Cambuur Online

Algemene Discussie => Overig Voetbal => Topic gestart door: PePe op maart 04, 2025, 14:42:35

Titel: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 04, 2025, 14:42:35
3 maart 2025, met gast Sandor van der Heide.

https://www.youtube.com/watch?v=N5sA8lhFf84
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Viper op maart 04, 2025, 15:39:53
Bedankt PePe! :proost
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Huizen op maart 05, 2025, 09:58:51
Wat een genot om naar Sandor te luisteren. Keer op keer weer.

Cambuur held |:)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op maart 05, 2025, 10:07:39
Hij komt elke Maandagavond online op You Tube
De laatste was inderdaad geweldig
Wat kan die Sandor vertellen h?
En heeft er echt verstand van.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Galdiano op maart 05, 2025, 10:48:28
Het snappen van het spelletje is 1. Maar het helder uitleggen aan een ieder is 2.

Sandor is uniek in het simpel uitleggen van tactieken, en daarnaast ook nog iemand die de spelers echt in zichzelf laat geloven.

Er zijn echt zeer weinig die dit kunnen.
Ik ben daarom ook wel blij dat Dennis van der Ree mogelijk gaat komen.
Die snapt het spelletje ook zeer goed.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op maart 05, 2025, 12:42:40
Eigenlijke zonde dat Sandor niet in de voetballerij werkzaam is. Maar ja hij wil echt niet meer denk ik.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Bankzitter op maart 05, 2025, 18:44:03
Ik vond het vooral mooi om te horen dat Henk de Jong meegeschreven heeft aan het "vijfjarenplan" en dan waarschijnlijk het voetbalgedeelte.
Lijkt erop dat het idee is om Henk nog 2 jaar trainer te maken met een goede assistent ernaast (Dennis vd Ree, ook met diploma).
Daarna zou dan vdRee dan de lijn  doorzetten als hoofdtrainer met Henk nog 3 jaar in een andere rol.

Dat klinkt als een prima plan.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Lore op maart 06, 2025, 09:27:26
Citaat van: Bankzitter op maart 05, 2025, 18:44:03
Ik vond het vooral mooi om te horen dat Henk de Jong meegeschreven heeft aan het "vijfjarenplan" en dan waarschijnlijk het voetbalgedeelte.
Lijkt erop dat het idee is om Henk nog 2 jaar trainer te maken met een goede assistent ernaast (Dennis vd Ree, ook met diploma).
Daarna zou dan vdRee dan de lijn  doorzetten als hoofdtrainer met Henk nog 3 jaar in een andere rol.

Dat klinkt als een prima plan.

Dat ligt wel een beetje aan welke rol Henk daarna dan krijgt. De TD functie is bezet, de trainersfunctie dan ook. Waar voegt hij dan extra waarde toe? Dat zou dan iets moeten zijn wat nu niet in een andere functie zit.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op maart 06, 2025, 12:43:57
Burghout vertrekt. Zou van der Ree nu komen?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 06, 2025, 17:25:43
Citaat van: Arno A op maart 06, 2025, 12:43:57
Burghout vertrekt. Zou van der Ree nu komen?

Dennis van der Ree komt niet meld Andor Faber op X
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 11, 2025, 10:16:31
Niet iedereen zou onder Henk willen werken? (Volgens mij kunnen ze veel van hem leren)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 11, 2025, 10:23:01
Dat kan meerdere dingen betekenen, bijvoorbeeld.

Ik wil niet onder henk werken want ik ben een moderne trainer *(inclusief laptop)
Ik wil niet onder henk werken want ik wil hoofdcoach zijn
Ik wil niet onder henk werken want henk is niet goed genoeg
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Oebieman op maart 11, 2025, 10:43:49
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op maart 11, 2025, 10:23:01
Dat kan meerdere dingen betekenen, bijvoorbeeld.

Ik wil niet onder henk werken want ik ben een moderne trainer *(inclusief laptop)
Ik wil niet onder henk werken want ik wil hoofdcoach zijn
Ik wil niet onder henk werken want henk is niet goed genoeg

Als je de podcast hoort is het de tweede
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 17, 2025, 20:56:35
De Sportcast vandaag 17-3 over: Lars, Peter en Henk. (en Bert)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op maart 17, 2025, 21:41:48
Vanaf het nieuwe seizoen is een diploma namelijk verplicht op deze post bij het eerste elftal en dus zijn we genoodzaakt deze beslissing te nemen. aldus Lambooij over van der Vlag.

Dit weet je toch wel eerder dan maart 2025 wanneer dit per augustus ingaat? Wanneer moet je anders dit diploma halen. Het lijkt mij dat ze hem eerder naar deze cursus hadden moeten sturen. Ik vermoed geen boze opzet om van hem af te komen, want ze gaan toch weer in gesprek. Misschien toch nog naar de cursus en dan dispensatie? Heeft hij nu wel verdiend lijkt mij.

En meneer van den Brink is soms een beetje te emotioneel als sponsor en bestuurder. Mag van mij hoor. Hij heeft ( minstens) 2.5 mln in de club zitten!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 17, 2025, 22:52:45
van den Brink moet Cambuur niet met Feijenoord gaan vergelijken. (volgens mij doet ie dat)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Lore op maart 18, 2025, 07:22:37
Citaat van: Arno A op maart 17, 2025, 21:41:48
Vanaf het nieuwe seizoen is een diploma namelijk verplicht op deze post bij het eerste elftal en dus zijn we genoodzaakt deze beslissing te nemen. aldus Lambooij over van der Vlag.

Dit weet je toch wel eerder dan maart 2025 wanneer dit per augustus ingaat? Wanneer moet je anders dit diploma halen. Het lijkt mij dat ze hem eerder naar deze cursus hadden moeten sturen. Ik vermoed geen boze opzet om van hem af te komen, want ze gaan toch weer in gesprek. Misschien toch nog naar de cursus en dan dispensatie? Heeft hij nu wel verdiend lijkt mij.

En meneer van den Brink is soms een beetje te emotioneel als sponsor en bestuurder. Mag van mij hoor. Hij heeft ( minstens) 2.5 mln in de club zitten!

Waarom had Cambuur hem naar die cursus moeten sturen? En weten wij wat er onderling gezegd is? Als ik Van der Vlag was had ik toch niet afhankelijk willen zijn van de motiverende woorden van mijn werkgever om mijn vak uit te mogen blijven oefenen.

Hij had gewoon zelf initiatief moeten nemen.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op maart 18, 2025, 11:02:25
Is die Lambooy echt z?.n eigenwijze kerel?
Bert vd Brink moet zich niet zo op social media bezighouden.
Over die Sander de Vries zeg ik maar niks meer :R
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op april 14, 2025, 19:03:43

Foeke Booy begrijpt voorzichtigheid Cambuur over tweede plaats niet: "Spreek het gewoon uit en ga ervoor"
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op april 14, 2025, 20:58:44
Citaat van: Arno A op april 14, 2025, 19:03:43
Foeke Booy begrijpt voorzichtigheid Cambuur over tweede plaats niet: "Spreek het gewoon uit en ga ervoor"

Dat geeft druk, dit wil Henk niet.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: michello op april 25, 2025, 08:25:20
Vandaag, 06:28
Geert van Tuinen stopt als Cambuurverslaggever: "Ut het nooit wat weest? Voor mij was het alles!"
"Het absolute hoogtepunt was in 2013. Cambuur stond tweede in de eerste divisie, met nog ??n wedstrijd te gaan." Aan het woord is Geert van Tuinen. Hij stopt als Cambuurverslaggever, en kijkt terug op een carri?re van meer dan 30 jaar.

"Het was alsof een Cambuur-engel het scenario had geschreven. Koploper Volendam stond twee punten voor. Cambuur moest winnen van Excelsior, uit, en Volendam moest verliezen van Go Ahead Eagles."

Sportief spannend, en journalistiek ook. "Dat hadden we mooi voor elkaar. Jan Vincent van Zuiden en ik waren met een sattelietwagen in Rotterdam. Koos Wieling was bij Volendam. En het Cambuurstadion zat ook vol. Daar stond een groot scherm. Het was fantastisch."

Geert gaat niet weg

Van Tuinen stopt niet bij Omrop Frysl?n. Elke zaterdagmiddag is hij vanaf 13.00 uur op de radio met het programma Sneon yn Frysl?n. En hij blijft ook kaatsverslaggever.

Met Cambuur houdt hij wel op."Het is een weloverwogen, eigen beslissing", zegt Van Tuinen. Hij is nu 70. "Ik houd niet van leeftijdsdiscriminatie, maar wij hebben een jonge ambitieuze collega op de sportredactie: Willem Vermeltfoort. En als ik was doorgegaan, had ik hem echt in de weg gezeten. Dat heb ik vorig jaar al bepaald."

Cambuur-Vitesse is de laatste wedstrijd van Geert van Tuinen als vaste Cambuurverslaggever. De directe radio-uitzending begint om 19:45 uur.
Cambuur was na die wedstrijd kampioen van de Jupiler League. "Precies drie kwartier lang heeft Cambuur aan kop gestaan. Dat waren de laatste drie kwartier", zegt Van Tuinen.

Als ze me in elkaar slaan, dan slaan ze me in elkaar.

Geert van Tuinen
Direct na de beslissende wedstrijd wilde hij het veld op om voor radio en televisie interviews op te nemen.

"Ik kwam bij de zijlijn, en toen stond daar zo'n vrouw van SBS. Die had de uitzendrechten. Ze zei 'meneer, u mag het veld niet op'. Maar ik zei tegen haar dat ik dat zelf niet in de hand had."

ANP
Cambuur is kampioen (en wie heel goed zoekt, ziet Geert van Tuinen ook op deze foto staan)
"Ze begreep het niet, maar ik zei: 'U ziet het zo wel'. Want ik had de blik van mijn cameraman al lang gezien. Dirk. Hij stond in de startblokken. En met de kabel van de microfoon zat ik aan hem vast."

"En Dirk had dat hele gesprek met die vrouw nooit gehoord. En ik had niets tegen hem gezegd. Natuurlijk niet. Dus op het laatste fluitsignaal was Dirk al onderweg. En ik ook. Ik kan nog net over mijn schouder roepen naar die vrouw: 'dit bedoel ik!' Dat was legendarisch. Dat vergeet ik nooit weer."

Jongensdroom
Van Tuinen is nu 70. Hij wilde eigenlijk altijd al sportverslaggever worden, maar werkte eerst jaren als gemeenteambtenaar.

"Ik ben pas relatief laat in dit vak beland. 35 jaar lang heb ik het gevoel gehad: ik moet gas geven. Ik moet iets inhalen. En ik deed alles, ook de uitwedstrijden waar niemand heen wilde."

Dijks Media
Geert van Tuinen (helemaal rechts) op de perstribune van MVV in Maastricht (2008)
"Vier uren in de file, en dan verliezen. Dat was eigenlijk helemaal niet zo leuk. Maar zelfs als het slecht ging, dacht ik nooit: 'waar ben ik aan begonnen'. Want ik wilde sportverslaggever worden. En dat was ik."

Een steen door het raam
Hoogtepunten zijn vaak overwinningen, zegt Van Tuinen. "Winnen is leuker. Maar verliezen is journalistiek gezien misschien wel interessanter."

Soms loopt het uit de hand. "Cambuur is een keer gedegradeerd, en toen stond ik met een collega in de hal van het stadion. En ineens vloog er een stoeptegel dwars door het raam van de voordeur."

"Twintig meter verderop stond mijn auto. En die was behoorlijk nieuw. Ik denk: daar gaat hij, die zie ik nooit meer terug. Die supporters waren echt kwaad. Zo had ik dat nog nooit meegemaakt. Dat moet in 2001 zijn geweest."

"Wij konden het stadion toen niet meer uitkomen. Daar hebben we een paar uur vast gezeten."

"Later heb ik zoiets nog eens beleefd. Toen verbouwden ze de hele Coopmansstraat. Maar daar stond mijn auto niet."

De magie van de radio
"Bij een competitiewedstrijd in Zwolle ging het ook eens helemaal mis. Bij rust stond het 4-0 of zo, voor Zwolle. De hele Cambuurtribune liep leeg. Ik dacht: die gaan niet naar huis."

"Ik was met een cameraman, dus die rijdt alvast vooruit naar het Cambuurstadion. Als ik daar ook kom, staat het hele plein vol met van die figuren die niet meer helemaal nuchter zijn. Ze staan allemaal om die Omropauto heen. Want die werkte als een rode lap op een stier."

"Maar er stond ??n jongen bij, en die zag er nog wel redelijk uit. Dus ik erheen. Ik denk: 'als ze me in elkaar slaan, slaan ze me in elkaar'."

"En ik zeg tegen die jongen: 'jij houdt die mensen tegen, en ik zorg dat die auto er vandaan komt'. Zo was het weer rustig. Maar toen was het nog niet over. "

ANP
Vuurwerk bij het Cambuurstadion
"Toen kwam de bus er nog aan. En ik denk: dit moet ik wel op de radio zien te krijgen. Dus ik stopte de microfoon in mijn zak, want dan zagen ze hem niet. En dan liep ik zo tussen de supporters door. Het was een kabaal van jewelste."

Pas veel later, toen het weer rustig was, kwamen de spelers het stadion uit. Daar waren ze onder begeleiding in gebracht. Aanvoerder Koen Brack voorop.

"Ik zeg: 'Koen, praten'. Koen wilde altijd wel praten. Dus ik maak een keurig interview met hem, op een leeg plein. En daar heb ik het geluid van die boze supporters onder gemonteerd. Een collega vroeg later nog hoe we zo rustig konden blijven in al dat tumult. Maar dat is de magie van de radio. Haha."

Omrop Frysl?n
Geert van Tuinen
Van Tuinen is een echte radioman. Dat een verslaggever ook voor internet een stukje moet typen, daar vindt hij niets aan. "Maar ik deed het altijd wel, want anders was ik Cambuur kwijt."

Zelfs nu hij als vaste verslaggever stopt, blijft hij bij Cambuur. "Ik ben in gesprek met de club om daar vrijwilligerswerk te doen. De club heeft mij veel gebracht."

"Ik was bijna dood"
Tien jaar geleden kreeg Van Tuinen een acuut hartinfarct. "Ik was bijna dood. Ik ben bij de dood weggehaald. Maar doordat de ambulance toevallig in de buurt was, waren ze op tijd bij mij."

Met een AED is hij weer up-to-date. "Dan krijg je van die klappen, en dan ben je weer bij. Ze hebben me gedotterd, en toen dacht ik: 'nu ben ik de man wel weer'. Ik wilde diezelfde zaterdag wel weer aan het werk. Maar dat kon niet."

Omrop Frysl?n
Geert van Tuinen in een radiostudio (2015)
Precies in diezelfde tijd veranderde er bij de Omrop ook veel. De radioprogrammering ging op de schop. Het programma dat Van Tuinen op de zaterdagmiddag altijd maakte, kreeg een andere presentator. Hij zelf zou doordeweeks een middagprogramma krijgen.

"Daar had ik lang over nagedacht, want ik wilde Cambuur houden. Dat kon. Ik heb het zes keer gepresenteerd, en toen kreeg ik dat hartinfarct. Dat was een enorme deceptie. En het zaterdagprogramma had ik daarvoor opgegeven. Daar had ik eigenlijk spijt van."

Van Tuinen deed wat hij kon om er snel weer bovenop te komen. "De fysieke conditie had ik binnen de kortste keren weer op peil, maar ik vergat het mentale aspect. Daar heb ik mezelf veel problemen mee bezorgd. Eigenlijk was het een verschrikkelijke tijd. Maar ik had altijd Cambuur nog. Cambuur heeft me er doorheen gesleept."

"Cambuur was alles voor mij. Zet dat maar boven. 'Ut het nooit wat weest?' Voor mij was het alles!"
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op april 25, 2025, 09:09:12
Citaat van: PePe op maart 17, 2025, 22:52:45
van den Brink moet Cambuur niet met Feijenoord gaan vergelijken. (volgens mij doet ie dat)

Welk vak zit van den brink op 5juli?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op april 28, 2025, 20:10:09
Vandaag Ard de Graaf in de Sportcast.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op april 28, 2025, 22:25:39
Weinig nieuws...
De namen Bram Marbus en Peter vd Berg worden genoemd als eventuele nieuwe assistenten.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Vlampiep op april 29, 2025, 07:33:01
Citaat van: Specuveter op april 28, 2025, 22:25:39
Weinig nieuws...
De namen Bram Marbus en Peter vd Berg worden genoemd als eventuele nieuwe assistenten.
Nou dan weten we het wel weer als dat soort namen de ronde doen, geen sterke trainerstaf, we gane ut sien.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 29, 2025, 09:38:05
Citaat van: Specuveter op april 28, 2025, 22:25:39
Weinig nieuws...
De namen Bram Marbus en Peter vd Berg worden genoemd als eventuele nieuwe assistenten.

Blijkbaar heb ik niet goed opgelet, want Marbus heb ik gemist in de Sportcast. Die lijkt tegenwoordig makelaar te zijn??
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op april 29, 2025, 09:39:10
Citaat van: Vlampiep op april 29, 2025, 07:33:01
Nou dan weten we het wel weer als dat soort namen de ronde doen, geen sterke trainerstaf, we gane ut sien.

Wat is er niet sterk aan Peter van den Berg? En wat zou dan w?l een sterke assistent zijn?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op april 29, 2025, 09:46:51
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 29, 2025, 09:38:05
Blijkbaar heb ik niet goed opgelet, want Marbus heb ik gemist in de Sportcast. Die lijkt tegenwoordig makelaar te zijn??
okay...mischien mijn fout
Volgens mij werden die twee namen genoemd
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Galdiano op april 29, 2025, 10:33:06
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op april 29, 2025, 09:38:05
Blijkbaar heb ik niet goed opgelet, want Marbus heb ik gemist in de Sportcast. Die lijkt tegenwoordig makelaar te zijn??

Klopt. Marbus werd niet genoemd.
Daarnaast was de naam Van der Berg, gissen van de heren.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op mei 12, 2025, 23:09:30
Sandor van der Heide: "Op dit moment heeft Cambuur niks te zoeken in de eredivisie"

Op het moment dat ze promoveren is het een week feest en een jaar ellende, 100 procent." Dat zegt Sandor van der Heide in de Sportcast over in mogelijke promotie van SC Cambuur.
In de eerste ronde van de play-offs is FC Den Bosch de tegenstander van de Leeuwarders. Volgens verslaggever Andor Faber is Cambuur de favoriet.
"Als je als derde eindigt, kun je wel stellen dat Cambuur favoriet is."

Oud-Cambuurspeler Van der Heide is minder enthousiast over een eventuele promotie.
"De selectie is by far niet goed genoeg, dus moet je een nieuwe selectie hebben. En daar moet je geld voor hebben. En als je naar het stadion kijkt, dat is nog niet af. Op dit moment heeft Cambuur niks te zoeken in de eredivisie."

Verslaggever Roelof de Vries deelt de mening van Van der Heide niet. Hij vindt dat je altijd voor het hoogste moet gaan en dat dat ook het beste is voor een club.
"Als je supporter van Cambuur bent, dan wil je gewoon naar Sparta-uit en Ajax-thuis. Niet elke keer naar Den Bosch en zo. Zelfs al zou je er na een jaar weer uitvliegen, dan denk je toch nog: beter dit dan weer een jaar in de eerste divisie."

Volgens Van der Heide is daar echter niets aan. "Aan het einde van de rit heb je 34 wedstrijden en 5 punten. En dan hoor je in oktober al de kritiek: 'werken voor je club'. En staat de trainer onder druk. Want dat weet je. Zo werkt het."

De voormalige assistent-trainer van Cambuur denkt dat het slimmer is als de club zijn zaakjes eerst beter voor elkaar heeft.
"Als je het zelf mag invullen, dan zou het beter zijn over drie jaar, als alles klaar is. Dat het fundament staat, je meer sponsoren hebt en je een betere selectie kunt samenstellen."
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Lore op mei 13, 2025, 07:19:37
Daar ben ik het dan toch niet met Sandor eens. Ten eerste kan  je moeilijk je promotie kiezen, dus als de kans er is moet je hem pakken. Ten tweede hebben wij het eerder overleeft in de eerste seizoenen in de eredivisie met minder geld en potentie. Als dat nu lukt ben je dus al in de eredivisie. Ten derde als je degradeert krijg je parachutegelden waardoor er meer geld is om direct weer te promoveren. Ten vierde promotie levert juist veel meer sponsoren op, dus zou je hierin versnellen ten opzichte van de eerste divisie. En als laatste is het makkelijker om de schulden sneller af te bouwen met een hogere begroting in de eredivisie.

Kortom: PROMOVEREN!!!!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 13, 2025, 07:38:49
Citaat van: Lore op mei 13, 2025, 07:19:37
Daar ben ik het dan toch niet met Sandor eens. Ten eerste kan  je moeilijk je promotie kiezen, dus als de kans er is moet je hem pakken. Ten tweede hebben wij het eerder overleeft in de eerste seizoenen in de eredivisie met minder geld en potentie. Als dat nu lukt ben je dus al in de eredivisie. Ten derde als je degradeert krijg je parachutegelden waardoor er meer geld is om direct weer te promoveren. Ten vierde promotie levert juist veel meer sponsoren op, dus zou je hierin versnellen ten opzichte van de eerste divisie. En als laatste is het makkelijker om de schulden sneller af te bouwen met een hogere begroting in de eredivisie.

Kortom: PROMOVEREN!!!!
VRIJDAG IS DE HEL VAN LEEUWARDEN  _O_
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op mei 13, 2025, 08:40:03
Sander is wel realistisch . Het draait om het beschikbare geld. En ik vind het altijd raar ( ik ben te pragmatisch denk ik ) dat je eerst een sz kaart moet kopen en daarna maar moet afwachten wie er op het podium verschijnt. Wel spannend maar het kan tegenvallen als je verwachting anders / hoger is.

Waarom nu al niet aankopen presenteren? Daar vliegt de verkoop van duurkaarten ook omhoog. Anders dreigt het buren-scenario. Tienduizend lege plekken lege sponsorruimtes, een peperdure ?cademy"  Miljoenen stadionhuur. En alleen door verkopen het hoofd net boven water weten te houden. Maar een kaartenhuis valt een keer ..

Te weinig vissen in de Friese vijver. Het grote / multinationals zitten in de Randstad / Eindhoven en van Seumeren BV.

Dus top kkd spelen hoe gek is dat. Jaar in jaar uit. En heleboel clubs kijken in bewondering naar ons. 15.000 toeschouwers is een hele beleving als je normaal voor wat familieleden en buren en ballenjongens mag spelen. En iemand die het licht aan- en uitdoet.

Titel: Re: Sportcast
Bericht door: debaas058 op mei 13, 2025, 11:50:25
Citaat van: Lore op mei 13, 2025, 07:19:37
Daar ben ik het dan toch niet met Sandor eens. Ten eerste kan  je moeilijk je promotie kiezen, dus als de kans er is moet je hem pakken. Ten tweede hebben wij het eerder overleeft in de eerste seizoenen in de eredivisie met minder geld en potentie. Als dat nu lukt ben je dus al in de eredivisie. Ten derde als je degradeert krijg je parachutegelden waardoor er meer geld is om direct weer te promoveren. Ten vierde promotie levert juist veel meer sponsoren op, dus zou je hierin versnellen ten opzichte van de eerste divisie. En als laatste is het makkelijker om de schulden sneller af te bouwen met een hogere begroting in de eredivisie.

Kortom: PROMOVEREN!!!!

Eens. En een keer niet op maandagavond uit naar een Jong Utrecht of Oss is ook niet zo erg :y
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Johan-12 op mei 13, 2025, 11:52:32
Citaat van: Lore op mei 13, 2025, 07:19:37
Daar ben ik het dan toch niet met Sandor eens. Ten eerste kan  je moeilijk je promotie kiezen, dus als de kans er is moet je hem pakken. Ten tweede hebben wij het eerder overleeft in de eerste seizoenen in de eredivisie met minder geld en potentie. Als dat nu lukt ben je dus al in de eredivisie. Ten derde als je degradeert krijg je parachutegelden waardoor er meer geld is om direct weer te promoveren. Ten vierde promotie levert juist veel meer sponsoren op, dus zou je hierin versnellen ten opzichte van de eerste divisie. En als laatste is het makkelijker om de schulden sneller af te bouwen met een hogere begroting in de eredivisie.

Kortom: PROMOVEREN!!!!
Goed verhaal. Wanneer je financieel met contracten geen gekke dingen doet, en eerlijk bent over de verwachtingen dan is promoveren altijd beter.
Ik vind Sandor zijn verhaal niet heel goed over dit onderwerp.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Yellow Army op mei 13, 2025, 15:52:35
Citaat van: Arno A op mei 13, 2025, 08:40:03
Sander is wel realistisch . Het draait om het beschikbare geld. En ik vind het altijd raar ( ik ben te pragmatisch denk ik ) dat je eerst een sz kaart moet kopen en daarna maar moet afwachten wie er op het podium verschijnt. Wel spannend maar het kan tegenvallen als je verwachting anders / hoger is.

Waarom nu al niet aankopen presenteren? Daar vliegt de verkoop van duurkaarten ook omhoog. Anders dreigt het buren-scenario. Tienduizend lege plekken lege sponsorruimtes, een peperdure ?cademy"  Miljoenen stadionhuur. En alleen door verkopen het hoofd net boven water weten te houden. Maar een kaartenhuis valt een keer ..

Te weinig vissen in de Friese vijver. Het grote / multinationals zitten in de Randstad / Eindhoven en van Seumeren BV.

Dus top kkd spelen hoe gek is dat. Jaar in jaar uit. En heleboel clubs kijken in bewondering naar ons. 15.000 toeschouwers is een hele beleving als je normaal voor wat familieleden en buren en ballenjongens mag spelen. En iemand die het licht aan- en uitdoet.

Om een speler te contracteren heb je natuurlijk 2 partijen nodig. Spelers, en zeker de beteren, zullen meedere opties hebben of willen wachten op andere opties. Zo werkt het helaas nu eenmaal.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Bankzitter op mei 13, 2025, 18:24:58
Sandor ging hier wat te veel op de stoel van een TD zitten? taktiek is meer zijn expertise.
Hij legt de lat erg hoog voor het niveau dat hij graag in de selectie ziet maar denk dat men binnen de club echt wel bezig is geweest met lijstjes en financi?n als we promoveren.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Holwerd voor Cambuur op mei 19, 2025, 22:41:33
Burghout bij de Sportcast.

Ik vind het allemaal toch maar wat vaag vwb de assistent trainer positie. Klinkt in ieder geval dat velen het jammer vinden dat hij weg moet en z?ker hij zelf ook.

Wat heeft Reinsma eigenlijk meer dan Burghout? Of puur het feit dat Reinsma zijn contract doorloopt en die van Burghout afloopt?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op mei 19, 2025, 23:20:16
De beoogd assistent Johnny Jansen heeft 3 opties, eind deze week weet hij wat hij het komende seizoen gaat doen.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Lore op mei 20, 2025, 07:07:29
Citaat van: Holwerd voor Cambuur op mei 19, 2025, 22:41:33
Burghout bij de Sportcast.

Ik vind het allemaal toch maar wat vaag vwb de assistent trainer positie. Klinkt in ieder geval dat velen het jammer vinden dat hij weg moet en z?ker hij zelf ook.

Wat heeft Reinsma eigenlijk meer dan Burghout? Of puur het feit dat Reinsma zijn contract doorloopt en die van Burghout afloopt?

Zegt hij dat hij het vaag vindt? Of vindt jij dat naar het luisteren van de sportcast?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op mei 20, 2025, 09:00:12
Citaat van: Lore op mei 20, 2025, 07:07:29
Zegt hij dat hij het vaag vindt? Of vindt jij dat naar het luisteren van de sportcast?
vooral de heren aan tafel vonden het vaag
Ze willen een jonge talentvolle trainer
Met papieren
Gaan ze praten met Janssen
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op mei 20, 2025, 14:49:24
We weten allemaal wel dat er een sterke assistent trainer naast Henk moet komen.
Ook op Henk zijn priv?leven niet te vergeten.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Bankzitter op mei 20, 2025, 14:56:33
Het gaat in de sport toch om kwaliteit?

Je wilt steeds beter presteren dus de lat ligt steeds hoger voor de kwaliteit die je nodig hebt. Dus voortdurend doorselecteren.
Dat geldt voor de selectie maar ook voor de staf.

Dat wil niet zeggen dat mensen het slecht gedaan hebben, maar de club moet door.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Galdiano op mei 20, 2025, 16:08:23
Citaat van: Specuveter op mei 20, 2025, 09:00:12
vooral de heren aan tafel vonden het vaag
Ze willen een jonge talentvolle trainer
Met papieren
Gaan ze praten met Janssen

Er is nergens door de club gezegd dat ze een jonge trainer willen.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op mei 20, 2025, 16:19:08
Citaat van: Galdiano op mei 20, 2025, 16:08:23
Er is nergens door de club gezegd dat ze een jonge trainer willen.
Staat weldegelijk in hun beleidsplan
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Johan-12 op mei 20, 2025, 16:32:15
Citaat van: Specuveter op mei 20, 2025, 16:19:08
Staat weldegelijk in hun beleidsplan
Ik hoop dat er gewoon een goede trainer komt, jong of wat ouder dat maakt niet uit. Met alleen jonge mensen ga je het ook niet redden. Een combi is meest ideale.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Gasgeve op mei 21, 2025, 08:57:10
Citaat van: Johan-12 op mei 20, 2025, 16:32:15
Ik hoop dat er gewoon een goede trainer komt, jong of wat ouder dat maakt niet uit. Met alleen jonge mensen ga je het ook niet redden. Een combi is meest ideale.
Met Reinsma heb je ook al een jonge trainer. Lijkt me niet handig om weer 2 onervaren trainers naast Henk te zetten.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op juni 02, 2025, 16:02:55
Vandaag een telefonisch moment met Lambooy in de sportcast
Ben benieuwd wat hij(niet) te zeggen heeft.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op juni 02, 2025, 16:52:36
Citaat van: Specuveter op juni 02, 2025, 16:02:55
Vandaag een telefonisch moment met Lambooy in de sportcast
Ben benieuwd wat hij(niet) te zeggen heeft.

positief toch ? Als het telefonisch is , is hij vast in Noord-Brabant! Spelers van Willem II en RKC en Den Bosch etc. vastleggen .
En hij werkt dag en nacht. Want Brabantse Nachten Zijn Lang.  :_schater.

Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op augustus 18, 2025, 20:07:43
Wie interreseerd het Indonesi? item Johny en Ronnie nu eigenlijk? Slaat nergens op Omrop!!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Scc0511 op augustus 18, 2025, 20:32:11
Net de podcast Hertenkamp gehoord, man ik viel bijna in slaap. Wat vinden jullie dr van?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Galdiano op augustus 18, 2025, 20:33:04
Citaat van: Scc0511 op augustus 18, 2025, 20:32:11
Net de podcast Hertenkamp gehoord, man ik viel bijna in slaap. Wat vinden jullie dr van?

Met Van der Weij zat er wel wat meer power in.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Lore op augustus 18, 2025, 20:33:22
Citaat van: Scc0511 op augustus 18, 2025, 20:32:11
Net de podcast Hertenkamp gehoord, man ik viel bijna in slaap. Wat vinden jullie dr van?

Was het weer met Van Rijswijk? Ik moest vorige week nog wel even aan hem wennen ja.

Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Scc0511 op augustus 18, 2025, 21:51:03
Citaat van: Lore op augustus 18, 2025, 20:33:22
Was het weer met Van Rijswijk? Ik moest vorige week nog wel even aan hem wennen ja.

Dacht het wel. Het luistert niet echt lekker weg ofzo. Weinig emotie. Had Rene vd Weij toch liever.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Sakas op augustus 18, 2025, 22:51:17
Ik heb deze nu twee keer niet uitgeluisterd, als dat niet veranderd sla ik die wel over de komende tijd!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op augustus 19, 2025, 10:03:29
Het praten over Cambuur luister ik altijd
En de onzin praat zoals Bali en DKV spoel ik lekker door
Sportcast komt zelfde avond ook op You Tube dus dan kun je doorspoelen!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: KlinkHamer op augustus 19, 2025, 15:05:26
Citaat van: Galdiano op augustus 18, 2025, 20:33:04
Met Van der Weij zat er wel wat meer power in.
2de keer met Rene had meer vaart, mag wel graag naar hem luisteren, is geen domme jongen.
Wat ik wel lekker vind is dat hij minder als trainert praat en het meer om de spelers gaat.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: mark1989 op augustus 20, 2025, 22:31:16
Citaat van: Scc0511 op augustus 18, 2025, 20:32:11
Net de podcast Hertenkamp gehoord, man ik viel bijna in slaap. Wat vinden jullie dr van?

Ik vind het helemaal niks. Niveau is bedroevend. Leuke vent die Rene van Rijswijk. Maar niet geschikt om analyses te geven.
De bedoeling van de podcast was altijd om de afgelopen wedstrijd te analyseren en komende tegenstander.
Ik mis de analyses van Rene van der Weij. 
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Bankzitter op augustus 21, 2025, 00:12:12
Eens, maar zo goed als vd Wey ga je niet snel vinden.
v Rijswijk lijkt me ook iets te aardig om echt kritisch te zijn.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op augustus 21, 2025, 09:40:40
Ren? vd Wey spreekt als een trainer met tactiek,  en Ren? v Rijswijk spreekt als een speler. Persoonlijk luister ook ik liever naar vd Wey.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Huizen op augustus 21, 2025, 10:02:25
Is ook lastig om V.d. Weij op te volgen.
Als Jonathan slim is pakt hij af en toe een tactisch genius erbij om wat meer de diepte in te gaan.

Rene van Rijswijk overigens een topper van een vent. Blijf trouw aan zowel de Sportcast als het Hertenkamp op maandag  |:)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Oud Cambuur op september 01, 2025, 09:05:53
Vandaag Henk de Jong te gast in de Sportcast
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op oktober 07, 2025, 09:56:15
Gisteren Lambooij in de Sportcast.  Roelof de Vries had weer goede idee?n,  om de beste spelers van Cambuur naar DKV te halen? Donder op man  l8l
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: hobbes op oktober 07, 2025, 09:59:42
Citaat van: PePe op oktober 07, 2025, 09:56:15
Gisteren Lambooij in de Sportcast.  Roelof de Vries had weer goede idee?n,  om de beste spelers van Cambuur naar DKV te halen? Donder op man  l8l

Die kunnen ze toch niet betalen
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op oktober 07, 2025, 11:30:47
Wat heb ik een hekel aan die man.
Nu ook weer proberen de boel op te stoken wat betreft Nederlandse Vlag.
Gelukkig werd hij vrij snel afgekapt.
Mag graag even luisteren naar de podcast maar die DKV er mag wel even jaartje op vakantie
Volgende week is Sandor trouwens te gast.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op oktober 07, 2025, 11:52:43
Die Roelof de Vries haat Cambuur dat kun je in ?lles opmaken vies en eng mannetje?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Yellow Army op oktober 07, 2025, 18:10:27
De sportcast kijkt en luistert prima weg totdat die Roelof aan het woord komt. Dan spoel ik steevast vooruit. Moralistisch verheven walg
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Dreet op oktober 09, 2025, 08:57:51
Ik had een keer de Sportcast aan staan. Mijn dochter luisterde toevallig ook mee. Er kwam een fragment van Roelof de Vries voorbij waarin hij met hese en overslaande  stem commentaar gaf bij een goal van dkv. Mijn dochter vroeg wie deze idioot met die rare stem was......
En toch: los van zijn wokegelul vind ik hem wel de beste journalist van de Sportcast. Hij is tenminste kritisch en vraagt door.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op oktober 09, 2025, 12:52:10
Is niet objectief,  daar is de rest beter in.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Poetser op oktober 09, 2025, 13:49:21
Ojee, een die-hard hveen fan die een hekel aan Cambuur heeft. Stop de persen.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op oktober 14, 2025, 10:16:12
Wat ??n verademing om Sandor over voetbal te horen praten.
Heeft er een geweldige kijk op!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op oktober 14, 2025, 12:41:05
Citaat van: Specuveter op oktober 14, 2025, 10:16:12
Wat ??n verademing om Sandor over voetbal te horen praten.
Heeft er een geweldige kijk op!
die naast hem zat ben ik wel ff klaar ?..die boer zat ook nog in ons stadion afgelopen zaterdag 8P
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 14, 2025, 12:58:36
Citaat van: Specuveter op oktober 14, 2025, 10:16:12
Wat ??n verademing om Sandor over voetbal te horen praten.
Heeft er een geweldige kijk op!

Toevallig een keertje gekeken en vond het inderdaad onbtzettend leuk, maar is niet elke keer dit niveau, begrijp ik?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Bankzitter op oktober 14, 2025, 16:48:36
Citaat van: Noordcambuur op oktober 14, 2025, 12:41:05
die naast hem zat ben ik wel ff klaar ?..die boer zat ook nog in ons stadion afgelopen zaterdag 8P

Hij wilde ook eens leuk voetbal zien (Ferrah).
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op oktober 14, 2025, 16:53:46
Citaat van: Bankzitter op oktober 14, 2025, 16:48:36
Hij wilde ook eens leuk voetbal zien (Ferrah).
:y
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op oktober 14, 2025, 17:54:59
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 14, 2025, 12:58:36
Toevallig een keertje gekeken en vond het inderdaad onbtzettend leuk, maar is niet elke keer dit niveau, begrijp ik?
Hangt er vaak van af wie de gast is...
Nu ging het de hele uitzending over Cambuur
Je hebt ook wel eens gasten dat het bijna alleen over DKV gaat.
Dan is het minder leuk
Gelukkig kun je dan doorspoelen
Letterlijk ?n figuurlijk  :_schater
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op december 14, 2025, 16:40:00
De Graaf morgen bij de Sportcast, stand van zaken: Financi?n ? Transfer window ?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Poetser op december 14, 2025, 17:08:33
Citaat van: PePe op december 14, 2025, 16:40:00
De Graaf morgen bij de Sportcast, stand van zaken: Financi?n ? Transfer window ?

Ja.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Arno A op december 15, 2025, 18:32:32
Nu het Kooi Stadion af is, staat Cambuur voor een nieuwe fase. Daar moet binnen de club wel goed over worden nagedacht, vindt De Graaf. "Waar willen we naartoe? En hoe gaan we dat invullen?"
"Het moment komt eraan dat we daar over nadenken. Er staat een geweldig stadion; vroeg of laat zullen we promoveren. En dan? Intern hebben we wel eens geroepen dat we eigenlijk moeten toegroeien naar Europees voetbal. Ik zeg niet dat je dat haalt, maar je moet de lat er neerleggen."


Altijd goed gezonde ambitie!
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op december 31, 2025, 20:39:49
Roelof die was ook ff boos in Sportcast :( :(
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Marc S op december 31, 2025, 20:46:06
Citaat van: Noordcambuur op december 31, 2025, 20:39:49
Roelof die was ook ff boos in Sportcast :( :(

Die man is zo ongelovelijk zuur haha.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Klaasre1974 op december 31, 2025, 20:53:33
Zou Roelof een hekel aan Cambuur hebben?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Marc S op december 31, 2025, 21:03:08
Citaat van: Klaasre1974 op december 31, 2025, 20:53:33
Zou Roelof een hekel aan Cambuur hebben?

Is de paus katholiek?  :_schater
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op januari 01, 2026, 09:16:15
Vreselijke irritante kerel :R
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Noordcambuur op januari 01, 2026, 09:54:24
Citaat van: Klaasre1974 op december 31, 2025, 20:53:33
Zou Roelof een hekel aan Cambuur hebben?
haha  :_schater :_schater geweldig die man gunt Cambuur ook helemaal niks wat haat hij Cambuur??
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Marc S op januari 01, 2026, 10:36:14
Het was net een dwarse peuter die geen zin had om het spelletje mee te spelen
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op januari 01, 2026, 15:23:44
Citaat van: Specuveter op januari 01, 2026, 09:16:15
Vreselijke irritante kerel :R

Hij beseft niet, dat hij als journalist eigenlijk objectief hoort te zijn.
Hij krijgt het volgend jaar moeilijk.   |:)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Johan-12 op januari 01, 2026, 15:43:15
Citaat van: PePe op januari 01, 2026, 15:23:44
Hij beseft niet, dat hij als journalist eigenlijk objectief hoort te zijn.
Hij krijgt het volgend jaar moeilijk.   |:)
Dat is het probleem, er zijn (bijna) geen objectieve journalisten meer.
Anders krijgen ze ook geen nieuwtjes of leuke verhalen.
Niet voor niks dat die nieuwe gast bij OF tegenwoordig net zo poeslief is als Andor, met die vervelende quiz vraagjes.. Dat was na Dordrecht uit iets anders  :zweep :zweep

Roelof de Vries  is gewoon een supporter. Gaf laatst ook aan dat hij in verleden in uitvak stond. En dat merk je aan alles. Daarom blijft hij een supporter die journalist is geworden.
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: upweer op januari 01, 2026, 15:54:07
Citaat van: Johan-12 op januari 01, 2026, 15:43:15
Dat is het probleem, er zijn (bijna) geen objectieve journalisten meer.
Anders krijgen ze ook geen nieuwtjes of leuke verhalen.
Niet voor niks dat die nieuwe gast bij OF tegenwoordig net zo poeslief is als Andor, met die vervelende quiz vraagjes.. Dat was na Dordrecht uit iets anders  :zweep :zweep

Roelof de Vries  is gewoon een supporter. Gaf laatst ook aan dat hij in verleden in uitvak stond. En dat merk je aan alles. Daarom blijft hij een supporter die journalist is geworden.

Laten we op dit forum stoppen over de dkv supporter?
Genoeg andere dingen om over te praten
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op maart 30, 2026, 19:39:38
Vanavond nog een PRIMEUR in de Sportcast? (Nieuwe trainer?)
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: upweer op maart 30, 2026, 20:18:36
https://www.transfermarkt.nl/marink-reedijk/profil/trainer/99580
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: PePe op juni 08, 2026, 17:46:27
Juist nu Cambuur veel in de publiciteit zit, zijn ze er niet meer?
Titel: Re: Sportcast
Bericht door: Specuveter op juni 08, 2026, 19:04:41
Citaat van: PePe op juni 08, 2026, 17:46:27
Juist nu Cambuur veel in de publiciteit zit, zijn ze er niet meer?
vorige week was inderdaad de laatste voor de zomervakantie