Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Problematiek uitwedstrijden?!

Gestart door 0517, september 27, 2014, 13:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0517

Problematiek uitwedstrijden?
Tot dusver was die er eigenlijk niet. Natuurlijk hebben we weinig begrip voor bepaalde buscombi's, regels, maximaal aantal auto's en kaarten. Echter is het tot nu toe nog nimmer voor gekomen dat een uitwedstrijd direct uitverkocht raakte. Ook DKV uit waren vorig jaar in de middag nog prima kaarten te krijgen.

Inmiddels is dat anders. Cambuur wint aan populariteit, ook af te lezen aan het vele aantal meegereisde supporters tot dusver. Daar waar we per auto-combi heen mogen, is het aantal uitsupporters ten opzichte van een jaar eerder bij enkele wedstrijden alweer toegenomen. Ik vind het dan ook niet geheel terecht om de BVO nu volledig de schuld in de schoenen te schuiven (vorig jaar ging het ook zo en verliep het prima).

Puntensysteem
Vandaag is echter gebleken dat wijzigingen in het beleid toch noodzakelijk zijn, gezien het vele aantal "vaste supporters" welke teleurgesteld zijn omdat ze geen kaarten hebben kunnen bemachtigen, in tegen stelling tot velen welke geen tot amper uitwedstrijden bezoeken of hebben bezocht.

Diverse oplossingen zijn in het andere topic al aangekaart, maar naar m.i. is er maar één oplossing: werken met een puntensysteem. Elke uitsupporter wordt namelijk al geregistreerd en derhalve is dit eenvoudig en volledig geautomatiseerd bij te houden. Supporters welke vaker het land doorvliegen verdienen wat mij betreft het om voorrang te krijgen bij uitwedstrijden, bezit van een seizoenkaart voor THUISWEDSTRIJDEN speelt hierin dan ook geen rol.

Seizoenkaart voor uitwedstrijden?
Zou additioneel ingevoerd kunnen worden, maar is niet DE oplossing. Verwacht dat hier weinig gebruik van wordt gemaakt en is moeilijker te organiseren. (voor welke wedstrijden geldt dit, ieder heeft een ander prijsbeleid, je hebt te maken met zowel auto- als buscombi's.). Bezoek zelf regelmatig uitwedstrijden (5 tot 10 per jaar), maar hoef geen seizoenkaart voor uitwedstrijden.   

Lore

Je zou natuurlijk wel Eagles, Zwolle, Groningen en DKV in een pakket kunnen verkopen.

moodygrunn

Citaat van: Lore op september 27, 2014, 14:07:28
Je zou natuurlijk wel Eagles, Zwolle, Groningen en DKV in een pakket kunnen verkopen.

Ik zou juist populaire en minder populaire wedstrijden in een pakketje verkopen, bv DKV, Groningen en een paar brabantse/zuidhollandse wedstrijden
In Henk en Sandor we trust

Treb

Citaat van: moodygrunn op september 27, 2014, 14:12:31
Ik zou juist populaire en minder populaire wedstrijden in een pakketje verkopen, bv DKV, Groningen en een paar brabantse/zuidhollandse wedstrijden

Ja leuk die pakketjes, maar iedereen wil een pakketje met dkv.

papier

Ik ben ook wel voor een puntensysteem zoals ik die ook voorstelde in het cambuur-dkv topic.

Punten dus op basis van:
- seizoenskaart
- lidmaatschap supportersvereniging
- de uitwedstrijden die bezocht zijn

SCC-J

Lees even de reacties van Feyenoord supporters over het puntensysteem. Die worden er niet bepaald vrolijk van.

papier

Citaat van: Treb op september 27, 2014, 14:13:36
Ja leuk die pakketjes, maar iedereen wil een pakketje met dkv.

Is toch prima, meteen kaartjes verkocht voor Excelsior en NAC uit

papier

Citaat van: SCC-J op september 27, 2014, 14:14:40
Lees even de reacties van Feyenoord supporters over het puntensysteem. Die worden er niet bepaald vrolijk van.

Wat is hun bezwaar? Vorig jaar sprak ik in de trein (onderweg naar Ajax uit) met een aantal Ajax supporters... die gingen ook uit naar Kerkrade etc... juist om ook bij de interessante wedstrijden te kunnen zijn. Bij ons zal het niet zo zijn dat de uitvakken allemaal vol gaan zitten, maar het kan mensen wel een keer op het idee brengen om Vitesse of NAC te bezoeken omdat ze dan een grotere kans hebben er in Heerenveen ook bij te kunnen zijn. Dat staat zo'n puntensysteem toch niet in de weg?

Treb

Citaat van: papier op september 27, 2014, 14:14:58
Is toch prima, meteen kaartjes verkocht voor Excelsior en NAC uit

Dat is dan weer waar..

papier

Zat mensen die dat niet willen hoor, als je daar niet naartoe wil gaan is het ook onzin om daar nog extra voor te betalen. Prima natuurlijk, maar de kans op het bijwonen van Heerenveen uit neemt dan ook zienderogen af. Keuze is dan aan ons.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: papier op september 27, 2014, 14:14:58
Is toch prima, meteen kaartjes verkocht voor Excelsior en NAC uit

Dan kan het zo zijn dat er op papier 200 heen gaan, maar er in werkelijkheid maar 50 op komen dagen...?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

SCC-J

Ik vind dat we ook wel wat verder mogen kijken dan Dkv. Je voert inprice een puntensysteem alleen voor hoereveen in.

Terwijl seizoenkaart meer voordelen met zich mee brengt, je bent goedkoper uit als supporter en zij die niet in leeuwarde  wonen of werken ook een kaartje kunnen bemachtigen.

Bij Feyenoord is het zo dat het puntensysteem daar als een competitie werkt. Je moet altijd met buscombi want dan krijg je meer punten als iemand met autocombi gaat.
Bijkomstig nadelig effect daar is dat de sfeer met name in kleine uitvakken (zie cambuur) dramatisch is.

papier

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op september 27, 2014, 14:25:35
Dan kan het zo zijn dat er op papier 200 heen gaan, maar er in werkelijkheid maar 50 op komen dagen...?

Dat kan natuurlijk, maar dat lijkt me zonde van je geld mocht je dat doen... dan kun je beter een uurtje eerder opstaan en in de rij gaan staan.

papier

Citaat van: SCC-J op september 27, 2014, 14:26:20
Ik vind dat we ook wel wat verder mogen kijken dan Dkv. Je voert inprice een puntensysteem alleen voor hoereveen in.

Terwijl seizoenkaart meer voordelen met zich mee brengt, je bent goedkoper uit als supporter en zij die niet in leeuwarde  wonen of werken ook een kaartje kunnen bemachtigen.

Bij Feyenoord is het zo dat het puntensysteem daar als een competitie werkt. Je moet altijd met buscombi want dan krijg je meer punten als iemand met autocombi gaat.
Bijkomstig nadelig effect daar is dat de sfeer met name in kleine uitvakken (zie cambuur) dramatisch is.

Als een puntensysteem teveel moeite is om op te zetten voor alleen deze uitwedstrijd, dan geldt dat voor een seizoenskaart voor uitwedstrijden ook. Daarnaast, hoeveel kun je daarvan verkopen? Hoeveel vrije verkoop wil je per wedstrijd overhouden? Ga je dan uit van het kleinste uitvak - zoveel %? Wat zijn de kosten per wedstrijd? Die verschillen immers per club. Welke vervoerswijze ga je hanteren? Want ook die kan verschillen per wedstrijd.

Een puntensysteem lijkt mij ogenschijnlijk de meest simpele en doeltreffende mogelijkheid om juist voor het bijwonen van de wedstrijden die er echt toe doen het kaf van het koren te scheiden. Want bij de derby wil natuurlijk iedereen zijn, maar wie weet ooit (we mogen dromen) een Excelsior uit met als inzet een ticket voor Europees voetbal? En juist met een puntensysteem kun je A onderscheid maken tussen mensen die wel of niet een seizoenskaart hebben en B onderscheid maken tussen personen die wel met enige regelmaat in een uitvak staan of enkel en alleen bij de derby van de partij zijn.

Daddy T.

Citaat van: SCC-J op september 27, 2014, 14:26:20
Ik vind dat we ook wel wat verder mogen kijken dan Dkv. Je voert inprice een puntensysteem alleen voor hoereveen in.

En omdat het maar om 1 wedstrijd per jaar gaat de club echt geen tijd/geld investeren in het registreren welke supporters waar is geweest. En terecht. Gewoon seizoenkaarten voorrang geven voor elke uitwedstrijd, heb je al minder dagjesmensen te pakken. Vervolgens zorgen voor een fatsoenlijke rij met hekken en stewards op kassaplein. Dan maar de verkoop op een zondagochtend organiseren of de rij zo leiden middels hekken dat ie achter Zuid langsloopt op de stoep.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!