Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op mei 15, 2017, 09:13:43
Nope, Het "extra ticket" gaat naar de competitie die het hoogste staat op de ranking. De UEFA zorgt er natuurlijk wel voor dat het geld bij de grote clubs blijft natuurlijk!
Ok en wat dat als ajax zich niet voor Europa geplaatst had maar wel de finale wint, dan wel?
Henk, held, bedankt

Lore

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op mei 15, 2017, 13:26:50
Ok en wat dat als ajax zich niet voor Europa geplaatst had maar wel de finale wint, dan wel?

Volgens mij dan inderdaad wel!

Collingwood

Supporterscollectief‏
@SupportersNL
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

Toch enigszins opgelucht, er kwamen toch geluiden door dat het er mogelijk van ging komen (de eredivisie naar 16 teams).
Kalmte alleen kan u redden.

moodygrunn

Citaat van: Collingwood op mei 17, 2017, 14:26:24
Supporterscollectief‏
@SupportersNL
Goed nieuws! Wij vernemen zojuist dat er door een meerderheid tegen een nieuwe competitieopzet is gestemd. Nu de Jong teams nog uit de JPL!

Toch enigszins opgelucht, er kwamen toch geluiden door dat het er mogelijk van ging komen (de eredivisie naar 16 teams).

Om de weerstand te verhogen kun je volgens mij beter de tvgelden eerlijker verdelen en de competitie juist uitbreiden.
In Henk en Sandor we trust

Collingwood

Citaat van: moodygrunn op mei 17, 2017, 14:34:16
Om de weerstand te verhogen kun je volgens mij beter de tvgelden eerlijker verdelen en de competitie juist uitbreiden.

Lijkt mij ook ja. Er moet sowieso eerst maar eens worden aangetoond dat minder clubs concurrentieverhogend werkt. Volgens mij hebben de topploegen dit seizoen meer punten laten liggen bij zogenaamde laagvliegers dan bij subtoppers.
Kalmte alleen kan u redden.

moodygrunn

Citaat van: Collingwood op mei 17, 2017, 14:40:59
Lijkt mij ook ja. Er moet sowieso eerst maar eens worden aangetoond dat minder clubs concurrentieverhogend werkt. Volgens mij hebben de topploegen dit seizoen meer punten laten liggen bij zogenaamde laagvliegers dan bij subtoppers.

Eerst maar eens aankijken hoe het in andere landen functioneert. Voor je het weet zit je met een competitie als die van de Schotten opgescheept. Spannend joh!
In Henk en Sandor we trust

Collingwood

Citaat van: moodygrunn op mei 17, 2017, 14:44:56
Eerst maar eens aankijken hoe het in andere landen functioneert. Voor je het weet zit je met een competitie als die van de Schotten opgescheept. Spannend joh!

Ja, maar Europees doen ze wel geweldig mee!

:_schater
Kalmte alleen kan u redden.

Bernardo

Prima besluit! Mocht Cambuur ook stemmen!?

Collingwood

Citaat van: Bernardo op mei 17, 2017, 14:53:04
Prima besluit! Mocht Cambuur ook stemmen!?

Volgens mij hebben nu alleen de eredivisieclubs gestemd. NEC, Excelsior, Roda, ADO, Go Ahead, Groningen, Sparta, Willem II, Heracles en Feyenoord waren tegen. Uit het rechterrijtje heeft alleen PEC voor gestemd. Zie:

https://www.vi.nl/nieuws/nieuwe-opzet-eredivisie-van-de-baan
Kalmte alleen kan u redden.

Galdiano

 Veel bestuurders uit rechterrijtje zijn voor verdeling tv geld. Maar tegen 16 clubs ipv 18 clubs.
Maar dat is door afschieten plan ook van de baan.

Ben benieuwd of versoepeling promotie degradatie nu ook van de baan is.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Galdiano

- Tv geld moet gewoon eerlijk verdeeld worden.
- 2 direct promoveren, 2 direct degraderen.
- Amateurclubs mogen niet afzien van promotie naar eerste divisie.
- Belofte elftallen eigen competitie.
- Kunstgras mag alleen op amateur niveau.

Zo moeilijk hoeft het allemaa niet te zijn.  :|
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

moodygrunn

Citaat van: Galdiano op mei 17, 2017, 16:05:47
- Tv geld moet gewoon eerlijk verdeeld worden.
- 2 direct promoveren, 2 direct degraderen.
- Amateurclubs mogen niet afzien van promotie naar eerste divisie.
- Belofte elftallen eigen competitie.
- Kunstgras mag alleen op amateur niveau.

Zo moeilijk hoeft het allemaa niet te zijn.  :|

Als je ze al in de piramide wil hebben, moeten die aan dezelfde regels gebonden zijn als normale clubs. Dat wil zeggen, vooraf geeft de club in kwestie een selectie op en in de transferperiode kan de club spelers eenmalig overhevelen van het eerste naar het tweede en andersom. Dat zou het in ieder geval duidelijk en eerlijker maken. Dat is mijn grootste bezwaar namelijk tegen die elftallen, dat de ene week Tete achterin staat om ritme op te doen en de andere week staat er een A1 speler.
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: Collingwood op mei 17, 2017, 14:26:24


Toch enigszins opgelucht, er kwamen toch geluiden door dat het er mogelijk van ging komen (de eredivisie naar 16 teams).

In het AD stond dat er een meerderheid van 5/6de moest zijn om de wijziging door te voeren. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want welke potentiële degradatieclub draait nu zijn eigen nek om?

moodygrunn

Citaat van: Lore op mei 17, 2017, 18:16:48
In het AD stond dat er een meerderheid van 5/6de moest zijn om de wijziging door te voeren. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want welke potentiële degradatieclub draait nu zijn eigen nek om?
Dat van die 5/6de vind ik wel goed, dat houdt nl in dat er echt een degelijk voorstel op tafel moet komen. Niet een voorstel dat voornamelijk goed is voor de top 10
In Henk en Sandor we trust

Bankzitter

#6014
Ik zou niet tegen een stevige inkrimping van de eredivisie zijn, mits ook er in de JL ook hard wordt ingegrepen.

Ik kan leven met een competitie met wekelijkse affiches als N.E.C.-Excelsior, GAE-Cambuur , Roda- Sparta, Ado-Almere, N.A.C. - De Graafschap, Volendam-VVV .
Daarmee kun je nog een sportief en commercieel aantrekkelijke competitie krijgen. 14-16 teams, dus voorruit Jong Ajax - Emmen omdat het anders niet kan.

Met wedstrijden als Jong AZ-Helmond Sport blijft de JL echter voor publiek, sponsors en tv totaal oninteressant en is degradatie een ramp.

Meedelen in tv gelden door beide divisies  (clubs hebben geen cent te besteden, nu spelen er alleen transfervrije of jeugdspelers in de JL) en ruimere promotie/ degradatieregelingen. Maar dat spreekt voor zich.


Ik denk ook dat de reden is dat clubs tegen gestemd hebben omdat 1 slecht jaar tijdens de inkrimping voor Wilem II, Groningen ect. degradatie betekend naar een competitie waarin geen droog brood te verdienen valt. Uitwedstrijden voor anderhalve paardekop, nauwelijks uitzendingen op Fox ect. Kortom het rampscenario wat N.A.C. nu vooral treft.