Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

De uitkaart, gezamenlijk statement SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur

Gestart door KernvanCambuur, januari 25, 2013, 09:57:33

Vorige topic - Volgende topic

KernvanCambuur

De Uitkaart
gezamenlijk statement van SC Cambuur BVO en
SCS Kern van Cambuur


Leeuwarden, 25 januari 2013


Beste Cambuursupporters en/of uitkaarthouders,

Om uitwedstrijden van Cambuur te bezoeken is een zogeheten Uitkaart nodig. Inmiddels staan er bij Cambuur ruim 500 uitkaarthouders geregistreerd.

Als samenwerkende partners proberen SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur  ook middels deze uitkaart te komen tot een zo vriendelijk mogelijk supportersbeleid en proberen wij zoveel mogelijk vrijheid te realiseren voor Cambuursupporters.

Volledig vrij reizen zonder welke vorm van registratie dan ook is in deze tijden helaas niet realiseerbaar voor Cambuur.
SC Cambuur en SCS Kern van Cambuur zijn partner geworden in de uitkaart, om zo om tafel mee te kunnen praten met alle betrokken partijen en middels een goede dialoog maximale vrijheid voor onze supporters te behalen.
Daar waar mogelijk zullen wij ons altijd hard blijven maken voor de wens van onze supporters, al begrijpt u wellicht ook dat er concessies gedaan moeten worden aan de onderhandelingstafel.
Na een aantal aanpassingen in de afgelopen seizoenen zijn wij momenteel druk doende om via de nodige inspanningen een nieuwe uitkaart te kunnen introduceren.

SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur voeren goed en constructief overleg om deze verbeteringen te realiseren. Inmiddels liggen onze wijzigingsvoorstellen bij de Lokale Driehoek. De beslissingsbevoegdheid om deze wijzigingen te mogen doorvoeren ligt namelijk niet bij SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur, maar bij andere betrokken partijen verenigd in deze Lokale Driehoek en de KNVB. Binnenkort is er een overleg gepland waar ook de uitkaart is geagendeerd. Op dit moment is het dus nog even afwachten, maar we zijn voorzichtig positief gestemd.

Er zijn veel supporters die graag met de auto afreizen en er hebben zich nagenoeg geen incidenten voorgedaan afgelopen seizoen en eerste helft dit lopende seizoen. Een mooi moment om de Cambuursupporters en uitkaarthouders te belonen en verbeteringen/versoepelingen te realiseren, want daar waar mogelijk zullen wij altijd zoveel mogelijk vrijheid voor supporters nastreven.

Let op: Mocht er inderdaad akkoord worden gegeven voor de voorgestelde wijzigingen dan betekent dat niet dat deze genoemde aanpassingen direct van de ene op de andere dag gerealiseerd zijn. Wij hopen deze zo snel mogelijk doorgevoerd te hebben, liefst uiterlijk voor de Play-Offs van dit seizoen.

(LEES HET VOLLEDIGE STATEMENT MET TEKST EN UITLEG OP WWW.KERNVANCAMBUUR.NL)

Met geel-blauwe groet!

Forza Cambuur!  |:)

Bestuur SCS Kern van Cambuur



SCC-J

Citaat van: KernvanCambuur op januari 25, 2013, 09:57:33
De Uitkaart
gezamenlijk statement van SC Cambuur BVO en
SCS Kern van Cambuur


Leeuwarden, 25 januari 2013


Beste Cambuursupporters en/of uitkaarthouders,

Om uitwedstrijden van Cambuur te bezoeken is een zogeheten Uitkaart nodig. Inmiddels staan er bij Cambuur ruim 500 uitkaarthouders geregistreerd.

Als samenwerkende partners proberen SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur  ook middels deze uitkaart te komen tot een zo vriendelijk mogelijk supportersbeleid en proberen wij zoveel mogelijk vrijheid te realiseren voor Cambuursupporters.

Volledig vrij reizen zonder welke vorm van registratie dan ook is in deze tijden helaas niet realiseerbaar voor Cambuur.
SC Cambuur en SCS Kern van Cambuur zijn partner geworden in de uitkaart, om zo om tafel mee te kunnen praten met alle betrokken partijen en middels een goede dialoog maximale vrijheid voor onze supporters te behalen.
Daar waar mogelijk zullen wij ons altijd hard blijven maken voor de wens van onze supporters, al begrijpt u wellicht ook dat er concessies gedaan moeten worden aan de onderhandelingstafel.
Na een aantal aanpassingen in de afgelopen seizoenen zijn wij momenteel druk doende om via de nodige inspanningen een nieuwe uitkaart te kunnen introduceren.

SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur voeren goed en constructief overleg om deze verbeteringen te realiseren. Inmiddels liggen onze wijzigingsvoorstellen bij de Lokale Driehoek. De beslissingsbevoegdheid om deze wijzigingen te mogen doorvoeren ligt namelijk niet bij SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur, maar bij andere betrokken partijen verenigd in deze Lokale Driehoek en de KNVB. Binnenkort is er een overleg gepland waar ook de uitkaart is geagendeerd. Op dit moment is het dus nog even afwachten, maar we zijn voorzichtig positief gestemd.

Er zijn veel supporters die graag met de auto afreizen en er hebben zich nagenoeg geen incidenten voorgedaan afgelopen seizoen en eerste helft dit lopende seizoen. Een mooi moment om de Cambuursupporters en uitkaarthouders te belonen en verbeteringen/versoepelingen te realiseren, want daar waar mogelijk zullen wij altijd zoveel mogelijk vrijheid voor supporters nastreven.

Let op: Mocht er inderdaad akkoord worden gegeven voor de voorgestelde wijzigingen dan betekent dat niet dat deze genoemde aanpassingen direct van de ene op de andere dag gerealiseerd zijn. Wij hopen deze zo snel mogelijk doorgevoerd te hebben, liefst uiterlijk voor de Play-Offs van dit seizoen.

(LEES HET VOLLEDIGE STATEMENT MET TEKST EN UITLEG OP WWW.KERNVANCAMBUUR.NL)

Met geel-blauwe groet!

Forza Cambuur!  |:)

Bestuur SCS Kern van Cambuur

Bij de eerste wijzigingen (artikel 10) kon het wel snel geregeld worden..........?????
Waarom

Galdiano

Een lachertje dit statement! Tijden buscombi niet onder invloed van alcohol en drugs. Met andere woorden als je autocombi hebt mag het wel!
Laatste zin breekt helemaal mijn klomp. Ondank werk en financiele middelen aanwezig zijn, zodt het uitvak voller word.

Met die uitkaart wird het nooit meer zo vol!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Ronnie tng

Staan weer een hoop dingen bij dat stof doet opwaaien. Is nu al bekend wie er volgende week dinsdag bij zijn?  Eerder werd gesproken over personen die de uitkaart behartigen, maar ik zou wel graag willen weten welke personen er komen?

veroen

respect voor de mensen die hier hun tijd en energie in (willen) steken om hier wat aan te doen.
Ik heb echter het idee dat ze elke keer met een kluitje het riet in worden gestuurd..
Er gelden bij ons zo veel andere regels dat alles wat de club (zogenaamd) doet niet meer geloofwaardig overkomt.

Even paar voorbeelden.
Almere mag met vrij vervoer naar Graafschap terwijl een verplichte buscombi hebben
Eindhoven mag met vrij vervoer naar Graafschap en Sparta

Er is dus gewoon willekeur en als de club aangeeft er alles aan te doen dan ben ik benieuwd hoe ze hier op reageren, dit zijn namelijk voorbeelden die ik in 2 minuten bij elkaar heb....
Zeg dan als club gewoon, jongens leuk dat jullie mee willen maar wij hebben het liever niet.

en voor degene die willen roepen sluit je dan ook aan en probeer via die weg ook input te kunnen leveren, nee dank je.... druk genoeg met andere dingen

richard

Autocombi....ik heb uitkaart haal mijn kaartje op en ga richting Eindhoven........papieren van hoe en wat vwb de reis krijgen we bijna nooit mee, zo ja, wie controleert ons? Niemand!!!! Vrij vervoer.......ik stap in auto naar Eindhoven haal een kaartje daar en klaar........enige verschil is tijdstip wanneer ik vertrek!! Nou nou nou nou nou echt een ramp.......WAKE UP cambuur en KVC wie houden jullie voor de gek........als je wilt is er veel meer mogelijk maar de wil(cambuur) is er mijn inziens niet praatjes vullen geen gaatjes en maar verschuilen verschuilen en verschuilen achter van alles, nooit eens zeggen we gaan er voor we willen een vol uitvak.....statement maken als club en achter je supporters staan!!!
Nee het melden op je eigen website op welke parkeerplaats je je moet melden voor ophalen kaartje is lekker veilig.........POPPENKAST!!

Sonnema

Het is dus weer Politie en burgemeester die bepalen wat er mag en wat niet voor de supporters die hun club willen steunen. Maar het is net wat richard zegt koop een kaartje en je kan gewoon naar een wedstrijd en er is geen hond die het weet.  En die is niet iets van de afgelopen jaren, ben wel bij MVV geweest terwijl er geen cambuursupporters heen zijn mochten, mvv liet mij gewoon naar binnen. Veel succes aan de heren die er alles aan doen om het makkelijker te maken om je club te kunnen steunen. En Cambuur laat je niet alles voorschrijven kom op voor je supporters

TM

Als je kijkt dat Feyenoordsupporters met de autocombi naar FC Utrecht mogen. Dat DKV met autocombi naar Zwolle mag. Ook Feyenoord mocht met autocombi naar De Graafschap afreizen. En waarom zouden wij dan met de buscombi moeten? Feyenoord heeft een slechtere naam dan Cambuur. Dus dat Cambuur (KV) en consorten geen invloed kunnen uitbrengen op de lokale driehoek van de thuisspelende partij is dikke onzin, ze kunnen wel, maar ze willen niet! Dat is het verschil. Ze zetten zich gewoon niet voldoende in voor de supporters. Althans dat lijkt zo als je dat vergelijkt met de reismogelijkheden van andere BVO's.

Het verhaal dat er geen busmaatschappijen voor de BVO willen rijden vind ik ook al zo FRAPPANT! Als Cambuur Culture of andere personen wel een bus bij maatschappijen zoals Dalstra en Paulusma kunnen regelen, waarom de BVO niet? Nee de BVO moet verplicht een busmaatschappij uit Drenthe halen en de supporters betalen 10 tot 15 euro meer. Het moet snel anders daar!

En maar trots dit statement vanmiddag presenteren. En als enige 'grote' verandering aangeven dat volgend seizoen de uitkaart geen formaat van de mona lisa heeft, maar het formaat van een pinpas en dat 'misschien' de pasfoto eraf gaat.

Sander Scc

Zolang er pasfoto's ingeleverd moeten worden neem ik geen uitkaart..

En als verbetering noemen ze "het formaat" van de pas. Ze steken ons gewoon de gek aan en ze lachen zich dood..  l8l

Destroyer

Als dit allemaal een verbetering is?  :_schater

Ik vind het wel prima. Ze zien liever geen uitsupporters volgens mij. Is ook geen kop zorgen.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bugs

Ik las net ergens iets over een regeltje van de KNVB dat je na een SV geen uitkaart meer kan krijgen.... Het gaat dan om een SV na 1999....

Weet hier iemand wat meer vanaf?
Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening, mits die niet afwijkt van de mijne....

Dokkumer

Ik had begrepen dat het over een Landelijk stadion verbod ging.. Zal even kijken of ik het hele verhaal hier kan plakken ;)

De Uitkaart
gezamenlijk statement van SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur

Leeuwarden, 25 januari 2013

Beste Cambuursupporters en/of uitkaarthouders,

Om uitwedstrijden van Cambuur te bezoeken is een zogeheten Uitkaart nodig. Inmiddels staan er bij Cambuur ruim 500 uitkaarthouders geregistreerd.
Als samenwerkende partners proberen SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur ook middels deze uitkaart te komen tot een zo vriendelijk mogelijk supportersbeleid en proberen wij zoveel mogelijk vrijheid te realiseren voor Cambuursupporters.
Volledig vrij reizen zonder welke vorm van registratie dan ook is in deze tijden helaas niet realiseerbaar voor Cambuur.
SC Cambuur en SCS Kern van Cambuur zijn partner geworden in de uitkaart, om zo om tafel mee te kunnen praten met alle betrokken partijen en middels een goede dialoog maximale vrijheid voor onze supporters te behalen.
Daar waar mogelijk zullen wij ons altijd hard blijven maken voor de wens van onze supporters, al begrijpt u wellicht ook dat er concessies gedaan moeten worden aan de
onderhandelingstafel.

Na een aantal aanpassingen in de afgelopen seizoenen zijn wij momenteel druk doende om via de nodige inspanningen een nieuwe uitkaart te kunnen introduceren.
SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur voeren goed en constructief overleg om deze verbeteringen te realiseren. Inmiddels liggen onze wijzigingsvoorstellen bij de Lokale Driehoek. De beslissingsbevoegdheid om deze wijzigingen te mogen doorvoeren ligt namelijk niet bij SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur, maar bij andere betrokken partijen verenigd in deze Lokale Driehoek en de KNVB. Binnenkort is er een overleg gepland waar ook de uitkaart is geagendeerd. Op dit moment is het dus nog even afwachten, maar we zijn voorzichtig positief gestemd.

Er zijn veel supporters die graag met de auto afreizen en er hebben zich nagenoeg geen incidenten voorgedaan afgelopen seizoen en eerste helft dit lopende seizoen. Een mooi moment om de Cambuursupporters en uitkaarthouders te belonen en verbeteringen/versoepelingen te realiseren, want daar waar mogelijk zullen wij altijd zoveel mogelijk vrijheid voor supporters nastreven.

Let op: Mocht er inderdaad akkoord worden gegeven voor de voorgestelde wijzigingen dan betekent dat niet dat deze genoemde aanpassingen direct van de ene op de andere dag gerealiseerd zijn. Wij hopen deze zo snel mogelijk doorgevoerd te hebben, liefst uiterlijk voor de Play-Offs van dit seizoen.

De uitkaart
Het aantal verplichte buscombi's in de Jupiler League voor Cambuur-supporters is dit seizoen teruggebracht naar uitsluitend de drie welbekende clubs, Go Ahead Eagles, Sparta Rotterdam en De Graafschap, dit vanwege de locaties van desbetreffende stadions.
SCS Kern van Cambuur heeft zich hard gemaakt om bij verplichte buscombi's geen uitkaartverplichting te stellen, ook dit verzoek met goedkeuring van SC Cambuur BVO maakt onderdeel uit van de wijzigingsvoorstellen waarvan wij hopen dat deze goedgekeurd worden door de Lokale Driehoek en de KNVB.
Zonder de uitkaart zou ruim de helft van de uitwedstrijden alleen met een verplichte busreis bezocht kunnen worden, dus zonder alcohol en drugs en met verplichte stewards op de bus en met een behoorlijke reistijd.
De uitkaart en het bijbehorende uitreisreglement zijn meerdere malen zowel door supporters als officiële partners SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur tegen het licht gehouden.

Vanuit supporters zijn meerdere punten naar voren gebracht die zijn besproken en waarbij gekeken is naar de mogelijkheden om verbeteringen te realiseren. Hier volgt een korte samenvatting van de aangedragen punten, waarbij de verdere inhoud van alle mailwisselingen en dergelijke zo uitgebreid is dat deze hier niet in detail kan worden vermeld, maar waar zeker wel over gesproken is.

Pasfoto op de card
Formaat van de card
Uitkaart versus buscombi en voorwaarden
Uitkaart versus vrij reizen
Uitkaart versus seizoenkaart
Uitkaart versus stadionverboden
Uitkaart bij autocombi
Categorie-indeling uitwedstrijden
Tarief tickets en tarieven buscombi's
Communicatie
Strafmaat bij overtreding

SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur zijn officieel geregistreerde organisaties en via de officiële weg blijkt het vinden van een betrouwbaar en goed structureel alternatief voor de huidige busmaatschappij in de praktijk een groot probleem.
Er zijn meerdere maatschappijen hiervoor benaderd, maar helaas bleek ook het eenmalig huren van een touringcar voor SCS Kern van Cambuur niet mogelijk tot op heden.
Door het vinden van een goed alternatief ho(o)p(t)en wij de prijzen voor de bus-(combi-) tickets structureel te kunnen verlagen naar een maximum acceptabele prijs van € 25,00 per ticket.
Ook blijven we zoeken en staan we open voor andere mogelijke oplossingen om de prijzen eenmalig of structureel te kunnen reduceren.
SCS Kern van Cambuur en SC Cambuur BVO doen er alles aan om zoveel mogelijk vrijheid voor onze supporters te realiseren, echter er is regelgeving waar we simpelweg niets tegen in te brengen hebben.
Recent zijn wij geconfronteerd met aanscherpingen vanuit de KNVB, met betrekking tot het bezoeken van uitwedstrijden, waarbij het officieel bezoeken van uitwedstrijden zonder uitkaart vrijwel uitgesloten zal zijn. Bij eventuele promotie naar de Eredivisie zullen er meer beperkende maatregelen van kracht zijn dan nu in de Jupiler League het geval is.
Nog maar weer eens benadrukken wij dat de voorwaarden waaronder afgereisd mag worden naar uitwedstrijden hoofdzakelijk worden bepaald door de lokale driehoek van de ontvangende gemeente.
De lokale driehoek baseert zich hierbij op eigen ervaringen uit het (recente) verleden en op informatie vanuit de KNVB en het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme (CIV).
Overleg vindt plaats tenminste zes weken voorafgaand aan de desbetreffende uitwedstrijd.
SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur kunnen hier, zeker kort voor de wedstrijddag, slechts een minimale invloed op uitoefenen.
Ook aan door supporters zelf (particulier) geregelde touringcars waarbij geen sprake is van een verplichte buscombi worden aan SC Cambuur BVO toch beperkende maatregelen gevraagd waaronder een alcohol- en drugsverbod en verplichte aanwezigheid van stewards.
De Lokale Driehoek bepaalt dit.


Mochten er zich toch problemen voordoen dan is de kans zeer groot dat er alleen nog met een verplichte buscombi afgereisd mag worden of het bezoeken van bepaalde uitwedstrijden voortaan helemaal uitgesloten zal zijn.
Supporters via groepsvervoer (touringcar) mogen alleen onder strikte (buscombi) voorwaarden afreizen.
Als gemeld heeft ook de KNVB, de organisatie die verantwoordelijk is voor veel regelgeving ook dit seizoen middels meerdere mailingen en handboeken de regels nog eens aangescherpt en uitgelegd, zie hiervoor onderstaande stukken:

Handboek Competitiezaken Betaald Voetbal
Uitgave 2012 / 2013
Titel 12: Reglement kaartverkoopsysteem en Uitcard
Artikel 41 Uitcard voorwaarden algemeen
1. Het bezoeken van uitwedstrijden in het betaalde voetbal geschiedt in beginsel zonder Uitcard.
2. Het is de lokale driehoek voorbehouden, indien er sprake is van een wedstrijd in B- of C-categorie met 1 op 1 kaartverkoop, het gebruik van de Uitcard voor de supporters van de uitspelende BVO verplicht te stellen.
3. In het geval dat een Uitcard verplicht wordt gesteld, wordt bij de organisatie van de wedstrijd een zodanig kaartverkoop gerealiseerd, dat het voor 'uitsupporters' niet mogelijk is kaarten anders dan via de Uitcard te verkrijgen.
4. De BVO's zijn verplicht de procedures met betrekking tot de zogenaamde "uitsluitingenlijsten" na te leven, zodat het gemeenschappelijke sanctie- en uitsluitingengebied van de betaald voetbalorganisaties en de KNVB ten uitvoer kan worden gebracht.

Artikel 42 Werkingssfeer Uitcard
1. De Uitcard is een (seizoen) Club Card bestemd voor een, door de BVO die deze (S)CC heeft uitgegeven, bepaalde doelgroepen die uitwedstrijden wil bezoeken.
2. De Uitcard is persoonsgebonden en hierop is een recente pasfoto aangebracht of de pasfoto behorende bij de Uitcard is digitaal beschikbaar in ene geautomatiseerd systeem, waarbij-indien gewenst- bij het vertrek naar de uitwedstrijd en bij de aankomst uitvak een elektronische link kan worden gemaakt tussen de Uitcard en de pasfoto, zodat de identiteit van de bezoeker kan worden vastgesteld.
3. Ook op de Uitcard zijn de daartoe geldende voorwaarden van de KNVB Standaardvoorwaarden van toepassing.

Artikel 43 Legitimatie
Bij aanvraag of uitgifte van de Uitcard dient de aanvrager zich persoonlijk te legitimeren en dient de BVO te controleren of deze aanvrager een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart) kan overleggen. Bij een schriftelijke aanvraag wordt ene kopie van een (geldig) legitimatiebewijs en een recente pasfoto meegezonden.

Artikel 44 Rechten
Indien de lokale driehoek heeft bepaald dat er sprake is van een wedstrijd in de B- of C-categorie met 1 op 1 kaartverkoop, krijgen uitsluitend Uitcard-houders van de uitspelende BVO de mogelijkheid om (combi)kaarten aan te schaffen. Er dient rekening te worden gehouden met het feit dat er veelal slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar is.

Artikel 45 Werkingsduur
1. De Uitcard heeft ene geldigheidsduur die gelijk is aan de geldigheidsduur van de (S)CC.
2. Houders van de Uitcard die zich op enigerlei wijze schuldig maken aan wangedrag verliezen onmiddellijk het onder artikel 44 omschreven recht.
3. Personen die vanaf 1 juli 1999 door de KNVB een landelijk stadionverbod krijgen opgelegd, komen in beginsel niet meer in aanmerking voor het verkrijgen van een Uitcard.

Hieronder de artikelen die betrekking hebben op het uitreisreglement en de uitkaart:

te stellen.
De voorgestelde wijzigingen zullen dus uitsluitend van toepassing zijn, zolang we in de Jupiler League spelen!

De nieuwe uitkaart
De intentie van SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur is om de kaart terug te brengen naar het veel handigere bankpasformaat en past dus perfect in je portefeuille.
Tevens is de intentie om de pasfoto van de uitkaart te laten verdwijnen, wel dient er een pasfoto of kopie ID-bewijs of paspoort te worden ingeleverd bij de administratie van SC Cambuur BVO.
Met deze nieuwe uitkaart hopen wij van harte tegemoet te komen aan de wens van vele supporters.
Tot slot hopen wij dat wij jou regelmatig mogen verwelkomen bij uitwedstrijden om onze jongens te ondersteunen als de zo belangrijke twaalfde man.
Als alle uitkaarthouders ondanks werk- of privé en de eigen financiën toch regelmatig gezamenlijk afreizen dan is het uitvak altijd goed gevuld.

Met geel-blauwe groet!
SC Cambuur BVO en SCS Kern van Cambuur

Gerard

Bugs,

Volgens het statement over de uitkaart van de bvo en de kvc staat in het (nieuwe?) reglement van de KNVB:

3. Personen die vanaf 1 juli 1999 door de KNVB een landelijk stadionverbod krijgen opgelegd, komen in beginsel niet meer in aanmerking voor het verkrijgen van een Uitcard.

zie: http://www.kernvancambuur.nl/nieuws/2013/01/113286-de-uitkaart
en dan specifiek de pdf: http://www.kernvancambuur.nl/site/download/z5clfRqdcN0f

Daarna ff scrollen naar pagina 5, Artikel 45 Lid 3


Bugs

Okay, dat stukje van Dokkie had ik ergens eerder gelezen, maar kon het niet meer terug vinden. Overigens weer een leuke extra toevoeging aan de uitkaart....  :R

Ik vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening, mits die niet afwijkt van de mijne....

Gerard

Dokkie maakt het leven een stukje makkelijker :D Ik wou je nog even laten swoegen voor je het onder ogen zou krijgen.

Ik ben benieuwd aan wiens brein dit stukje proza ontsproten is aangezien het behoorlijk stigmatiserend is wanneer men dit wil handhaven.