Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Scc01

Citaat van: Eewal op december 25, 2014, 14:01:34
Kan me ook best voorstellen dat er bedrijven zijn die wel willen investeren bij WTC maar niet bij cambuurplein..

Precies. Dat denk ik ook. Het is niet dat we zelf genoeg geld hebben om het stadion zelf te financieren.
Ten tweede is het gewoon wel duidelijk dat de veiligheid de grootste bottlenek is.
Misschien als een paar van die opgefokte kleuters met schoudertasjes wat minder vaak de ramen uit een bus gekegeld hadden dat aspect nog wat op de achtergrond was gebleven.
Maar zoals het er nu voor staat verwacht ik niet dat we op de huidige locatie blijven, met als voornaamste reden veiligheid.

scclwd

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 25, 2014, 13:41:08
Nieuw stadion is voor mij het probleem ook niet, maar het WTC-terrein wel.. Waarom kunnen ze in Engeland wel een nieuw stadion pal naast het oude bouwen? Daar zullen ze toch ook met "problemen" a la bereikbaarheid en parkeerruimte te maken hebben?

Nieuw stadion; geen probleem! Maar wel op de velden van vvLeeuwarden aub ;(

Jongen, helemaal met jou eens!

Galdiano

Het is kerst dan hoor je aan rollades en kalkoen te denken ipv de perikelen omtrent het nieuwe stadion!  :proost
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Dokkumer

Citaat van: Galdiano op december 25, 2014, 18:11:27
Het is kerst dan hoor je aan rollades en kalkoen te denken ipv de perikelen omtrent het nieuwe stadion!  :proost
Ik doe niet aan kalkoen (vind ik te Amerikaans ivm Thanksgiving) dus ik denk aan rollades en het nieuwe stadion :grolsch

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Dokkumer op december 25, 2014, 13:56:28
Parkeergelegenheid is niet eens het grootste probleem, meer de veiligheid. Waar het in Engeland in het algemeen prima mogelijk is om als supporter samen met supporters van de tegenpartij gebroederlijk richting stadion te lopen, is het hier de sport om zo veel mogelijk mensen die mogelijk niet van jouw club zijn zo hard mogelijk weg te rossen of te bekogelen.

En prima hoor als men knokken wil, doe dat dan alleen op afspraak en elders zodat de andersdenkenden er geen last van hebben.

Ik snap wat je bedoelt, maar is het WTC-terrein een garantie dat alles veilig is? Zelfs bij het zelfbenoemde veiligste stadion van NL in Den Haag loopt volgens mij nog evenveel politie en ME rond als hier. De laatste keer dat het hier goed mis ging weten we allemaal nog. Dat ligt in de aard van het beestje (ik praat niks goed). Dat is niet ineens voorbij bij een nieuw stadion.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Eewal op december 25, 2014, 15:08:42
Maar het heeft vast meer te bieden dan de "containers" van waaruit we nu naar de wedstrijden zitten te kijken..

Tsja dit zegt alles denk ik :|
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Dokkumer

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 25, 2014, 23:55:33
Ik snap wat je bedoelt, maar is het WTC-terrein een garantie dat alles veilig is? Zelfs bij het zelfbenoemde veiligste stadion van NL in Den Haag loopt volgens mij nog evenveel politie en ME rond als hier. De laatste keer dat het hier goed mis ging weten we allemaal nog. Dat ligt in de aard van het beestje (ik praat niks goed). Dat is niet ineens voorbij bij een nieuw stadion.
100% veilig is het nooit natuurlijk. Je vermindert de kansen op ongeregeldheden, omdat je daar beter aan afvoer van bezoekende supporters kan doen en dat aspect is in Leeuwarden gewoon een heikel punt (o.a. stenensmijterij).
Wat mij betreft kan dat hier ook beter geregeld worden, uitvak aan de Archipelweg kant en snel weg, scheelt al een heel eind.

el haj

Citaat van: Marc S op december 25, 2014, 10:26:01
Sterker nog dan ben je of titelkandidaat nummer 1 of titelkandidaat nummer 2

Citaat van: Lore op december 25, 2014, 10:51:07
Inderdaad en dus ben je dan binnen 2 jaar terug.

Sparta is ook al een jaar of vier titelkandidaat nummer één of twee. :P

siepelsjeu

Plannen om te verbouwen zijn redelijk serieus omdat de supporters dat willen... maar willen we wel een paar jaar een een bouwval spelen? ik zie persoonlijk liever dat het nieuwe stadion op de velden van vv leeuwarden komt.

Lore

Citaat van: el haj op december 26, 2014, 00:47:00
Sparta is ook al een jaar of vier titelkandidaat nummer één of twee. :P

De commerciële mogelijkheden van Het Kasteel zou niet het uitgangspunt moeten zijn van ons nieuwe stadion. Dan zou je er niet aan moeten beginnen. Maar je hebt wel een punt dat begrotingen en dus favoriet zijn niet altijd promotie betekent. Je zal oom je interne organisatie op orde moeten hebben.

Drama om de puinhoop bij Sparta te zien. Je zou toch denk dat NAC ook inziet dat zij op deze manier dezelfde kant opgaan?

Eewal

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 25, 2014, 23:57:47
Tsja dit zegt alles denk ik :|
dit zegt volgens jou alles? Dat ik er niks van snap? Dat ik geen gevoel heb voor nostalgie? Ik overdrijf wellicht een beetje, maar huidige stadion is gewoon 'op' .

Lore

Citaat van: Eewal op december 26, 2014, 13:47:43
Ik overdrijf wellicht een beetje, maar huidige stadion is gewoon 'op' .

Dat is op geen enkele manier overdrijven

Eewal

Citaat van: Lore op december 26, 2014, 13:52:44
Dat is op geen enkele manier overdrijven
ik noemde onze huidige tribunes containers in een eerder bericht. Dat is wellicht een beetje overdreven, maar volgens holwerd voor Cambuur was mijn reactie alleszeggend...

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Eewal op december 26, 2014, 13:47:43
dit zegt volgens jou alles? Dat ik er niks van snap? Dat ik geen gevoel heb voor nostalgie? Ik overdrijf wellicht een beetje, maar huidige stadion is gewoon 'op' .

Het zegt heel veel over hoe wij van mening verschillen over ons stadion ;)
Ik heb dat gevoel nog nooit zo gehad. Ik vind dat "oude" juist geweldig en heb niet meer nodig dan dat dit stadion mij biedt.
Dat het stadion "op" is snap ik en dat sponsoren wel meer nodig hebben snap ik nog helemaal. Daarom moet er ook van mij een nieuw stadion komen.
Maar om dat "oude" gevoel nog een beetje te behouden, wel op (lees naast) de oude plek!

:proost
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Eewal

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 26, 2014, 14:07:43
Het zegt heel veel over hoe wij van mening verschillen over ons stadion ;)
Ik heb dat gevoel nog nooit zo gehad. Ik vind dat "oude" juist geweldig en heb niet meer nodig dan dat dit stadion mij biedt.
Dat het stadion "op" is snap ik en dat sponsoren wel meer nodig hebben snap ik nog helemaal. Daarom moet er ook van mij een nieuw stadion komen.
Maar om dat "oude" gevoel nog een beetje te behouden, wel op (lees naast) de oude plek!

:proost
:proost ik gaf al eerder aan dat ik het ook prima zou vinden als er een prima plan zou liggen voor huidige locatie. Echter, geen tijd meer te verliezen in mijn optiek.. Als WTC het meest haalbaar is, ben ik VOOR!