Cambuur Online

Algemene Discussie => Overig Voetbal => Topic gestart door: Nightmarelwd op februari 04, 2013, 13:03:46

Titel: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 04, 2013, 13:03:46
Europol: 380 voetbalwedstrijden verkocht

DEN HAAG -

Het profvoetbal blijkt op grote schaal te zijn getroffen door matchfixing. Dat heeft de Europese opsporingsorganisatie Europol bekendgemaakt op een persconferentie in Den Haag. In ruim 380 wedstrijden op het hoogste niveau is waarschijnlijk sprake van omkoping.


Bij de omkoping zijn 425 officials en spelers uit 15 landen betrokken, aldus Europol. Onder de verdachten zijn ook vijf Nederlanders. Vijftig mensen zijn tot nu toe gearresteerd. Met de matchfixing zou een totaalbedrag van 16 miljoen euro zijn gemoeid.

Er werden geen concrete wedstrijden genoemd en evenmin namen van betrokkenen. Wel liet Europol weten dat het gaat om duels op het hoogste niveau, inclusief kwalificatiewedstrijden voor het EK en WK. Het onderzoek betreft ook landen buiten Europa.

Drijvende kracht achter het omkoopschandaal is een Aziatisch misdaadsyndicaat, dat samenwerkt met criminele organisaties in Europa. Het blootgelegde netwerk vormt volgens Europol een direct gevaar voor de geloofwaardigheid en de toekomst van het voetbal. De criminelen hebben invloed op vrijwel alle niveaus en takken van de sport.

Het onderzoek nam tot nu toe 18 maanden in beslag en is volgens de organisatie nog maar "het topje van de ijsberg." Directeur Rob Wainwright van Europol sprak van het grootste onderzoek aller tijden naar matchfixing in het profvoetbal. Tijdens de personferentie zijn geen concrete wedstrijden gemeld noch zijn verdachten bij naam genoemd.

Recentelijk was er in Zeist een bijeenkomst van de KNVB en Interpol over matchfixing. De voetbalbond liet toen weten er rekening mee te houden dat ook Nederland doelwit is van grote goksyndicaten. ,,Ik kan me bijna niet voorstellen dat Nederland een witte vlek is waar niets aan de hand is'', zei destijds Gijs de Jong, manager betaald voetbal competitiezaken. Hij voegde daar wel aan toe nooit concrete informatie daarover te hebben ontvangen
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op februari 04, 2013, 18:32:29
Wordt er ook een onderzoek ingesteld naar hogerhand? UEFA en FIFA bijvoorbeeld? :devil
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: marrumer op februari 04, 2013, 18:53:06
goed voorbeeld is levante - twente, 99% zeker omgekochte scheidsrechter.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:07
En dan de spraakmakende overwinning van Lyon in Zagreb...
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:51
Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:15:12
Dat is zo'n zekerheidje, daarmee wou ik niet eens scoren  :devil
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:15:52
Citaat van: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:51
Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart
Nee, vooral vanwege de anti Ajax sentimenten van enkele andere forumgangers. Dan is RL nog de minst erge  l0l
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: SCCornjum op februari 05, 2013, 05:17:06
Ik hoor iedereen over clubs of spelers.
Maar dan de scheidsrechters, er zijn er een paar waarvan je zeker weet dat je tegen twaalf man speelt....
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op februari 05, 2013, 06:58:23
Citaat van: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:51
Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart

Dat mag best hoor, wat dacht je van PSV Feyenoord 10-0 2 jaar terug ofzo ? :(
Vind ik ook verdacht !
En ja, dat zeg ik als Feyenoordaanhanger in dit geval :gelekaart
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: RotterdamLeeuwarden op februari 05, 2013, 07:01:13
Citaat van: SCCornjum op februari 05, 2013, 05:17:06
Ik hoor iedereen over clubs of spelers.
Maar dan de scheidsrechters, er zijn er een paar waarvan je zeker weet dat je tegen twaalf man speelt....

Dick Jol !!!!!
Daar was een leuk liedje over, iets over een uitslag voorspellen  :X
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: John Hiatt op februari 05, 2013, 08:26:51
Wat dacht je van wedstrijden van dkv vorig seizoen. Diverse keren 5-0, ook onmogelijk.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 05, 2013, 11:51:51
Cambuur - DS 79 6-5,
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Lwdscc op februari 05, 2013, 16:06:42
Fc Oss- Cambuur werd toch eens genoemd?
Maar ook Cambuur- Excelsior (met Wiedemeijer  8P) mag wel een onderzocht worden, net als die play-off duels tegen roda...
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: marrumer op februari 05, 2013, 16:49:26
Citaat van: Lwdscc op februari 05, 2013, 16:06:42
Fc Oss- Cambuur werd toch eens genoemd?
Maar ook Cambuur- Excelsior (met Wiedemeijer  8P) mag wel een onderzocht worden, net als die play-off duels tegen roda...
bedoel je dit seizoen? want oss - cambuur was niks mis met de scheids volgens mij en die van cambuur - excelsior had zijn debuut op dit niveau.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Ronnie tng op februari 05, 2013, 17:02:53
Roda - Cambuur en de 3de wedstrijd in Leeuwarden  :y
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Lwdscc op februari 05, 2013, 17:08:15
Citaat van: marrumer op februari 05, 2013, 16:49:26
Citaat van: Lwdscc op februari 05, 2013, 16:06:42
Fc Oss- Cambuur werd toch eens genoemd?
Maar ook Cambuur- Excelsior (met Wiedemeijer  8P) mag wel een onderzocht worden, net als die play-off duels tegen roda...
bedoel je dit seizoen? want oss - cambuur was niks mis met de scheids volgens mij en die van cambuur - excelsior had zijn debuut op dit niveau.

Nee deze http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Q_6iUOL4J4U (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Q_6iUOL4J4U)
en deze cambuur- excelsior: http://www.youtube.com/watch?v=fmFliWTMYio (http://www.youtube.com/watch?v=fmFliWTMYio)
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op februari 05, 2013, 17:20:08
Nee juh :monk. Een jaar of 3 geleden die 4-5 in Oss en tegen Excelsisnol die 2 rode kaarten voor Cambuur
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Andre-Lwd op februari 06, 2013, 09:07:40
Gaat niet zozeer om uitslagen, meer om gele en rode kaarten, wie 1e corner etc.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: denistel op februari 06, 2013, 09:54:12
het nou toch geen zin meer er veranderd immers niks door.......
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 12:16:58
Wat denk je van de 8-1 thuis tegen Oss.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 12:19:20
Citaat van: Ronnie tng op februari 05, 2013, 17:02:53
Roda - Cambuur en de 3de wedstrijd in Leeuwarden  :y

Wat denk je van Birdaard - Lions 5 ruststand 2-1, na rust 5-2 en eindstand 6-6  8P
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Clint op februari 06, 2013, 13:10:27
Dat leverde mij mooi een bankje op. :clint
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Ronnie tng op februari 06, 2013, 13:17:50
Citaat van: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 12:19:20
Citaat van: Ronnie tng op februari 05, 2013, 17:02:53
Roda - Cambuur en de 3de wedstrijd in Leeuwarden  :y

Wat denk je van Birdaard - Lions 5 ruststand 2-1, na rust 5-2 en eindstand 6-6  8P

Wat te denken van die goal van z'n 40 meter  :koffie
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 13:33:34
Citaat van: clint op februari 06, 2013, 13:10:27
Dat leverde mij mooi een bankje op. :clint

Twee of drie zits 8P
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 13:34:17
Citaat van: Ronnie tng op februari 06, 2013, 13:17:50
Citaat van: Nightmarelwd op februari 06, 2013, 12:19:20
Citaat van: Ronnie tng op februari 05, 2013, 17:02:53
Roda - Cambuur en de 3de wedstrijd in Leeuwarden  :y

Wat denk je van Birdaard - Lions 5 ruststand 2-1, na rust 5-2 en eindstand 6-6  8P

Wat te denken van die goal van z'n 40 meter  :koffie
Keeper was omgekocht. Kreeg een gevulde koek extra na de wedstrijd.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Ronnie tng op februari 06, 2013, 13:35:25
Haha hoe lijkt het met dat boek coach, wil je die zaterdag mee nemen?  8)
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Grijskijkert op februari 06, 2013, 16:22:46
http://www.voetbalinfo.nl/artikel/64753/matchfixing-in-eredivisie-partijdige-scheidsrechters/
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: The king1 op februari 07, 2013, 00:14:17
Citaat van: Ronnie tng op februari 05, 2013, 17:02:53
Roda - Cambuur en de 3de wedstrijd in Leeuwarden  :y
Die rode kaart voor Koen is in mijn ogen nog steeds vaag. Ik ga er van uit dat als de scheids na de wedstrijd toegeeft dat ie fout is en een lulverhaal ophangt is ie schuldig aan omkoping  :y
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: The king1 op februari 07, 2013, 00:15:54
Den bosch in de jaren 80 met Oscar ook dikke omkoping van die scheids. Die bal was niet over de lijn zeker weten :(
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Clint op februari 07, 2013, 07:26:01
Tja....Oscar lag met de rug naar de grensrechter toe, die kon het nooit hebben gezien, maar vlagde wel voor een goal.

23 mei 1983.  ;(
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: okkele op februari 07, 2013, 16:00:41
wat was ik boos!
niemand kon de bal nog zien en oscar lag bovenop de lijn,als ze toen al oortjes gebruikten had de scheids misschien wel gevraagd "hoe kan jij dat nou zien?".
maarja,dat vlaggertje wilde even belangrijk zijn.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Cambuur058 op juli 09, 2013, 16:30:14
Meest duidelijke geval ooit?

Vier Nigeriaanse clubs geschorst nadat United Feeders - Akurba FC in 79-0 eindigde en Police Machine - Babayaro in 67-0.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Lwdscc op juli 10, 2013, 09:12:37
Citaat van: Cambuur058 op juli 09, 2013, 16:30:14
Meest duidelijke geval ooit?

Vier Nigeriaanse clubs geschorst nadat United Feeders - Akurba FC in 79-0 eindigde en Police Machine - Babayaro in 67-0.

De Nigeriaanse voetbalfederatie heeft vier amateurclubs voorlopig geschorst. De verenigingen waren betrokken in een wel erg opzichtig geval van wedstrijdvervalsing. Maandag eindigden twee wedstrijden in 79-0 en 67-0.

Police Machine FC en Plateau United Feeders speelden de play-offs om promotie naar de Nigeriaanse derde klasse, het laagste niveau van het profvoetbal. Allebei hadden ze hun eerste wedstrijd met 2-0 gewonnen. Het onderlinge duel was in een 0-0 gelijkspel geëindigd. Als ze allebei ook hun laatste wedstrijd zouden winnen, zou het op het doelsaldo aankomen. Police Machine won met 67-0 (rust: 6-0) van Babayaro FC, maar dat bleek onvoldoende. Plateau United had Akurba FC namelijk met 79-0 ingeblikt, terwijl het aan de rust nog maar 7-0 was. In de tweede periode scoorde Plateau United om de 40 seconden.

Geschrapt
De resultaten werden echter onmiddellijk geschrapt door de Nigeriaanse bond, die het gebeuren als een nooit eerder vertoond schandaal bestempelt. 'Het is duidelijk dat er een afspraak tussen de clubs was. Of daar ook geld mee gemoeid was, kunnen we nog niet zeggen. Er loopt een onderzoek', verklaarde een woordvoerder. 'We zijn hier door geschokt. Allen die hieraan meewerkten, spelers, scheidsrechters, trainers en omkadering, riskeren een flinke sanctie.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Cambuur058 op juli 10, 2013, 21:31:49
Citaat van: Lwdscc op juli 10, 2013, 09:12:37
De Nigeriaanse voetbalfederatie heeft vier amateurclubs voorlopig geschorst. De verenigingen waren betrokken in een wel erg opzichtig geval van wedstrijdvervalsing. Maandag eindigden twee wedstrijden in 79-0 en 67-0.

Police Machine FC en Plateau United Feeders speelden de play-offs om promotie naar de Nigeriaanse derde klasse, het laagste niveau van het profvoetbal. Allebei hadden ze hun eerste wedstrijd met 2-0 gewonnen. Het onderlinge duel was in een 0-0 gelijkspel geëindigd. Als ze allebei ook hun laatste wedstrijd zouden winnen, zou het op het doelsaldo aankomen. Police Machine won met 67-0 (rust: 6-0) van Babayaro FC, maar dat bleek onvoldoende. Plateau United had Akurba FC namelijk met 79-0 ingeblikt, terwijl het aan de rust nog maar 7-0 was. In de tweede periode scoorde Plateau United om de 40 seconden.

Geschrapt
De resultaten werden echter onmiddellijk geschrapt door de Nigeriaanse bond, die het gebeuren als een nooit eerder vertoond schandaal bestempelt. 'Het is duidelijk dat er een afspraak tussen de clubs was. Of daar ook geld mee gemoeid was, kunnen we nog niet zeggen. Er loopt een onderzoek', verklaarde een woordvoerder. 'We zijn hier door geschokt. Allen die hieraan meewerkten, spelers, scheidsrechters, trainers en omkadering, riskeren een flinke sanctie.
Blijft een mooi verhaal.  :_schater
Maar zouden die clubs werkelijk zo dom zijn? Iedereen met een gezond verstand snapt toch dat dit niet kan lol.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op juli 10, 2013, 22:46:39
Ach 4 halal Chinese rijsttafels en alles wordt verder vergeten :devil
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: John Hiatt op augustus 29, 2013, 19:55:43
Scheidsrechter bij AZ doet vast aan matchfixing.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Yellow Army op augustus 29, 2013, 21:27:01
Citaat van: John Hiatt op augustus 29, 2013, 19:55:43
Scheidsrechter bij AZ doet vast aan matchfixing.

Hij het de boel oek in de fik stoken daar
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Tukker op augustus 29, 2013, 21:43:33
Citaat van: Yellow Army op augustus 29, 2013, 21:27:01
Hij het de boel oek in de fik stoken daar
Kan bij Cambuur ook zo maar gebeuren als Barto zich het vuur uit de sloffen loopt en Brand's er in komt  ;)
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Yellow Army op augustus 29, 2013, 21:50:45
Citaat van: Tukker op augustus 29, 2013, 21:43:33
Kan bij Cambuur ook zo maar gebeuren als Barto zich het vuur uit de sloffen loopt en Brand's er in komt  ;)

Nee hoor, wij hebben lukoki en die gaat als de brandweer
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op augustus 29, 2013, 21:51:14
Citaat van: Yellow Army op augustus 29, 2013, 21:27:01
Hij het de boel oek in de fik stoken daar
Dan was het matchfikking 8P
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: kgscc op augustus 31, 2013, 18:11:49
Stukje van nos.nl
http://nos.nl/artikel/546358-zeker-vier-keer-matchfixing-in-nl.html (http://nos.nl/artikel/546358-zeker-vier-keer-matchfixing-in-nl.html)

Staat onder andere in:
In 2009 zijn vier wedstrijden in het betaald voetbal in Nederland gemanipuleerd. Dat zegt de Duitse officier van justitie Andreas Bachmann, die zich al jarenlang met de aanpak van matchfixing bezighoudt. Volgens Bachmann, die in Bochum werkt, zijn Nederlandse clubs in de jaren daarna bij internationale wedstrijden tot drie keer toe benadeeld, bijvoorbeeld omdat de scheidsrechter was omgekocht.

--
Weer worden er geen namen genoemd, maar dat zal wel in het kader van het onderzoek zijn. Ook worden geen verdachte wedstrijden bij naam genoemd
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op augustus 31, 2013, 18:13:38
Oss - Cambuur van 13-11-2009. Uitslag 4-5. Die is al meerdere malen gelinkt aan Chinezen.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: SCCornjum op september 01, 2013, 01:09:51
'Matchfixing in Nederland' 

RIJSWIJK -
Vier wedstrijden in het Nederlandse betaalde voetbal zijn in 2009 gemanipuleerd. Dat zegt de Duitse officier van justitie Andreas Bachmann. Hij houdt zich al jaren bezig met matchfixing.

Bachman zegt in een gesprek met de NOS ook te weten dat Nederlandse club de laatste vier jaar bij internationale wedstrijden 3 keer benadeeld zijn, bijvoorbeeld omdat de scheidsrechter was omgekocht.

Bachmann wil nog niet zeggen om welke wedstrijden het gaat. Hij wil naar eigen zeggen zijn Nederlandse collega's niet voor de voeten lopen.

De uitspraken van Bachmann komen op een opvallend moment. Minister Schippers van Sport heeft onderzoekers opdracht gegeven mogelijke matchfixing in Nederland te onderzoeken. Zij presteren volgende week hun bevindingen.

De onderzoekers spraken de afgelopen maanden onder meer met Nederlandse profs over hun mogelijke ervaringen met matchfixing. Het is nog onduidelijk wat dat heeft opgeleverd.

De onderzoekscommissie heeft volgens Bachmann geen beroep gedaan op het Openbaar Ministerie in Bochum, waar veel kennis aanwezig is over matchfixing in Europese voetbalcompetities. Ook Europol verzamelde veel informatie in die Duitse stad.

De politie van de Europese Unie beweerde in februari dat er de afgelopen jaren wereldwijd honderden voetbalwedstrijden verkocht zijn. Minimaal vijf Nederlanders worden verdacht van betrokkenheid bij manipulatie.

Volgens minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zou het vijftal niet in Nederland hebben geopereerd, maar officier van justitie Bachmann spreekt dat tegen. Het bewijs dat het OM in Bochum verzamelde, is onder meer afkomstig uit afgeluisterde telefoongesprekken.

"Dat is allemaal in overleg en in samenwerking met onze Nederlandse collega's gebeurd", aldus Bachmann.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Jules058 op september 05, 2013, 01:42:56
Citaat van: RotterdamLeeuwarden op februari 05, 2013, 07:01:13
Dick Jol !!!!!
Daar was een leuk liedje over, iets over een uitslag voorspellen  :X

Dick jol die weet de uitslag al, Dick jol die weet de uitslag. Enzovoort enzovoort,  zo ging die.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Jules058 op september 05, 2013, 01:44:54
Ik moest meteen denken aan cambuur - roda. Rode kaart koen brak en geen penalty.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: pvanbuijtene op september 05, 2013, 03:55:46
Dat was roda - cambuur en lag eerder aan de kwaliteit van de scheids :)  :_spank
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: John Hiatt op september 05, 2013, 07:06:12
Gisteren ook belchinezen gespot op de tribune bij Cambuur. Ben benieuwd naar de uitslag tegen Heracles....
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: michello op september 18, 2013, 11:48:17


Volgend VI is deze pot van ons Gefixed.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Collingwood op september 18, 2013, 12:01:05
Citaat van: michello op september 18, 2013, 11:48:17


Volgend VI is deze pot van ons Gefixed.

Door wie? Spelers van Cambuur? Spelers van Fortuna? Arbitrage? Alle drie? Of staat dat er niet bij?
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: michello op september 18, 2013, 12:04:24
NIJMEGEN - Voetbal International noemt woensdag de vier van matchfixing verdachte Nederlandse voetbalwedstrijden bij naam. Volgens het blad gaat het om BV Veendam-Helmond Sport (0-0), Fortuna Sittard-SC Cambuur (1-2), FC Volendam-Excelsior (1-0) en De Graafschap-Telstar (2-1). Alle eerstedivisieduels werden in september 2009 gespeeld.

Op welke manier er met deze wedstrijden is gerommeld, blijft de vraag. Volgens VI is het ministerie van justitie inmiddels met matchfixing bezig. Spil in de zaak zou de Nederlander Paul R. zijn, die vorig jaar werd opgepakt in verband met een kunstroof.
Uit door de Duitse justitie afgeluisterde telefoongesprekken van Paul R. zouden twee van de genoemde vier duels zijn gekomen.

De KNVB zegt in het blad dat het aan justitie is de feiten te onderzoeken.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 18, 2013, 13:13:18
Citaat van: Collingwood op september 18, 2013, 12:01:05
Door wie? Spelers van Cambuur? Spelers van Fortuna? Arbitrage? Alle drie? Of staat dat er niet bij?
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Collingwood op september 18, 2013, 13:14:39
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 18, 2013, 13:13:18
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....

Haha, mede vandaar ook mijn vraag! Ben benieuwd of dit voor enkele (Cambuur-)betrokkenen nog een staartje gaat krijgen.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Destroyer op september 18, 2013, 13:16:58
Ik denk dat het een heel lastig verhaal wordt. Het is al vier jaar geleden en zijn er al concrete bewijzen of alleen geruchten?
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Lwdscc op september 18, 2013, 13:43:16
Verslag van Fortuna:

''Maar zoals wel vaker helpen we de tegenstander in het zadel. Gelegenheidsrechtsback Angelo Simone geeft een corner weg door een bal over de achterlijn te laten lopen die het laatst is aangeraakt door een medespeler. Cambuur-aanvoerder Jansen mag die corner vervolgens vrij inkoppen. En dat terwijl we toch genoeg mensen hadden om de dekking te verzorgen, want de positie bij de tweede paal, waar de kopbal van Jansen eenvoudig van de doellijn gekeerd had kunnen worden, is geheel onbezet gelaten. ''

''Maar niet alleen de Fortunezen in de dugout blinken uit in gepruts, ook het arbitrale trio kan er wat van. Voor de Oost-tribune staat een grensrechter die bij een uitgooi nooit zelf vlagt, maar altijd wacht op de beslissing van de scheidsrechter Gözübüyük  alvorens met zijn vlag naar links of rechts te wijzen. Wanneer hij zelf beslissingen moet nemen, gaat het dan ook vaker fout. Bijvoorbeeld wanneer Di Lallo doorbreekt op de rechts. Buitenspel wordt op het nippertje opgeheven door een verdediger in het centrum, maar voor de zekerheid vlagt de grensrechter toch maar.''

''Zijn collega aan de andere kant ziet een paar minuten later geen enkele reden om te vlaggen, terwijl Mark de Vries toch echt buitenspel staat. De Vries profiteert van deze dwaling en schiet de 0-2 binnen. Zo is het arbitrale trio vanavond niet alleen irritant, maar ook nog van beslissende invloed op het resultaat.''

''a een fraai rondootje belandt de bal bij Leon Hese, die zich volledig vergrabbelt. Demba Traore krijgt vrij doorgang naar het doel van Meul en legt op tijd af op de vrijstaande Paul Voss.''
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: 666 op september 18, 2013, 13:48:28
Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 18, 2013, 13:13:18
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....

Als je het zo bekijkt dan kan iedere wedstrijd in ieder seizoen wel worden aangemerkt als verdacht. Ik heb werkelijk niet 1 wedstrijd bekeken waarin de spelers en de leiding niet blunderde
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: kgscc op september 18, 2013, 14:03:48
Dit valt op aan de samenvatting en het verslag.
- Bal zomaar over achterlijn laten lopen
- Vrij inkopen, keeper doet niks terwijl hij even naar de paal gaat, niemand staat bij de paal
- Grensrechter vlagt niet of fout
- Scheidsrechter neemt elke beslissing
- Bij 0-2 staat De Vries buitenspel, keeper laat de bal glippen
- Leon Hese laat de bal gaan bij de 1-2

Maar volgens mij zijn deze momenten in alle wedstrijden terug te vinden, sowieso in de ere- en eerste divisie
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: KristCambuur op september 18, 2013, 14:09:45
Geen zorgen! Gaat naar alle waarschijnlijkheid om spelers van Fortuna, net als bij Debrecen - Liverpool. Toen het logischerwijs ook over spelers van de verliezende ploeg ging. Dat werd geregeld via tussenpersonen uit Oost Europa. Waar de Nederlander Paul R voor de financien zorgde.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Viper op september 18, 2013, 14:28:23
@kgscc: Opvallend inderdaad, maar dan is bijna iedere JL-wedstrijd verdacht. :D
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: kgscc op september 18, 2013, 14:48:57
Dit meldt VI erover:

Het opvallendste incident vinden we nog terug bij Fortuna tegen Cambuur. De thuisclub werd overspoeld met vage spelers van vage makelaars nadat een faillissement net was voorkomen. Ene Nico Vanek had bij de Limburgers ineens last van een acute griepaanval, waarna vlak voor de aftrap nieuwe opstellingen werden gedrukt. Er ontstond totale verwarring toen zijn vervanger het rugnummer van Vanek overnam, waarna wisselspeler Rick Geenen weer het rugnummer kreeg van de man die plotseling moest invallen. Tijdens de wedstrijd ontstond grote consternatie. Toe Geenen vanwege een blessure van een teamgenoot moest invallen, bleek hij zoals altijd nummer 13 te dragen, terwijl op het wedstrijdformulier nummer 14 stond. Het gedoe langs de zijlijn duurde zo lang dat coach Roger Reijners een ander het veld in stuurde en de verbouwereerde Geenen woedend de catacomben instormde. Een vergelijkbaar incident deed zich diezelfde maand voor tijdens de wedstrijd AGOVV - Zwolle.

---
Eigenlijk wordt alleen Fortuna genoemd, verder wel opvallend verhaal maar zou dat niet veel vaker gebeuren?
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: kgscc op september 18, 2013, 14:49:54
Citaat van: Viper op september 18, 2013, 14:28:23
@kgscc: Opvallend inderdaad, maar dan is bijna iedere JL-wedstrijd verdacht. :D

Ik denk dat als je erop gaat letten dan elke wedstrijd verdacht is. Waar mensen werken worden fouten gemaakt, zeker als die mensen niet zo goed zijn in hun werk ;)
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Dokkumer op september 18, 2013, 16:18:10
Citaat van: kgscc op september 18, 2013, 14:03:48
Dit valt op aan de samenvatting en het verslag.
- Bal zomaar over achterlijn laten lopen
- Vrij inkopen, keeper doet niks terwijl hij even naar de paal gaat, niemand staat bij de paal
- Grensrechter vlagt niet of fout
- Scheidsrechter neemt elke beslissing
- Bij 0-2 staat De Vries buitenspel, keeper laat de bal glippen
- Leon Hese laat de bal gaan bij de 1-2

Maar volgens mij zijn deze momenten in alle wedstrijden terug te vinden, sowieso in de ere- en eerste divisie
- Gebeurt vooral in de JL wel vaker. Inschattingsfout
- Tja...
- Bekend verhaal, gebeurt veel op dat niveau
- Zie hierboven
- Ook hier, inschattingsfout
- Het welbekende "Hese" momentje
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: Tukker op september 18, 2013, 21:42:59
De naam van Gözübüyük wordt trouwens ook wel vaak genoemd bij matchfixing van deze 4 wedstrijden. Terwijl ik dat toch één van de beste scheidsrechters van Nederland vind.
Titel: Re: Matchfixing
Bericht door: pvanbuijtene op september 18, 2013, 21:48:56
Citaat van: Tukker op september 18, 2013, 21:42:59
De naam van Gözübüyük wordt trouwens ook wel vaak genoemd bij matchfixing van deze 4 wedstrijden. Terwijl ik dat toch één van de beste scheidsrechters van Nederland vind.
Schijnt dat hij is benaderd om eens eerlijk te fluiten :proost