Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Eewal op december 24, 2014, 18:40:54
ik woon niet rond het cambuurplein, ik heb dat gevoel niet zo. Cambuur is een unieke club, meer door de aard van de supporters dan de locatie van het stadion. Vind ik...

Ik woon in Holwerd en ik heb dat gevoel wel.

Afgelopen seizoen bij AZ zag ik 1 lange stoet toeschouwers vanuit dat dorp lopen naar het stadion aan de andere kant van de rondweg... Tsja, dan telt voor mij de locatie wel erg mee hoor.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Eewal

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 24, 2014, 20:20:21
Ik woon in Holwerd en ik heb dat gevoel wel.

Afgelopen seizoen bij AZ zag ik 1 lange stoet toeschouwers vanuit dat dorp lopen naar het stadion aan de andere kant van de rondweg... Tsja, dan telt voor mij de locatie wel erg mee hoor.
ik was die wedstrijd ook in Alkmaar en wat mij is bijgebleven is de uitstekend sfeer in het uitvak, 90 minuten lang, ondanks de achterstand en nederlaag. Ik vond het best een lekker stadion, de toeschouwers maken het daar k*t..

John Hiatt

Citaat van: brambo3004 op december 24, 2014, 18:36:55
Jij beseft ook dat met een nieuw stadion Cambuur nog altijd een club is met een beperkt afzetgebied en dat het dus allerminst zeker is dat we nooit meer naar de Jupiler League gaan? Roda en NEC zijn grotere clubs dan Cambuur. Ik vind af en toe Jupiler League niet meer dan logisch en ik hoop dat de identiteit van de club niet helemaal te grabbel wordt gegooid voor die paar centen meer.

Leg dan eens uit wat de identiteit van de club is?

vialli

Wat kleinere club dan Roda en NEC, we mutte af van dat Calimerogedrag.
We hevve de uniekste club van Nederland  en daar hoort een sfeervol
stadion van  minimaal 15000!! toeschouwers /supporters bij.

SCC-J

Citaat van: Eewal op december 24, 2014, 18:40:54
ik woon niet rond het cambuurplein, ik heb dat gevoel niet zo. Cambuur is een unieke club, meer door de aard van de supporters dan de locatie van het stadion. Vind ik...
neem ADO eens, wat is daar nu nog van over?

moodygrunn

Citaat van: SCC-J op december 24, 2014, 21:49:51
neem ADO eens, wat is daar nu nog van over?

Het aantal toeschouwers/supporters is met meer dan 50% toegenomen sinds de verhuizing naar het nieuwe stadion en lijken een stabiele(re) eredivisieclub dan voorheen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_records_en_statistieken_van_ADO_Den_Haag#Zuiderpark_stadion
In Henk en Sandor we trust

brambo3004

Citaat van: moodygrunn op december 24, 2014, 22:05:41
Het aantal toeschouwers/supporters is met meer dan 50% toegenomen sinds de verhuizing naar het nieuwe stadion en lijken een stabiele(re) eredivisieclub dan voorheen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_records_en_statistieken_van_ADO_Den_Haag#Zuiderpark_stadion

Oké, en nu jouw analyse van de sfeer.

Kunstgras

Citaat van: moodygrunn op december 24, 2014, 17:42:35
Nou, dat weet ik niet. Ik lees hier meerdere malen over de vertroebelde relatie tussen het bestuur van de club en het bestuur van CC. Of er iets mee gedaan wordt is dus maar de vraag. Maar het lijkt me handig om vooraf zo'n onderzoek te doen en niet als de plannen al vastliggen. Ik ben er in eerste instantie dus maar vanuit gegaan dat die plannen/tekeningen nog aangepast kunnen worden of nog gemaakt moeten worden.
Anders ben je ofwel een enquete voor joker aan het houden of je zoekt verwijtbaar gedrag van het bestuur van de club (niet luisteren naar supporters). Geen van beide lijkt me wenselijk voor beide partijen.

Bij mijn weten liggen de plannen en tekeningen met betrekking tot het nieuwe stadion nog helemaal niet klaar. Dat is in ieder geval nooit naar buiten gebracht. De locatie van het stadion staat nog niet eens helemaal vast. Kort geleden is pas naar buiten gebracht dat er nog drie opties zijn. Verbouw, nieuwbouw Cambuurplein of nieuwbouw WTC. Het lijkt mij dus zeker nog niet te laat de wensen van supporters mee te laten wegen bij het ontwerp van het nieuwe stadion.

SCC-J

Citaat van: moodygrunn op december 24, 2014, 22:05:41
Het aantal toeschouwers/supporters is met meer dan 50% toegenomen sinds de verhuizing naar het nieuwe stadion en lijken een stabiele(re) eredivisieclub dan voorheen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_records_en_statistieken_van_ADO_Den_Haag#Zuiderpark_stadion
En de sfeer is daar prima en de club heeft nog altijd de uitstraling van een volksclub?

moodygrunn

Citaat van: brambo3004 op december 24, 2014, 22:10:25
Oké, en nu jouw analyse van de sfeer.

Daar kan ik geen oordeel over vellen, ben in geen van beide stadions geweest. Net zoals jullie niet kunnen voorspellen voor onze club of de sfeer beter dan wel slechter wordt in een nieuw stadion. De eerste jaren van de Euroborg waren bijvoorbeeld uitstekend qua sfeer en beleving.

Dat het 'volkse' er wat vanaf gaat, heeft m.i. met het ontwerp als de naamgeving van het stadion te maken. Zowel het ADO-stadion (ik weiger die commerciële naam hier neer te kalken) als de Euroborg hebben een heel 'degelijk en solide' uiterlijk, waar het Zuiderpark en het Oosterpark een wat 'rauwere' uitstraling hadden.
De naam van de stadions 'Kyocera-stadion' en 'Euroborg' zijn geen termen waar de gemiddelde voetbalsupporter iets mee heeft. Die oude stadions waren vernoemd naar de woonwijken waarin ze stonden. Dat zijn wel twee parallellen die tussen beide stadions te trekken zijn, wellicht bedoelen jullie dat met de uitstraling van een volksclub?

In Henk en Sandor we trust

dizzhead

Daarbij is de nieuwe locatie van ADO in de verste verte niet te vergelijken met het WTC.

Treb

Citaat van: SCC-J op december 24, 2014, 22:29:54
En de sfeer is daar prima en de club heeft nog altijd de uitstraling van een volksclub?

Dat ligt ook wel een beetje aan de 13-in-een-dozijn stadion. Hoog, met die trappen aan de voorkant, zoals bijna elk stadion in Nederland. Eigenlijk als je het objectief bekijkt zijn Noord en West ook hele lelijke tribunes. Kun je nagaan wat een herrie er gaat komen wanneer we steile tribunes tot aan het veld krijgen.

De locatie.. tja.. eigenlijk maakt het me niet zoveel meer uit, zolang het er maar zsm komt. Ik wil nooit meer naar de Juup!
Ook bij het WTC zullen de mensen vanuit alle hoeken door de straten naar het stadion komen. Maar feit is wel dat het heel erg wennen zal zijn; geen Cambuur in de wijk Cambuur..

PePe

De sfeer is prima door het huidige succes. Ik hoop dat het allebei blijft, en dat we geen punt van verzadiging bereiken. Alles moet blijven zo als het nu is, ook in het nieuwe stadion. (de frustratie van de afgelopen jaren, wil ik niet meer tegenkomen)

brambo3004

Van de 51 seizoenen sinds 1964 hebben we welgeteld 6 seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Nu heb ik al een paar mensen 'nooit meer Jupiler League' horen zeggen. Een nieuw stadion kan ervoor zorgen dat Eredivisievoetbal vaker gerealiseerd kan worden, maar het is onzin om te denken dat we nooit meer zullen degraderen. We leven nu eenmaal in een dunbevolkte uithoek van het land en als clubs met structureel grotere begrotingen en stadions als Willem II, NEC, Roda en binnenkort NAC kunnen degraderen, kunnen wij dat zeker, in welk stadion we ook spelen.

Lore

Citaat van: brambo3004 op december 25, 2014, 09:17:21
Van de 51 seizoenen sinds 1964 hebben we welgeteld 6 seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Nu heb ik al een paar mensen 'nooit meer Jupiler League' horen zeggen. Een nieuw stadion kan ervoor zorgen dat Eredivisievoetbal vaker gerealiseerd kan worden, maar het is onzin om te denken dat we nooit meer zullen degraderen. We leven nu eenmaal in een dunbevolkte uithoek van het land en als clubs met structureel grotere begrotingen en stadions als Willem II, NEC, Roda en binnenkort NAC kunnen degraderen, kunnen wij dat zeker, in welk stadion we ook spelen.

Sorry, maar in een nieuwe stadion gaan wij NEC en Willem II voorbij in begroting. Ik ben met je eens dat nooit meer degraderen geen garantie is. Maar als wij niet gaan zakken wij wel af en als wij een nieuw stadion hebben dan kan de begroting wel,zover omhoog dat wij bij degradatie een begroting overhouden die altijd mee doet om het kampioenschap