soort idioten de toekomst van de club verneuken?

En daarom denk ik ook dat het niet meer lang duurt voordat Cambuur met de ontwikkelaars naar buiten komt.

poelie-lwd

Wat versta jij onder niet lang?
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: poelie-lwd op februari 14, 2016, 11:57:15
Wat versta jij onder niet lang?

Twee welen maximaal, maar het is nog niet helemaal zeker fat zender gaat doen

sunderland

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:16:43
Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier.
de pvda zit juist te kloten juh ,de wethouders

sunderland

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:44:47
En daarom denk ik ook dat het niet meer lang duurt voordat Cambuur met de ontwikkelaars naar buiten komt.
idd dat ze hun nogt er van hewwe

mugel

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:16:43
Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier.

Zetelverdeling is iets anders met 39 zetels

PvdA - 12
CDA - 6
D66 - 4
VVD - 4
NLP - 4
PAL/GroenLinks - 4
FNP - 2
ChristenUnie - 2
Verenigd Links - 1

moodygrunn

Citaat van: John Hiatt op februari 14, 2016, 11:16:43
Er zijn 37 raadsleden. De PvdA kan niet tegen zijn, want dan vallen ze hun eigen wethouders af. Dat zijn er 12. VVD is denk ik ook voor als er een goede businesscase ligt. Dat zijn 5. Pal/GroenLinks zal college ook wel volgen, dus dan is er al een meerderheid. Het CDA is de luis in de pels. Die zijn kritisch, waarschijnlijk tegen. Ook nlp zal wel tegen zijn, want Wyb Feddema zit daarbij. En die denkt alleen aan de binnenstad. D66 is volgens mij ook voor.
Zolang de businesscase goed is en past binnen de ontwikkelbrief van afgelopen zomer, kan de raad niet tegen zijn.
Maar wat Lore zegt klopt, twee topambtenaren frustreren de hele zaak op een ongelooflijke manier.

Volgens mij tel je wat te veel mensen mee. We hoeven volgens mij alleen het college van B&W te overtuigen toch?

We hebben namelijk ook verzoek tot uitstel neergelegd bij het college.
http://kant.leeuwarden.nl/ris2/objectdetails.asp?originator=list&meetingclassid=A06F59D8-5CDC-11D6-9D2A-00003939D28B&meetingoid=8C64146B-EBC6-4E1F-AA72-5D9B60B7E001&oid=215FDC2B-7E2D-4DAF-828B-60394DA51892

In Henk en Sandor we trust

John Hiatt

Citaat van: moodygrunn op februari 14, 2016, 20:29:15
Volgens mij tel je wat te veel mensen mee. We hoeven volgens mij alleen het college van B&W te overtuigen toch?

We hebben namelijk ook verzoek tot uitstel neergelegd bij het college.
http://kant.leeuwarden.nl/ris2/objectdetails.asp?originator=list&meetingclassid=A06F59D8-5CDC-11D6-9D2A-00003939D28B&meetingoid=8C64146B-EBC6-4E1F-AA72-5D9B60B7E001&oid=215FDC2B-7E2D-4DAF-828B-60394DA51892

Uiteindelijk zal de raad er wat van moeten vinden. Die moeten instemmen met een eventuele wijziging van de bestemming. Dan heb je 20 zetels nodig. PvdA, D66, VVD en Pal/GroenLinks lijken me voor te stemmen. Dan is er dus een meerderheid.

twingo

De raad en het college van b en w is voorstander van een nieuw Cambuur stadion maar gaat niet akkoord met een bestemmingsplan dat het mogelijk maakt om nieuwe winkels te openen.

Len Cantello

Citaat van: twingo op februari 14, 2016, 23:13:17
De raad en het college van b en w is voorstander van een nieuw Cambuur stadion maar gaat niet akkoord met een bestemmingsplan dat het mogelijk maakt om nieuwe winkels te openen.
Als dat echt zo is, dan zijn ze dus tegen een nieuw stadion. Alleen zeggen ze dat met andere woorden. Ik hoop dat ze met hun bekrompen geesten beseffen wat ze met het grootste uithangbord van Leeuwarden aan het doen zijn. Er staan heel wat mensen wel achter de club. Die zullen niet zomaar accepteren dat een stelletje machtbeluste buitenpoorters de club naar de bliksem helpen.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

John Hiatt

Citaat van: twingo op februari 14, 2016, 23:13:17
De raad en het college van b en w is voorstander van een nieuw Cambuur stadion maar gaat niet akkoord met een bestemmingsplan dat het mogelijk maakt om nieuwe winkels te openen.

Dit is onzin! En zo krijg je ook verwarring. De ontwikkelbrief van het college is leidend. Als de projectontwikkelaars binnen de kaders van de brief blijven, kan het college niet tegen zijn. En volgens de berichten van Lore hier, blijven ze daarbinnen. Dus van nieuwe winkels is geen sprake.