Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Martijn van der Laan

Gestart door Mitar, augustus 17, 2015, 15:07:10

Vorige topic - Volgende topic

speculeter

Blij dat blokje beton er weer bij is!

denistel


De Gast

Wel Twente, niet GAE.. Geblesseerd  :?

Lore

Citaat van: De Gast op februari 03, 2018, 08:22:26
Wel Twente, niet GAE.. Geblesseerd  :?

Vond hem tegen Twente ook erg matig. Zou dan ook gepasseerd kunnen zijn

AL

Citaat van: De Gast op februari 03, 2018, 08:22:26
Wel Twente, niet GAE.. Geblesseerd  :?

Zat toch gewoon op de bank?
Komt gewoon te kort.

Bernardo

Zat gewoon op de bank, maar als we 433 spelen is er gewoon geen plek voor hem op het moment.

Collingwood

Martijn van der Laan legt geld toe om bij Cambuur te voetballen

Voetballers grootverdieners? Sommigen wel, maar lang niet allemaal. Martijn van der Laan bijvoorbeeld. ,,Het kost me elke maand geld dat ik hier ben."

Hij krijgt af en toe wel eens berichten in de verwijtende sfeer. ,,Ik krijg dan berichtjes van: 'lekker wegwezen, want je bent veel te duur'. Die mensen weten het niet, maar ik heb hier een heel klein contract. Overigens wel bewust. Met Gerald van den Belt en Marinus Dijkhuizen heb ik aan het begin van het seizoen om tafel gezeten. Ik heb toen gezegd dat als ik er goed uit zou komen met FC Groningen (afkoopsom, red.) dat ik dit voor een jaar kon doen."

,,Ik wilde graag naar Cambuur toe, naar een club waar ik me prettig voel. Cambuur wist aan het begin van dit seizoen niet hoe fit ik was. Toen zijn we er uitgekomen door middel van een mini-contract. Dat kan niet nog een jaar zo, want het kost me elke maand geld. Maar ik wilde weer op een hoger niveau trainen."

Clubliefde
De situatie vooraf: na een prachtig seizoen in de eredivisie kwam zijn oude club FC Groningen in 2014 in de markt voor Van der Laan. Groningen wilde een aardige transfersom betalen en de deal was snel in kannen en kruiken. Van der Laan hoefde niet zo nodig weg, maar kon in Groningen ook veel meer verdienen. Hij tekende er een vierjarig contract. Het nieuwe avontuur werd geen succes. Hij werd al eens eerder verhuurd. Uiteraard aan Cambuur.

Aan het begin van het seizoen liet hij zijn contract, dat nog een jaar doorliep, afkopen. Er was voor 'Tinus' een club: Cambuur. Daar voelt hij zich senang. ,,De liefde voor deze club zit heel diep. Er waren ook wat andere clubs geïnteresseerd, maar die heb ik gelijk afgezegd. Ik heb tegen mijn zaakwaarnemer gezegd: ik wil naar Cambuur. Als dat niet lukt wil ik waarschijnlijk naar het buitenland. Gelukkig zijn we er zo uitgekomen."

Hij staat vrijdagavond in de basis tegen koploper NEC. Dat komt omdat Matthew Steenvoorden, grootverbruiker in gele kaarten, weer geschorst is. En dan is Van der Laan, die een week geleden tegen Almere City ook in de basis stond, zijn logische vervanger.

Flow
De Groninger wil meer. ,,Ik begrijp de situatie, maar ben daardoor niet minder gefrustreerd als je ziet dat de resultaten tegenvallen en ik alsnog op de bank blijf zitten", zegt Van der Laan. ,,Maar ik wist vooraf dat dit zou kunnen gebeuren."

,,We zitten niet in een hele goede flow en dan is dit weleens frustrerend. Helemaal als je ziet dat het voetbal van achteruit nog wel beter kan. Robbert (Schilder, red.) is verdedigend wat sterker. Ik denk dat ik wat meer risico neem. Als dat goed gaat kan je het hele spel openleggen door een pass of een actie. Het risico is wel dat als een verkeerde pass geeft, je ook iets weg kan geven. Daarin moet de trainer een keuze maken. Dat doet hij door voorlopig voor iemand anders te kiezen."

Die trainer, René Hake, is wel tevreden over de inbreng van Van der Laan. ,,Ik heb gesprekken met hem gehad. Niet zozeer over de toekomst, maar wel dat ik belangrijk ben voor de ploeg buiten het veld. Ik heb veel contact met jonge jongens."

Meer kwaliteit
Hij hoopte op aansprekende resultaten van Cambuur. ,,De resultaten vallen tegen. Dan denk je dat je het op de rit hebt door twee wedstrijden te winnen, maar dan zie je dat je het niet door dan trekken. Ik denk dat je kan zeggen dat dat met kwaliteit te maken heeft, zo eerlijk moeten we zijn. Het zegt een hoop dat de club van 27 selectiespelers terug wil naar 22 en dat er meer kwaliteit moet komen."

Van der Laan vindt wel dat Cambuur in de play-offs hoort te spelen. ,,Als je ziet dat FC Dordrecht een periodetitel pakt en zij, met alle respect, in de play-offs zitten dan horen wij daar ook."

http://www.lc.nl/sport/Martijn-van-der-Laan-legt-geld-toe-om-bij-Cambuur-te-voetballen-23001517.html
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo

Begint langzamerhand steeds meer op de 'oude' vd Laan te lijken. Weer paar keer indribbelen.  :thumbsup

Destroyer

Citaat van: Bernardo op maart 17, 2018, 12:46:19
Begint langzamerhand steeds meer op de 'oude' vd Laan te lijken. Weer paar keer indribbelen.  :thumbsup

Idd, gewoon vertrouwen geven en hopelijk blijft hij fit. Dan is hij echt een meerwaarde!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Stanley

Citaat van: Bernardo op maart 17, 2018, 12:46:19
Begint langzamerhand steeds meer op de 'oude' vd Laan te lijken. Weer paar keer indribbelen.  :thumbsup
klopt! Geeft onmiddellijk energie aan de wedstrijd en krijgt het publiek in beweging.

Collingwood

Hopen dat hij weer helemaal terugkomt, dan zijn we spekkoper.
Kalmte alleen kan u redden.

sunderland

Zijn veel die er anders over denken hier. De Steenvoorden fans hebben die gister opgelet?

speculeter

Ja hoor.
Vind vd laan opbouwend beter.
Steenvoorden verdedigend beter.
Die eerste goal was er bij hem niet ingegaan.
MS eens proberen met Schilder vd laan en steenvoorden met zij drieën in centrum?
En beide backs aanvallend en hoog opgesteld?

Zuid1991

Is weer als vanouds |:)
Voetballend stuk beter dan steenvoorden

Jandehulk

 Vd laan is veel beter man....