Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Goudvinger

Citaat van: Yellow Army op augustus 23, 2013, 12:32:59
Dat zou dus inhouden dat alle internationale competities wereldwijd gelijktijdig moeten beginnen. Onmogelijk dus. Dat bij ons de competitie al een maand bezig is totdat de markt sluit, komt doordat we eerder zijn gestart met de competitie dan normaal en dus weer eerder klaar zijn in mei ivm het WK.

Dus voor Nederlandse clubs onderling zijn alle condities gelijk en is imo geen sprake van competitievervalsing. Wat wel scheef is, is dat sommige landen een andere transferperiode hanteren. Vorig seizoen liep de Portugese transferwindow nog een paar weken door met als gevolg dat zij een speler uit bv Nederland konden binnenhalen, maar de Nederlandse club geen vervanging meer kon kopen. Dat neigt wél naar competitievervalsing.

Nee, dat houdt helemaal niet in dat alle competities tegelijk moeten beginnen. Het houdt alleen in dat na 31 juli buitenlandse clubs geen spelers meer uit Nederland kunnen vissen en zodoende de samenstelling van Nederlandse teams tijdens de competitie beïnvloeden. De competities kunnen blijven zoals ze zijn, want ook nu is er al sprake van vreemde overlappen v.w.b. transferperiodes, met als gemeenschappelijke factor de maanden juni en juli, genoeg tijd voor transfers lijkt mij. Landen als Portugal houden geen rekening met Nederland, ik zie niet in waarom dat andersom wel zo zou moeten zijn. Voor binnenlandse transfers zijn de omstandigheden inderdaad gelijk, maar als Ajax besluit de beste speler van een andere Nederlandse club te kopen tijdens de competitie en vlak voor de transferdeadline, dan lijkt mij dat zeker wel competitievervalsing of in ieder geval een ongewenste beïnvloeding vanuit het perspectief van de verkopende partij.

Lore

Citaat van: Goudvinger op augustus 23, 2013, 11:43:07
Ben ik de enige die denkt dat daar een kern van waarheid in zit?  :zweep


:_schater :_schater _O_ _O_ :_schater :_schater

Yellow Army

Citaat van: Goudvinger op augustus 23, 2013, 14:11:36
Nee, dat houdt helemaal niet in dat alle competities tegelijk moeten beginnen. Het houdt alleen in dat na 31 juli buitenlandse clubs geen spelers meer uit Nederland kunnen vissen en zodoende de samenstelling van Nederlandse teams tijdens de competitie beïnvloeden. De competities kunnen blijven zoals ze zijn, want ook nu is er al sprake van vreemde overlappen v.w.b. transferperiodes, met als gemeenschappelijke factor de maanden juni en juli, genoeg tijd voor transfers lijkt mij. Landen als Portugal houden geen rekening met Nederland, ik zie niet in waarom dat andersom wel zo zou moeten zijn. Voor binnenlandse transfers zijn de omstandigheden inderdaad gelijk, maar als Ajax besluit de beste speler van een andere Nederlandse club te kopen tijdens de competitie en vlak voor de transferdeadline, dan lijkt mij dat zeker wel competitievervalsing of in ieder geval een ongewenste beïnvloeding vanuit het perspectief van de verkopende partij.

Nee het is net andersom. Als hier de transferperiode vorige maand was afgelopen, zou een buitenlandse club nog steeds kunnen winkelen in NL terwijl de club uit NL geen vervanging meer mag terugkopen. Daarom wordt de transferperiode in NL zoveel mogelijk gelijk gehouden met de andere competities om eerder genoemde situaties te vermijden.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op augustus 23, 2013, 15:25:11
Nee het is net andersom. Als hier de transferperiode vorige maand was afgelopen, zou een buitenlandse club nog steeds kunnen winkelen in NL terwijl de club uit NL geen vervanging meer mag terugkopen. Daarom wordt de transferperiode in NL zoveel mogelijk gelijk gehouden met de andere competities om eerder genoemde situaties te vermijden.

Maar wat is er mis mee om de transferdeadline te verschuiven naar 1 augustus? Nu worden ook de meeste transfers op het laatste moment gedaan en dan ook

Yellow Army

Citaat van: Lore op augustus 23, 2013, 18:23:31
Maar wat is er mis mee om de transferdeadline te verschuiven naar 1 augustus? Nu worden ook de meeste transfers op het laatste moment gedaan en dan ook

Wat ik dus net zeg. Buitenlandse clubs kunnen dan na 1 aug nog steeds spelers wegkopen uit NL terwijl de clubs uit NL dan geen vervanging meer kunnen halen omdat onze transferperiode dan al afgelopen is.
Area 58

Lore

Citaat van: Yellow Army op augustus 23, 2013, 19:07:50
Wat ik dus net zeg. Buitenlandse clubs kunnen dan na 1 aug nog steeds spelers wegkopen uit NL terwijl de clubs uit NL dan geen vervanging meer kunnen halen omdat onze transferperiode dan al afgelopen is.

Ik bedoel ook in internationaal verband!

Yellow Army

Citaat van: Lore op augustus 23, 2013, 21:52:18
Ik bedoel ook in internationaal verband!

Oh zeg dat dan  :insane . Nog beter zou gewoon zijn om wereldwijd 1 en dezelfde transferperiode te hanteren.
Area 58

Len Cantello

Gaan we hier nu verder met het topic 'de ondergang van hoerenveen'?
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

RotterdamLeeuwarden

Tja, tis niet offtopic in ieder geval  :koffie
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

drg

Citaat van: Len Cantello op augustus 24, 2013, 11:28:52
Gaan we hier nu verder met het topic 'de ondergang van hoerenveen'?

Alleen dit seizoen nog  :devil

fred

Heracles 1-0 PSV wat een grap  :_schater

Unknown

psv moet toch echt wel even minimaal gelijk spelen, zie heracles toch wel als een concurrent

Dokkumer

Daar issie eindelijk!

fred

Citaat van: Unknown op augustus 24, 2013, 21:21:57
psv moet toch echt wel even minimaal gelijk spelen, zie heracles toch wel als een concurrent

dan moeten ze snel zijn !

Dokkumer

Ik wacht nu op de 1-2 daar ;)