Deze bestond nog niet. Voor iedereen die hier iets kwijt wil.
Rust zacht voor allen die onlangs heengegaan zijn. Helaas al teveel om op te noemen ;(
Vincent Roos, sinds de winterstop medewerker van CambuurTV, is zaterdagmorgen plotseling overleden. Hij mocht maar 25 jaar worden. Vincent was bezig met zijn laatste jaar Communication and Multimedia Design aan de NHL Hogeschool. Bij CambuurTV was hij assistent-projectleider.
Vincent was een gedreven man, die met veel enthousiasme bij onze club werkzaam was. Door zijn kennis van zaken en zijn collegiale en vriendelijke manier van optreden was hij een graag geziene persoonlijkheid. De verslagenheid bij SC Cambuur is dan ook groot.
Directie, staf, spelers en medewerkers wensen de nabestaanden veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies.
`R.I.P.Tito Vilanova, ex trainer van Barca overleden op 45-jarige leeftijd aan speekselklierkanker :zucht
Net gehoord dat Ruud 'Bugs' Fopma is overleden, slechts 44 jaar. RIP
Wat een verschrikkelijk bericht. Rust zacht Ruud "Bugs" Fopma. Sterkte voor de nabestaanden.
Woorden schieten tekort. RIP maatje ;(
Rust zacht jonge.
Rust In Vrede! Veel te jong ;(
Vreselijk nieuws.. Rust zacht Bugs.
verschrikkelijk.
rust zacht.
Rust zacht Bugs.. RIP
Ik heb er geen woorden voor.
R.I.P Bugs
RIP jonge! Vreselijk pfff
R.I.P. Bugs,
Heel veel sterke voor allen die hem gekend hebben en dierbaar zijn.
Vreselijk.. Rust zacht Bugsie
Ken hem alleen van gezicht...wat is er gebeurd?
Triest...RIP
Kende Bugs niet persoonlijk, maar gecondoleerd voor allen die hem wel kenden. Rust zacht.
Geschrokken van dit trieste nieuws. Bugs rust zacht.
Rust zacht ouwe reus! Herinner me je laatste avond op Aruba nog goed! Dansend op de bar! Altijd over cambuur praten! RIP bugs
R.I.P.
Rust zacht Ruud ''Bugs''
Helaas, na Terpie alweer een echte Cambuurman te jong overleden
Ik wens familie en vrienden veel sterkte met dit verlies.. YNWA!
Wat een nieuws. Verschrikkelijk... Rust in vrede, Bugs!
We zullen je missen, ouwe duukboot:
Je loopje, je blauwe trainingsjasje, je zware shagje.
Requiescat In Pace maat.
Niet te bevatten dit.....
Mooie reisjes gehad in de 'Bugs' mobiel. Eindhoven, den Helder, piloot Bugsie regelde het wel.
We zullen je missen ouwe!
Rust in vrede, YNWA.
Ja hoorde het gisteren om 2050 uur. Niet best. RIP BUGS
R.I.P. Bugs.
RIP Bugs. Met de Bugsmobiel naar Rotterdam, (on)bedoeld trambaan (0)58 op rijden.. Jij in Aruba, ik in Cyprus en dan in Lwd toch ff een klein drankje doen als het zo uitkwam.. Aan alles komt een eind maar dit is veel en veel te vroeg. Ik wens iedereen veel sterkte toe met dit verlies.
Rip bugs!!
R.I.P en Gecondoleerd aan iedereen die deze man kende.
Niet best na Terpie weer een Cambuurman minder...RIP Bugs.
Klinkt als een bekende naam, vind het altijd lastig wie bij wie hoort...
R.I.P. en veel sterkte voor de nabestaanden
R.I.P, Sterkte voor de vrienden en nabestaanden van deze beste man !
Godsamme lees het op Twitter, schrik me rot en zit met een brok in mijn keel ;(
Rust zacht Ruurd.
Heel veel sterkte aan alle vrienden en familieleden ;(
Ik kende Bugs niet persoonlijk, maar heb wel berichten van hem op het forum voorbij zien komen. Heel veel sterkte gewenst voor familie en vrienden met dit grote verlies.
Gecondeleerd en veel sterkte voor zijn familie, vrienden en kennissen.
Gecondoleerd voor een ieder die hem goed heeft gekend!
R.I.P.
Sterkte voor iedereen die Ruud gekend heeft.
R.I.P., sterkte voor alle nabestaanden...
R.I.P. en sterkte voor familie en vrienden.
R.I.P. en sterkte.
R.I.P.sterkte voor iedereen!
Droevig nieuws ;(
Voor mij alleen een graag geziene gast op het (oude) Cambuurforum, maar toch schrok ik er enorm van..
R.I.P. "Bugs"
crematie bugs in beloten kring. Gelegenheid te condoleren vanavond tussen 19 en 20 aula 2 te Goutum
Bugs RIP en voor familie en vrienden heel veel sterkte.
Rust zacht bugs. Heel veel sterkte voor alle familie en vrienden.
RIP Bugs !! Zal je nooit vergeten, !
Heel veel sterkte aan de familie en vrienden van de slachtoffers bij de vliegtuigramp van Malaysia Airways.
RIP
Citaat van: EastSide058 op juli 18, 2014, 17:16:19
Heel veel sterkte aan de familie en vrienden van de slachtoffers bij de vliegtuigramp van Malaysia Airways.
RIP
Emiel Mahler en Elaine Teoh
Emiel Mahler (27), opgegroeid in Damwoude (Friesland), was samen met zijn Maleisische vriendin Elaine Teoh op weg naar een bruiloft in Maleisië. Het stel woonde in Melbourne en ze waren een paar weken in Nederland om hier vakantie te vieren met familie en vrienden van Emiel.
Een klasgenoot van het VWO op het Dockinga College in Dokkum memoreert: 'Emiel was geliefd bij leerlingen en leraren, had eigenlijk geen vijanden en was betrouwbaar. In zijn jeugd was hij een talentvolle tennisser, maar daar is hij redelijk vroeg mee gestopt. Hij voetbalde graag met vrienden en volgde SC Cambuur op de voet. Dat deed hij nu ook nog vanuit zijn woonplaats Melbourne. Daarnaast was hij ambitieus, hij keek over grenzen heen.' Mahler woonde en werkte al eerder in onder andere Stockholm en Londen. Sinds 2008 werkte en woonde Emiel in Australië.
Zojuist gelezen dat oud verzorger Piet Adema is overleden. RIP Piet
Dit is echt verschrikkelijk nieuws ;( dit was een heel aardige man.
Sterkte voor de familie en vrienden etc...
RIP Piet.
Verschrikkelijk nieuws.
Heel veel sterkte aan de vrienden en familie van Piet
R.I.P.
RIP mien oude account..en WELKOM nieuwe tokkie
Cees Greuter ( ik Bin su as ik Bin ) is vanmorgen overleden aan een hartstilstand.
Rust zacht Cees!
Rust zacht kerel !
Markante Leeuwarder, veel te jong heengegaan.
Rust zacht Cees...
Kees Hiemstra is overleden.
Fijne man met veel humor.
Sterkte voor de familie!
Aardige man en zelfs op leeftijd nog een 'panna' koning. Heb leuke indoorpotjes tegen hem mogen spelen.
Rust zacht Kees.
rust zacht Kees.goeie herinneringen aan deze aardige man
Zojuist gehoord dat Sip Hoekstra, de oudste vrijwilliger van de KvC, is overleden.
Sterkte voor de familie en andere nabestaanden!
Citaat van: Dokkumer op april 27, 2015, 17:26:45
Zojuist gehoord dat Sip Hoekstra, de oudste vrijwilliger van de KvC, is overleden.
Sterkte voor de familie en andere nabestaanden!
Thnx!
91 jaar geworden en meer dan 45 jaar daarvan als vrijwilliger verbonden geweest aan Cambuur.
Laatste kunstje was dat hij alles rond de programmaboekjes regelde tot en met de laatste wedstrijd (Excelsior).
KVC ook nog bedankt voor de advertentie in de LC met logo in kleur.
We zijn trots op Pa en alles wat Blauw en Geel is.
Andy King overleden. Mocht maar 58 jaar oud worden ;(
Rest in peace Andy. Y.N.W.A.
Citaat van: poelie-lwd op mei 27, 2015, 18:56:37
Andy King overleden. Mocht maar 58 jaar oud worden ;(
Rest in peace Andy. Y.N.W.A.
R.I.P
Wat een voetballer was dat. Toen der tijd echt mijn favoriete speler.
Citaat van: zeewolde op mei 27, 2015, 21:22:28
R.I.P
Wat een voetballer was dat. Toen der tijd echt mijn favoriete speler.
Idd geweldige speler RIP.
RIP, Andy.
Vandaag is mijn goede vriend Jeroen Lefferts op 26 jarige leeftijd overleden
Ik hoop dat ik hem ook hier een groet mag brengen want hij was fervent Cambuurfan en lid van de Culture
Zijn ziekte en rolstoelgebondenheid heeft hem nooit gestopt om af en toe eens een wedstrijd te bezoeken
Maar door zijn afnemende gezondheid kon dat niet altijd meer en daarom zat hij dan trouw aan Fox gekluisterd zijn cluppie te volgen, zijn kamer en rolstoel behangen met Cambuur attributen
Ik heb je voor het laatst gesproken op de Open Dag en nu moeten we je laten gaan.
Je vertrok vanmiddag in stijl, Gehuld in een Cambuurvest en met een grote vaan op je bed
Ik wil graag iedereen bedanken die vanmiddag op het Cambuurplein aanwezig was toen de rouwauto zijn stop maakte bij ons stadion. Het applaus was overweldigend
Iedereen op het Forum die Jeroen ook kende; Sterkte
Rust zacht lieve vriend. Voor altijd mijn (Cam)buur en foor altied in mien Hert
Rust zacht pik! Je haalde het maximale eruit op het gebied van genieten. Nu van bovenaf met een kouwe klets kijken wat die eikels beneden nu weer doen!
En jij ook gecondoleerd Drumfather.
Phoe, heftig bericht.
Rust zacht Jeroen.
YNWA
Triest nieuws inderdaad.. Zijn ziekte en rolstoelgebondenheid heeft hem ook nooit gestopt om lekker bier te drinken in zijn stamkroeg De Kleine Leeuwarder. :proost
Vrienden en familie veel sterkte.
R.I.P. Jeroen.
Ik kende hem niet maar voor iedereen die hem wel goed kenden...Gecondoleerd!
Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst aan de familie en vrienden.
RotterdamLeeuwarden
Ik ben me kapotgeschrokken van het bericht dat jeroen overleden is. jarenlang bij hem op school gezeten, op de opendag nog met hem gesproken en nu ben je er niet meer. Rust zacht vriend!
Citaat van: Drumfather SCC op augustus 05, 2015, 22:28:00
Vandaag is mijn goede vriend Jeroen Lefferts op 26 jarige leeftijd overleden
Ik hoop dat ik hem ook hier een groet mag brengen want hij was fervent Cambuurfan en lid van de Culture
Zijn ziekte en rolstoelgebondenheid heeft hem nooit gestopt om af en toe eens een wedstrijd te bezoeken
Maar door zijn afnemende gezondheid kon dat niet altijd meer en daarom zat hij dan trouw aan Fox gekluisterd zijn cluppie te volgen, zijn kamer en rolstoel behangen met Cambuur attributen
Ik heb je voor het laatst gesproken op de Open Dag en nu moeten we je laten gaan.
Je vertrok vanmiddag in stijl, Gehuld in een Cambuurvest en met een grote vaan op je bed
Ik wil graag iedereen bedanken die vanmiddag op het Cambuurplein aanwezig was toen de rouwauto zijn stop maakte bij ons stadion. Het applaus was overweldigend
Iedereen op het Forum die Jeroen ook kende; Sterkte
Rust zacht lieve vriend. Voor altijd mijn (Cam)buur en foor altied in mien Hert
Mooi geschreven. Heel veel sterkte gewenst!
Hoorde vanavond dat Rob Oost niet lang meer te leven heeft. Kanker.... Rob was jarenlang steward bij Cambuur en bij veel uitwedstrijden aanwezig. Hij leeft nog, dus misschien niet het goede topic. Rob is 69 jaar.
Inmiddels is Rob overleden!
RIP
Dat is heel snel gegaan. Rust zacht Rob.
Familie en andere dierbaren heel veel sterkte toegewenst.
Sjezus, wat snel gegaan. RIP Rob met je brede snor, altijd een praatje en grapje! Sterkte familie en vrienden.
R.I.P. je was een goeie vent.
Johan Cruyff overleden zie ik op nu.nl.
Toch de strijd verloren. RIP Johan
Nederlands grootste. Verlies voor de voetbal wereld. Rip Johan.
Hoe pijnlijk dit. Mijn allergrootste held. Het orakel is niet meer ;(
Held is niet meer ;(
Zelden zo geschokt geweest na het overlijden van een bekend persoon die ik verder persoonlijk niet ken.
RIP JOHAN! Grootste Ajacied ooit, grootste NL'se bekendheid ooit. Toch onverwachts...
Groot verlies voor Nederland.
R.I.P.
Misschien niet helemaal de juiste plek, maar ik weet niet waar ik dit anders kan delen. Vandaag is mijn vader na een kort ziekbed overleden aan die vervelende ziekte op de te jonge leeftijd van 67 jaar.
Sinds de jaren 70 komt mijn vader bij Cambuur mede als jeugdvriend van Oscar Zijlstra en nam mij later als klein jongetje mee, eind jaren 80 en zo kreeg ik hetzelfde virus. Afgelopen december was de laatste wedstrijd die hij nog kon bezoeken en daarna is dat niet meer gelukt.
Mijn avondje Cambuur zal helaas nooit meer hetzelfde zijn.
De oost tribune is een vaste bezoeker armer.....
Sterkte
Gecondoleerd!
Sterkte
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst...
sterkte man!
Heel veel sterkte toegewenst
Gecondoleerd en sterkte, oostside
gecondoleerd!!
@ Oostside;
Gecondoleerd en sterkte allen!
Ik heb mijn vader aan dezelfde ziekte verloren in 2013 (54)
Aan zijn hand naar mijn eerste wedstrijd tegen GAE geweest, dit was in 1994
Nogmaals sterkte
Zulke berichten wennen nooit
Gecondoleerd en sterkte.
Gecondoleerd en sterkte toegewenst.
Gecondoleerd en heel veel sterkte...!
Ik wist niet zeker of het gepast was om dit hier te plaatsen en daarom ben ik erg blij met jullie woorden.
Tijdens de laatste gesprekken met mijn vader gisteren zei hij opeens: "Cambuur staat in de finale?" Waarop ik hem geruststellend antwoordde: "nee pa, nog niet, maar na volgende week wel"
Wij wensen jullie een mooie wedstrijd vanavond en ik ben er samen met mijn oom en een lege stoel vanaf de volgende thuiswedstrijd weer bij.
Oostside,
Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Veel sterkte voor nu, maar ook in de toekomst...........
RotterdamLeeuwarden.
Siepie Lijzenga gisteren overleden.
Mister Cambuur is niet meer.
RIP ;(
Bron? Zou wel ongelooflijk triest nieuws zijn.
Pffff....., van de week nog wat oude filmpjes ivm met promotie in 2013 bekeken waarop hij ook meermaals voorbijkwam. En dan nu dit.
Sterkte voor alle nabestaanden.
Citaat van: John Hiatt op mei 06, 2017, 11:29:53
Bron? Zou wel ongelooflijk triest nieuws zijn.
Heb het van vrienden gehoord uit Giekerk.
Gisteren dood gevonden bij de tafel.
RiP
Hopelijk een.groot eerbetoon aan hem in de play offs.
Citaat van: AL op mei 06, 2017, 11:36:25
Heb het van vrienden gehoord uit Giekerk.
Gisteren dood gevonden bij de tafel.
Ongelooflijk! Zag hem vaak in het winkelcentrum in Camminghaburen. Groot verlies! En idd een groot eerbetoon op 21 mei.m
RIP
Zeer triest nieuws! ;(
R.I.P.
Een waar clubicoon is niet meer als dit klopt. Zeer triest nieuws. Sterkte aan de nabestaanden.
RIP, zag hem nog vaak voorbij fietsen in Camminghaburen
RIP
Wat een triest nieuws. Schrik er wel even van, was hij ziek!?
RIP Siepie.
Nu ook een officieel bericht van de BVO:
http://cambuur.nl/nieuws/clubicoon-siepie-lijzenga-72-plotseling-overleden/
Inderdaad niet best. Hoop op een groot eerbetoon aan Siepie!!
Sterkte aan iedereen.
man man echt triest...21e 10.000 man een eerbetoon aan hem geven.
R.I.P. vriend
RIP ;( ;(
Citaat van: Viper op mei 06, 2017, 12:06:47
Nu ook een officieel bericht van de BVO:
http://cambuur.nl/nieuws/clubicoon-siepie-lijzenga-72-plotseling-overleden/
;(
https://youtu.be/MDP2QQn0078 (https://youtu.be/MDP2QQn0078)
https://youtu.be/9czTHMhddBE (https://youtu.be/9czTHMhddBE)
Waar Cambuur was, was ook Siepie. R.I.P. ouwe clubheld!!
uitgerekend nu...........
Gecondoleerd en veel sterkte aan iedereen die hem kent.
RotterdamLeeuwarden
Pijnlijk... :|
RIP vriend
Rust zacht Siepie :scc
Triest ;(
Rust in vrede Siepie..
Rust in vrede Siepie.
Siepie was echt Cambuur ;(
R.I.P Siepie ;(
Rust in vrede Siepie.
RIP Siepie
21-05 voor de laatste keer Siepie ;( |:)
Rip Siepie ;(
Rip Siepie.
Sterkte voor de naasten en familie.
Rip Siepie
http://www.omropfryslan.nl/nijs/717058-cambuur-materiaalman-en-klupikoan-siepie-lijzenga-ferstoarn (http://www.omropfryslan.nl/nijs/717058-cambuur-materiaalman-en-klupikoan-siepie-lijzenga-ferstoarn)
Brok in de keel van het prachtige eerbetoon van zijn vriend Geert van Tuinen
Rust in vrede Siep, Een markante maar echte clubman! Sterkte aan een ieder die hem dierbaar was!
Nu moeten we zeker promoveren, voor Siep, balen dat zo'n man maar zo kort van zijn pensioen heeft mogen genieten! ??
VANAVOND MOGELIJKHEID TOT CONDOLEREN IN HET CAMBUUR STADION
De afgelopen dagen hebben al vele supporters en belangstellenden het condoleanceregister voor onlangs overleden clubicoon Siepie Lijzenga getekend. Vanavond zal de oud-materiaalman voor het laatst in zijn geliefde Cambuur Stadion aanwezig zijn en is er de mogelijkheid voor een laatste afscheid en het condoleren van de nabestaanden.
Iedereen is vanavond tussen 19.00 uur en 20.00 uur welkom om Siepie de laatste eer te bewijzen. Het stadion is te bereiken via de hoofdingang.
http://cambuur.nl/nieuws/vanavond-mogelijkheid-tot-condoleren-cambuur-stadion/
kom er zelf helaas niet bij zijn mar hoorde van mijn zuster dat het
zeer waardig was en zo hoort het ook.
Het was zeker zeer waardig; De kist van Siep stond gedrapeerd onder een Cambuurvlag in zijn vertrouwde washok omringd door bloemstukken en prachtige foto's
De entree was erg waardig en je kon daar de registers nog tekenen
Bij het condoleren kon ik maar moeilijk uit mijn woorden komen, het raakte me ontzettend
Ook buiten de spelerstunnel was zijn ballenhok open en stond vol met foto's
Ik hoop dat Siep zijn geweldige eerbetoon gaat krijgen..
Citaat van: Drumfather SCC op mei 11, 2017, 09:05:09
Het was zeker zeer waardig; De kist van Siep stond gedrapeerd onder een Cambuurvlag in zijn vertrouwde washok omringd door bloemstukken en prachtige foto's
De entree was erg waardig en je kon daar de registers nog tekenen
Bij het condoleren kon ik maar moeilijk uit mijn woorden komen, het raakte me ontzettend
Ook buiten de spelerstunnel was zijn ballenhok open en stond vol met foto's
Ik hoop dat Siep zijn geweldige eerbetoon gaat krijgen..
Mooi dat Cambuur hier schijnbaar veel tijd in heeft gestoken. :thumbsup
http://cambuur.nl/nieuws/reacties-oud-spelers-op-overlijden-siepie-lijzenga/
Mooi!
RIP Menno
Veel te jong....R.I.P. Barry Reiding ;(
Sponsor en diehard fan Rienk Waaksma van taxicentrale Waaksma plotseling overleden.
R.I.P.
Jemig wat een klote nieuws ;(
RIP
Zeer heftig nieuws. Ook weer veel te jong...
Rust in vrede Rienk...
Helaas is ook supporter Tonny Zwart niet meer onder ons. Hij verloor zijn gevecht ;(
Oud speler Chris de Wagt heeft gisteren op pas 34 jarige leeftijd zijn strijd verloren ;(
Cambuurman en oud wethouder Andries Ekhart is gisteren op 66 jarige leeftijd overleden
Rust in vrede heer Ekhart en bedankt voor al uw steun aan de club!
Sterkte voor de nabestaanden
Vandaag het trieste nieuws dat Hampie Bakker is overleden op 88 jarige leeftijd.....
RIP heel veel sterkte aan de familie en vrienden en natuurlijk Cambuur.
R.I.P Hampie. Gecondoleerd en veel sterkte voor de nabestaanden!
R.I.P. Hampie! ;(
Bizar...
De vader van Wilfred Genee is overleden aan een hartinfarct nadat hij dacht dat zijn partner, de moeder van Genee, omgekomen was door een val van de trap. Laatstgenoemde viel van de trap en bleef bewusteloos liggen, wat leidde tot fatale gevolgen voor de vader van Genee. Tijdens de uitzending van De Oranjezomer trapt Johan Derksen af met het dieptrieste nieuws uit de familie van Genee, en vraagt begrip voor de situatie van zijn collega.
R.I.P. Jan Prange, grondlegger van onze club.
Voor altijd bedankt voor het oprichten van onze mooie club , rust in vrede meneer Prange |:) |:) |:)
Niet alleen (mede-)oprichter van de club, maar ook bedenker van de naam Cambuur en de clubkleuren lees ik in de LC. Een belangrijke man in onze geschiedenis dus, vast niet voor niets gezegend met een lang leven.
IN MEMORIAM: Oprichter en eerste voorzitter Cambuur
Jan Prange (1930-2021)
Jan Prange moest in het voorjaar van 2014 hard lachen om de suggestie dat het best opmerkelijk was dat zijn woning in Akkrum niet een bedevaartsoord was voor Cambuursupporters. ,,Schei uit'', zei de in de nacht van maandag op dinsdag op 91-jarige leeftijd overleden doctorandus en bedrijfseconoom in ruste.
Toch is de naam van de op 13 augustus 1930 in Den Haag geboren Albert Jan Antonie Prange voor altijd verbonden aan die van Sportclub Cambuur. Samen met Sietse Westra stond hij aan de wieg van de club. Op de resten van de naar het amateurvoetbal verdwenen vv Leeuwarden richtten de twee in het voorjaar van 1964 de nieuwe profclub op. Manager Westra hengelde spelers binnen, Prange – tussen 1964 en 1971 de eerste voorzitter van Cambuur – regelde alles buiten het voetbal. ,,Verder deed niemand wat'', zei hij daarover in 2014 in deze krant.
Jan Prange rolde bij toeval in het voetbal. Hij verhuisde in 1961 met zijn gezin naar Friesland, waar hij aan de slag ging bij de Verenigde Stofzuiger Fabriek (VSF), een onderdeel van Philips. Daar kwam de Leeuwarder sportwethouder Jan Tiekstra hem in 1963 opzoeken met het verzoek eens naar de cijfers te kijken van vv Leeuwarden. Prange zag al snel dat er maar één manier was om het profvoetbal voor Leeuwarden te behouden: de zaak liquideren en een splinternieuwe club beginnen.
Bij een samenzijn in een kroeg bedacht Prange de naam van de nieuwe club. Westra dacht aan een mooie uit de Griekse mythologie: Leonidas, Agamemnon. Prange moest er niets van hebben. ,,Ik wist dat het iets voor de hand liggends moest worden, iets wat ook commercieel aantrekkelijk was'', zei hij in 2014. ,,Cambuur, pats, boem. Naar die adellijke familie Van Cammingha die ooit een burcht in de omgeving van het huidige stadion had.'' Prange kwam met jonkheer Van Cammingha overeen dat de club het adellijke logo van de familie als clubembleem mocht gebruiken.
Bij het bedenken van de clubkleuren ging Prange al net zo praktisch te werk. ,,We waren vanaf het begin totaal afhankelijk van de gemeente. Zonder de jaarlijkse subsidie zouden we het niet hebben gered. Vandaar dat we voor de geelblauwe stadskleuren kozen.''
Prange was vooruitstrevend, misschien zelfs een visionair. Hij pleitte direct voor afschaffing van het transfersysteem. ,,De slavenhandel moet eruit'', vond hij. Op zijn initiatief kreeg Cambuur in 1968 als eerste Nederlandse club een spelersraad. Ook opperde Prange het plan om een cao voor voetballers in het leven te roepen. ,,Profvoetbal had iets feodaals, terwijl een betaalde club niets anders was dan ieder ander bedrijf'', vond hij.
De eigengereide voorzitter moest in 1971 terugtreden nadat hij, tegen de zin van de rest van het bestuur, onder wie minister Anne Vondeling, trainer Arie Otten had ontslagen. ,,Vondeling vond het financieel onverantwoord om (nog) een trainer te ontslaan. Dus was ik zelf aan de beurt. Vondeling was ons paradepaardje. Hij heeft me er gewoon uitgeschopt.''
In latere jaren bleef Prange Cambuur trouw volgen, ook toen hij Friesland in 1978 tijdelijk verliet. Sinds zijn terugkeer in 1991 had hij tot op hoge leeftijd een seizoenskaart. In 2011 overleed zijn echtgenote. Hij kreeg een nieuwe partner, die hem vorig jaar ontviel. Jan Prange laat drie kinderen achter.
Lekker vrijgezellenfeestje gisteren ;(
Citaat van: Treb op juli 10, 2022, 11:03:43
Lekker vrijgezellenfeestje gisteren ;(
Schietpartij in Groningen?
Verschrikkelijk? Helaas een man overleden.
Triest
Schijnt een old school mi sider te zijn?
Zojuist zag ik het bericht voorbij komen dat Peter alias Kannenman is overleden.
Jarenlang als DJ aan 't Hertje verbonden en tevens lid van het forum.
RIP Peter.
Ik las het , gecondoleerd aan iedereen die hem kende.
Hij was ook hier op het forum jarenlang actief.
R.I.P.
RIP Peter heel veel sterkte aan familie en vrienden.
R.I.P. Peter. Prachtige reizen mee gemaakt met de trein begin jaren 90 naar uitwedstrijden.
Rust zacht vriend. Erg onverwacht en veel te jong ;(
Wat een triest bericht.
Rust zacht Peter.
Rust in vrede?
Rust zacht Kanneman (Peter)
Ach ;(
Rust zacht..
Triest bericht , rust zacht Peter.
Mooi sneu..
Rip
Gecondoleerd aan familie en vrienden. Hoop mee beleeft jarenlang samen in het dartteam van Bilgaard en ook Gevoetbald in de zaal met hem ook bij Bilgaard en dan alle thuiswedstrijden van het Nederlands elftal Rust zacht Peter
Bekend gezicht bij de club... RIP.
https://cambuur.nl/nieuws/in-memoriam-oscar-zijlstra-73/
Sterkte aan familie en vrienden.
Ai weer een markante cambuurman overleden zie hem nog achter Fritz Korbach rennen omdat hij woest op Fritz was om hem een klap te verkopen. Pracht man rust zacht Oscar sterkte voor een ieder.
ik was erbij in het stadion...waaide wel erg hard meen ik me nog te herinneren, dus de wind greep de bal
Sietse Visser is helaas overleden (de opa van Kian).
Visser was afkomstig van de amateurs van vv Leeuwarden. Hij speelde gedurende elf seizoenen (1963/64 - 1973/74) voor Cambuur Leeuwarden en vormde samen met Rienk Onsman een aantal jaren het hart van de verdediging. In totaal speelde hij 69 wedstrijden in de hoofdmacht. Memorabel is de wedstrijd op 3 november 1973, waarbij Visser na een gemene charge van Veendam-voetballer Johan Derksen vlak voor het einde met een brancard het veld moest verlaten. Er ontstond een opstootje toen een deel van het publiek de Veendam-spelers opwachtte. Omdat het woedende publiek weigerde te vertrekken, moesten de spelers van Veendam uiteindelijk onder politiebegeleiding naar de bus worden gebracht.
Visser kwam na Cambuur jarenlang uit voor L.v.v. Friesland waar hij ook in het bestuur zat.
R.i.p.
Katharina Tolsma is vorige week plotseling overleden
Jaren werkzaam geweest bij Cambuur
Ontzettend lieve vrouw!! En nog maar zo jong(52)
Geniet van het leven mensen
Het kan zomaar.....
Weer een (oud) forumlid is niet meer?.
DLSVC r.i.p.
:|
Wel een bekende naam nog ja.
Hoe jong?
Jong. Veertiger. Was altijd veel bij Cambuur, ook bij uitwedstrijden.
Citaat van: michello op oktober 16, 2025, 17:46:12
Weer een (oud) forumlid is niet meer?.
DLSVC r.i.p.
niet best R.I.P.