SC Cambuur versterkt zich met Jamal Amofa
En dat is vier! SC Cambuur slaat opnieuw toe op de transfermarkt en heeft Jamal Amofa voor twee seizoenen aan zich weten te binden. De 26-jarige centrale verdediger komt transfervrij over van het Bulgaarse Botev Plovdiv.
Amofa beleefde zijn doorbraak bij ADO Den Haag, waar hij zich via de beloften wist op te werken tot een vaste basisspeler van het eerste elftal. Hier maakte hij zoveel indruk dat hij een transfer naar Eredivisionist Go Ahead Eagles wist af te dwingen. Afgelopen winter koos hij voor een avontuur in Bulgarije bij Botev Plovidv en ook daar was hij een onbetwiste basisspeler.
?Een robuuste verdediger die ook nog eens heel goed is aan de bal?, zo begint technisch manager Lars Lambooij zijn relaas. ?Jamal is wat dat betreft een hele complete verdediger en heeft zijn leeftijd ook mee. Hij komt nu in de jaren dat hij moet gaan oogsten en dat is precies wat wij ook willen.?
Welkom en maak ons gek, Jamal!
(https://cambuur.nl/friksbeheer/wp-content/uploads/2025/06/JamalAmofa_Aankondiging_4x5.png)
Amofa / Berkhout t.o.v. Nieling / Van Mullem
Lekker bezig! Succes Jamal |:)
Eindelijk weer een skaver achterin.
Succes en maak er wat van |:)
Volste vertrouwen in!!
Leuk interview! Hij heeft er echt heel veel zin in zo te horen.
Welkom kerel! |:)
Welkom Jamal en heel veel succes in Leeuwarden |:)
Heel mooi interview waarin hij ook terug en vooruit kijkt in zijn priv? zaken.
Goede vibe heeft ie en z?n kwaliteiten zijn zeker voor KKD begrippen dik in orde.
Dit kon wel eens een succes gaan worden.
Welkom en veel succes |:)
Mooi interview ook dat hij de priv? dingen belicht. Zullen sommige forumers wat van vinden. Maar prima aanwinst
Succes, heb er alle vertrouwen in. |:)
Prachtig interview Jamal ga ervoor kerel?.
veel succes de beuk er in
Heb zijn intervieuw gezien, en dit stemt mij zeer tevreden. Denk dat dit nog wel eens een publiekslieveling kan worden
Citaat van: Trainert! op juni 18, 2025, 21:30:43
Heb zijn intervieuw gezien, en dit stemt mij zeer tevreden. Denk dat dit nog wel eens een publiekslieveling kan worden
kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij adviezen opvolgt van een communicatie adviseur. Wel goed dat ze ook vragen stellen over zijn verleden.
Prima interview
Aangenaam verrast! Dit kon wel es een mooie match worden!
Citaat van: sunderland op juni 18, 2025, 21:44:14
kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hij adviezen opvolgt van een communicatie adviseur. Wel goed dat ze ook vragen stellen over zijn verleden.
Prima interview
tuurlijk zijn toch altijd mooie praatjes maar idd wel goed dat het verleden ook
even wordt besproken dat doen ze goed. laat het maar zien op het veld gas er op
Citaat van: denistel op juni 19, 2025, 08:02:47
tuurlijk zijn toch altijd mooie praatjes maar idd wel goed dat het verleden ook
even wordt besproken dat doen ze goed. laat het maar zien op het veld gas er op
mooie praatjes, zou kunnen, hij komt wel oprecht op mij over. Hij had ook vooraf kunnen zeggen dat hij het er niet over wil hebben.
Ik had eerst mijn twijfels toen ik de naam hoorde. Maar nu na dat interview heb ik er wel heel veel vertrouwen in.
Hij lijkt de goede mentaliteit te hebben. En wil echt spelen voor het publiek.
Mooi ook dat ie verteld over het contact met Henk de Jong. Toch bijzonder hoor dat Henk soms net dat laatste zetje kan geven dat spelers hier willen spelen. Hoe anders zou het zijn als we hier Fred Grim ofzo hadden gehad. Dan hadden sommige denk ik even overgeslagen. Dat is wel een kracht hoor die wij hebben. We kunnen spelers niet overhalen met veel geld vaak. Dus nu met het stadion, het publiek en onze trainer is Cambuur heel aantrekkelijk.
Citaat van: mark1989 op juni 20, 2025, 00:20:18
. Dus nu met het stadion, het publiek en onze trainer is Cambuur heel aantrekkelijk.
Nu nog een assistent. Zal niet al te lang meer duren toch?
Stukje op ESPN gezien waar ze het over hem hadden. Erg veel lovende woorden over deze jongen! Kan zomaar eens een schot in de roos zijn. En dat vooruitvoetballen en niet terug naar de keeper klinkt mij als muziek in de oren!!!
Lijkt mij een prima figuur. Doet me aan Bangura denken.
Prima interview ook.
Citaat van: Arno A op juni 20, 2025, 07:19:58
Nu nog een assistent. Zal niet al te lang meer duren toch?
Als Cambuur eindelijk inziet dat het profiel dat ze zoeken helemaal niet handig is. Niet iemand zoeken die Henk wil opvolgen. Maar gewoon een goede assistent zoeken die trainingen kan geven en tactisch inzicht heeft. Wel of geen A diploma het zal mij een worst zijn. Over 2 jaar zien we wel weer verder. Dan zijn er ook wel weer trainers.
Een topper!! Hier hebben we een goede voetballer aan.
Stak een kilometer boven de rest uit. Genoten.
Wat een aanwinst. Durft tenminste in te dribbelen! |:) |:) |:)
Zo comfortabel aan de bal, heerlijke speler.
Speelde een goede wedstrijd!
Citaat van: YellowBlue op juli 06, 2025, 15:16:37
Speelde een goede wedstrijd!
hele goede wedstrijd. Had ook niet verwacht dat hij zo goed was. Viel mij ook dat hij super fit was. Leek compleet afgetraind
Citaat van: wiekie1969 op juli 05, 2025, 17:27:55
Stak een kilometer boven de rest uit. Genoten.
samen met Souren die ook best speelde
Citaat van: YellowBlue op juli 06, 2025, 15:16:37
Speelde een goede wedstrijd!
En dat paasje tussen 2 linies door. Heerlijk. Dit gaat wat worden hoor!
Niet echt professioneel dat Amofa geblesseerd is omdat hij tegen Feyenoord, na 3 dagen voorbereiding, eigenlijk te lang op het veld heeft gestaan (volgens Henk)
Citaat van: Tanjajeah op juli 21, 2025, 13:44:05
Niet echt professioneel dat Amofa geblesseerd is omdat hij tegen Feyenoord, na 3 dagen voorbereiding, eigenlijk te lang op het veld heeft gestaan (volgens Henk)
nou lekker weer dit?
Citaat van: Tanjajeah op juli 21, 2025, 13:44:05
Niet echt professioneel dat Amofa geblesseerd is omdat hij tegen Feyenoord, na 3 dagen voorbereiding, eigenlijk te lang op het veld heeft gestaan (volgens Henk)
Ik vraag mij af of hij daarvoor wel fit was... hij heeft toch alles gevoetbald bij zijn vorige club? Misschien botte pech.
Ach als ze hem maar fit krijgen voor aanvang competitie, tegen Feyenoord zag je al zijn goede spel.
Citaat van: 666 op juli 22, 2025, 12:51:04
Ik vraag mij af of hij daarvoor wel fit was... hij heeft toch alles gevoetbald bij zijn vorige club? Misschien botte pech.
Ach als ze hem maar fit krijgen voor aanvang competitie, tegen Feyenoord zag je al zijn goede spel.
Gisteren en vandaag alles meegedaan alleen Rolke ontbrak wegens hamstring klachten
Amofa was de beste speler van Cambuur tegen Feyenoord. Hopelijk blijft hij fit. Daar hest wat aan.
Weet iemand wanneer Amofa weer ongeveer fit is? Ik meende dat hij al weer mee trainde, maar gisteren geen minuten gemaakt.
Citaat van: Tanjajeah op juli 26, 2025, 10:54:00
Weet iemand wanneer Amofa weer ongeveer fit is? Ik meende dat hij al weer mee trainde, maar gisteren geen minuten gemaakt.
Speelklaar is het de bedoeling/streven de wedstrijd tegen Dordrecht .
Heeft Amofa afgelopen competitie weinig gespeeld? (daarom niet fit?)
Citaat van: Derkx R.H. op juli 26, 2025, 11:18:35
Speelklaar is het de bedoeling/streven de wedstrijd tegen Dordrecht .
klopt. En daar word geen enkel risico mee genomen. Zag hem met de rondo bij de lijn staan en 0 x balverlies. Een stap verder denken dan de rest
Dat zagst toch wel tegen Feyenoord hoe goed hij speelde. Hadden we daar nog maar 5 van. Kwaliteit.
Eerst maar fit worden en dan maar verder zien hoever gaat met samenwerking met Berkhout.
Citaat van: Noordcambuur op juli 26, 2025, 15:27:19
Eerst maar fit worden en dan maar verder zien hoever gaat met samenwerking met Berkhout.
Goeie voetballers hebben niet lang nodig om aan elkaar te wennen, ik denk dat ze snel een goed koppel gaan worden.
Traint hij apart of al wel met de rest van de groep?
Citaat van: Tanjajeah op juli 29, 2025, 10:46:17
Traint hij apart of al wel met de rest van de groep?
Traint al een week met de groep mee
Citaat van: Oud Cambuur op juli 29, 2025, 10:56:37
Traint al een week met de groep mee
Ok top, dan zal ie komend weekend wel weer wat minuten maken.
Moest vanmiddag naar ziekenhuis, gingen zijn knie bekijken of hij mag spelen as zaterdag. Afwachten nog even dus...
Citaat van: richard op juli 31, 2025, 21:11:19
Moest vanmiddag naar ziekenhuis, gingen zijn knie bekijken of hij mag spelen as zaterdag. Afwachten nog even dus...
Wat is er met zijn knie?
Citaat van: Galdiano op juli 31, 2025, 21:15:38
Wat is er met zijn knie?
Is mij niet bekend. En werd ook niet bekend.
Wat een baas. Veel te goed voor KKD
Man voor de wedstrijd voor mij
Man man man, dit is wel een echte topper hoor. Die gaat nog veel tegen houden. Top aanwinst :scc
Verkopen we gegarandeerd weer aan het einde van het seizoen. Veel te goed voor de KKD inderdaad.
Maar ook, wat een plezier had hij in de wedstrijd, in de actie in de laatste minuut en na afloop.
Deze zit op voetbal.
Als we niet promoveren is hij eind seizoen weer weg
Hij had blijkbaar in de rust er een opdracht bij gekregen, dat hij meer moest inschuiven. Echter hij vergat hij andere taak achterin, waardoor veel gevaar voor de goal van ontstond.
Absoluut onze aanvoerder dus snel de band om zijn arm graag.
Citaat van: AL op augustus 16, 2025, 09:07:12
Absoluut onze aanvoerder dus snel de band om zijn arm graag.
dan moet Diemers er eerst uit voordat het gebeurd?.
Toppertje! Zowel tijdens als na de wedstrijd
Hoegaat het met Amofa
Wat een baas
Citaat van: Noordcambuur op augustus 31, 2025, 21:43:12
geen ere ronde van Amofa.
Ging geblesseerd er vanaf. Hopen dat het meevalt
Citaat van: Yellow Army op augustus 31, 2025, 23:16:26
Ging geblesseerd er vanaf. Hopen dat het meevalt
iets met het hoofd, als ie maar geen hersenschudding heeft want dan zijn we de lul.
Genoten vd inzet en passie. Hiervoor kom je naar het stadion. Bedankt jongen. _O_ _O_ _O_
Topper! Hoe lang ligt hij nog vast?
Citaat van: Yellow Army op september 07, 2025, 12:17:05
Topper! Hoe lang ligt hij nog vast?
Dat staat in post 1 ;)
Citaat van: Yellow Army op september 07, 2025, 12:17:05
Topper! Hoe lang ligt hij nog vast?
Twee jaar, helaas geen optie.
Waar had hij last van vandaag??
Verdedigend gewoon prima hoor. Slordig aan de bal.
Heeft iedere wedstrijd wel even concentratieverlies met raar balverlies.
Wel onze beste speler.
Jezus wat is ie goed. Had even een mindere fase tussen 60 en 70 ste minuut
Citaat van: michello op september 12, 2025, 22:34:40
Verdedigend gewoon prima hoor. Slordig aan de bal.
niet 90 minuten toch? Eerste helft met verre afstand de speler van het veld
Citaat van: sunderland op september 12, 2025, 22:52:45
niet 90 minuten toch? Eerste helft met verre afstand de speler van het veld
3 grote fouten gemaakt, amateurniveau was dat (met alle respect)
Citaat van: Inferno-058 op september 13, 2025, 07:46:12
3 grote fouten gemaakt, amateurniveau was dat (met alle respect)
Lees je wel wat er staat
Citaat van: Inferno-058 op september 13, 2025, 07:46:12
3 grote fouten gemaakt, amateurniveau was dat (met alle respect)
eentje vond ik in ieder geval geen fout.
De inspeelpass op Diemers. Als je die goed analyseert, zie je dat op het moment dat hij kijkt en speelt er ruimte ligt. En is het wel een logische keuze. Een speler van MVV komt precies dan in de lijn van de pass en onderschept. Dat was geen fout, want je wil risico nemen. En als hij had gewacht was het moment over.
Citaat van: mark1989 op september 13, 2025, 15:03:21
eentje vond ik in ieder geval geen fout.
De inspeelpass op Diemers. Als je die goed analyseert, zie je dat op het moment dat hij kijkt en speelt er ruimte ligt. En is het wel een logische keuze. Een speler van MVV komt precies dan in de lijn van de pass en onderschept. Dat was geen fout, want je wil risico nemen. En als hij had gewacht was het moment over.
Dat had hij gewoonv erkeerd ingeschat. De bal op Daan Visser vond ik juist deels maar zijn fout. Visser stond aan de grond genageld en had die bal kunnen dan wel moeten hebben
Leuke statistiek die ik tegenkwam na het stemmen voor speler van de week. |:)
Succesvolle passes
1 Jamal Amofa
J. Amofa
600
2 Pascal Mulder
P. Mulder
586
3 Billy van Duijl
B. van Duijl
567
4 Raffael Behounek
R. Behounek
547
5 Nick Twisk
N. Twisk
526
6 Juho Kilo
J. Kilo
526
7 Matteo Waem
M. Waem
519
8 Rowan Besselink
R. Besselink
506
9 Dario Van den Buijs
D. Van den Buijs
459
10 Brian Koglin
B. Koglin
458
En waar staat Diemers?
Citaat van: Leovardiascc op oktober 01, 2025, 10:34:33
Leuke statistiek die ik tegenkwam na het stemmen voor speler van de week. |:)
Succesvolle passes
1 Jamal Amofa
J. Amofa
600
2 Pascal Mulder
P. Mulder
586
3 Billy van Duijl
B. van Duijl
567
4 Raffael Behounek
R. Behounek
547
5 Nick Twisk
N. Twisk
526
6 Juho Kilo
J. Kilo
526
7 Matteo Waem
M. Waem
519
8 Rowan Besselink
R. Besselink
506
9 Dario Van den Buijs
D. Van den Buijs
459
10 Brian Koglin
B. Koglin
458
Dat soort statistieken moeten ze per linie laten zien.
De verdedigers tikken bal naar de andere verdediger en weer terug. Zo weer een succesvolle passing |:).
Per linie en verschil in vooruit of achteruit/breed. Dan krijg je re?el beeld.
Citaat van: Specuveter op oktober 01, 2025, 11:01:49
En waar staat Diemers?
Die ligt vast ergens op de grond. :devil
Prima verdediger voor Cambuur. Goed inzicht, gebruikt zijn lichaam goed, vaak goede inspeelpasses. Maar het lijkt wel of hij niet de hele wedstrijd zijn concentratie kan houden. Er sluipen dan slordigheden in zijn spel.
E?n Frank de Boertje dus.
Citaat van: Andy King op oktober 01, 2025, 12:19:18
Prima verdediger voor Cambuur. Goed inzicht, gebruikt zijn lichaam goed, vaak goede inspeelpasses. Maar het lijkt wel of hij niet de hele wedstrijd zijn concentratie kan houden. Er sluipen dan slordigheden in zijn spel.
Het is een topper, maar exact dit van Andy, dat heb ik ook bij hem: 2-3x per wedstrijd wordt hij wat nonchalant of gemakzuchtig. En hij moet niet de laatste 10 minuten nog een rush naar voren willen maken, maar het slot op de deur zijn. Zowel voor eventuele tegendoelpunten, maar ook vooral omdat hij juist dan geen blessures moet oplopen. Want hij moet zeker niet wegvallen, want het is wel echt een baas.
Laat de tegenstander ook maar lekker scoren tegenwoordig.. zit er niet meer kort op of laat het helemaal maar gaan.
Citaat van: De Gast op oktober 24, 2025, 22:13:33
Laat de tegenstander ook maar lekker scoren tegenwoordig.. zit er niet meer kort op of laat het helemaal maar gaan.
Komt ook omdat er teveel ruimte ligt tussen de defensie en middenveld. Daardoor moet hij vaak kiezen.
Het ziet er achterin niet solide uit. Maar ik denk dat dat ligt aan de organisatie en het positie kiezen van meerdere spelers. Je ziet dat Cambuur bij elk omschakel moment in de problemen kan komen. En dat gebeurde vooral na al die wissels.
Was gewoon schuldig aan de 3-2 en de 4-2
Citaat van: zeewolde op oktober 25, 2025, 01:32:48
Was gewoon schuldig aan de 3-2 en de 4-2
Hij heeft toch niks om zich heen staan beste man. Wiebe is geen rechtsback. Berkhout loopt 95 minuten lang uit de positie en staat lucht te dekken en Galvez is voor de keutel te duur. Die is verschrikkelijk onverschillig. Aanpakken dat over het paard getilde jonkje.
Citaat van: mark1989 op oktober 25, 2025, 00:33:52
Komt ook omdat er teveel ruimte ligt tussen de defensie en middenveld. Daardoor moet hij vaak kiezen.
Het ziet er achterin niet solide uit. Maar ik denk dat dat ligt aan de organisatie en het positie kiezen van meerdere spelers. Je ziet dat Cambuur bij elk omschakel moment in de problemen kan komen. En dat gebeurde vooral na al die wissels.
Je benoemt hier het exacte probleem. Zo staan we met z'n allen weer met beide beentjes op de grond en weet de tegenstander inmiddels onze zwakte bloot te leggen.
Och och wat een negativiteit. Hij speelde idd een keer wat minder. Wat mij opviel is dat toen wij achter kwamen hij geforceerder ging spelen met linke ballen in de opbouw. Als dat goed uitpakt is dat geweldig maar gisteren paar x ook niet. Vond dat ook ons probleem gisteren, ons betere spelers waren er niet echt, keeper, Amofa, Diemers , Ferrah. Sj?strand overigens wel
Voetbal is een teamsport. Je moet elkaar coachen en helpen in het veld. Dat gebeurt in mijn ogen te weinig bij Cambuur. Elk duel willen winnen, die scherpte ontbreekt soms. Maar daarom voetbal je ook bij Cambuur
Weer een geweldige pot vanavond. Klasse jongen. Genoten |:)
Citaat van: wiekie1969 op november 01, 2025, 23:08:29
Weer een geweldige pot vanavond. Klasse jongen. Genoten |:)
nou had ook wel een paar momenten dacht ik dat moet beter.
Maar het positieve blijft bij mij hangen :y
Veel beter met Baouf naast zich.
Oogde vandaag een stuk beter maar dit kwam met name door Jong Ajax die vrijwel geen bal door de lucht speelde, waardoor hij geen enkel luchtduel aan hoefde te gaan. Zijn kracht zit hem in de rust in zijn spel en de opbouw en dat heeft hij vandaag weer kunnen laten zien. Goede wedstrijd voor zijn vertrouwen na een aantal mindere, dit zal hem goed doen.
Geweldige pot
Je kan zien wat er gebeurt als hij wegvalt
E?n echte leider!
Wat mankeerde hem!m? stond weer te springen en gek te doen voor Noord.
Was niet topfit. Niks aan de hand verder. Gaat nu weer bidden en aan de thee.
Citaat van: Specuveter op maart 03, 2026, 22:53:11
Geweldige pot
Je kan zien wat er gebeurt als hij wegvalt
E?n echte leider!
hij is ook zo goed. Eigenlijk speelt hij met 2 vingers in de neus mee. Schaar hem echt in het rijtje Leeuwin Reijnders
Waarom gaat Jamal vaak de laatste 15 a 20 minuten er af?
Citaat van: PePe op maart 04, 2026, 19:48:28
Waarom gaat Jamal vaak de laatste 15 a 20 minuten er af?
Wat vind je vaak? Gisteren gewisseld, daarvoor gewoon 9 wedstrijden op rij 90 minuten
tjonge wat je al bedenkt om toch gelijk te krijgen zeg 8P