Citaat van: mark1989 op mei 07, 2026, 17:39:19
Niet mee eens. Dat het niet botert tussen Lambooij en Diemers zou kunnen. maar dat betekent niet dat Cambuur op basis daarvan deze keuze heeft gemaakt. Ik geloof niet dat Lambooij alleen spelers wil houden die hij zelf aardig vind.
Ik denk dat Cambuur een hele harde zakelijke keuze heeft gemaakt. Namelijk dat Diemers wel behouden kon worden, maar niet tegen elke prijs. En de prijs die Diemers vroeg (combinatie van lengte contract en hoogte salaris) vond cambuur te hoog.
Daarbij opgeteld denk ik ook dat Cambuur in de eredivisie ook prima zonder Diemers kan. Ik denk dat je dan een veel dynamischer middenveld kunt bouwen dat veel sneller omschakeld. En dat zal nodig zijn. En ik vond het middenveld dit seizoen helemaal niet zo heel goed functioneren. Dat lag zeker niet alleen aan Diemers. Ook aan de andere middenvelders en dat we geen goede spits hadden.
Dus beschamend, nee. Hard en zakelijk, ja en misschien wel het beste voor Cambuur.
Het gaat hier niet om het voetballende gedeelte maar om het eigen ego. Die Lambooij is een passant. Degene die hem voor de voeten loopt trapt ie de deur uit. Cambuur is een opstapje voor hem. Hef die vent nog nooit zien lachen, dat binne de ergsten. Stiekemerds. Wakker wudde.
