Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Seizoen 2024-2025

Gestart door Grijskijkert, maart 07, 2024, 08:31:25

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: papier op juni 25, 2024, 11:18:00
Daar is ook hard aan getrokken destijds maar uiteindelijk niet voldoende draagvlak in supporters/sponsoren. Bij Twente/Vitesse kom je in eenzelfde situatie (intrekken licentie nav jaren mismanagement) maar is denk ik wel voldoende draagvlak om te blijven bestaan aan bezoekers/sponsoren (al dan niet op een lager niveau). Ik zie dat Veendam in haar laatste seizoen zo'n 3000 mensen trok en Vitesse 16.000.

Overigens zie ik hetzelfde als Twente en waarschijnlijk Vitesse nog wel gebeuren bij Ado. Die gaat hard die kant op met hun uitgavenpraktijken maar zijn te groot om failliet te gaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een Den Bosch die teveel concurrentie hebben.
wb Veendam is dat onzin. Die moesten destijds om 4.5 ton verdwijnen en hebben niet een halfjaar extra de tijd gekregen. Wat trok Vitesse op monnikehuizen. Dit is de 2 e keer dat ze worden geholpen door de knjb. Destijds hadden ze 17 miljoen schuld onder Aalbers en eindigden ze paar punten boven de de degradatie streep. En als ik het mij niet vergis kregen wij en Fortuna dat zelfde jaar 7 punten aftrek in de eerste div. Een grote fucking schande .

Beul B

en al eerder gememoreerd. Die 18 punten aftrek van afgelopen seizoen was een wassen neus van de KNVB. Ze waren al gedegradeerd. Dus een straf hebben ze niet gehad. Mochten ze door kunnen gaan in de KKD, geef ze dan daar maar 10 punten aftrek. En Veendam, Wageningen, RBC en Haarlem zijn allen gesneuveld op een veel te snelle manier door de kNVB. Ze hadden maar een kleine schuld. Dus nu zeg ik ook, kappen met dat Vitesse. Het is sneu voor de supporters aldaar, maar ze hebben deadline na deadline laten lopen. En nu het het zover is, willen ze in beroep. Niet doen, die kans heb je gehad.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Beul B op juni 25, 2024, 21:04:05
en al eerder gememoreerd. Die 18 punten aftrek van afgelopen seizoen was een wassen neus van de KNVB. Ze waren al gedegradeerd. Dus een straf hebben ze niet gehad. Mochten ze door kunnen gaan in de KKD, geef ze dan daar maar 10 punten aftrek. En Veendam, Wageningen, RBC en Haarlem zijn allen gesneuveld op een veel te snelle manier door de kNVB. Ze hadden maar een kleine schuld. Dus nu zeg ik ook, kappen met dat Vitesse. Het is sneu voor de supporters aldaar, maar ze hebben deadline na deadline laten lopen. En nu het het zover is, willen ze in beroep. Niet doen, die kans heb je gehad.
Jij bent de echte beul :devil

Bankzitter

Citaat van: AL op juni 25, 2024, 10:18:43
Die gaan het 100% zeker wel redden. Ze gaan in beroep en er is inmiddels een akkoord en een enorme geldschieter.
Ik vrees dat ze straks de ene na de andere goede (dure) spelers gaan halen.

Het beroep gaat over het moment van de deadline? die is niet gehaald. Wat er daarna eventueel gebeurt is niet relevant voor het beroep, zoals ik begrepen heb.

Dan nog , er gaat veel meer geld uit dan er binnenkomt. Een investering is weggegooid geld.

Grijskijkert

Is het nieuwe stadion van SC Cambuur op tijd klaar voor de eerste thuiswedstrijd of komt er een noodscenario? Dit is de stand van zaken
Jonathan Ploeg ? Vandaag, 06:32 ? Sport

SC Cambuur is bezig met een race tegen de klok om het nieuwe stadion speelklaar te krijgen voor de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, over slechts anderhalve maand. In hoeverre heeft dit kans van slagen? Of moet er worden teruggegrepen op een noodscenario? Dit is de stand van zaken.

Het is vrijdagmiddag. Hoewel de grijze wolkendeken die boven het nieuwe stadion van SC Cambuur hangt anders zou kunnen doen vermoeden, is het een feestelijke dag. Terwijl de bouwvakkers hun werkzaamheden afronden, op weg naar het weekend, zijn op het parkeerterrein links van de hoofdingang van het nieuwe onderkomen tientallen genodigden samengekomen om de offici?le onthulling van de stadionnaam en het clubwapen bij te wonen. Het is de nieuwste mijlpaal in de aanstaande verhuizing van Cambuur.

Met een druk op de rode knop schiet Pieter Kooi, naamgever van het Kooi Stadion, de nodige confetti de lucht in. ,,We zijn zo?n twaalf jaar geleden gestart met de plannen voor de bouw van een nieuw stadion?, klinkt het even daarvoor uit de mond van Ard de Graaf.

Tussen alle bulten zand en stapels stenen houdt de algemeen directeur, die inmiddels alweer ruim dertien jaar werkzaam is bij de Leeuwarder eerstedivisionist, een bevlogen speech. ,,Het is een heel lange weg geweest met verwachte en heel veel niet zozeer onverwachte, maar wel ongelegen hobbels. Het ene jaar heette de hobbel corona, het andere jaar oorlog, maar vaak was het een kwestie van geld. Het financieren van zo?n onrendabel gebouw is gewoon heel ingewikkeld.?

Ondanks alle hobbels is al die jaren later een verhuizing van het Cambuurplein naar het Stadionplein dan eindelijk aanstaande. Daar op die parkeerplaats hoeft De Graaf maar een blik over zijn schouder te werpen en hij ziet een stadion dat zo goed als af is.

Althans, aan de buitenkant dan. Want waar de zojuist onthulde stadionnaam en het clubwapen fier op de voorgevel prijken, is er binnen nog voldoende werk aan de winkel. D? vraag die dan ook al maanden boven de markt hangt is of het gloednieuwe onderkomen van Cambuur op tijd af is voor de eerste thuiswedstrijd van het seizoen, zondagmiddag 18 augustus tegen Helmond Sport.

Onzekerheid duurt voort
Om maar met de deur in huis te vallen: het is een vraag waar De Graaf, slechts anderhalve maand voor die cruciale datum, nog altijd geen antwoord op heeft. Of beter gezegd: nog geen antwoord op kan geven. De algemeen directeur weet gewoonweg niet of het haalbaar is.

Hij zegt het ongeveer een week na zijn speech, gezeten aan een tafel in een kantoortje van Cambuur in het gebouw van de Kamer van Koophandel, op loopafstand van het nieuwe stadion. ,,Er wordt volop gewerkt, iedereen stelt alles in het werk om het stadion tijdig speelklaar te krijgen, maar ik kan op dit moment niet zeggen: dit en dat is dan en dan af.?

Vooralsnog duurt de onzekerheid voor supporters, sponsoren en alle anderen die eindelijk hadden gehoopt op een stukje duidelijkheid dus nog even voort. Maar waar De Graaf geen duidelijkheid kan geven over de haalbaarheid van die datum, kan hij wel wat zeggen over wat er nog moet gebeuren en wat de knelpunten zijn.

,,De haalbaarheid hangt grotendeels af van de bekabeling?, begint hij. ,,Dat is h?t cruciale onderdeel waar de werkzaamheden van vrijwel alle andere onderdelen in het stadion aan vast hangen. Om een voorbeeld te geven: zonder de juiste kabels kan het veiligheidssysteem niet werken. En om een tv-camera te laten draaien, moet er ook een kabel liggen.?

Kriskras door het stadion, onder vloeren, door muren en boven plafonds, worden volgens De Graaf momenteel kilometers aan kabels aangelegd. Is het niet op tijd af? Dan komt de eerste thuiswedstrijd in gevaar. Ook is nog de vraag hoeveel toiletten en horecagelegenheden er klaar zijn voor 18 augustus.

,,Maar voor die laatste twee zijn tijdelijke oplossingen te vinden. Neem bijvoorbeeld de inzet van mobiele toiletgebouwen en mobiele biertaps. Er lopen al gesprekken met partijen die eventueel in dergelijke voorzieningen kunnen voorzien. Zo zijn we continu met ons team op de achtergrond aan het schaken.?

Veiligheid staat voorop
De meeste druk ligt op het hoofdgebouw, waar talloze sponsoren zetelen. Het is niet voor niets dat Cambuur bij de KNVB een verzoek heeft ingediend om de eerste thuiswedstrijd niet op vrijdagavond 16 augustus te spelen, maar op zondagmiddag 18 augustus om 12.15 uur. Een verzoek dat overigens is gehonoreerd.

,,Want hoe gaan we om met hospitality in een gebouw waar nog volop wordt gewerkt? Er zullen looppaden moeten worden gecre?erd. Als je het over de in- en uitstroom van mensen hebt, op een terrein waar we nog nooit wat hebben georganiseerd, dan is dat makkelijker en veiliger te regelen bij daglicht.?

Op de kabels die nog roet in het eten kunnen gooien en andere punten die met noodingrepen zijn op te lossen na, zegt de algemeen directeur dat het stadion verder speelklaar is op de dag dat Cambuur het opneemt tegen Helmond Sport.

De meeste stoeltjes zitten er al in. Komende maand wordt ook de hoofdtribune van stoeltjes voorzien.

,,Het grasveld ligt er inmiddels bij als een biljartlaken. Daar wordt gedurende de komende twee weken een hybride veld van gemaakt, door er kunstgras doorheen te vlechten; een proces dat ?stitchen? heet. Van 8 tot en met 26 juli worden de stoelen op de hoofdtribune geplaatst, vervolgens krijgen de dug-outs rond 22 juli een plekje en tussendoor worden ook de toegangshekken geplaatst.?

Kortom, zegt De Graaf, alles is straks gereed om er een wedstrijd te spelen. ,,Er zijn dagelijks zo?n twee- tot driehonderd mensen aan het werk. Niet normaal, zeg. Ze zijn bezig met van alles en nog wat. Leidingwerk, installatiewerk, wanden, vloerverwarming, cementdekvloeren. Je kunt het zo gek niet bedenken. Sommige partijen werken tijdens de bouwvak zelfs door om alles op tijd af te krijgen. Het zijn gelukkig relatief kleine hobbels. De grootste hobbels - het stadionplan, de haalbaarheid ervan en de financi?le aspecten - hebben we genomen, waardoor er inmiddels al een mooi bouwwerk is verrezen.?

Begrip
E?n ding is zeker: dat bouwwerk is op 18 augustus bij lange na nog niet af. De businessruimtes, kantoren, het restaurant, de persruimte en andere projecten worden in de maanden na augustus stapsgewijs opgeleverd. Op zijn vroegst zal alles begin volgend jaar helemaal af zijn, dan neemt ook al het personeel zijn intrek in het Kooi Stadion.

,,Elke thuiswedstrijd zullen er weer nieuwe ruimtes worden opgeleverd?, aldus De Graaf. ,,De ene persoon zal een half jaar last hebben van de werkzaamheden, de ander twee maanden of zelfs nog korter. Ondanks die wetenschap merken we bij de club naar aanleiding van de reacties dat er onder sponsoren en supporters veel begrip is voor de situatie.?

Op de vraag of het stadion eerder af had kunnen zijn, volgt een volmondig ?ja?. De Graaf: ,,Als het geld eerder geregeld was, dan wel. Maar partijen gaan nou eenmaal aan het werk op het moment dat wij de rekening betalen. Tegelijkertijd is voetballen in een stadion dat nog niet af is, geen unicum hoor. Kijk maar eens naar FC Twente en de Grolsch Veste, toen nog het Arke Stadion, en FC Groningen en de Euroborg. Het was daar niet anders. En ik kan me de eerste wedstrijd in de ArenA ook nog herinneren, toen nog een betonnen hol. Die clubs hebben veel langer nodig gehad om leven in hun stadions te krijgen dan nu bij ons het geval is.?

Noodscenario
Cambuur hoopt, ondanks dat het stadion niet af is, de supporters de eerste thuiswedstrijden een fijne ervaring te bezorgen. Maar wat als er onverhoopt toch niet kan worden gevoetbald, doordat de bekabeling of iets anders roet in het eten gooit?

,,Dan is het zaak om terug te grijpen op een noodscenario?, zegt De Graaf stellig. Spelen in het ?oude? Cambuurstadion is er daar eentje van. Onlangs nog kwam het kunstgrasveld door de keuring, goed voor nog een jaartje betaald voetbal. Daarnaast zijn de lichtmasten, met dank aan veel kunst en vliegwerk nog in staat het stadion te verlichten. ,,Maar voetballen in een andere stad kan ook nog.?

Hoe dan ook is er voor Cambuur eigenlijk maar ??n juiste optie. ,,En dat is voetballen in het Kooi Stadion?, vervolgt de algemeen directeur.

,,Het is niet voor niets dat we voor komend seizoen seizoenkaarten verkopen voor het nieuwe stadion. Werkelijk alles moet wijken om hier te kunnen voetballen. We zitten het komende half jaar nog met het kantoorpersoneel in het oude stadion om er te werken, maar we zijn er niet om er met het eerste elftal te voetballen. Daarbij speelt mee dat het kunstgras dan wel is goedgekeurd, maar door de spelers als onwenselijk wordt ervaren. Het Cambuurstadion is gewoon ver door de blessuretijd heen.?
IN HENK WE TRUST!!!

Galdiano

Ben benieuwd.
Zelf mis ik helaas de eerste in verband met vakantie. En zo zullen er velen zijn.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

El FLaco

Citaat van: Galdiano op juni 28, 2024, 07:50:06
Ben benieuwd.
Zelf mis ik helaas de eerste in verband met vakantie. En zo zullen er velen zijn.

Ja die feestelijke opening missen wij ook

Bankzitter

Ik mis helaas de historische eerste wedstrijd ook op zondag.
Maar de belangstelling zal enorm zijn in de eerste wedstrijden om erbij te zijn.

Galdiano

Citaat van: Bankzitter op juni 28, 2024, 08:54:11
Ik mis helaas de historische eerste wedstrijd ook op zondag.
Maar de belangstelling zal enorm zijn in de eerste wedstrijden om erbij te zijn.

Gaat echt geen uitverkocht huis worden hoor.
Valt in laatste 3 weken schoolvakanties en midden in de bouwvak.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Poetser

Ik mis m ook helaas. Baal ik echt van, maar ik kom er oek weer niet een week eerder voor terug, na een jaar hard werken

Bernardo

Mis de eerste ook helaas.

denistel

mis helemaal niks gelukkig  :_schater :proost :rodekaart

Grijskijkert

DE KOP IS ERAF BIJ SC CAMBUUR: OVERPIELEN MET DE BAL ONDER DE FELLE ZON, EEN OPVALLENDE NAAM EN TRANSFERWENSEN.

Jonathan Ploeg ? Gisteren, 21:41 ? Sport

De kop is eraf: SC Cambuur is zaterdag begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Over pielen met de bal onder de felle zon, een opvallende naam en transferwensen. ?Dat kan misschien wel als lastig worden ervaren door sommige spelers.?

Het is een vertederend beeld. Henk de Jong die, afgezonderd van de massa, op het warme kunstgras in het Cambuurstadion langs de zijlijn een balletje trapt met een jong jochie. ?Dat was Joost, mijn opa-zeggertje?, zal de hoofdtrainer van Cambuur later zeggen. De tweejarige Joost is een van de vele kinderen die zijn afgekomen op de eerste training ter voorbereiding op het nieuwe seizoen, waar ze traditiegetrouw het eerste deel mogen ?meetrainen? met hun voetbalhelden. Onder de felle zon wordt er lekker met de bal gepield, worden shirtjes van krabbels voorzien en wordt er geposeerd voor foto?s. Ongetwijfeld een ervaring om niet snel te vergeten.

?Wat was het weer leuk, h???

Na een klein half uur druppelen de kinderen weer langzaam in de armen van hun ouders, die op het veld of achter de reclameborden zichtbaar vol trots hebben toegekeken. Hoog tijd voor spelers en stafleden om over te gaan tot de orde van de dag, namelijk zich na ruim een maand vakantievieren weer eens ?cht in het zweet werken. Geen cocktails op het strand en feestvieren onder de Spaanse zon, maar fit worden voor de start van het nieuwe seizoen. Want die start lijkt misschien nog ver weg, maar staat al over iets meer dan een maand op het programma wanneer de Leeuwarders naar Zuid-Limburg afreizen voor een onderonsje met MVV Maastricht.

?De jongens hebben een goede indruk op mij achtergelaten?, zegt De Jong na afloop met een tevreden gelaat. De 59-jarige Drachtster zit er goed gebruind bij na een vakantie met zijn gezin in Turkije en een rondreis door Spanje met zijn broer. ?Ze hadden alleen af en toe nog wat ruzie met de bal, maar dat is normaal aan het begin van de voorbereiding. Dat komt natuurlijk deels ook door de stroeve kunstgrasmat, die we van tevoren niet konden besproeien door de aanwezigheid van alle kinderen. Maar wat was het weer leuk, h?? We zijn ooit met die traditie begonnen in de tijd van Dwight Lodeweges. Ik heb het idee dat het aantal kinderen ieder jaar groeit.?

?Zo lang ik hier speel, geef ik alles?

Terug naar de selectie. De Jong heeft deze zaterdag de beschikking over drie?ntwintig fitte spelers, onder wie de nieuwkomers Bryant Nieling, Benjamin Pauwels, Michael de Leeuw en Nicky Souren. Gabi Caschili, Marcel Schaapman en Leon Bergsma trainen grotendeels nog apart van de groep omdat ze herstellende zijn van een blessure. Daarnaast is Bram Marsman niet fit genoeg om ?berhaupt op het trainingsveld te verschijnen en verblijft Youns El Hilali vanwege priv?-omstandigheden in zijn thuisland Itali?, daar waar hij afgelopen half jaar ook op huurbasis is uitgekomen voor tweededivisionist FC Arzignano Valchiampo. Zijn toekomst bij Cambuur is ongewis.

Wie alle spelers bij langsgaat, kan er niet omheen: Silvester van de Water is toch wel de meest opvallende aanwezige op het veld. De aanvaller raakte na een reeks incidenten uit de gratie bij zijn trainer, werd naar het tweede elftal verwezen en vervolgens een half jaar uitgeleend aan PEC Zwolle. Op de vraag hoe hij het vindt om weer op het oude nest te zijn teruggekeerd, antwoordt hij gevat: ?Ik zal wel moeten, h?.? Om er snel aan toe te voegen dat de strijdbijl inmiddels is begraven en de band tussen trainer en speler goed is. ?Zo lang ik hier speel, geef ik alles. Maar het is geen geheim dat ik op zoek ben naar een andere club, liefst in het buitenland.?

Cambuur wil meewerken aan een vertrek van Van der Water, die in Leeuwarden nog een doorlopend contract heeft, maar vooralsnog is er geen serieuze belangstelling en dus speelt de aanvaller voorlopig in het geel-blauw. Het is wat dat betreft nog maar de vraag hoe de selectie die De Jong nu ter beschikking heeft er over een aantal weken uitziet. Verzilvert Milan Smit zijn goede jaar bijvoorbeeld met een transfer? En kiest Dani?l van Kaam na een teleurstellend seizoen eieren voor zijn geld? Doelman Yanick van Osch ging hem al voor. Cambuur hoopt nu in Calvin Raatsie een waardig vervanger te vinden, maar moet nog tot een akkoord komen met FC Utrecht.

Gezocht: fysiek sterke spelers

E?n ding is duidelijk, besluit De Jong: ?Naast een eerste doelman zijn wij verder nog op zoek naar fysiek sterke aanwinsten, en dan met name voor in de as van het elftal. Bovendien moet er op diverse posities nog concurrentie bij komen. Dat kan misschien wel als lastig worden ervaren door sommige spelers, maar zal uiteindelijk goed zijn voor de ontwikkeling van het team als geheel. We mikken dit seizoen tenslotte op een plek bij de bovenste vijf en het jaar erna hopen we te promoveren. Maar met die versterkingen komt het vast goed. Lars (Lambooij, red.), Ruben (De Jong, red.) en de andere leden van de scouting vormen een goed team. Echt top, hoor.?

https://lc.nl/sport/Eerste-training-SC-Cambuur-29113468.html (hier het complete verhaal met foto's)
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

MARTIJN BARTO GEEFT DUIDELIJKHEID OVER ZIJN VERTREK BIJ SC CAMBUUR: 'IK KAN ME VOORSTELLEN DAT ER VRAAGTEKENS WORDEN GEZET BIJ MIJN VERTREK'

Jonathan Ploeg ? Vandaag, 17:10 ? Sport

Na dertien jaar komt er een einde aan de samenwerking tussen Martijn Barto en SC Cambuur. De 39-jarige assistent-trainer heeft lang getwijfeld, maar zegt het tijd te vinden voor een nieuwe uitdaging en een nieuwe omgeving. ?Het zaadje werd vorig jaar geplant.?

Wie aan Martijn Barto denkt, denkt ongetwijfeld aan de voetballer die dankzij zijn tomeloze inzet en neusje voor de goal uitgroeide tot clubicoon van Cambuur. En uiteraard aan de trainer die de afgelopen vijf jaar in Leeuwarden fungeerde als rechterhand van Henk de Jong, diens (tijdelijke) vervangers Dennis Haar en Pascal Bosschaart, en onder Sjors Ultee. Een zesde seizoen zit er niet in, meldde de Leeuwarder Courant eind mei al, maar over het precieze waarom hield de hoofdpersoon zich sindsdien op de vlakte.

Het besluit was enigszins verrassend te noemen. Begin dit jaar sprak Barto nog de vurige wens uit om ooit hoofdtrainer te worden van de Leeuwarder voetbaltrots. Cambuur zit in zijn hart, legde hij uit. De aanvaller speelde niet voor niets tussen de zomer van 2011 en die van 2018 in officieel verband 238 wedstrijden in het eerste, waarin hij 66 keer scoorde en 26 keer een doelpunt voorbereidde. Waarom zou je er dan in vredesnaam de deur achter je dichttrekken? Zo luidde althans na het nieuws een veelgehoorde reactie.

?Ik ben gevoelsmatig toe aan een nieuwe uitdaging en een nieuwe omgeving?, verklapt Barto nu. ?De laatste 13 jaar heb ik dag in dag uit dezelfde weg naar het stadion afgelegd, samengewerkt met veel dezelfde mensen. Begrijp me niet verkeerd: dat is fantastisch om te kunnen en mogen doen, een voorrecht. De vraag is of dat op de langer termijn goed voor mij is. Inmiddels besef ik mij dat ik verder wil kijken dan die vier muren. Ik denk dat ik me door kan ontwikkelen buiten deze omgeving. Het is tijd voor iets anders.?

?Dat zette mij aan het denken?

Dat besluit is volgens hem niet van vandaag op morgen genomen. ?Nee, het zaadje werd vorig jaar geplant. Toen de KNVB besloot de toelatingscriteria voor de cursus Coach Betaald Voetbal te wijzigen. Daarvoor was twee jaar assistent zijn bij een club in het betaald voetbal voldoende, daarna moest je ineens een x-aantal jaar hoofdtrainer zijn geweest bij een elftal Onder 21 of een amateurclub die minimaal vierde divisie speelt. Zolang ik assistent bij Cambuur bleef, zou ik nooit toegelaten worden. Dat zette mij aan het denken.?

Er volgden gesprekken met dierbaren en mensen bij de club, onder wie Lars Lambooij en Ard de Graaf. Uiteindelijk leidde dat tot het besluit om te stoppen met zijn werkzaamheden bij Cambuur. Er werd Barto aangeboden de Onder 21 van Cambuur te leiden, maar dat sloeg hij af. Het gevoel toe te zijn aan een nieuwe omgeving overheerste. Het was een moeilijk besluit, geeft hij nu toe, want je kunt maar ??n keer stoppen en - niet geheel onbelangrijk - de club Cambuur is volgens hem gewoonweg het mooiste wat er is.

Verhalen die rondgaan over onenigheid binnen de technische staf, verschil in inzicht en aanvaringen schuift Barto terzijde. ?Ik kan me voorstellen dat er vraagtekens worden gezet bij mijn vertrek, het is tenslotte de mooiste baan ter wereld. En natuurlijk hoort het erbij dat je, als je zo?n slecht seizoen hebt gehad, binnen de staf gesprekken voert over hoe iedereen denkt hoe het beter kan. Dat neemt niet weg dat ik jarenlang met veel plezier en respect met Henk heb samengewerkt. Dit besluit heeft te maken met mijn ontwikkeling.?

?De wens is er nog steeds?

Barto weet nog niet waar zijn toekomst ligt. Hij overweegt het onderwijs in te gaan of maatschappelijk werk te doen; geen onbekend terrein. De Spijkenisser is gediplomeerd sociaal pedagogisch hulpverlener en werkte voor zijn periode bij Cambuur met jongeren met een verstandelijke beperking, mensen met een persoonsgebonden budget en als sociotherapeut in een tbs-kliniek. Hulpverlening loopt wat dat betreft als een rode draad door zijn leven. Zijn ouders werken beide in het onderwijs, net als een van zijn twee broers.

?Tegelijkertijd sluit ik bij voorbaat niet uit dat ik weer in het voetbalwereldje beland. Misschien komt er nog iets voorbij in het betaald voetbal, al denk ik dat de meeste club tegen deze tijd hun technische staf al rond hebben. Dat geldt natuurlijk ook voor het gros van de hoger spelende amateurclubs. Ik zie wel wat er op mijn pad beland. Maar dat neemt niet weg dat bijvoorbeeld de combinatie tussen drie dagen per week werken en het trainen van een amateurclub mij wel wat zou lijken. Doen wat je leuk vindt.?

Het moge duidelijk zijn: hoewel Barto zijn geliefde Cambuur achter zich laat, is hij nog altijd verknocht aan het spelletje. ?De wens om ooit hoofdtrainer van Cambuur te worden is er nog steeds, maar die zou sowieso niet in vervulling gaan als ik bleef doen wat ik deed. Wellicht lukt het alsnog via een andere weg. Ik ben wat dat betreft ook niet bang om nu uit de picture te geraken. Je kunt wat dat betreft wel denken in mitsen en maren, maar dat heeft weinig zin. Ik sta achter mijn keuze en zie wel hoe het gaat lopen.?
IN HENK WE TRUST!!!

Cambuur LWD

Bedankt voor het delen van al je artikelen, ik lees ze graag!  |:)