Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: Lore op december 25, 2014, 09:40:46
Sorry, maar in een nieuwe stadion gaan wij NEC en Willem II voorbij in begroting. Ik ben met je eens dat nooit meer degraderen geen garantie is. Maar als wij niet gaan zakken wij wel af en als wij een nieuw stadion hebben dan kan de begroting wel,zover omhoog dat wij bij degradatie een begroting overhouden die altijd mee doet om het kampioenschap

Sterker nog dan ben je of titelkandidaat nummer 1 of titelkandidaat nummer 2

Eewal

Citaat van: brambo3004 op december 25, 2014, 09:17:21
Van de 51 seizoenen sinds 1964 hebben we welgeteld 6 seizoenen in de Eredivisie gespeeld. Nu heb ik al een paar mensen 'nooit meer Jupiler League' horen zeggen. Een nieuw stadion kan ervoor zorgen dat Eredivisievoetbal vaker gerealiseerd kan worden, maar het is onzin om te denken dat we nooit meer zullen degraderen. We leven nu eenmaal in een dunbevolkte uithoek van het land en als clubs met structureel grotere begrotingen en stadions als Willem II, NEC, Roda en binnenkort NAC kunnen degraderen, kunnen wij dat zeker, in welk stadion we ook spelen.
de begroting moet omhoog, en flink ook. Dat kan alleen in nieuw onderkomen. Als er een mooi plan voor cambuurplein zou liggen zou ik dat helemaal prima vinden. Maar het lijkt er nu op dat locatie WTC ons financieel verder kan helpen, dan sta ik daar volledig achter.

Lore


Citaat van: Marc S op december 25, 2014, 10:26:01
Sterker nog dan ben je of titelkandidaat nummer 1 of titelkandidaat nummer 2

Inderdaad en dus ben je dan binnen 2 jaar terug.


Citaat van: Eewal op december 25, 2014, 10:46:32
de begroting moet omhoog, en flink ook. Dat kan alleen in nieuw onderkomen. Als er een mooi plan voor cambuurplein zou liggen zou ik dat helemaal prima vinden. Maar het lijkt er nu op dat locatie WTC ons financieel verder kan helpen, dan sta ik daar volledig achter.

Zo simpel is het. Voetbal draait om het maximaal sportieve behalen en dat kan alleen met een nieuwe stadion. WTC biedt daarin meer mogelijkheden

SCC-J

Citaat van: moodygrunn op december 24, 2014, 22:52:13
Daar kan ik geen oordeel over vellen, ben in geen van beide stadions geweest. Net zoals jullie niet kunnen voorspellen voor onze club of de sfeer beter dan wel slechter wordt in een nieuw stadion. De eerste jaren van de Euroborg waren bijvoorbeeld uitstekend qua sfeer en beleving.

Dat het 'volkse' er wat vanaf gaat, heeft m.i. met het ontwerp als de naamgeving van het stadion te maken. Zowel het ADO-stadion (ik weiger die commerciële naam hier neer te kalken) als de Euroborg hebben een heel 'degelijk en solide' uiterlijk, waar het Zuiderpark en het Oosterpark een wat 'rauwere' uitstraling hadden.
De naam van de stadions 'Kyocera-stadion' en 'Euroborg' zijn geen termen waar de gemiddelde voetbalsupporter iets mee heeft. Die oude stadions waren vernoemd naar de woonwijken waarin ze stonden. Dat zijn wel twee parallellen die tussen beide stadions te trekken zijn, wellicht bedoelen jullie dat met de uitstraling van een volksclub?

Het volkse gaat er af door het naam van het stadion? kom op hé. En de locatie heeft daar helemaal niets mee te maken?

De eerste jaren in het vernieuwde stadion zullen vast top zijn maar daarna zullen we net zoals als alle supporters in Nederland terug verlangen naar het oude stadion met de daarbij horende sfeer en beleving.

Destroyer

Het zei zo. Stilstand is achter uit gaan. Vergeet 1 ding niet. Als cambuur een nieuw stadion bouwt zal dit voorlopig in Nederland 1 van de laatste zijn met een capaciteit van 15000 man. Je slaat een grote slag, want je kunt de modernste technieken toepassen op het gebied van technologie en duurzaamheid. De rente is op dit moment historisch laag dus de ideale tijd om geld te lenen!

De rest van Nederland kent op een paar clubs na allemaal stadions die 20 a 30 jaar geleden gebouwd zijn en waarbij het tijd is om te renoveren. Groot voorbeeld die club dertig kilometer verderop.

Cambuur zal jaren vooruit kunnen en de begroting een behoorlijk stuk kunnen opschroeven. Kans op degradatie blijft altijd, maar je met er voor zorgen dat de begroting zo groot blijft dat je binnen een jaar of 2 in ieder geval weer in de eredivisie bent.

Bovendien is een nieuw stadion met veel moderne faciliteiten een voorbode voor spelers die hier willen ballen en sponsoren die hier willen komen. De toekomst staat of valt met de komst van een nieuw (of flink gerenoveerd) stadion.

We zullen zien.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Eewal

Citaat van: SCC-J op december 25, 2014, 13:16:12


De eerste jaren in het vernieuwde stadion zullen vast top zijn maar daarna zullen we net zoals als alle supporters in Nederland terug verlangen naar het oude stadion met de daarbij horende sfeer en beleving.
alle supporters in Nederland willen terug naar oude stadion? Is dat onderzocht?

Dokkumer

Citaat van: Eewal op december 25, 2014, 13:27:09
alle supporters in Nederland willen terug naar oude stadion? Is dat onderzocht?
Van Groningen en den Haag ben ik wel zeker...

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op december 25, 2014, 13:28:28
Van Groningen en den Haag ben ik wel zeker...

Die 2 stadions zijn ook echt lelijk.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Holwerd voor Cambuur

Nieuw stadion is voor mij het probleem ook niet, maar het WTC-terrein wel.. Waarom kunnen ze in Engeland wel een nieuw stadion pal naast het oude bouwen? Daar zullen ze toch ook met "problemen" a la bereikbaarheid en parkeerruimte te maken hebben?

Nieuw stadion; geen probleem! Maar wel op de velden van vvLeeuwarden aub ;(
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Dokkumer

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op december 25, 2014, 13:41:08
Nieuw stadion is voor mij het probleem ook niet, maar het WTC-terrein wel.. Waarom kunnen ze in Engeland wel een nieuw stadion pal naast het oude bouwen? Daar zullen ze toch ook met "problemen" a la bereikbaarheid en parkeerruimte te maken hebben?

Nieuw stadion; geen probleem! Maar wel op de velden van vvLeeuwarden aub ;(
Parkeergelegenheid is niet eens het grootste probleem, meer de veiligheid. Waar het in Engeland in het algemeen prima mogelijk is om als supporter samen met supporters van de tegenpartij gebroederlijk richting stadion te lopen, is het hier de sport om zo veel mogelijk mensen die mogelijk niet van jouw club zijn zo hard mogelijk weg te rossen of te bekogelen.

En prima hoor als men knokken wil, doe dat dan alleen op afspraak en elders zodat de andersdenkenden er geen last van hebben.

Eewal

Kan me ook best voorstellen dat er bedrijven zijn die wel willen investeren bij WTC maar niet bij cambuurplein.. 

AL

Citaat van: Destroyer op december 25, 2014, 13:30:09
Die 2 stadions zijn ook echt lelijk.

Van binnen vind ik het juist mooie stadions. Groningen vind ik zelfs de mooiste van Nederland. Dat er geen sfeer hangt, ligt gewoon aan die domme grunningers.

SCC-J

Citaat van: Eewal op december 25, 2014, 13:27:09
alle supporters in Nederland willen terug naar oude stadion? Is dat onderzocht?
lees maar eens interviews en website van Groningen en ADO supporters. En spreek zo nu en dan wel eens met verschillende supporters van Groningen.

SCC-J

Citaat van: Destroyer op december 25, 2014, 13:30:09
Die 2 stadions zijn ook echt lelijk.
van buiten. Van binnen vind ik Groningen juist wel mooi.
Maar denken we nu echt dat we een heel speciaal en authentiek nieuwstadion gaan krijgen?

Eewal

Citaat van: SCC-J op december 25, 2014, 15:01:52
van buiten. Van binnen vind ik Groningen juist wel mooi.
Maar denken we nu echt dat we een heel speciaal en authentiek nieuwstadion gaan krijgen?
daar kun jij pas over oordelen als je een ontwerp hebt gezien. Maar het heeft vast meer te bieden dan de "containers" van waaruit we nu naar de wedstrijden zitten te kijken..