Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - thankyou

#1
Citaat van: Harry L. op november 29, 2025, 07:54:12
Het wordt tijd dat er een Var komt in de KKD, de belangen zijn te groot. Dit kost je gewoon 2 hele belangrijke punten in de strijd om promotie. Zet bij al die wedstrijden er gewoon een scherm neer waar de vierde man naar kan kijken. Hoeft helemaal niet duur te zijn, je hebt gewoon de beelden van ESPN.
Werkelijk onvoorstelbaar dat dit er niet is.
#2
dankje!

Citaat van: mario op november 25, 2025, 11:35:23
De wedstrijd SC Cambuur ? ADO Den Haag ontaardde vrijdagavond in rellen. Het waren de eerste grote ongeregeldheden in het Kooi Stadion. Aan de hand van videobeelden maakte de Leeuwarder Courant een reconstructie.
Lees meer over
Leeuwarden
21.47 uur
Filmmaker Meije Dijkstra uit Amsterdam geniet van een mooie wedstrijd tussen SC Cambuur en ADO Den Haag. In de 88ste minuut schiet Jort van der Sande namens de Leeuwarders de 2-0 in. Daarop breekt de pleuris uit. Er vliegt vuurwerk vanuit het uitsupportersvak naar de naastgelegen tribune, vak 21, waar vooral gezinnen met kinderen zitten. De scheidsrechter legt de wedstrijd stil.
21.52 uur
ADO-supporters proberen de stalen deur van hun vak te forceren. Reguliere voetbalfans beginnen vak 21 te verlaten. Het is laat in de wedstrijd en de hekken van de thuisvakken staan al open, waardoor de harde kern van Cambuur zich van tribune Noord makkelijk kan verplaatsen naar de oosttribune. Hier en daar verschijnen de eerste zwarte capuchons aan Cambuurzijde.
21.56 uur
De harde kern van Cambuur heeft vak 21 overgenomen. Er wordt geschreeuwd, geprovoceerd en met rommel gegooid. Meije Dijkstra zoekt een veiligere plek hoger op de tribune, maar blijft filmen.
21.58 uur
Cambuursupporters zijn vanuit vak 21 naar de wand van het uitsupportersvak getogen. Ze timmeren op het plexiglas en dagen de ADO-supporters uit. Die reageren door terug te schreeuwen en meer rotzooi te gooien. Dan springt de eerste ADO-supporter tegen de wand. Meer zullen volgen.
22.00 uur
Het lukt ??n ADO-supporter om over de wand te klimmen. Hij neemt het op tegen een overmacht aan Cambuursupporters, die hem al snel in het nauw drijven. Maar nadat de jongen door beveiligers wordt ontzet, keert hij terug voor een tweede poging. Die wordt zwaar bestraft: de jongen wordt tegen de grond geslagen en geschopt. Een supportersco?rdinator gaat op hem liggen om erger te voorkomen. De jongen lijkt bewusteloos te zijn.
Pas op: het volgende fragment kan als schokkend worden ervaren
22.08 uur
De ME betreedt het stadion. Hun aanwezigheid blijkt voldoende om een einde te maken aan de rel. Stewards ontruimen de beide vakken. ADO-supporters zullen buiten het stadion nog meer geweld plegen. Ze vernielen onder meer hekken.
De ME betreedt het stadion.
De ME betreedt het stadion. Foto: Meije Dijkstra
22.46 uur
De wedstrijd wordt na bijna een uur hervat. De laatste minuten worden uitgespeeld. De eindstand blijft 2-0 voor SC Cambuur.
Vernielde hekken na afloop van de rellen.
Vernielde hekken na afloop van de rellen. Foto: CAMJO media
23.45 uur
De laatste bus met ADO-supporters vertrekt, waarna de rust rond het Kooi Stadion eindelijk terugkeert. Beide clubs en de driehoek van burgemeester, politie en Openbaar Ministerie blijven met de bittere nasmaak achter. Apart van elkaar gaan beide clubs de rellen evalueren.
#4
Ik vind het altijd leuk om het interview van henk even te luisteren bij omrop, opvallend dat er geen interviews zijn?
#5
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 18, 2025, 20:53:34
Citaat van: 666 op augustus 18, 2025, 11:59:58
Het (Nieuwe) Hertje mag ook wel beter aangekleed worden, er zijn toch een hoop supporters die gehoopt hadden op een bruin caf?-achtige inrichting. Het is nu veel te licht en ongezellig. Hier mag nog wel tijd en energie ingestoken worden, het is nu net zo`n ongezellige moderne volleybalkantine.

Ik dacht dat het ook de wens van de supporters was om het nieuwe Hertje als een oud bruin caf? in te richten.
Eens.

Gemiddelde leeftijd op Noord is ook 18.

Waar is onze oude Garde?

Al die filmpjes op YouTube met zoveel oudere gasten?. Iedereen lijkt met pensioen.

Mijn clubgevoel is iig veel minder.
#6
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
juli 05, 2025, 08:52:07
Allemaal geweldig, maar een opendag/rondleiding om vrij rond te lopen om het zelf allemaal te bekijken ipv via omrop had ik wel kunnen waarderen.
#7
Het enige lichtpuntje.

De eerste wedstrijd waarbij wij we als ''volksclub'' de hoofdtribune mee kregen met ga staan als je voor Cambuur bent  :zweep
#8
Citaat van: Bussum op februari 12, 2025, 14:22:17
Misschien een onpopulaire mening maar de thuiswedstrijden bieden tot dusver zeer matig voetbal, lange wachtrijen, slechte parkeergelegenheid en nog niet echt het "gezellige avondje uit" gevoel wat in het oude stadion wel heerste. Veel dingen moeten nog groeien en verbeteren maar tot dusver is het (voor mij in ieder geval) niet echt genieten om tweewekelijks naar het Cambuur stadion te gaan. Vanaf Oost is met name de trieste aanblik op West een zeer groot punt van aandacht.
Ik vind er ook vrijwel niets aan. Mis het oude Cambuurplein ook enorm. Mijn clubliefde is zelfs vele malen minder. En ja.. dat vind ik zelf ook jammer. Nooit verwacht.
#9
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
december 28, 2024, 00:08:45
Pieter kooi geweldige gast. Gulle gever (mits aflossing etc)

Alleen is het mij allemaal wel best?. Er was een Cambuur voor het oude stadion en nu?

Cambuur till I die? al mijn vrienden om mij heen.. maar het stadion en alle momenten en al de mooie momenten zijn vervange glorie. Wandel bijna elke dag om het oude SCC stadion heen.


Cambuur en oude stadion 4 life?
#10
Algemeen / Re: Sfeer
november 13, 2024, 08:09:55
Tribune is ook veel te groot voor Cambuur begrippen om ongecontroleerd nummers in te zetten. Linkerkant zet een liedje in en rechts een ander liedje. Daardoor krijg je zeker nu met zo'n grote noordtribune geen globale sfeer.
#11
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
oktober 22, 2024, 07:12:22
Citaat van: Bankzitter op oktober 22, 2024, 07:09:30
Toch massaal gesteund in het stadion. Mooi om te zien  |:)
Ik was wegens ziekte/andere prioriteiten niet aanwezig. Toegezongen in het stadion bedoel je? Heeft ie verdiend.
#12
Selectie en Technische staf / Re: Henk de Jong
oktober 05, 2024, 09:13:21
Ik maak hem gewoon. Henk de Jong Held  |:). Voor nu en altijd. Cambuur dit seizoen een mooi einde + play offs. Fijn weeekend  |:)
#13
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
oktober 02, 2024, 20:56:35
Alle respect voor iedereen en alle betrokkenen bij het nieuwe stadion. Allereerst bedankt voor de toekomst voor onze club en al het harde werken. Woorden kunnen de tijd en energie die er is ingestoken niet onderbouwen. Dat gezegd hebbende:

Er is voor mij een tijd van Cambuur in het oude stadion en de tijd van nu. Logisch ook, maar ik probeer te omschrijven wat ik voel. Cambuur voelt voor mij nu veel commerci?ler. Veel nieuwe (jonkjes) op noord en iedereen staat maar wat door elkaar. Mijn clubliefde wordt met de wedstrijd minder. Kan er helaas niets anders van maken. (~19 jaar supporter en +- 100 uitwedstrijden geweest).

#14
Voor het eerst in jaren, ik ga vanavond bewust niet, geen zin! . Kom al sinds Wesseling tijd en +- 75 uitwedstrijden bezocht?. En dat met Henk de Jong. Succes vanavond !
#15
Iemand live stream?