Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Matchfixing

Gestart door Nightmarelwd, februari 04, 2013, 13:03:46

Vorige topic - Volgende topic

Jules058

Ik moest meteen denken aan cambuur - roda. Rode kaart koen brak en geen penalty.
Eens een Liwwadder, altied een Liwwadder

pvanbuijtene

Dat was roda - cambuur en lag eerder aan de kwaliteit van de scheids :)  :_spank

John Hiatt

Gisteren ook belchinezen gespot op de tribune bij Cambuur. Ben benieuwd naar de uitslag tegen Heracles....

michello



Volgend VI is deze pot van ons Gefixed.

Collingwood

Citaat van: michello op september 18, 2013, 11:48:17


Volgend VI is deze pot van ons Gefixed.

Door wie? Spelers van Cambuur? Spelers van Fortuna? Arbitrage? Alle drie? Of staat dat er niet bij?
Kalmte alleen kan u redden.

michello

NIJMEGEN - Voetbal International noemt woensdag de vier van matchfixing verdachte Nederlandse voetbalwedstrijden bij naam. Volgens het blad gaat het om BV Veendam-Helmond Sport (0-0), Fortuna Sittard-SC Cambuur (1-2), FC Volendam-Excelsior (1-0) en De Graafschap-Telstar (2-1). Alle eerstedivisieduels werden in september 2009 gespeeld.

Op welke manier er met deze wedstrijden is gerommeld, blijft de vraag. Volgens VI is het ministerie van justitie inmiddels met matchfixing bezig. Spil in de zaak zou de Nederlander Paul R. zijn, die vorig jaar werd opgepakt in verband met een kunstroof.
Uit door de Duitse justitie afgeluisterde telefoongesprekken van Paul R. zouden twee van de genoemde vier duels zijn gekomen.

De KNVB zegt in het blad dat het aan justitie is de feiten te onderzoeken.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Collingwood op september 18, 2013, 12:01:05
Door wie? Spelers van Cambuur? Spelers van Fortuna? Arbitrage? Alle drie? Of staat dat er niet bij?
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....
Henk, held, bedankt

Collingwood

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 18, 2013, 13:13:18
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....

Haha, mede vandaar ook mijn vraag! Ben benieuwd of dit voor enkele (Cambuur-)betrokkenen nog een staartje gaat krijgen.
Kalmte alleen kan u redden.

Destroyer

Ik denk dat het een heel lastig verhaal wordt. Het is al vier jaar geleden en zijn er al concrete bewijzen of alleen geruchten?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lwdscc

Verslag van Fortuna:

''Maar zoals wel vaker helpen we de tegenstander in het zadel. Gelegenheidsrechtsback Angelo Simone geeft een corner weg door een bal over de achterlijn te laten lopen die het laatst is aangeraakt door een medespeler. Cambuur-aanvoerder Jansen mag die corner vervolgens vrij inkoppen. En dat terwijl we toch genoeg mensen hadden om de dekking te verzorgen, want de positie bij de tweede paal, waar de kopbal van Jansen eenvoudig van de doellijn gekeerd had kunnen worden, is geheel onbezet gelaten. ''

''Maar niet alleen de Fortunezen in de dugout blinken uit in gepruts, ook het arbitrale trio kan er wat van. Voor de Oost-tribune staat een grensrechter die bij een uitgooi nooit zelf vlagt, maar altijd wacht op de beslissing van de scheidsrechter Gözübüyük  alvorens met zijn vlag naar links of rechts te wijzen. Wanneer hij zelf beslissingen moet nemen, gaat het dan ook vaker fout. Bijvoorbeeld wanneer Di Lallo doorbreekt op de rechts. Buitenspel wordt op het nippertje opgeheven door een verdediger in het centrum, maar voor de zekerheid vlagt de grensrechter toch maar.''

''Zijn collega aan de andere kant ziet een paar minuten later geen enkele reden om te vlaggen, terwijl Mark de Vries toch echt buitenspel staat. De Vries profiteert van deze dwaling en schiet de 0-2 binnen. Zo is het arbitrale trio vanavond niet alleen irritant, maar ook nog van beslissende invloed op het resultaat.''

''a een fraai rondootje belandt de bal bij Leon Hese, die zich volledig vergrabbelt. Demba Traore krijgt vrij doorgang naar het doel van Meul en legt op tijd af op de vrijstaande Paul Voss.''

666

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op september 18, 2013, 13:13:18
Keeper ziet er bij de tweede van ons erg slecht uit, de verdediging van ons blundert als een gek en de scheids maakt vreemde beslissingen (zegt de verslaggever). Dat wordt lastig kiezen.....

Als je het zo bekijkt dan kan iedere wedstrijd in ieder seizoen wel worden aangemerkt als verdacht. Ik heb werkelijk niet 1 wedstrijd bekeken waarin de spelers en de leiding niet blunderde
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

kgscc

Dit valt op aan de samenvatting en het verslag.
- Bal zomaar over achterlijn laten lopen
- Vrij inkopen, keeper doet niks terwijl hij even naar de paal gaat, niemand staat bij de paal
- Grensrechter vlagt niet of fout
- Scheidsrechter neemt elke beslissing
- Bij 0-2 staat De Vries buitenspel, keeper laat de bal glippen
- Leon Hese laat de bal gaan bij de 1-2

Maar volgens mij zijn deze momenten in alle wedstrijden terug te vinden, sowieso in de ere- en eerste divisie

KristCambuur

Geen zorgen! Gaat naar alle waarschijnlijkheid om spelers van Fortuna, net als bij Debrecen - Liverpool. Toen het logischerwijs ook over spelers van de verliezende ploeg ging. Dat werd geregeld via tussenpersonen uit Oost Europa. Waar de Nederlander Paul R voor de financien zorgde.
Cambuur till I die!

Viper

@kgscc: Opvallend inderdaad, maar dan is bijna iedere JL-wedstrijd verdacht. :D

kgscc

Dit meldt VI erover:

Het opvallendste incident vinden we nog terug bij Fortuna tegen Cambuur. De thuisclub werd overspoeld met vage spelers van vage makelaars nadat een faillissement net was voorkomen. Ene Nico Vanek had bij de Limburgers ineens last van een acute griepaanval, waarna vlak voor de aftrap nieuwe opstellingen werden gedrukt. Er ontstond totale verwarring toen zijn vervanger het rugnummer van Vanek overnam, waarna wisselspeler Rick Geenen weer het rugnummer kreeg van de man die plotseling moest invallen. Tijdens de wedstrijd ontstond grote consternatie. Toe Geenen vanwege een blessure van een teamgenoot moest invallen, bleek hij zoals altijd nummer 13 te dragen, terwijl op het wedstrijdformulier nummer 14 stond. Het gedoe langs de zijlijn duurde zo lang dat coach Roger Reijners een ander het veld in stuurde en de verbouwereerde Geenen woedend de catacomben instormde. Een vergelijkbaar incident deed zich diezelfde maand voor tijdens de wedstrijd AGOVV - Zwolle.

---
Eigenlijk wordt alleen Fortuna genoemd, verder wel opvallend verhaal maar zou dat niet veel vaker gebeuren?