Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Problematiek uitwedstrijden?!

Gestart door 0517, september 27, 2014, 13:57:16

Vorige topic - Volgende topic

0517

Citaat van: Daddy T. op september 27, 2014, 14:48:32
En omdat het maar om 1 wedstrijd per jaar gaat de club echt geen tijd/geld investeren in het registreren welke supporters waar is geweest. En terecht. Gewoon seizoenkaarten voorrang geven voor elke uitwedstrijd, heb je al minder dagjesmensen te pakken. Vervolgens zorgen voor een fatsoenlijke rij met hekken en stewards op kassaplein. Dan maar de verkoop op een zondagochtend organiseren of de rij zo leiden middels hekken dat ie achter Zuid langsloopt op de stoep.

Je hoeft daar niet meer in te investeren. Immers, elke uitbezoeker wordt al geregistreerd! Enkel eenvoudig CRM-systeem zal dit automatisch kunnen bijhouden. En als Cambuur dat (nog) niet heeft zal dat er sowieso moeten komen.

Verder buscombi en autocombi gelijke punten. Verhaal van SCC-J is bij ons niet van toepassing. Enige wedstrijd welke direct is uitverkocht is DKV.

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: 0517 op september 27, 2014, 15:03:21
Enige wedstrijd welke direct is uitverkocht is DKV.

Feyenoord ook toch?
Henk, held, bedankt

Kunstgras

#17
Het lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat het voortaan anders moet. Een puntensysteem invoeren puur en alleen voor dkv-uit lijkt mij te omslachtig en te tijdrovend voor de BVO. Dit moet en kan veel praktischer worden opgelost.

Passe-partout voor bepaald aantal uitwedstrijden lijkt mij de oplossing. Een soort strippenkaart waarbij je zelf mag bepalen naar welke wedstrijden je gaat. Wanneer je een strip gebruikt voor een buscombi of een club met een duur uitvak betaal je bij. Bij een strippenkaart voor 5-6 uitwedstrijden (of meer) krijg je voorrang voor een kaart voor dkv-uit. Zou mooi zijn als deze strippenkaarten voor een gereduceerd tarief verkocht kunnen worden om de fanatieke supporter wat tegemoet te komen.

0517

Citaat van: Kunstgras op september 27, 2014, 15:24:57
Het lijkt me in ieder geval wel duidelijk dat het voortaan anders moet. Een puntensysteem invoeren puur en alleen voor dkv-uit lijkt mij te omslachtig en te tijdrovend voor de BVO. Dit moet en kan veel praktischer worden opgelost.

Passe-partout voor bepaald aantal uitwedstrijden lijkt mij de oplossing. Een soort strippenkaart waarbij je zelf mag bepalen naar welke wedstrijden je gaat. Wanneer je een strip gebruikt voor een buscombi of een club met een duur uitvak betaal je bij. Bij een strippenkaart voor 5-6 uitwedstrijden (of meer) krijg je voorrang voor een kaart voor dkv-uit. Zou mooi zijn als deze strippenkaarten voor een gereduceerd tarief verkocht kunnen worden om de fanatieke supporter wat tegemoet te komen.

Zie mijn reactie hierboven. Stippenkaart juist een duurdere en omslachtiger methode dan punten systeem. Is namelijk vrij eenvoudig en volledig geautomatiseerd te realiseen zonder (grote) investering.

0517

Feit is wel dat het nu (nog) alleen noodzakelijk is voor DKV uit. Systeem kan echter ook zo maar noodzakelijk worden voor bekerwedstrijden, plat offs, spannende slotwedstrijden of auto combi's met beperkt aantal kaarten.

0517

Belangstelling Cambuur groeit als kool en daarmee bezoek aan uitwedstrijden ook!

Kunstgras

Citaat van: 0517 op september 27, 2014, 15:39:22
Zie mijn reactie hierboven. Stippenkaart juist een duurdere en omslachtiger methode dan punten systeem. Is namelijk vrij eenvoudig en volledig geautomatiseerd te realiseen zonder (grote) investering.

Hoezo duurder? Stukje papier. Meer heb je niet nodig.

Een strippenkaart is veel bewerkelijker. Vorig seizoen hadden we gemiddeld 331 supporters mee naar een uitwedstrijd (http://www.indehekken.net/uitsupporters-ranglijst-2014/). 331 maal 17 uitwedstrijden is 5.627 namen die ingevuld moeten worden in Excel. Dat red je niet in een uurtje.

0517

Je moet je toch altijd aanmelden (dus namen noteren)? Met systeem vink je gewoon de klant (supporter) even aan.

Strippenkaart zit je dus weer met bijbetalen, ieder jaar weer nieuwe en zo kan ik nog wel even doorgaan. Gaat niet om het papier, maar meer handelingen/monitoring die het met zich mee brengt. Verder moet er online verkopen komen, lijkt me lastig icm papier (waar we juist vanaf moeten!)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Kunstgras op september 27, 2014, 15:48:13
331 maal 17 uitwedstrijden is 5.627 namen die ingevuld moeten worden in Excel. Dat red je niet in een uurtje.

Die zijn allemaal al ingevoerd, omdat ze elke wedstrijd registreren wie er mee gaan.
Henk, held, bedankt

Daddy T.

Citaat van: 0517 op september 27, 2014, 15:43:24
Belangstelling Cambuur groeit als kool en daarmee bezoek aan uitwedstrijden ook!

Belangstelling groeit zeker, maar toch hebben we de grootste moeite om de thuiswedstrijden uitverkocht te krijgen met slechts 900 losse kaarten beschikbaar. Een run op seizoenkaarten komt voornamelijk door vorig jaar 2e helft van seizoen elke wedstrijd snel uitverkocht was waardoor velen 1 seizoenkaart hebben aangeschaft die zekerheid willen tijdens toppers.

Uitwedstrijden een toename is ook voornamelijk aan huidige succes te linken, aangezien de meeste uitvakken flink groter zijn dan ons gemiddelde aantal uitsupporters is er altijd genoeg plek (op SCH uit na). Voor beperkte aantal plekken met autocombi kan het wel handig zijn idd.
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

DayDreamer

Citaat van: 0517 op september 27, 2014, 13:57:16

. Ik vind het dan ook niet geheel terecht om de BVO nu volledig de schuld in de schoenen te schuiven (vorig jaar ging het ook zo en verliep het prima).


BVO valt wel degelijk wat te verwijten, ze willen er gewoon niet teveel tijd in stoppen.

Er zijn teveel kaarten aan supporters verkocht die geen scc hebben, plus dat ze op moment van aankondigen hadden moeten zeggen, uitkaarten die vanaf nu worden aangevraagd gelden nog niet voor de derby, tenzij er kaarten over zijn, nu zijn er tientallen, misschien wel meer dan honderd uitkaarten aangevraagd alleen voor deze wedstrijd. Ik blijf het een grote schande vinden hoe trouwe fans hier te kakken zijn gezet. KVC schiet ook tekort hierin.

Lore

Citaat van: Treb op september 27, 2014, 14:13:36
Ja leuk die pakketjes, maar iedereen wil een pakketje met dkv.

Precies, dus zit het ook vol bij die andere wedstrijden

Lore

Citaat van: papier op september 27, 2014, 14:13:58
Ik ben ook wel voor een puntensysteem zoals ik die ook voorstelde in het cambuur-dkv topic.

Punten dus op basis van:
- seizoenskaart
- lidmaatschap supportersvereniging
- de uitwedstrijden die bezocht zijn

Lidmaatschap? Ik wil helemaal niet bij een van die twee clubs horen! Ben ik nu minder supporter?

Tukker

Citaat van: papier op september 27, 2014, 14:13:58
Ik ben ook wel voor een puntensysteem zoals ik die ook voorstelde in het cambuur-dkv topic.

Punten dus op basis van:
- seizoenskaart
- lidmaatschap supportersvereniging
- de uitwedstrijden die bezocht zijn
Dan krijg je een run op een goedkoop lidmaatschap op CC (10 euro) of KvC (12,50) en mag het woord glory-hunter weer gebruikt worden  :P

Of ben je geen glory-hunter meer als je lid/donateur van één van beide bent?

Want die 10 euro extra hebben veel mensen er wel voor over om niet extra vroeg uit bed te hoeven en in de rij te staan  8P
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

dizzhead

Gewoon op basis van bezochte uitwedstrijden een ranglijst maken. Eerlijk genoeg lijkt me.