:scc Is cambuurarchief nog online? kon geen link vinden...
Op dit moment is het Cambuurarchief offline, we komen op termijn wel weer terug. Heel misschien geïntegreerd in CO, daar is in het verleden al eens over gesproken en nu met de deels nieuwe crew gaan we weer om de tafel.
Waarom offline, heb de pagina vaak bezocht voor terugblikken en terug kijken van video's.
Zou de pagina graag terug zien online.
Op speciaal verzoek probeer ik dit weekend even de site elders te hosten. ;) Link komt asap
Dank u Dokkumer ! _O_
Voor de liefhebbers...
http://cambuurarchief.woelmuis.nl/index.php (http://cambuurarchief.woelmuis.nl/index.php) is nog online. Alleen is deze site niet actueel op alle gebieden. De videobeelden zijn er gelukkig nog steeds wel.
En we draaien weer, nu op cambuur-archief.nl (http://cambuur-archief.nl/)
Heb je de foto's ook in groter formaat? met name jaren 60 of weet je iemand die deze heeft? iig mooi dat het weer online is
Citaat van: SCC-J op juni 07, 2013, 12:17:37
Heb je de foto's ook in groter formaat? met name jaren 60 of weet je iemand die deze heeft? iig mooi dat het weer online is
Ik moet ze nog wel ergens op groter formaat hebben. Zal eens voor je kijken.
Heb em nog niet gevonden J. Waarschijnlijk staan de originele bestanden nog ergens op mijn PC die een beetje kapot is..
Overigens heb ik de site weer helemaal bijgewerkt inclusief het -voorlopig- wedstrijdschema etc. van 2013-2014.
:thumbsup
Cambuur gebruikt cambuur archief nu als bron in aanloop van dkv - cambuur om mee terug te blikken op de
Derby
Geen enkel probleem ;) Daar is de site ook mede voor bedoeld ;)
Bedoelde meer dat Cambuur hem nu ook gevonden heeft ;)
Waren al een aantal op de hoogte ;)
Das mooi :thumbsup
Maar wordt het niet eens tijd voor een nieuw desgin :koffie
Dat zeker... Alleen moet er dan achter de schermen heel erg veel veranderd worden. Ik heb daar de kennis en de tijd niet voor ;)
Momenteel wordt er weer hard gewerkt aan een update. Meer info volgt
Ik weet nog wel een wedstrijd die toegevoegd kan worden 8)
Citaat van: TM op februari 04, 2014, 22:37:01
Ik weet nog wel een wedstrijd die toegevoegd kan worden 8)
moet gewoon een speciale pagina komen voor die wedstrijd 8P
Citaat van: TM op februari 04, 2014, 22:37:01
Ik weet nog wel een wedstrijd die toegevoegd kan worden 8)
Ghehe... Heb de artikelen liggen, moet ze alleen nog inscannen |:)
Akelig stil geweest merk ik.. Echter, op een paar opstellingen na (heb nu even geen zin meer) is het Archief weer helemaal up to date.
Neem snel een kijkje bit.ly/1jwceXL (http://bit.ly/1jwceXL)
Mis nog wat razende reporter-verslagen. :devil
Citaat van: Clint op april 23, 2014, 07:31:11
Mis nog wat razende reporter-verslagen. :devil
Die mis ik hier al weer jaren...
:clint
Citaat van: Clint op april 23, 2014, 07:31:11
Mis nog wat razende reporter-verslagen. :devil
Wordt heel voorzichtig aan gewerkt. Heb niet altijd de motivatie om met het archief bezig te zijn.
Vanaf nu probeer ik elke week een paar verslagen neer te kalken.
_O_
Inmiddels is het archief weer helemaal up to date (helaas nog zonder de legendarische verslagen van Clint, daar wordt aan gewerkt).
toppppert
bij seizoen 2010 -2011 en 2011/2012 staat de zelfde elftal foto
Thx, is inmiddels aangepast ;)
Citaat van: Dokkumer op juli 28, 2014, 08:54:08
Inmiddels is het archief weer helemaal up to date (helaas nog zonder de legendarische verslagen van Clint, daar wordt aan gewerkt).
Tis effe een crime om die om te zetten van rooksignalen naar digitale signalen.
Citaat van: Clint op juli 30, 2014, 07:59:14
Tis effe een crime om die om te zetten van rooksignalen naar digitale signalen.
Ik heb momenteel de kracht niet om die kleitabletten te tillen. Loodzwaar man...
Langzamerhand worden de ontbrekende spelersfoto's aangevuld. Uiteraard zal het een hele klus zijn om van met name de spelers uit de jaren '60 en '70 van de vorige eeuw een portretfoto te pakken te krijgen, maar we gaan stug door. Binnenkort zal ik een overzicht plaatsen van ontbrekende foto's (nu nog een kleine 300 stuks).
Verder worden de pennenvruchten van de legendarische Clint momenteel gefaseerd toegevoegd. Werden eerder al zijn beschikbare verslagen van de seizoenen 2002-2003 en 2003-2004 geplaatst, nu mag ik met gepaste trots de verslagen van het seizoen 2004-2005 aankondigen. 36x leesplezier vanuit het hart.
Kom dus snel een kijkje nemen op http://bit.ly/1rUtU5Y (http://bit.ly/1rUtU5Y)
GEWELDIG NIEUWS!!!
Op dit moment ben ik bezig heel veel filmmateriaal binnen te hengelen, vooral beelden uit de periode 1992-2006. Natuurlijk zal er nog heel veel werk verricht moeten worden om de beelden "gebruiksklaar" te maken, maar er zit weer flink wat "vergeten" materiaal tussen.
Had ik vandaag al gezegd dat je bijzonder goed bezig bent?
Citaat van: gobo op augustus 05, 2014, 20:30:27
Had ik vandaag al gezegd dat je bijzonder goed bezig bent?
Dat hoef je niet te zeggen, want dat weet ik allang :P
Desondanks neem ik dit compliment vol dank in ontvangst _O_
(https://new.cambuuronline.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fcambuur-archief.nl%2Fafbeeldingen%2FCambuur-Media-Archief.jpg&hash=8ebe23678ddbdff4f1386f8b1bbdc0479ea67425)
Heel voorzichtig wordt er gewerkt aan een vracht nieuw beeldmateriaal wat onlangs beschikbaar is gesteld (credits daarvoor naar Oetse voor het leveren en Ruppppert voor het monteren), als voorproefje kunnen we je wel unieke beelden uit de oertijd van Cambuur leveren.
Het gaat hier om een vijftal wedstrijden, waaronder 2 bekerwedstrijden tegen GVAV, eentje tegen Ado en competitiewedstrijden tegen FC Zaanstreek en NEC.
Check snel http://www.cambuur-archief.nl (http://www.cambuur-archief.nl) en klik door naar de video pagina. Daar is ook een kleine aanpassing gemaakt zodat je direct kunt zien aan welk seizoen nieuwe videobeelden zijn toegevoegd.
PS Clint. Ook aan jouw epistels wordt nog steeds gewerkt.
:thumbsup
Wat doe je als er geen noemenswaardig interessant voetbal (interlandweekend dus) op tv is? Dan werk je weer eens wat aan het Archief.
In overleg met Clint, voormalig razende reporter van Cambuur Online, hebben wij indertijd besloten zijn verslagen voor het nageslacht te bewaren en herpubliceren. Dit immers omdat Cambuur Online in de oude vorm helaas al een tijdje ter ziele is.
Voor degene die de epistels van Clint niet kennen, hij schreef tussen 2002 en 2011 bijna elk wedstrijdverslag waar hij aanwezig was. Regelmatig kritisch, soms lyrisch en vaak hilarisch, vanwege de leuke randgebeurtenissen naar de awayday of tijdens/na de thuiswedstrijd.
Inmiddels zijn de verslagen van 2002 t/m 2005 geplaatst, vandaag zijn we er eindelijk aan toegekomen om het volgende seizoen te plaatsen. Een seizoen met een inktzwarte rand, vanwege het toen bijna faillissement en de redding door van Dam en de Old Boys.
Kijk snel onder verslagen bij het seizoen 2005-2006 en beleef alle drama en lichtpunten weer eens met een knipoog.
Weer goed bezig dokkie _O_
Eindelijk!! Alle beelden staan online. Uiteraard zijn wij heel veel dank verschuldigd aan Oetse en Ruppppert die de beelden geleverd, bewerkt en geupload hebben. En dat allemaal voor jullie als trouwe site bezoekers.
Hoeveel beeldverslagen het er exact zijn weten we niet, wij zijn de tel kwijtgeraakt, maar wel voldoende voor vele uren kijkplezier.
En ook voor de liefhebbers van de scherpe veer van Clint, die jarenlang getrouw met een halfzware Florint in de mond en perkament en ganzeveer in de handen verslag optekende voor Cambuur Online, is er goed nieuws. Zijn legendarische verslagen zijn van seizoen 2002-2003 t/m 2007-2008 gedigitaliseerd en gepubliceerd op onze site onder verslagen. De seizoenen 2008-2009 t/m 2010-2011 (het seizoen dat hij zijn veer in de wilgen hing en het perkament op raakte) worden op korte termijn gepubliceerd.
Dus wederom veel kijk- en leesplezier toegewenst!
Ik zag ergens een klein foutje staan,
http://www.cambuur-archief.nl/scheveningen.php
Bij de resultaten staat Appingedam ipv SVV Scheveningen
Citaat van: jeff op februari 20, 2015, 12:20:12
Ik zag ergens een klein foutje staan,
http://www.cambuur-archief.nl/scheveningen.php (http://www.cambuur-archief.nl/scheveningen.php)
Bij de resultaten staat Appingedam ipv SVV Scheveningen
ach, t ligt beide vlak bij het water.... :zweep
Overigens is het resultaat 2-0 na verlenging. De 'uitslag' is daarmee dan 0-0. Maar ik heb net geluncht met all-you-can-drink azijn, dus misschien komt het daardoor. :y
Thx ladies, pas het binnenkort even aan!
Citaat van: Dokkumer op februari 21, 2015, 10:21:02
Thx ladies, pas het binnenkort even aan!
Je hebt het zo aangepast dat de hele site offline is? 8P
Wat is er gebeurt met het archief?
Site is inderdaad al een tijdje offline. Tijd- en motivatiegebrek heeft ervoor gezorgd dat ik (tijdelijk) gestopt ben. Vanaf de winterstop ben ik er al amper serieus mee bezig geweest.
Zonde, hopen dat je weer de motivatie en tijd krijgt om er wat mee te gaam doen.
wie kent m nog....harjan van dam.
Is deze site nog steeds off line? Ik kon niets meer vinden. Is toch wel heel erg zonde, was een prachtige site waar je prachtig kon rondstruinen.
Was Dokkummer hier steeds verantwoordelijk voor?
Ik ben inderdaad verantwoordelijk voor het gegeven dat de site offline is gegaan. De motivatie was weg, omdat er niet voldoende kennis en middelen waren om de site draaiende te houden.
Het positieve punt is dat er plannen zijn voor een terugkeer deze zomer. Hoe en wat horen jullie snel.
Dat zou top zijn een terug keer :thumbsup
Citaat van: Dokkumer op april 30, 2017, 12:18:22
Ik ben inderdaad verantwoordelijk voor het gegeven dat de site offline is gegaan. De motivatie was weg, omdat er niet voldoende kennis en middelen waren om de site draaiende te houden.
Het positieve punt is dat er plannen zijn voor een terugkeer deze zomer. Hoe en wat horen jullie snel.
Kun je niet wat mensen verzamelen om te helpen. Ik wil best wat doen.
De meeste data heb ik nog wel, het gaat alleen een andere opzet worden. Voorheen maakte ik de pagina's met de hand aan, nu wordt het waarschijnlijk een site met een vooropgezette structuur (CMS)
Citaat van: Dokkumer op april 30, 2017, 21:54:40
De meeste data heb ik nog wel, het gaat alleen een andere opzet worden. Voorheen maakte ik de pagina's met de hand aan, nu wordt het waarschijnlijk een site met een vooropgezette structuur (CMS)
Gewoon je site bouwen in Wordpress, is simpel. Als je met Word om kunt gaan kun je dat ook met Wordpress.
Je zou ook eens naar MediaWiki kunnen kijken, dit wordt gebruikt voor o.a. Wikipedia.
Citaat van: Voorstopper op april 30, 2017, 22:12:43
Gewoon je site bouwen in Wordpress, is simpel. Als je met Word om kunt gaan kun je dat ook met Wordpress.
Klopt inderdaad, of met Joomla. Nadeel is wel dat WP (waar mijn voorkeur naar uitgaat) een belangrijke extensie niet heeft die Joomla wel heeft. Joomleague. Ik heb voor WP helaas nog geen (goedkoop) alternatief gevonden.
Er is in ieder geval beweging in ;)
Citaat van: Viper op mei 01, 2017, 08:15:09
Je zou ook eens naar MediaWiki kunnen kijken, dit wordt gebruikt voor o.a. Wikipedia.
Hee, dit kende ik nog niet. Zal er ook eens een blik op werpen.
Citaat van: Dokkumer op mei 02, 2017, 16:04:15
Klopt inderdaad, of met Joomla. Nadeel is wel dat WP (waar mijn voorkeur naar uitgaat) een belangrijke extensie niet heeft die Joomla wel heeft. Joomleague. Ik heb voor WP helaas nog geen (goedkoop) alternatief gevonden.
Er is in ieder geval beweging in ;)
Wat moet de plugin kunnen wat je wilt?
Kunnen we met je mee zoeken. Gebruik zelf altijd WP om mee te bouwen.
Ik zoek een plugin als Joomsport, ontdekte toevallig vanavond dat die ook geschikt is voor WP. Alleen deze is nogal prijzig, dan zou ik bijna een crowdfunding op moeten zetten :_schater
Wat ik dus wil doen is de eindstanden, uitslagen, opstellingen en andere statistieken zichtbaar maken. Dit deed ik voorheen allemaal met de hand en dat was me een beulswerk...
Laat het Cambuurarchief weer opstaan!!
Tussen 2008 en 2015 was het Cambuurarchief het enige nagenoeg complete archief over de historie van de voetbalclub SC Cambuur. De site bestond uit bijna alle wedstrijdverslagen, veel foto's, vele statistieken en ook soms unieke wedstrijdbeelden. Vele duizenden liefhebbers bezochten de site om herinneringen op te halen.
Helaas is door een combinatie van redenen (motivatie, kennis van PHP en middelen) de site midden 2015 ter ziele gegaan, dit tot teleurstelling van velen. Ik heb de afgelopen twee jaar ook diverse vragen gehad of het archief ooit nog terug zou keren.
Dit is uiteraard wel de bedoeling, maar nu op een iets andere manier. Waar voorheen alles, maar dan ook alles handmatig ingevoerd moest worden wil ik nu gebruik gaan maken van een vooropgezette site (CMS) met extra programmatuur om op deze manier het onderhoud aan de site beheersbaar te houden en daarmee de site heel snel up to date te krijgen.
Helaas kost het opzetten en onderhouden van een website geld, iets wat ik momenteel amper kan missen, dus daarom doe ik een beroep op jullie als supporters. Voor het continue draaiende houden van de site over een periode van 5 jaar is ongeveer € 350,- nodig. Hiervoor is een deel voor de hosting en domeinnaam en een deel voor de aan te schaffen programma's voor de verwerking en archiveren van de gegevens.
5 jaar webhosting en domeinnaam à € 35,- = € 175,-
Joomsport (het programma) = - 132,-
Onvoorziene kosten = - 43,-
------------
Totaal = € 350,-
Uiteraard heb ik uitgebreid lopen zoeken naar een gratis of goedkopere versie en zo goedkoop mogelijke hosting, omdat de kosten niet al te hoog op moeten lopen.
Met jullie steun, hoe groot of klein dan ook kan het archief weer jaren vooruit! Iedere euro is welkom!!
Uiteraard wil ik een ieder die dat wenst een eervolle vermelding geven op de nieuwe website!
http://www.worldofcrowdfunding.com/laat-het-cambuurarchief-weer-opstaan (http://www.worldofcrowdfunding.com/laat-het-cambuurarchief-weer-opstaan)
Nog een lange weg te gaan. Teller staat nu op €36,-
Citaat van: brambo3004 op mei 15, 2017, 14:56:11
Nog een lange weg te gaan. Teller staat nu op €36,-
hoe kunnen we bijdragen dan?oepss zie het al 8P
Citaat van: brambo3004 op mei 15, 2017, 14:56:11
Nog een lange weg te gaan. Teller staat nu op €36,-
We komen er wel! Binnenkort weer een grote
schooi promotie actie en ik zal hier en daar een hengeltje uitgooien ;)
Overigens druppelen de euro's via PayPal ook al binnen. https://www.paypal.me/cambuurarchief (https://www.paypal.me/cambuurarchief)
Citaat van: brambo3004 op mei 15, 2017, 14:56:11
Nog een lange weg te gaan. Teller staat nu op €36,-
125,- nu al, we zijn weer goed op weg!! :thumbsup :thumbsup
150 inmiddels, plus nog 9 euro op de PayPal rekening én ca. 35,- aan toezeggingen _O_ _O_ _O_
Donateurs BEDANKT!!!
Citaat van: Dokkumer op mei 16, 2017, 11:01:27
150 inmiddels, plus nog 9 euro op de PayPal rekening én ca. 35,- aan toezeggingen _O_ _O_ _O_
Donateurs BEDANKT!!!
Zo'n beetje op de helft nu |:) gaat de goede kant op
Van mij ook een bouwsteentje :proost
Kan SCC zelf niet iets voor je betekenen? Zou een mooi gebaar zijn!
Topper!!
Daar wordt aan gewerkt en aan meer kanalen ;)
Citaat van: Dokkumer op mei 16, 2017, 21:56:38
Topper!!
Daar wordt aan gewerkt en aan meer kanalen ;)
Maar wel onafhankelijk blijven he Dokkie
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 16, 2017, 22:23:55
Maar wel onafhankelijk blijven he Dokkie
Altijd! Maar een beetje druk van hogerhand is altijd goed om aan het werk te blijven :D
Het gaat lekker trouwens, 155 binnen en nu 24 op de PP rekening.
180 via crowd :thumbsup maar wat gebeurt er wanneer de resterende dagen op zijn en het doel niet gehaald is?
Citaat van: waldkip op mei 21, 2017, 09:50:26
180 via crowd :thumbsup maar wat gebeurt er wanneer de resterende dagen op zijn en het doel niet gehaald is?
Dan gaat Dokkie aan de borrel
Citaat van: waldkip op mei 21, 2017, 09:50:26
180 via crowd :thumbsup maar wat gebeurt er wanneer de resterende dagen op zijn en het doel niet gehaald is?
Dan wordt uiteraard het complete bedrag aan de site gebruikt en zoek ik verder. De site zal sowieso terugkeren!
Inmiddels staat de teller met PayPal wel rond de 250 en er zijn nog toezeggingen.
Citaat van: Dokkumer op mei 22, 2017, 11:52:51
Dan wordt uiteraard het complete bedrag aan de site gebruikt en zoek ik verder. De site zal sowieso terugkeren!
Inmiddels staat de teller met PayPal wel rond de 250 en er zijn nog toezeggingen.
Ik ben trots op je dokken. Goed nieuws op deze zwarte kater dag
Deze zwarte dagen staan los van de wederopstanding. Juist nu is doorzetten essentieel!
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 22, 2017, 12:18:27
Ik ben trots op je dokken. Goed nieuws op deze zwarte kater dag
"Trots op je dokkie" bedoelde ik maar dit kon ook 8)
Citaat van: Dokkumer op mei 22, 2017, 11:52:51
Inmiddels staat de teller met PayPal wel rond de 250 en er zijn nog toezeggingen.
Waar staat de teller nu op, Dok? 280 volgens crowd...overige 70 al via Paypal ontvangen?
Citaat van: Daddy T. op mei 25, 2017, 00:40:17
Waar staat de teller nu op, Dok? 280 volgens crowd...overige 70 al via Paypal ontvangen?
Zou super zijn _O_ _O_ _O_
Citaat van: Daddy T. op mei 25, 2017, 00:40:17
Waar staat de teller nu op, Dok? 280 volgens crowd...overige 70 al via Paypal ontvangen?
Nog 30 via PayPal te gaan en dan is het wachten tot de teller op 0 dagen staat, voordat er uitbetaald gaat worden.
Hosting is er in ieder geval, ik ben nu op zoek naar een goede template, liefst gratis, maar anders is er nog wel wat ruimte voor.
Crowdfunding afgesloten op 280 euro. 350 euro totaal wel gelukt of moeten we nog ff met de pet rond voor resterende tientjes?
Eindsaldo is via PayPal en bankdonaties 470 euro geworden.. Daar gaat nog wat provisie voor de crowdfunding af, dus ruim voldoende binnengehaald |:)
Vandaag de pagina stadion (geactualiseerd) toegevoegd en de oude historie pagina opgeduikeld. Ik ga Clint achter de broek of hij de historie nog met het laatste decennium wil aanvullen.
Citaat van: Dokkumer op juni 21, 2017, 14:49:24
Vandaag de pagina stadion (geactualiseerd) toegevoegd en de oude historie pagina opgeduikeld. Ik ga Clint achter de broek of hij de historie nog met het laatste decennium wil aanvullen.
Is de site weer online dan?
Ja, deels. Ik wacht nog op de gelden van de crowdfunding om de juiste plugin te kunnen installeren en de data te verwerken.
Citaat van: Dokkumer op juni 21, 2017, 15:53:49
Ja, deels. Ik wacht nog op de gelden van de crowdfunding om de juiste plugin te kunnen installeren en de data te verwerken.
Dokkie, In de metalscene is broederschap heel erg belangrijk :)
Daarom heb ik je namens onze band een donatie gedaan uit die gedachtegang!
Ga zo door met het goede werk wat je voor de site maar ook voor ons als supporters doet!
We kunnen straks trots zijn op de mooie site |:)
Bedankt en namens ons in http://www.blackno1.org (http://www.blackno1.org) ook nog een fijne verjaardag gewenst |:)
Je weet wel wie ik ben :D
Maatje, jullie geste wordt enorm gewaardeerd, een driewerf hulde en uiteraard een vermelding (met link) voor jullie _O_ _O_
Citaat van: Dokkumer op juni 21, 2017, 15:53:49
Ja, deels. Ik wacht nog op de gelden van de crowdfunding om de juiste plugin te kunnen installeren en de data te verwerken.
Duurt wel lang inmiddels ;)
Nee, even serieus: Zonde dat zo'n prachtig archief niet te bekijken is. Is er niet iets mogelijk om dit weer terug te krijgen? Ik vermoed dat je zelf geen plannen hebt. Zou dit niet via andere wegen kunnen ofzo?