Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

beker voetbal

Gestart door Destroyer, januari 29, 2013, 23:28:43

Vorige topic - Volgende topic

Yellow Army

#150
Citaat van: zeewolde op maart 28, 2014, 10:45:32
Volgens mij ook niet, dacht dat ze dan aan de play offs meededen om EL ticket en dan een ronde later pas in te stappen. Als ze de beker zelf winnen is het een ander verhaal.

Ofwel als Cambuur een kansje... wil maken moeten ze achtste worden.

Nee hoor, de verliezend bekerfinalist krijgt het EL-ticket wanneer de bekerwinnaar een beter Europees ticket via de competitie bemachtigd. Dus in dit geval wanneer Ajax de beker wint en kampioen (CL) of 2e (voorronde CL) wordt.

Maw Zwolle hoeft de finale niet te winnen mits Ajax 1e of 2e wordt in de competitie om volgend jaar Europees te spelen. Wel zou het voor Cambuur gunstig zijn dat Zwolle de finale wint en in de top-8 eindigt zodat plek 9 ook nog recht geeft op playoff voor Europees voetbal. Dit is overigens het laatste jaar dat de verliezend bekerfinalist op deze manier een ticket kan pakken.
Area 58

zeewolde

Citaat van: Yellow Army op maart 28, 2014, 11:00:00
Nee hoor, de verliezend bekerfinalist krijgt het EL-ticket wanneer de bekerwinnaar een beter Europees ticket via de competitie bemachtigd. Dus in dit geval wanneer Ajax de beker wint en kampioen (CL) of 2e (voorronde CL) wordt.

Maw Zwolle hoeft de finale niet te winnen mits Ajax 1e of 2e wordt in de competitie om volgend jaar Europees te spelen. Wel zou het voor Cambuur gunstig zijn dat Zwolle dan in de top-8 eindigt zodat plek 9 ook nog recht geeft op playoff voor Europees voetbal. Dit is overigens het laatste jaar dat de verliezend bekerfinalist op deze manier een ticket kan pakken.

Zo zat het vorig seizoen, ik kan niet vinden of dit gewijzigd is:

CiteerAls de verliezend bekerfinalist op plaats zes, zeven of acht eindigt en de bekerwinnaar zich kwalificeert voor de Champions League, dan zal die ploeg deelnemen aan de play-offs. Die club kan dan namelijk een ticket verdienen waarmee het later kan instromen in de Europa League.

Yellow Army

Area 58

Cambuur Groningen

Ja hoor, ze zijn nog niet begonnen of het tuig is weer los... :zucht

Treb

Het zijn zulke schatjes..  :thumbsup

Shar

Kut volk dat. En waar ik ze op tv niet over hoor, Zwolle had die bal voor de goal kunnen brengen.

Holwerd voor Cambuur

Altijd weer die Zwollenaren, want die Ajaciedjes doen toch nooit wat?????????
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Cambuur Groningen

Nou ben ik helemaal niet zo voor Zwolle, maar hier kan ik toch wel om lachen. Dat Ajax zeg... volledig afgeserveerd

pvanbuijtene

4-1 voir zwolle ... waar gaat dit heen!

Unknown

Citaat van: Cambuur Groningen op april 20, 2014, 18:02:21
Ja hoor, ze zijn nog niet begonnen of het tuig is weer los... :zucht

ach stel je niet zo aan man, beetje vuurwerk bij een bekerwedstrijd, mooi toch...
Laatst nog filmpje gezien uit griekenland...hele stadion in de "fik" door fakkels, hoop ander vuurwerk ook...ook op het veld...toch mooi man. Of ben ik nou ouderwets?

EastSide058

Citaat van: pvanbuijtene op april 20, 2014, 19:00:45
4-1 voir zwolle ... waar gaat dit heen!
Mooi toch lekker stil in het ajax vak
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Cambuur Groningen

Citaat van: Unknown op april 20, 2014, 19:07:55
ach stel je niet zo aan man, beetje vuurwerk bij een bekerwedstrijd, mooi toch...
Laatst nog filmpje gezien uit griekenland...hele stadion in de "fik" door fakkels, hoop ander vuurwerk ook...ook op het veld...toch mooi man. Of ben ik nou ouderwets?
Tsja.... neem je toch tegen ADO ook lekker wat mee en gooi je het naar Nienhuis toe, lache joh!

Unknown

Ja want dat was vast hun bedoeling..hun keeper bekogel..

marrumer

haha lekker voor die vuurwerkgooiers!

pvanbuijtene

Citaat van: Unknown op april 20, 2014, 19:14:24
Ja want dat was vast hun bedoeling..hun keeper bekogel..

Oh nee ze wisten vast niet dat er iemand stond.