Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu
Menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen Menu

Berichten - Cambuur LWD

#1
Heeft iemand een stream linkje?  |:)
#2
Wedstrijden / Re: Nacompetitie KKD 2025
juni 02, 2025, 18:14:32
KNVB heeft nog wel iets goed te maken na het Coronajaar.

Misschien staat dit wel goed vast in de reglementen..
#3
Bizar, thanks voor de info!
#4
Ok? maar het lukt niet dat je bij de parkeerplaats van Holland Casino dat fietspad volgt bij het kanaal en dan kom je bij Slauerhoffweg uit bij kant van de west tribune en loop je langs de sloot richting rontonde (punt waar westtribune en noordtribune bij elkaar komen) en dan weer langs westtribune naar zuid?
#5
Wij gaan voor de verandering met grote groep kinderen op Zuid.

Vraag: Kan je vanaf Holland Casino parkeerplaats zo naar Zuid toe of moet je helemaal om het FEC heen, Noordtribune, Westtribune en dan naar Zuid?
#6
Lukt mij niet of moet je registreren ofzo?
#8
Iemand een stream gevonden?
#9
Is er ook een opleveringsdatum afgegeven?
#10
Algemeen / Re: WC Bordje
december 29, 2024, 19:52:46
Thanks mannen!  _O_
#11
Algemeen / WC Bordje
december 27, 2024, 21:34:11
Hallo allen,

Ik ben een wc bordje aan het maken met Leeuwarden teksten erop, alleen ik weet niet of het goed in het Leeuwarders staat, wie kan me helpen?

Dou maakst mij de pis niet laauw, jonge! Gas gev??h!
Genot! Net bl?ren gewoan spoele!

#12
Nooit een slotje bij legends
#13
Is er een reden dat de lichten op de tribunes niet uitgaan tijdens de wedstrijd? Vond dit altijd wel sfeerverhogend in het oude stadion.
#14
Algemeen / Re: Nieuw/Verbouw stadion
augustus 19, 2024, 16:26:36
Citaat van: Stiens op augustus 19, 2024, 13:08:02
Iemand die dit artikel hier kan plaatsen?
https://www.vi.nl/pro/overig/de-kooi-is-open-leeuwarden-geniet-ondanks-nederlaag-van-nieuwe-stadion-cambuur-

SC Cambuur heeft een nieuw onderkomen. Stadion De Kooi werd, ondanks dat het nog niet helemaal af is, zondagmiddag geopend met een nederlaag tegen Helmond Sport. VI bracht een bezoekje aan het spiksplinternieuwe bouwsel in Leeuwarden.


'Nu hewwe een nieuw stadion, maar we hadden ?t geld beter aan spelers uitkeven kent.' De Leeuwarder tongval ?n teleurstelling is hoorbaar bij de Cambuur-fan na de nederlaag tegen Helmond Sport. De Noor H?kon Lorentzen was in mei namens die Brabantse club de maker van het laatste doelpunt in het oude Cambuur stadion. Dario Sits, een Let, zorgt er na ruim twintig minuten voor dat Helmond Sport ook het eerste doelpunt in het nieuwe stadion op de naam krijgt. Voor de bedrijvige nummer 9 eindigt het duel in Leeuwarden overigens in mineur, want hij krijgt twee keer een gele kaart voor te hevig protesteren en moet in blessuretijd met rood vertrekken.

Het elftal van Cambuur is ondanks de acht doelpogingen (tegenover die ene succesvolle voor Helmond Sport) nog niet af en van het stadion kan hetzelfde worden gezegd. Het ligt er fraai bij, het is zo nieuw dat het aanvoelt alsof je nog in de foto-impressies loopt, en kan al in gebruik genomen worden, maar moet in de komende maanden nog worden afgerond en aangekleed. Niet alle plekken mogen al worden bezet: van de bijna vijftienduizend stoeltjes is het maximale aantal van 13500 gevuld.

Ook moet het aantal poortjes bij de ingang duidelijk nog uitgebreid worden. Voor ingang 'Oost 2' staat een rij die je zelfs op een drukke dag in de Efteling niet ziet. Halverwege vraagt een man, die met een Cambuurshirt duidelijk voldoet aan de verzoek van de club om in het geel te komen, zich af of de ingang toegang biedt aan de hele Oosttribune. 'Welke ingang je hebt, staat op je ticket', krijgt hij hulp van ander slachtoffer van de lange rij. Vloekend laat hij zijn plekje achter zit: 'Ik mut bij Oost 1 weze.? Aldaar kan hij opnieuw aansluiten in een lange wachtrij.

Gratis drankje
Als de wachtende meute supporters voor Oost 2 maar heel langzaam slinkt en de klok al lang twaalf uur geslagen heeft, lijkt het onmogelijk voor de fans achterin de rij om het eerste fluitsignaal te halen. Dat is het signaal voor de hesjesdragende mensen bij de ingang om de andere twee hekken ook te openen. Daarachter nog g??n scanners, die bij het enige geopende hek voor problemen zorgen en de reden blijkt voor de wachtrij. De steward van dienst gooit het hek toch open en plots komt de hele wachtrij massaal in beweging. Tickets scannen is er niet meer bij. 'De volgende keer maar beter.'

Plots staan de gloednieuwe trappen in het stadion vol met in het geel uitgedoste supporters. Een fijne compensatie voor het half uur wachten in de rij is een kaartje dat in de handen gedrukt wordt. Daarop staat een welkoms- en dankwoordje voor de aanwezigheid, de vraag om de rommel netjes in de vuilcontainers te werpen ?n het biljet dient als gratis consumptiebon.

Die consumptiebonnen zijn aan de Leeuwarders wel besteed, maar zorgen halverwege ook voor h??l lange rijen bij de drankjes. Al is de tribune even verlaten geen straf: als de zanger die in de rust het publiek mag entertainen begint te zingen, lijkt het alsof de muziekinstallatie nog niet goed afgesteld is. Maar een aantal liedjes later blijkt dat gevoel vooral aan de zanger te liggen. De toeschouwers hadden vermoedelijk liever de plaatselijke held Ricky gezien in de rust.

Hoewel de kiosken in het onderkomen nog niet afgerond zijn, is er gezorgd voor verschillende mobiele horecapunten om alle Cambuur-fans aan hun trekken te laten komen. Althans, tot de tachtigste minuut: de voorlopige horecavergunning staat de club niet toe om in de laatste tien minuten nog bier te verkopen, waardoor er een kwartier voor tijd plots heel wat treetjes pils afgehaald worden door de dorstige drinkers.

Voor die Cambuurmannen is het ook even zoeken in het stadion, bijvoorbeeld naar bekenden en mede seizoenkaarthouders die in het oude stadion dichterbij zaten. Opvallend veel mannen van middelbare leeftijd staan over de tribunes te turen om vervolgens enthousiast te zwaaien als ze gevonden hebben wie ze zochten.

Aan de lachende gezichten is te zien dat de eerste bevindingen van het fonkelnieuwe onderkomen al met al positief zijn: met de open hoeken ? waardoor er een behoorlijk windje door het stadion waait, met het zonnetje best behaaglijk ? is er naar de fans geluisterd. In de lampen is een hertje, uit het wapen van Cambuur, duidelijk te herkennen ? eveneens een idee vanuit de supporters. Die lichtmasten zijn overigens vanuit het centrum al te zien, de plek waar het oude stadion staat. De nieuwe voetbaltempel ligt ruim vier kilometer verderop aan de westkant van de stad.

Ondanks de tegenvallende wedstrijd blijven de Leeuwarder supporters zich goed gedragen, zelfs als penaltyspecialist Milan Smit tot tweemaal toe vanaf elf meter faalt. De prima geprijsde Bud-biertjes blijven keurig in de handen, er komen geen spreekkoren, er is zoals opgeroepen geen vuurwerk, maar enkel vlaggen en confetti bij de fanatieke aanhang. Slechts een enkeling verlaat het stadion voor de volledige 97 minuten uitgezeten zijn.

De blessuretijd had niet alleen van Henk de Jong (die geel krijgt omdat hij zich daarover boos maakt langs de lijn) langer mogen duren dan die zeven minuten, maar ook van een vrouwelijke e-bikester op leeftijd. Ze heeft als enige in Leeuwarden gemist dat Cambuur de eerste thuiswedstrijd speelt en wordt compleet compleet overvallen door de massale uitloop van alle fans na het laatste fluitsignaal. Met de fiets in de hand ploetert ze zich langs honderden chagrijnige Cambuur-mannen die haar haastig tegemoet komen.

'Het was spannender of we op tijd binnen zouden zijn, dan deze wedstrijd was', was een pijnlijke conclusie van de vertrekkende achterban over het sportieve deel van de middag. Wat de pijn een heel klein beetje verzacht, is dat er nog geen scorebord in het stadion hangt. De pijnlijke eindstand is in elk geval niet zichtbaar.

'Er moet nog het een en ander gebeuren aan het stadion, maar we danken jullie voor je komst vandaag', roept speaker Rein de Vries om, die vanuit het oude stadion gewoon is meeverhuisd. 'En hoe leuk is het dat elke keer als je in het stadion komt, het nog meer af is? Over twee weken zien we u graag terug voor het duel met Jong Ajax.' Hopelijk voor de fans kan het Woanskip, de doelpuntentune van SC Cambuur, dan w?l worden gedraaid.

#15
Bedankt voor het delen van al je artikelen, ik lees ze graag!  |:)