Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

dkv - Cambuur.

Gestart door speculeter, augustus 29, 2014, 10:22:57

Vorige topic - Volgende topic

dkv - Cambuur Man of the Match

Leonard Nienhuis
1 (1%)
Vytautas Andriuskevicius
3 (3%)
Etiënne Reijnen
62 (61.4%)
Lucas Bijker
0 (0%)
Marlon Pereira
1 (1%)
Mohamed El Makrini
9 (8.9%)
Albert Rusnák
0 (0%)
Sander van de Streek
0 (0%)
Daniël de Ridder
17 (16.8%)
Bartholomew Ogbeche
2 (2%)
Furdjel Narsingh
5 (5%)
Calvin MacIntosh
0 (0%)
Martijn Barto
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 101

Stemmen gesloten: oktober 26, 2014, 13:20:37

zeewolde

Citaat van: SCC-J op oktober 22, 2014, 12:22:21
Jonge jonge jonge . Lees nu eens wat er geschreven wordt en ga daar op in ipv wat in het wild te typen. Zijn al genoeg reacties geweest zoals als die van viper die het proberen uitleggen maar dat wordt niet op ingegaan of het wordt niet begrepen.
je zou ook de andere meningen kunnen lezen en daar begrip voor opbrengen.

SCCornjum

De Media meld overigens niets over de ongeregeldheden in en buiten het stadion van dkv supporters,
die proberen op grote schaal contact te maken met Cambuur supporters,
maar de ME op hun weg tegen komen.

Als dit in Leeuwarden was gebeurd...
Watching Football Is Not A Crime

sccambuurlwdd

Het stelde dan ook vrij weinig voor. Maar je hebt gelijk: het is een beetje meten met twee maten.

carlo de leeuw

Citaat van: Dokkumer op oktober 21, 2014, 22:26:55
Kunnen de meeste ook niet. Sterker nog, er worden in die dorpen regelmatig mensen met pek en veren verjaagd omdat ze niet "één van hen zijn"

jij hebt het duidelijk niet op DKV en mensen boven Dokkum heb ik het idee  :zweep

Jopie

Kan iemand dat artikel uit de VI hier ook plaatsen?

Yellow Army

Citaat van: Jopie op oktober 22, 2014, 17:53:20
Kan iemand dat artikel uit de VI hier ook plaatsen?

Volgens mij is dat hier al ergens geplaatst.
Area 58

Galdiano

Citaat van: Yellow Army op oktober 22, 2014, 17:57:30
Volgens mij is dat hier al ergens geplaatst.

Zie hem oom nergens.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Yellow Army

Henk de Jong: 'Dit is toch leuk voor Nederland?'

In een meeslepende derby van Friesland (2-2) maakte SC Cambuur zondag meer indruk dan SC Heerenveen. Het thuisduel met Feyenoord van komende zondag is zowaar een echte topper.

Als de nieuwe spelers van SC Cambuur nog niet wisten hoe beladen de derby van Friesland is, dan kregen ze afgelopen zaterdag de definitieve bevestiging. Meer dan vierduizend fans kwamen in Leeuwarden af op de training. Als groep stonden de spelers in een enorme rookwolk even naar het kabaal te luisteren. Van een afstandje keek Henk de Jong bewonderend toe. 'Dit is een apart clubje', zei de vroegere winnaar van de Rinus Michels Award als beste amateurtrainer van Nederland. 'Zoiets heb ik twee jaar geleden meegemaakt na het kampioenschap en eerder ook een beetje bij Harkemase Boys. Maar dit is uniek, zó groots. Zelfs bij Ajax komt dat niet voor. Eigenlijk is het ook niet normaal wat er allemaal gebeurt. Wat de beleving van die mensen betreft, kunnen ze Cambuur beter in een Zuid-Amerikaanse competitie plaatsen.'
Binnen anderhalf uur was het uitvak in het Abe Lenstra Stadion uitverkocht. Twaalfhonderd fans steunden Cambuur ter plekke op Derby Day. En na het hartstochtelijke, met sentimenten besprenkelde gevecht moesten er 's middags in allerijl dranghekken worden aangerukt om de selectie op het Cambuurplein weer binnen te halen. Door het derde gelijkspel in vijf uitduels klom de als nummer vier aan de derby begonnen ploeg weer een plek op de ranglijst. De Jong blijft zich verbazen: 'PSV, Ajax en Cambuur; dat kun je niet echt de traditionele Grote Drie noemen. Maar dit is toch leuk voor Nederland? Het is een keer wat anders.'
Welke speler je er ook mee confronteert, ze zullen allemaal meteen opmerken dat Cambuur tot dusverre elk punt verdiend heeft. De uitschieter in negatieve zin was het verlies bij PSV (4-0), maar die eindstand was ietwat geflatteerd. 'In Eindhoven hadden wij 58 procent balbezit', zegt aanvoerder Mohamed El Makrini. 'Door een paar ongelukkige momenten kwamen we met 2-0 achter. Dat deed niets met ons zelfvertrouwen. Zelfs met een man minder (Lucas Bijker kreeg al in de eerste helft twee keer geel, red.) waren wij de meest dominante ploeg. Niet in een 4-4-1-systeem, maar met Furdjel Narsingh als invaller er nog bij voorin. Dat is wel tekenend voor deze ploeg. Hoewel veel nieuwkomers in de Eredivisie vaak heel behoudend denken om degradatie te ontlopen, hebben wij nog geen moment afbraakvoetbal gespeeld.'
Ook afgelopen zondag wankelde Cambuur niet toen Heerenveen binnen vijftig minuten op 2-0 stond. Na acht seconden lag de bal al op de penaltystip; een record in de Eredivisie. Albert Rusnák liet zich de bal ontfutselen en Leonard Nienhuis vloerde Mark Uth. De doelman ontsnapte daarbij aan een rode kaart. Vier minuten na de rust werkte Marlon Pereira de bal in zijn eigen doel. 'Als je dan nóg terugkomt, in het hol van de leeuw en na zo veel tegenslag, dan mag je jezelf de morele winnaar noemen', zegt De Jong.

Strandzeilen

Afgelopen zomer zat de coach opgetogen achter het stuur van zijn auto. Met de grotendeels gerenoveerde selectie was hij net teruggekeerd van een driedaags verblijf op Ameland. Een trainingskamp wilde hij het niet eens noemen. 'Ik vind het meer een bij-elkaar-kamp. Ik doe dat altijd. Even weg, zonder veel verplichtingen. Beetje strandzeilen, raften of lopen langs die kust. Je hebt de jongens voor het eerst bij je, kan rustig even met iedereen een gesprekje voeren. Trainen staat dan nog niet centraal. Toch wordt daar de basis gelegd. Ik zat enorm te genieten. En afgelopen zondag vond ik het weer mooi om te zien hoe de spelers met elkaar het resultaat vierden. Ook degenen die op de tribune zaten, stonden na afloop meteen in de kleedkamer en deden mee. Daaraan zie je dat het een hecht ploegje is. Als we dat de rest van het seizoen kunnen volhouden, gaan wij nog heel veel punten pakken.'
De Jong is een motivator, de aartspositivo die de boel bij elkaar houdt. Als zijn keeper uitglijdt bij PSV of een strafschop veroorzaakt, volgt er geen uitbrander. En Rusnák wist zondag even niet waar hij moest kijken na het knullige balverlies direct na de aftrap. De Slowaak wilde in de rust zijn excuses aanbieden, maar De Jong stak ook daar snel een stokje voor. 'We hebben hem bij wijze van spreken een schop onder zijn kont gegeven. Rusnákje maakte een dikke fout. En klaar. Voor hem is dit gewoon een geweldig leermoment. Dat ventje heeft hier al veel moois laten zien. Moet ik hem dan meteen zo hard aanpakken in het openbaar? Dat vind ik onzin. Ik pas goed op mijn jongens. Zij moeten het voor ons doen, op het veld. En als boegbeeld van de club ben ik dan wel veel met die dikke kop op tv, maar het gaat om iets meer, hè. Hier zit een complete staf achter, met mensen die hun vak verstaan en initiatief nemen.'
Na De Klassieker van het Noorden trok De Jong zich eerst terug met zijn gezin in een restaurant. De volgende morgen dook hij de sauna in. Maar waar hij zich ook in Leeuwarden en omgeving begeeft; overal wordt hij geconfronteerd met het succes. Hij vond zichzelf tot zijn eigen verwondering terug in het opinieblad HP/De Tijd. Glimlachend: 'Dan gaat het wel ver, hè.' Die aandacht voor de cultclub werpt komende zondag ook een ander licht op de thuiswedstrijd tegen Feyenoord. 'Interessant', zegt De Jong. 'Met onze saamhorigheid en voetbalfilosofie zijn we flink aan het groeien. Maar ter bevestiging hebben we een keer een lekkere overwinning op Ajax, Feyenoord of PSV nodig.'
Vorig jaar verloor Cambuur nog schlemielig van de Rotterdammers (0-2) en waren de Friezen de gedoodverfde degradatiekandidaat. 'Daarom blijven wij gewoon naar de onderste drie kijken. Met zestien punten uit negen wedstrijden zijn we op de helft van ons eigen kampioenschap: handhaving. Mensen beginnen mij raar aan te kijken als ik dat uitspreek. Maar dat is toch reëel? Sommigen vergeten zo snel wat ze gezegd hebben. De meeste prominenten in de Seizoengids van VI zien ons tussen de vijftiende en de zeventiende plaats eindigen. Altijd moeilijk dat tweede jaar, riepen ze. Diezelfde mensen willen mij nu in de mond leggen dat wij voor de eerste zes moeten gaan. Nee hoor, ik blijf mooi rustig.'

'Die fietstunnel komt later wel'

Henk de Jong hoopt dat er binnen een maand op politiek niveau meer duidelijkheid komt over de toekomst van SC Cambuur. Hoewel zijn ploeg vooral in thuisduels bijna onverslaanbaar is en de ambiance door tegenstanders wordt gevreesd, is het stadion (bouwjaar 1936) dringend aan vervanging toe. Volgens het ideale scenario zou de club over twee jaar een nieuw onderkomen kunnen betrekken. 'De sportieve successen zijn prachtig', aldus De Jong. 'Maar het is cruciaal dat er een verhuizing komt of een vernieuwd stadion op de huidige plek. Iedereen ziet hoe belangrijk dit clubje is in de samenleving. En ik snap best dat er ook een fietstunnel voor tien miljoen in de stad moet komen. Toch zeg ik: kies eerst voor het stadion, dan komt die tunnel later wel. Het moet nu gebeuren. Anders is het voor Cambuur op den duur niet vol te houden.'

VI
Area 58

Geelblauwstiens

Citaat van: Unknown op oktober 22, 2014, 10:44:42
toen ik dat gisteravond las moest ik me ook even inhouden.  :_spank

Hou je niet in. Dit is een forum. Er zullen ook best heel veel mensen zijn die iets verder kijken dan hun bovenste knoopje

Dokkumer

Citaat van: carlo de leeuw op oktober 22, 2014, 17:15:41
jij hebt het duidelijk niet op DKV en mensen boven Dokkum heb ik het idee  :zweep
Mwoah, laat ik het wat genuanceerder brengen.. Ik heb wel dkv vrienden (gun iedereen zijn handicap) en ook boven Dokkum wonen goede mensen... Alleen is dat zoeken naar een bladluis in een mestvaalt :devil

Oh ja HoVoCa is wel  :thumbsup net als de Ternaard crew

dizzhead

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 21, 2014, 23:33:52
Eiland in de Friese zee (dat eiland zijn wij dus) van H.W. Keikes

(Ondertitel: ALARM de Friezen komen)


:thumbsup

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Dokkumer op oktober 22, 2014, 20:44:57
Mwoah, laat ik het wat genuanceerder brengen.. Ik heb wel dkv vrienden (gun iedereen zijn handicap) en ook boven Dokkum wonen goede mensen... Alleen is dat zoeken naar een bladluis in een mestvaalt :devil

Oh ja HoVoCa is wel  :thumbsup

_O_
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

kapseltje

Zou mooi wezen als iemand de wedstrijd nog ergens kan uploaden. Nieuwsgroepen, torrents of wetransfer (oid)  _O_

Dokkumer

Citaat van: kapseltje op oktober 23, 2014, 12:25:58
Zou mooi wezen als iemand de wedstrijd nog ergens kan uploaden. Nieuwsgroepen, torrents of wetransfer (oid)  _O_
Daar werd volgens mij al aan gewerkt...

moodygrunn

Voor de liefhebber, zo meteen komt de herhaling "live" op tv op Fox3.
In Henk en Sandor we trust