Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

JSE

Citaat van: papier op juli 04, 2025, 08:39:33
De hoeveelste laatste keer zou dit zijn dat de gemeente instapt? Ik denk dat er geen BV in de gemeente is die zoveel is gesteund als Cambuur, laat staan met het totale bedrag. Hou die centen maar in de zak voor het moment dat Cambuur het echt nodig heeft, dat is duidelijk niet nu want daarvoor schrijven ze al te lang zwarte cijfers.

Om van geld nog meer geld te maken, of een risico beperken is juist nu het moment om door te gaan.

Wat levert het de gemeente en stad op als Cambuur een stabiele Eredivisie club zou zijn? Doorpakken! Vooruit!

papier

Citaat van: JSE op juli 04, 2025, 08:58:52
Om van geld nog meer geld te maken, of een risico beperken is juist nu het moment om door te gaan.

Wat levert het de gemeente en stad op als Cambuur een stabiele Eredivisie club zou zijn? Doorpakken! Vooruit!

Wat levert het de gemeente op? Het is allemaal een beetje speculatief. Het enige dat zeker is is dat wanneer de gemeente 4.5 miljoen vrijmaakt voor Cambuur dat ten koste gaat van iets anders wat misschien nog wel belangrijker is. En in mijn ogen is er geen noodzaak toe. Ik zou het heel goed begrijpen als de gemeente hier niet voor kiest.

Bankzitter

10.500 dus , seizoenskaarthouders + sponsoren.

gobo

Citaat van: Bankzitter op juli 04, 2025, 10:12:28
10.500 dus , seizoenskaarthouders + sponsoren.
Kan me nog wel tijden herinneren dat dit soort getallen een absolute utopie waren voor onze club.
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

mark1989

Citaat van: papier op juli 04, 2025, 09:13:19
Wat levert het de gemeente op? Het is allemaal een beetje speculatief. Het enige dat zeker is is dat wanneer de gemeente 4.5 miljoen vrijmaakt voor Cambuur dat ten koste gaat van iets anders wat misschien nog wel belangrijker is. En in mijn ogen is er geen noodzaak toe. Ik zou het heel goed begrijpen als de gemeente hier niet voor kiest.

Maar dat klopt dus niet. Als de gemeente in stemt met het voorstel van Cambuur gaat dat niet ten koste van iets anders. Die 4,5 mln staat namelijk gereserveerd als een soort risovoorziening en maakt geen onderdeel uit van de begroting voor uitgaven. Het is dus niet waar dat dit ten koste gaat van een museum subsidie, onderhoud, belasting etc.. heeft geen enkele invloed daarop. ook niet op komende plannen.

YellowBlue

Citaat van: mark1989 op juli 04, 2025, 12:59:02
Maar dat klopt dus niet. Als de gemeente in stemt met het voorstel van Cambuur gaat dat niet ten koste van iets anders. Die 4,5 mln staat namelijk gereserveerd als een soort risovoorziening en maakt geen onderdeel uit van de begroting voor uitgaven. Het is dus niet waar dat dit ten koste gaat van een museum subsidie, onderhoud, belasting etc.. heeft geen enkele invloed daarop. ook niet op komende plannen.
er staat zelfs 7,5 mi apart als garantie begreep ik.

Gabster

Citaat van: gobo op juli 04, 2025, 11:58:11
Kan me nog wel tijden herinneren dat dit soort getallen een absolute utopie waren voor onze club.

Yep als wij de 6,000 of 7,000 haalden dan was dat een mooi resultaat, back in the day.
In Henk we trust!



Eewal

Leuke rondleiding, al had ik ook wel even onder noord willen zien. De meningen zullen verdeeld zijn, maar Ard is echt een prima uithangbord als directeur van onze club.

Naastismis

Citaat van: JSE op juli 04, 2025, 08:58:52
Om van geld nog meer geld te maken, of een risico beperken is juist nu het moment om door te gaan.

Wat levert het de gemeente en stad op als Cambuur een stabiele Eredivisie club zou zijn? Doorpakken! Vooruit!
want met die 4,5 miljoen is het een zekerheid dat je een stabiele Eredivisieclub bent?

Noordcambuur

In ??n woord prachtig  :thumbsup

papier

Citaat van: mark1989 op juli 04, 2025, 12:59:02
Maar dat klopt dus niet. Als de gemeente in stemt met het voorstel van Cambuur gaat dat niet ten koste van iets anders. Die 4,5 mln staat namelijk gereserveerd als een soort risovoorziening en maakt geen onderdeel uit van de begroting voor uitgaven. Het is dus niet waar dat dit ten koste gaat van een museum subsidie, onderhoud, belasting etc.. heeft geen enkele invloed daarop. ook niet op komende plannen.

Natuurlijk heeft het er invloed op. Weliswaar niet direct want het is inderdaad gereserveerd, maar aan het eind van de periode heeft de gemeente al het geleende geld terug ipv 4.5 miljoen minder. Dat kan dan niet ergens anders aan worden uitgegeven.

thankyou

Allemaal geweldig, maar een opendag/rondleiding om vrij rond te lopen om het zelf allemaal te bekijken ipv via omrop had ik wel kunnen waarderen.
Cambuur, Beer & Loyal Mates

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets