Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Matchfixing

Gestart door Nightmarelwd, februari 04, 2013, 13:03:46

Vorige topic - Volgende topic

Nightmarelwd

Europol: 380 voetbalwedstrijden verkocht

DEN HAAG -

Het profvoetbal blijkt op grote schaal te zijn getroffen door matchfixing. Dat heeft de Europese opsporingsorganisatie Europol bekendgemaakt op een persconferentie in Den Haag. In ruim 380 wedstrijden op het hoogste niveau is waarschijnlijk sprake van omkoping.


Bij de omkoping zijn 425 officials en spelers uit 15 landen betrokken, aldus Europol. Onder de verdachten zijn ook vijf Nederlanders. Vijftig mensen zijn tot nu toe gearresteerd. Met de matchfixing zou een totaalbedrag van 16 miljoen euro zijn gemoeid.

Er werden geen concrete wedstrijden genoemd en evenmin namen van betrokkenen. Wel liet Europol weten dat het gaat om duels op het hoogste niveau, inclusief kwalificatiewedstrijden voor het EK en WK. Het onderzoek betreft ook landen buiten Europa.

Drijvende kracht achter het omkoopschandaal is een Aziatisch misdaadsyndicaat, dat samenwerkt met criminele organisaties in Europa. Het blootgelegde netwerk vormt volgens Europol een direct gevaar voor de geloofwaardigheid en de toekomst van het voetbal. De criminelen hebben invloed op vrijwel alle niveaus en takken van de sport.

Het onderzoek nam tot nu toe 18 maanden in beslag en is volgens de organisatie nog maar "het topje van de ijsberg." Directeur Rob Wainwright van Europol sprak van het grootste onderzoek aller tijden naar matchfixing in het profvoetbal. Tijdens de personferentie zijn geen concrete wedstrijden gemeld noch zijn verdachten bij naam genoemd.

Recentelijk was er in Zeist een bijeenkomst van de KNVB en Interpol over matchfixing. De voetbalbond liet toen weten er rekening mee te houden dat ook Nederland doelwit is van grote goksyndicaten. ,,Ik kan me bijna niet voorstellen dat Nederland een witte vlek is waar niets aan de hand is'', zei destijds Gijs de Jong, manager betaald voetbal competitiezaken. Hij voegde daar wel aan toe nooit concrete informatie daarover te hebben ontvangen
MI-Sider for Life

Dokkumer

Wordt er ook een onderzoek ingesteld naar hogerhand? UEFA en FIFA bijvoorbeeld? :devil

marrumer

goed voorbeeld is levante - twente, 99% zeker omgekochte scheidsrechter.

Dokkumer

Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

Ronnie tng

En dan de spraakmakende overwinning van Lyon in Zagreb...

Ronnie tng

Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart

Dokkumer

Dat is zo'n zekerheidje, daarmee wou ik niet eens scoren  :devil

Dokkumer

Citaat van: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:51
Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart
Nee, vooral vanwege de anti Ajax sentimenten van enkele andere forumgangers. Dan is RL nog de minst erge  l0l

SCCornjum

Ik hoor iedereen over clubs of spelers.
Maar dan de scheidsrechters, er zijn er een paar waarvan je zeker weet dat je tegen twaalf man speelt....
Watching Football Is Not A Crime

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: Ronnie tng op februari 04, 2013, 20:14:51
Citaat van: Dokkumer op februari 04, 2013, 20:09:48
Ik mag het niet zeggen, maar Ajax - Real van een paar seizoenen geleden stonk ook

En waarom mag je dat niet zeggen, omdat RotterdamLeeuwarden op dit forum zit?  :rodekaart

Dat mag best hoor, wat dacht je van PSV Feyenoord 10-0 2 jaar terug ofzo ? :(
Vind ik ook verdacht !
En ja, dat zeg ik als Feyenoordaanhanger in dit geval :gelekaart
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

RotterdamLeeuwarden

Citaat van: SCCornjum op februari 05, 2013, 05:17:06
Ik hoor iedereen over clubs of spelers.
Maar dan de scheidsrechters, er zijn er een paar waarvan je zeker weet dat je tegen twaalf man speelt....

Dick Jol !!!!!
Daar was een leuk liedje over, iets over een uitslag voorspellen  :X
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

John Hiatt

Wat dacht je van wedstrijden van dkv vorig seizoen. Diverse keren 5-0, ook onmogelijk.

Nightmarelwd

Cambuur - DS 79 6-5,
MI-Sider for Life

Lwdscc

Fc Oss- Cambuur werd toch eens genoemd?
Maar ook Cambuur- Excelsior (met Wiedemeijer  8P) mag wel een onderzocht worden, net als die play-off duels tegen roda...

marrumer

Citaat van: Lwdscc op februari 05, 2013, 16:06:42
Fc Oss- Cambuur werd toch eens genoemd?
Maar ook Cambuur- Excelsior (met Wiedemeijer  8P) mag wel een onderzocht worden, net als die play-off duels tegen roda...
bedoel je dit seizoen? want oss - cambuur was niks mis met de scheids volgens mij en die van cambuur - excelsior had zijn debuut op dit niveau.