Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Selectie seizoen 2015/2016

Gestart door jeff, februari 23, 2015, 19:09:29

Vorige topic - Volgende topic

Timmie

Citaat van: De Gast op augustus 27, 2015, 10:30:06
Nog meer mogelijkheden op de buiten.. geweldig. Als de TS er nou ook nog eens rendement uit zou kunnen halen dan zou het helemaal mooi zijn.

Moeten we het wel van hebben, Gast!

De Gast

Citaat van: Timmie op augustus 27, 2015, 11:28:31
Ik heb het idee dat hij onrustig in z'n hoofd is als hij een voorzet moet geven. Of te moe is oid.. Heb hem ook echt wel goede voorzetten zien geven. Als hij net wat rustiger wordt, net wat meer tijd neemt, dan moet dat echt wel goedkomen.

Wat heb je aan voorzetten als er niemand voorin loopt om er iets mee te doen. We hebben geen Te Vrede, Luuk de Jong, Kramer, Milik etc. Voorzetten zijn, helaas, allemaal verspeelde ballen.

We kunnen een voorbeeld aan Heracles nemen. Die doen tenminste wat met hun snelheid.

Collingwood

#5132
Het hoeven ook niet per se hoge voorzetten te zijn. Volgens mij waren de meeste assists van Narsingh vorig jaar ballen over de grond, of wel strak voor de goal langs of teruggelegd op randje zestien (zie ook de bal van Narsingh tegen PEC waar Berisha bijna nog de 2-3 uit maakte). Maar ook dit zie ik Rosheuvel (nog) niet vaak doen. Maar dat is ook een kwestie van overzicht en iets lastiger te trainen dan ballen blind (maar op maat!) voorgeven.

Citaat van: De Gast op augustus 27, 2015, 11:31:55
Wat heb je aan voorzetten als er niemand voorin loopt om er iets mee te doen. We hebben geen Te Vrede, Luuk de Jong, Kramer, Milik etc. Voorzetten zijn, helaas, allemaal verspeelde ballen.

We kunnen een voorbeeld aan Heracles nemen. Die doen tenminste wat met hun snelheid.

Als Berisha er in staat zou dat wel eens kunnen veranderen.
Kalmte alleen kan u redden.

Timmie

Citaat van: De Gast op augustus 27, 2015, 11:31:55
Wat heb je aan voorzetten als er niemand voorin loopt om er iets mee te doen. We hebben geen Te Vrede, Luuk de Jong, Kramer, Milik etc. Voorzetten zijn, helaas, allemaal verspeelde ballen.

We kunnen een voorbeeld aan Heracles nemen. Die doen tenminste wat met hun snelheid.

Ben ik het helemaal mee eens. Ogbeche wordt de hemel ingeprezen, maar die raakt geen pepernoot! (Bedoel ik trouwens niks mee hoor, met pepernoot! Voordat iemand daar weer wat over zegt:))
Voorzetten zijn best prima hoor. In vele gevallen moet een buiten ook blindelings een bal bij de eerste of tweede paal kunnen geven!
Daarbij komt dat het niet alleen aan de spits ligt. De andere buiten hoort ook voor de goal te komen. Geldt ook voor de '10' en evt andere middenvelder!

Dokkumer

Waarom raakt hij geen pepernoot? Omdat ons spelsysteem met terugverdedigende spitsen werkt. Daarom is B. ook vaak te laat voor het doel te vinden. Zelfde met Barto, die is in de 16 wel heel gevaarlijk is, maar daarbuiten "niks kan". Ik ben zelf meer voorstander van een systeem waarin de spits minder verdedigend werk hoeft te doen, zodat hij meer voor het doel  te vinden is en kan doen wat hij moet doen, het netje laten bollen!

En die pepernoot? Ach dat is gewoon het spreekwoord. Wie daar wat achter zoekt heeft een nog grotere kronkel in zijn hoofd dan ik.

Timmie

Citaat van: Dokkumer op augustus 27, 2015, 12:08:59
Waarom raakt hij geen pepernoot? Omdat ons spelsysteem met terugverdedigende spitsen werkt. Daarom is B. ook vaak te laat voor het doel te vinden. Zelfde met Barto, die is in de 16 wel heel gevaarlijk is, maar daarbuiten "niks kan". Ik ben zelf meer voorstander van een systeem waarin de spits minder verdedigend werk hoeft te doen, zodat hij meer voor het doel  te vinden is en kan doen wat hij moet doen, het netje laten bollen!

En die pepernoot? Ach dat is gewoon het spreekwoord. Wie daar wat achter zoekt heeft een nog grotere kronkel in zijn hoofd dan ik.

Ogbeche speelt als een natte krant. Mag aannemen dat jij dat ook wel ziet.
Is toch triest dat hij niet voor de goal staat als er vanaf de zijkanten gevaar gevaar dreigt namens ons?


Collingwood

Citaat van: Timmie op augustus 27, 2015, 13:05:37
Ogbeche speelt als een natte krant. Mag aannemen dat jij dat ook wel ziet.
Is toch triest dat hij niet voor de goal staat als er vanaf de zijkanten gevaar gevaar dreigt namens ons?

Overdrijven is ook een vak. Ogbeche speelt echt niet slechter dan de meeste anderen, en tegen Heracles vond ik hem zelfs de enige die niet meeging in de malaise. (Wat niet wil zeggen dat ik Berisha in potentie niet beter vind.)
Kalmte alleen kan u redden.

Timmie

Citaat van: Collingwood op augustus 27, 2015, 13:18:26
Overdrijven is ook een vak. Ogbeche speelt echt niet slechter dan de meeste anderen, en tegen Heracles vond ik hem zelfs de enige die niet meeging in de malaise. (Wat niet wil zeggen dat ik Berisha in potentie niet beter vind.)

Afgelopen tweede seizoenshelft vond ik hem de slechtste man.
Hoop dat Henk Berisha nu de kans geeft. We zien het aankomende weekend wel:)

El Ma-kri-niii

Cambuur stelt weloverwogen paniekaankoop nog even uit
Laagvlieger koopt later geflopte Bulgaarse spits


Door Andre van den Ende • donderdag 27 augustus 2015

SC Cambuur heeft na drie duels slechts één punt in de Eredivisie. Toch wacht de laagvlieger nog even met het doen van een paniekaankoop. Trainer Henk de Jong wil pas een overal geflopte Bulgaarse spits uit de Duitse Regionalliga Süd aantrekken als zijn ploeg zondagmiddag van Vitesse verliest.

"Je moet geen overhaaste beslissingen nemen en je paniekaankoop al te vroeg in het seizoen doen", stelt De Jong. "Onze scouting heeft de waardeloze markt allang in kaart gebracht. Na zondag hebben we nog genoeg tijd om een onbruikbare speler te kopen die ons niet alleen sportief, maar ook financieel nog verder in de problemen brengt."

Als Cambuur erin slaagt een puntje te stelen bij Vitesse, dan stelt de club de broodnodige paniekaankoop uit tot de winterstop.

Cor

Wat moet het voor een aantal mensen toch heerlijk zijn dat we met 1-6 verloren hebben van Heracles. Vergeten is het niet toegekende doelpunt en de niet handsbal van Bakker. Vergeten de knappe tweede helft tegen Zwolle. Nee, de messen zijn geslepen en alle clichés kunne weer uit de kast. henk de Jong kan er niks meer van, B is eigenlijk een waardeloze spits. Die vleugelspelers van ons, waardeloos, hebben geen voorzet en geen actie en wanneer ze wel een voorzet hebben staat er niemand om hem er in te kunnen koppen. Middenveld, tsja, wat moet je daar nou van zeggen. Bakker is het bekende verhaal, heeft last van heimwee en speelt een bal alleen maar terug. Van der Streek is het ook helemaal kwijt. Barto voetbalt alleen nog bij ons omdat hij de huisvriend van Henk is. Verdedigend is het niks en wordt het waarschijnlijk ook niks. Maar dat is de schuld van van der Vegt want die koopt echt waardeloos in en anticipeert niet op het vertrek van bepalende spelers. De AD lult alleen maar en voegt niks toe en Ype Smid, ach ja, Ype... Die droomt van een stadion wat er toch nooit gaat komen. En natuurlijk Nienhuis, echt, veel slechter zal je ze niet tegenkomen in de eredivisie. Overgoor komt bij het gedegradeerde GAE vandaan dus wat moet je daar nu nog van zeggen. Ik weet het, ik ben na de 0-5 weggegaan en dus geen echte supporter. Blij dat alle mensen die het allemaal aan hebben zien komen nu hun minutes of fame halen op dit forum. Hoop dat er snel weer wat successen komen, dan verdwijnen een aantal roeptoeters die nu het forum overheersen weer onder hun steen.

Timmie

Citaat van: Cor op augustus 27, 2015, 14:23:51
Wat moet het voor een aantal mensen toch heerlijk zijn dat we met 1-6 verloren hebben van Heracles. Vergeten is het niet toegekende doelpunt en de niet handsbal van Bakker. Vergeten de knappe tweede helft tegen Zwolle. Nee, de messen zijn geslepen en alle clichés kunne weer uit de kast. henk de Jong kan er niks meer van, B is eigenlijk een waardeloze spits. Die vleugelspelers van ons, waardeloos, hebben geen voorzet en geen actie en wanneer ze wel een voorzet hebben staat er niemand om hem er in te kunnen koppen. Middenveld, tsja, wat moet je daar nou van zeggen. Bakker is het bekende verhaal, heeft last van heimwee en speelt een bal alleen maar terug. Van der Streek is het ook helemaal kwijt. Barto voetbalt alleen nog bij ons omdat hij de huisvriend van Henk is. Verdedigend is het niks en wordt het waarschijnlijk ook niks. Maar dat is de schuld van van der Vegt want die koopt echt waardeloos in en anticipeert niet op het vertrek van bepalende spelers. De AD lult alleen maar en voegt niks toe en Ype Smid, ach ja, Ype... Die droomt van een stadion wat er toch nooit gaat komen. En natuurlijk Nienhuis, echt, veel slechter zal je ze niet tegenkomen in de eredivisie. Overgoor komt bij het gedegradeerde GAE vandaan dus wat moet je daar nu nog van zeggen. Ik weet het, ik ben na de 0-5 weggegaan en dus geen echte supporter. Blij dat alle mensen die het allemaal aan hebben zien komen nu hun minutes of fame halen op dit forum. Hoop dat er snel weer wat successen komen, dan verdwijnen een aantal roeptoeters die nu het forum overheersen weer onder hun steen.

Je doet nu exact hetzelfde roeptoeter..

Cor

Citaat van: Timmie op augustus 27, 2015, 14:38:37
Je doet nu exact hetzelfde roeptoeter..

Voel je je aangesproken timmie smiley?

Timmie

Citaat van: Cor op augustus 27, 2015, 14:39:53
Voel je je aangesproken timmie smiley?

Nee hoor, ik constateer iets.
Maar je bent je ervan bewust dat je hetzelfde doet?


Cor

Citaat van: Timmie op augustus 27, 2015, 14:42:51
Nee hoor, ik constateer iets.
Maar je bent je ervan bewust dat je hetzelfde doet?

Klopt, heerlijk om de selectie af te branden na drie wedstrijden. En nog lekkerder om te roepen dat je het wel wist. Niets is fijner dan achteraf je gelijk halen

Timmie

Citaat van: Cor op augustus 27, 2015, 14:45:05
Klopt, heerlijk om de selectie af te branden na drie wedstrijden. En nog lekkerder om te roepen dat je het wel wist. Niets is fijner dan achteraf je gelijk halen
Joh, van te voren wist ik ook al dat ik gelijk had:)