Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

dkv - Cambuur.

Gestart door speculeter, augustus 29, 2014, 10:22:57

Vorige topic - Volgende topic

dkv - Cambuur Man of the Match

Leonard Nienhuis
1 (1%)
Vytautas Andriuskevicius
3 (3%)
Etiënne Reijnen
62 (61.4%)
Lucas Bijker
0 (0%)
Marlon Pereira
1 (1%)
Mohamed El Makrini
9 (8.9%)
Albert Rusnák
0 (0%)
Sander van de Streek
0 (0%)
Daniël de Ridder
17 (16.8%)
Bartholomew Ogbeche
2 (2%)
Furdjel Narsingh
5 (5%)
Calvin MacIntosh
0 (0%)
Martijn Barto
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 101

Stemmen gesloten: oktober 26, 2014, 13:20:37

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: dizzhead op oktober 21, 2014, 23:06:40
Hoe heet dat boekje? Lijkt me interessant.

Eiland in de Friese zee (dat eiland zijn wij dus) van H.W. Keikes

(Ondertitel: ALARM de Friezen komen)

Henk, held, bedankt

Treb

Ik ben geboren en getogen in Leeuwarden, maar ik heb toch best wel wat met Friesland en z'n 'dingetjes'.
Waar ik niet tegen kan is de arrogantie waarmee dat clubje die hele Friese identiteit heeft gebruikt om groter te worden inclusief het volkslied.

Maar voor mij dekt de term 'anti-fries' niet mijn aversie tegen de voetbalclub h'veen.

Ik vind de term 'anti-fries' eigenlijk maar een ondoordachte loze kreet.

Kunstgras

Je kan het er best mee oneens zijn, maar anti-fries is zeker geen ondoordachte loze kreet.

punkman

Citaat van: Kunstgras op oktober 22, 2014, 00:42:00
Je kan het er best mee oneens zijn, maar anti-fries is zeker geen ondoordachte loze kreet.

Klopt.
Laat ik maar gelijk beginnen, als voetbalclub hoor je niet de Friese vlag te dragen.
Verder laat je je tegenstanders niet strak staan voor het fries volks lied.
Het is geen interland.
Als je je zelf een Friese vlag op je shirt zet en en je tegenstander laat stil staan bij een het Friese volkslied ...
Schijnt heel moeilijk te zijn, maar we zijn allemaal friezen, en het volkslied is van ons allemaal.
Maar al dit is nu van hun.
Het volkslied, de vlag, alles.
Het is maar een klote dorpje, en nu zijn wij Leeuwarden, geel en blauw zit in ons bloed,
Als de stakkers de geschiedenis hadden gelezen waren ze niks zonder Leeuwarden.
Helaas zijn de vlag en volkslied al besmet, nu maar onze eigen en hopen dat de buitenstaanders het gaan begrijpen.
En anders maar niet, laat er geen traan om.

Clint

Citaat van: Geelblauwstiens op oktober 21, 2014, 19:50:16
Ontneem je concurrent haar belangrijkste wapen: speel het fries volkslied voor de derby in leeuwarden.

Verder alles goed met je?

Clint

Citaat van: Treb op oktober 21, 2014, 23:56:56
Waar ik niet tegen kan is de arrogantie waarmee dat clubje die hele Friese identiteit heeft gebruikt om groter te worden inclusief het volkslied.

En ik snap nog steeds niet waarom iedereen het over een volkslied heeft????

Ik zal het nog één keer roepen: EEN VOLKSLIED HOORT BIJ EEN NATIE......FRIESLAND IS GEEN NATIE!!!!!!!

Het is een levenslied!!!!!!

John Hiatt

Een Cambuursupporter is dus ook geen fan van het dkv van Spanje! Zelfde laken en pak.

Thieske

Citaat van: punkman op oktober 22, 2014, 04:42:45
Klopt.
Laat ik maar gelijk beginnen, als voetbalclub hoor je niet de Friese vlag te dragen.
Verder laat je je tegenstanders niet strak staan voor het Friese lied.
Het is geen interland.
Als je je zelf een Friese vlag op je shirt zet en en je tegenstander laat stil staan bij een het Friese volkslied ...
Schijnt heel moeilijk te zijn, maar we zijn allemaal friezen, en het volkslied is van ons allemaal.
Maar al dit is nu van hun.
Het volkslied, de vlag, alles.
Het is maar een klote dorpje, en nu zijn wij Leeuwarden, geel en blauw zit in ons bloed,
Als de stakkers de geschiedenis hadden gelezen waren ze niks zonder Leeuwarden.
Helaas zijn de vlag en volkslied al besmet, nu maar onze eigen en hopen dat de buitenstaanders het gaan begrijpen.
En anders maar niet, laat er geen traan om.

|:)

Geel-Blauw HERT

Waar ik niet tegen kan is de arrogantie waarmee dat clubje die hele Friese identiteit heeft gebruikt om groter te worden inclusief het volkslied levenslied.

helemaal eensch!

Unknown

Citaat van: Clint op oktober 22, 2014, 07:56:32
Verder alles goed met je?

toen ik dat gisteravond las moest ik me ook even inhouden.  :_spank

dit is mien club

Natuurlijk heel veel mensen bij Cambuur die uit de dorpen komen spreken Fries.
Dat moet ook gewoon kunnen, maar dat frisisme erger ik me kapot aan.
Straat en dorpsnamen, en dat dkv in de vlag van Friesland speelt, het levenslied voor elke thuis wedstrijd, daar erger ik me aan 
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols? Then try and avoid your wife's gaze as you struggle to come to terms with your sexless marriage? Then go and spunk your wages on kebabs, fruit machines and brasses? Fuck that for a laugh! I know what I'd rather do. Heerenveen away, love it

IsmailvanEssen

Dat hele Anti - fries gebeuren... Ik spreek geen fries en zal ik nooit doen.. Maar ik haat friesland niet.. Ik zeg zelf ik kom uit friesland en ben blij met de beerenburg en fryske dumkes.. Heerlijk vind ik ze.. en nog veel meer dingen.. Wat ik vind is dat we dit imago van anti fries om moeten zetten naar anti DKV en die paar dorpen eromheen :). Wij cambuur supporters moeten boven onszelf uit stijgen.. Wij moeten friesland omarmen en laten zien dat wij de beste optie zijn! Er zijn genoeg cambuur supporters die niet uit de stad komen of fries spreken.. Zijn wij ook tegen die mensen? Ik niet in ieder geval.. Als de supporters van Cambuur laten zien dat we geen anti-fries meer zijn maar alleen anti - dkv zou dat een hele stap in de goede richting zijn.. We zouden boven onszelf uitstijgen.. Wij laten zien aan de rest dat wij de volwassenen zijn en dkv de kut kinder boertjes zijn die alles afgepakt hebben wat niet van hun is.. Het levenslief zou nooit gespeeld moeten worden bij ons.. wel dat we niet meer anti fries zijn maar anti dkv! Zouden veel mensen misschien niet mee eens zijn.. Maar ook ivm sponsers zou dit een goede actie zijn..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

SCC-J

Jonge jonge jonge . Lees nu eens wat er geschreven wordt en ga daar op in ipv wat in het wild te typen. Zijn al genoeg reacties geweest zoals als die van viper die het proberen uitleggen maar dat wordt niet op ingegaan of het wordt niet begrepen.

Unknown

Vliegtuigje kwam van die MI-side, ik kan niet voor hun spreken, maar ik weet haast wel zeker dat dat anti fries ook gewoon echt anti fries was. Ken er genoeg jongens van.

Anyway iedereen kan hier lullen wat ie wil, het zijn nog steeds deze groepen die bepalen omdat ze ook daadwerkelijk actie ondernemen. En dat is maar goed ook als ik lees wat sommigen hier allemaal zouden willen. Meest idiote wat ik hier heb gelezen is dat friese lied hier spelen.

Clint

Leeuwarden ligt niet in Friesland, Friesland ligt om Leeuwarden heen. 8)