Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

fred

Denk eerder dat het 4-2 wordt, maar idd hopen op de 3-3

SCCornjum

Spreekkoren ADO-fans over zwaargewonde Ajax-supporter 




AMSTERDAM -
Tijdens het duel Ajax-ADO Den Haag zondagmiddag hebben supporters van de Haagse club liedjes gezongen over de Ajax-fan die tijdens het Champions Leagueduel tegen Barcelona naar beneden viel en zwaargewond raakte.
Een AT5-verslaggever meldde dat een gedeelte van de aanhang ondere andere zong 'Er ligt een jood in de gracht', op de maat van 'Er staat een paard in de gang'. Een andere variant was 'Wie niet springt, ligt in de gracht'. Ook hing er een spandoek met een kwetsende tekst in het vak van de fanatieke ADO-aanhang.
Volgens een woordvoerder van ADO Den Haag waren de liedjes 'niet goed hoorbaar en van korte duur'. Daarom is besloten om niet in te grijpen.
Tijdens het Champions Leagueduel Ajax-Barcelona viel de supporter vanaf de eerste rij van de tribune van de F-side ongeveer 4 meter naar beneden, in de betonnen gracht. Hij liep daarbij ernstig hoofdletsel op. Een traumahelikopter en twee ambulances rukten uit om de man te helpen. De supporter ligt nog altijd in het ziekenhuis.
Watching Football Is Not A Crime

SCCornjum


Bruma: 'Geen spijt van gebaar' 
ROTTERDAM -
Jeffrey Bruma heeft geen spijt van het obscene gebaar dat hij zondag maakte richting de supporters van Feyenoord. De verdediger van PSV werd uitgejouwd toen hij kort na rust met rood van het veld moest. Vlak voor hij de spelerstunnel in liep, stak Bruma tot twee keer toe een tikkeltje provocerend zijn gebalde rechtervuist op richting de Rotterdamse fans.
"Ik werd uitgescholden, daar laat ik het verder bij", zei Bruma in de catacomben van De Kuip. "Of ik spijt heb? Nee." Volgens de verdediger had zijn opvallende reactie niets te maken met het feit dat hij werd uitgejouwd door de fans van de club waarbij hij werd opgeleid. "Nee, daar ligt het niet aan, het was gewoon een gebaar."
Watching Football Is Not A Crime

Lore

Het stichtingsbestuur van dkv heeft aangifte gedaan van een dreigbrief die de stichting heeft ontvangen van een deel van de eigen harde kern.
Dat meldde Omrop Fryslân vandaag. De aanhang die zich achter de inhoud van de brief schaart en die zichzelf 'Knokploeg Dkv' noemt, stelt dat het stichtingsbestuur hun club kapot maakt.

In de brief wordt gewelddadige taal gebruikt en worden de leden van het stichtingsbestuur 'weerzinwekkende kankerhonden' genoemd. De leden zouden moeten doen wat de supporters hun vragen, anders volgen er keiharde maatregelen. Zo wordt er gedreigd met het doorzagen van remleidingen van de auto's van bestuursleden.

Marc S

Citaat van: Lore op december 03, 2013, 20:23:56
Het stichtingsbestuur van dkv heeft aangifte gedaan van een dreigbrief die de stichting heeft ontvangen van een deel van de eigen harde kern.
Dat meldde Omrop Fryslân vandaag. De aanhang die zich achter de inhoud van de brief schaart en die zichzelf 'Knokploeg Dkv' noemt, stelt dat het stichtingsbestuur hun club kapot maakt.

In de brief wordt gewelddadige taal gebruikt en worden de leden van het stichtingsbestuur 'weerzinwekkende kankerhonden' genoemd. De leden zouden moeten doen wat de supporters hun vragen, anders volgen er keiharde maatregelen. Zo wordt er gedreigd met het doorzagen van remleidingen van de auto's van bestuursleden.

En dan zijn wij de "aso's" volgens hen..  8P

brambo3004

Citaat van: Lore op december 03, 2013, 20:23:56
Het stichtingsbestuur van dkv heeft aangifte gedaan van een dreigbrief die de stichting heeft ontvangen van een deel van de eigen harde kern.
Dat meldde Omrop Fryslân vandaag. De aanhang die zich achter de inhoud van de brief schaart en die zichzelf 'Knokploeg Dkv' noemt, stelt dat het stichtingsbestuur hun club kapot maakt.

In de brief wordt gewelddadige taal gebruikt en worden de leden van het stichtingsbestuur 'weerzinwekkende kankerhonden' genoemd. De leden zouden moeten doen wat de supporters hun vragen, anders volgen er keiharde maatregelen. Zo wordt er gedreigd met het doorzagen van remleidingen van de auto's van bestuursleden.

Wat kunnen we verwachten?
Meststorten op de parkeerplaats? Het veld omploegen? Trekkeroptocht op de A32? :zweep

Stoere boertjes l8l

Bernardo


Marc S

#907
Citeer

Heerenveen ontvangt dreigbrief van harde kern


Het stichtingsbestuur van sc Heerenveen heeft aangifte gedaan van een dreigbrief die de stichting heeft ontvangen van een deel van de eigen harde kern.


Dat meldde Omrop Fryslân dinsdag.

De aanhang die zich achter de inhoud van de brief schaart en die zichzelf 'Knokploeg Heerenveen' noemt, stelt dat het stichtingsbestuur hun club kapot maakt.



In de brief wordt gewelddadige taal gebruikt en worden de leden van het stichtingsbestuur ''weerzinwekkende kankerhonden'' genoemd. De leden zouden moeten doen wat de supporters hun vragen, anders volgen er keiharde maatregelen.

Zo wordt er gedreigd met het doorzagen van remleidingen van de auto's van bestuursleden. Daarnaast worden de woningen van bestuursleden in brand gestoken die ongehoorzaam blijven in de ogen van de groep.

Afgelopen week legde voorzitter Wiebe Wieling zijn taken bij het stichtingsbestuur neer vanwege een verschil van inzicht over het te voeren beleid. Ook dat is slecht gevallen bij Knokploeg Heerenveen.



Wieling


De groepering wil dat Wieling opnieuw wordt aangesteld en dat hij een nieuw stichtingsbestuur vormt. Daarin mogen geen ''klootzakken van Hollanders'' zitting nemen, maar alleen nog ''echte Friezen''.

Bestuurlijk is het al tijden onrustig in Heerenveen. Een intern onderzoek wees uit dat oud-voorzitter van de club Robert Veenstra een schrikbewind voerde. Hij stapte in juni na druk van de supportersverenigingen op. Enkele weken later volgde de raad van commissarissen zijn voorbeeld. Ook het stichtingsbestuur stapte al eens op.


http://www.nu.nl/sport/3644839/heerenveen-ontvangt-dreigbrief-van-harde-kern.html

Hier het artikel op NU.nl Ze willen graag "echte friezen" en geen "klootzaken va hollanders" En dan vind men het gek dat we niet met deze trieste figuren vergeleken willen worden. Het blijven barbaren daar XD. Hebben zeker nog niet door dat zij ook gewoon Nederlanders zijn.

brambo3004

Citaat van: Marc S op december 03, 2013, 22:13:26
http://www.nu.nl/sport/3644839/heerenveen-ontvangt-dreigbrief-van-harde-kern.html

Hier het artikel op NU.nl Ze willen graag "echte friezen" en geen "klootzaken va hollanders" En dan vind men het gek dat we niet met deze trieste figuren vergeleken willen worden.

Ach dit moet toch een grap zijn van één of andere dronken idioot? Hij heeft het over een 'harde kern' en over een knokploeg... dat zegt toch genoeg :_schater

Marc S

Citaat van: brambo3004 op december 03, 2013, 22:16:35
Ach dit moet toch een grap zijn van één of andere dronken idioot? Hij heeft het over een 'harde kern' en over een knokploeg... dat zegt toch genoeg :_schater

Gewoon een paar veehouders in Joure die pissig zijn.

brambo3004

Citaat van: Marc S op december 03, 2013, 22:26:13
Gewoon een paar veehouders in Joure die pissig zijn.

:_schater
En dan werkt die lage melkprijs ook nog eens niet mee :proost

Marc S

#911
Citaat van: brambo3004 op december 03, 2013, 22:32:27
:_schater
En dan werkt die lage melkprijs ook nog eens niet mee :proost

Het zit ze ook niet mee daar he verdorie! :P

Overigens als ze 100% echte friezen in het bestuur willen vraag ik me af waar ze een 100% bloedzuivere familie vandaan willen plukken. Of lekker zo'n inteelt familie daar in het bestuur gooien.

John Hiatt

Van dkv zijde wordt zwaar gesuggereerd dat Cambuursupporters de bewuste brief hebben gestuurd. Mag toch echt hopen dat dit niet uit de koker van Cambuursupporters komt.

Dokkumer

Citaat van: John Hiatt op december 04, 2013, 00:00:48
Van dkv zijde wordt zwaar gesuggereerd dat Cambuursupporters de bewuste brief hebben gestuurd. Mag toch echt hopen dat dit niet uit de koker van Cambuursupporters komt.
Persoonlijk houd ik best wel van een geintje om die jarrebeffers te stangen, maar mocht deze brief uit onze hoek komen dan distantieer ik mij daar direct van. Dit gaat me te ver.
Verder merk ik in de reacties uit dat kamp het hoge "zoiets doen wij niet" gehalte, men denkt daar echt nog dat iedereen daar van de brave Hendrik brigade is.

John Hiatt

Citaat van: Dokkumer op december 04, 2013, 06:20:02
Persoonlijk houd ik best wel van een geintje om die jarrebeffers te stangen, maar mocht deze brief uit onze hoek komen dan distantieer ik mij daar direct van. Dit gaat me te ver.
Verder merk ik in de reacties uit dat kamp het hoge "zoiets doen wij niet" gehalte, men denkt daar echt nog dat iedereen daar van de brave Hendrik brigade is.

Helemaal mee eens Dokkie. Volgens lc van vandaag krijgen mensen van dkv al langer dit soort brieven.