Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - kapseltje

#1
Citaat van: zeewolde op juni 18, 2026, 11:29:42
Welk vorstelijk salaris?
Nergens gelezen dat hij meer wil verdienen.

En dan nogmaals ,wil je nieuwe spelers met ervaring EN kwaliteit dan zul je ook zulke salarissen moeten betalen.
Mensen willen graag zeggen dat hij een vorstelijk salaris wil.
#2
Citaat van: Delamere op mei 07, 2026, 15:30:46
De dag waarvan je wist dat die zou komen?
Diemers heeft het hier uitstekend gedaan en heeft ontegenzeglijk een groot aandeel in de promotie gehad. Maar daarvoor kreeg hij ook een, voor KKD-begrippen, exorbitant salaris. Uiteindelijk Cambuur blij en hij blij.

Maar regeren is vooruitzien en dat is wat Lambooij lijkt te doen.
Diemers wordt nog dit jaar 33 en Cambuur zal de bal in de Eredivisie een stuk minder vaak hebben dan in de KKD. In balbezit zal Diemers nog een prima speler zijn, maar ook in de KKD viel me al op dat je zonder bal niet zo gek veel aan Diemers hebt. Niks eigenlijk. Dat gaat met het klimmen van de jaren niet meer beter worden vrees ik. En dan is het de vraag of je daar nog een meerjarig, en voor Cambuur begrippen torenhoog, contract tegenaan moet gooien. Sommigen denken van wel, en anderen weer niet. Ik begrijp Lambooij wel.
Niks? Beetje overdreven. Laatste paar wedstrijden meerdere geslaagde tackles gezien. Verdedigend niet de beste, maar zeker niet zo slecht als je schetst.

Al eerder aangegeven. Fysiek zijn spelers stukken verdee dan vroeger. Spelers, die goed op hun lichaam passen, zoals Diemers, gaan gemakkelijk mee tot midden 30. Helemaal als je er van uit gaat dat zijn kwaliteiten weinig lijden onder inleveren van fysiek, gezien zijn voetbalstyle. Daarnaast, hoe vaak is hij geblesseerd geweest?

Het salaris wat hij in de eredivisie zou verdienen is echt niet van dat exorbitante kaliber. Je gaat never nooit iemand met deze kwaliteiten (en ervaring!) vinden voor dat relarief schamele bedrag. Dan hebben we het nog niet eens over binding, kleedkamer, ingewerkte werknemer, en band met de staf.

Lambooij mag aan de slag. Hoop niet op hoogmoed voor val. Op kwaliteit kun je mss betere talenten halen, maar dat is en blijft een gok.

Ik ben bang voor een Foeke Booij (Cambuur 2.0) verhaal; er werd toen gezegd: "We vissen in een andere vijver" Vervolgens spreek je met tegen de 100 spelers, die niet willen komen. Het verschil met destijds is wel dat je een nieuw stadion hebt, iets meer geld, en een goed verhaal voor spelers vanwege de verdienstelijke verkopen.

We gaan het zien
#3
Citaat van: mark1989 op april 15, 2026, 13:50:28
Zoveel als Cambuur heeft geboden. Daarbij is rekening gehouden dat er ook nog voldoende budget overblijft om andere noodzakelijke versterkingen te halen.
...
Cambuur heeft Diemers aan aanbod gedaan van 1 jaar + een cluboptie wat ik hoor. En dat lijkt me verstandig. Voor Diemers is het niet handig en hij wil liever een langer contract. Dat snap ik. Maar dat is niet in het belang van Cambuur.
Als Diemers weg zou gaan komt er ook weer ruimte vrij in het budget om een andere speler te halen. Dat hoeft niet perse precies hetzelfde type te zijn.
Gissen betreft budget.

CiteerHet hele verhaal van ervaring moet ook niet overdreven worden. Het is zeker goed om wat ervaring in je ploeg te hebben. Maar ik vind kwaliteit belangrijker.
Eens, maar geen enkele ervaren speler is ook onhandig. Je hebt wel een leider nodig die de boel bij elkaar houdt en belangrijk is in de kleedkamer en op het veld. Meestal is dat een ervaren speler waar de rest tegen opziet. Een paar ervaren spelers zorgen voor meer balans en dat de talenten sneller beter worden. Daarnaast was Diemers dit jaar vaak belangrijk in het temporiseren en balbezit behouden bij voorsprong. Hoevaak hebben we wel niet gewonnen met 1 doelpunt verschil? Diemers is op dat soort momenten van extra waarde.

Stel je zou hem laten gaan, dan kun je opnieuw iemand zoeken met hetzelfde profiel (niet perse voetballend), maar ik denk dat die eigenlijk altijd duurder zijn, minder goed, minder binding en minder uithangbord.

Ik begreep dat het beleid is dat spelers ouder dan 30 jaar maximaal een eenjarig contract krijgen. Waarom is dat? Vanwege waarde of vanwege blessuregevoeligheid? Of beide misschien. We leven alleen niet meer in 2005 waar spelers van 32+ afgeschreven zijn. Spelers van boven de 27 worden bij ons eigenlijk ook nooit verkocht, dus invalide reden denk ik. Dan zou je die categorie ook niet meer dan 1 jaar moeten geven. Daarnaast moet je per speler kijken naar fitheid om te bepalen of iemand blessuregevoelig is. Er is genoeg data om te achterhalen of een oudere speler blessuregevoelig is. Contractbieding is imo gewoon maatwerk. Dat kun je niet zo strak als beleid neerzetten denk ik. Diemers is altijd topfit en leeft voor de sport.
#4
Vorig jaar ook al een matig gesprek.

Ik denk zoiets:
Diemers wil 3 jaar en zet hoog in
Lambooij biedt 2 jaar naar en zet laag in
Lambooij lijkt me type hakken in het zand en zal bij dit soort mediaoptredens nog meer tegengas geven?
#5
Leuk om eens een wat meer inhoudelijk verhaal te horen.

Hij valideerde eigenlijk hetgeen wat we vorig jaar al zagen. Vorig jaar waren de aanvallende intercepties zeer ondermaats. Oftewel, druk zetten voorin ging niet goed. Dit jaar nog steeds ondermaats denk ik. Aan de ene kant: ligt het puur aan de spelers? Of was de manier van druk zetten gewoon niet goed? Ik vermoed beide.
#6
Selectie en Technische staf / Re: Tony R?lke
februari 27, 2026, 15:26:31
Twee kwaliteiten:
Hij heeft af en toe slimmigheidjes, een slimme pass of beweging. Daarnaast een goed schot

De rest is wat mij betreft ondermaats.

Waar wordt hij afgebrand? Op het forum? Daar krijgt hij niks van mee. Uitfluiten en dergelijke zou ik niet zo snel doen en gebeurt ook niet in het stadion zo ver ik heb meegekregen
#7
Citaat van: Bernardo op februari 23, 2026, 14:38:30
Iedereen fit, vd Sande waarschijnlijk in de basis ipv R?lke aldus OF.

Mooi.

Souren ook gewoon laten staan. Net als Mulders. Laatste twee halen meer winst uit wedstrijdritme dan anderen.
#8
Selectie en Technische staf / Re: Tony R?lke
februari 23, 2026, 15:19:09
Als je grootste kwaliteit is doelpunten maken en je hebt minder rendement dan Balk, dan is de bank zijn beste en logische positie.
5 goals, 0 assists Rolke vs 7 goals, 4 assists Balk.

Ik snap niet wat iedereen in Rolke ziet, en blijkbaar is het een van de lievelingetjes van Henk, want het krediet van Rolke is oneindig lijkt het.
#9
Selectie en Technische staf / Re: Remco Balk
februari 02, 2026, 15:30:44
Ik snap het wel als je ziet dat Rolke voor je staat.
#10
Wedstrijden / Re: Vitesse - SC Cambuur (7-11-2025)
november 08, 2025, 09:16:31
Rolke en Ferrah was niet zo best vandaag, veel balverlies. Gelukkig zat het vandaag mee en viel alles goed. Anders speel je hier een lastige wedstrijd. Goed dat Baouf weer terug is, die haalt veel weg achterin. Diemers voor zijn doen ook iets minder vandaag, ondanks de wereldgoal.

Sinds de afwezigheid van Mulders of de tactische omzetting op rechts. Loopt het voor geen meter aan die kant. Ferrah komt telkens zonder bal naar binnen, maar is veel sterker aan de zijlijn. Marsman is duidelijk linksbenig want draait nooit open, dus bijna alles gaat weer terug naar centrum. Je zou veel beter Galvez, die sowieso vaak naar binnen komt, op rechts kunnen zetten bij afwezigheid Mulders en Ferrah gewoon aan de zijlijn houden.

Laatste 4 wedstrijden gewoon minder goed Cambuur gezien. Hopen dat Mulders er weer snel bij is. Galvez en Marsman mogen het dan uitvechten op links.
#11
Genoeg gecreeerd. Deze win je 8/9 van de 10.

Niet vd Sande wisselen. Echt goeie voetballer en past goed in het speltype. We scoren genoeg laatste weken. Daar zit het probleem niet.

Galvez had ik op rechts gezet. Marsman is stijf links en is afhankelijk van zijn linker bij loopacties. Galvez komt toch vaak naar binnen. Beetje vergelijkbaar met Sai van Wermerskeren. Daarnaast loopt het niet lekker met Diemers en Galvez op links. Marsman, mits hij stabieler wordt, past beter op de linksback.

Hetgeen ik nog wel mis, is in de laatste 20 minuten de echte wil om te winnen. Laatst kwartier leek het zelfs alsof er tijd werd gerekt. Je wil toch winnen tegen zo'n zwak team/Almere. Had je hier vol gasgegeven had je niet 8/9 van de 10 gewonnen maar 9.5 van de 10 zeg maar
#12
Selectie en Technische staf / Re: Nicky Souren
oktober 05, 2025, 17:28:53
Citaat van: Josli op oktober 05, 2025, 16:20:36
Ik zeg ook niet dat het per definitie Souren zijn schuld is. Maar wel dat met hem erbij deze situaties vaker voorkomen. Natuurlijk moet Mulders dat anders oplossen. Maar nog veel liever heb ik dat Souren er vaker voor kiest om open te draaien. Ik kan je met de beelden erbij zeker 4 momenten in de wedstrijd aanwijzen dat hij open had kunnen draaien, maar kiest voor de bal terug. Misschien wordt hij ook gewoon niet goed gecoacht. Maar Visser durft dat dan toch veel vaker.

Vorig jaar heeft Souren laten zien dit weldegelijk goed te kunnen. Zie bijv tegen VVV en Vitesse.

Je ziet dat hij nog met de rem er op speelt wegens zijn vorige wedstrijd. Tweede helft draaide hij een aantal keer goed weg. Sterker nog ik dat hij dat juist beter kan dan Visser.
#13
Citaat van: Specuveter op oktober 03, 2025, 22:38:51
Van Ferrah en Balkie genoten
Vond Galvez vandaag dramatisch slecht
Jullie?
Eens. In duels veel te slap. Voetballend ook slordig en nonchalant
#14
Selectie en Technische staf / Re: Nicky Souren
september 30, 2025, 08:19:06
Slechte pot idd. Vorig jaar wel heel goed.

Maar voor de opletter is Souren (net als bijv Hoedemakers had) een speler die veel moet spelen en ritme nodig heeft. Geen typische invaller.
#15
Selectie en Technische staf / Re: Nicky Souren
september 29, 2025, 19:20:20
Souren is de beste 6 die we hebben vind ik. Verdedigend en voetballend in combinatie beter dan Visser. Visser heeft ook weer een aantal kwaliteiten natuurlijk en meer potentie.

Dit elftal zal goed draaien met Visser of Souren.

Snap de verrassing ook wel van Souren. Ineens op de wissel zonder goede reden...