Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

denistel

Citaat van: Ronnie tng op mei 21, 2013, 18:16:50
Weer z'n Cambuur pool met allemaal boeren in de elftallen?

je betaald 15 euro inleg dus je mag zelf opstellen wie je wilt.al waren er nu van de 23
teams niet veel met een boer er in..maar anders dan bij de lc kan ik mensen niet verplichten
geen boer op te stellen ivm de inleg.

Dokkumer

:0=BOBBIE GAAT EUROPA IN

pvanbuijtene

Nou knvb

:0= waar blijft het speelschema!!!

8P

marrumer

vvv venlo gaat ook voor kunstgras vanwege het slechte veld.

SCC-J

wat het dat VVV met eredivisie te maken?

denistel

Citaat van: pvanbuijtene op mei 27, 2013, 11:10:35
Nou knvb

:0= waar blijft het speelschema!!!

8P

half juni ju

SCCornjum



In Deventer zijn ze er klaar voor..
Watching Football Is Not A Crime

SCCRulez


Dokkumer

En Groningen is op zoek naar seizoenskaarthouders


Veendam-supporters verbijsterd over brief FC Groningen

Een groep SC Veendam-supporters is boos op FC Groningen-directeur Hans Nijland. De club uit de Euroborg heeft de fans van het failliete Veendam een brief gestuurd waarin de mogelijkheden worden aangegeven voor het aanschaffen van een seizoenskaart.

Op sociale media wordt de actie van FC Groningen niet gewaardeerd. De reacties lopen uiteen van "misselijkmakend" en "Beste meneer Nijland, wilt u mij per direct uit uw mailbestand halen?"

Willie Sagel, webbeheerder van de site Veendam4-ever.nl en groot supporter, stelt het in een column als volgt: "Als club moet je weten dat dit not done is in de supporterswereld. Stel je toch eens voor, Hans Nijland, dat Cambuur of Heerenveen alle Groningen-seizoenskaarthouders aan gaat schrijven met een tekst: 'Voor minder geld zie je ook Eredivisie voetbal bij ons!'. Nijland zou ontploffen. En de aanhang van Groningen nog meer... Maar zo voelen wij ons nu ook."

Hans Nijland vindt de ophef rondom de actie van FC Groningen onnodig. "Jammer dat je dergelijke reacties krijgt", zegt hij. "Maar goed, het zal een kleine minderheid zijn.

Dokkies mening: Dit zijn streken die Rinus Veenstra zou kunnen flikken. Walgelijk stukje lijkenpikkerij :R

SCCRulez

Als je zo aan je toeschouwers moet komen heb ik er liever paar minder en dan wel echte supporters. Wat een loser-actie!

Yellow Army

Area 58

RotterdamLeeuwarden

Slimme renovatie Kuip kost 30 miljoen

Het stadsbestuur van Rotterdam zou voorstander zijn van de bouw van een nieuw, multifunctioneel stadion voor Feyenoord. Rotterdam kan zich beter concentreren op het stadseel rond het station, vindt Hennes de Ridder. De Kuip kan voor relatief weinig geld gerenoveerd worden.

B en W van Rotterdam lijkt te gaan voor een nieuw stadion dat, op een paar bestuurders na, niemand wil. Een megalomaan project dat qua inkomsten overschat en qua uitgaven onderschat wordt in een stadsdeel dat zeer dringend opgeknapt moet worden, maar waarvoor geen geld is. Het besluit rammelt omdat een eenvoudige, goedkope en snelle renovatievariant bewust buiten beschouwing wordt gelaten. Het is te hopen dat de raad in zijn besluitvorming wel alle alternatieven meeneemt. Feyenoord zit in de lift en was zelfs even een serieuze kampioenskandidaat. Zij zit met haar uitstekende jeugdopleiding weer in de buurt van Ajax en PSV. Zij moet alleen de begroting zien op te trekken naar het Ajax-niveau. Dat valt niet mee omdat het huidige stadion met zijn geringe aantal busines-units en matige voorzieningen te weinig "business" genereert.

Een nieuw megalomaan stadion dat zeker 400 miljoen euro gaat kosten en dus wel erg veel inkomsten buiten het voetbal moet genereren, zou het paard weleens achter de wagen kunnen spannen. Feyenoord is immers zonder 'kuipsfeer' niet meer de oppermachtige thuisploeg en kan echt niet vijf jaar wachten op het verhogen van de jaarlijkse begroting. Bovendien kunnen we in Nederland met onze kleine competitie ook niet zo maar honderden miljoenen in een voetbalstadion steken.

Ten slotte zal een nieuw stadion van de monumentale kuip een leegstaande roestbak maken, die onherroepelijk in de hoogovens eindigt. De enige oplossing is dat de Kuip voor relatief weinig geld wordt gerenoveerd, waarbij op korte termijn de concurrentiepositie ten opzichte van de Arena fundamenteel moet worden verbeterd. Dat hoeft niet op architectuur omdat de Kuip het op dat punt glansrijk wint zolang er maar geen aantasting in de vorm van extra ringen of complete overkappingen komen. Een volledig overdekt stadion is niet nodig omdat het zelfs internationaal geen standaard is. Maar verbeteringen zijn wel noodzakelijk op zowel de capaciteit als de kwaliteit ten aanzien van de zitplaatsen, business-units en de voorzieningen.

Er zijn uiteraard beperkingen ten aanzien van een renovatie. De eerste beperking is dat structuur van het stadion met de twee ringen niet mag worden aangetast. Die ringen zijn bepalend voor de sfeer en de schoonheid van het stadion. Dat geldt langzamerhand ook voor het dak, dat qua constructie uniek in de wereld is, volledig los staat van het stadion maar nu ook bij het stadion hoort. De tweede beperking is dat er in deze tijden van crisis beperkte middelen beschikbaar zijn. Honderden miljoenen budget is absurd en de gemeente – die garant moet staan – heeft wel andere prioriteiten in Rotterdam Zuid dan een nieuw stadion naast een onbruikbaar monument met veel onderhoud.

De kern van de oplossing is dat de ligging van het voetbalveld 4 meter wordt verlaagd. In de laagliggende ovale bak langs de binnenzijde van de onderste ring worden de veldtribunes volgens de stadion-ovaal geplaatst. Die zijn dan niet alleen mooier en steiler dan de huidige rechthoekige en flauwe veldtribunes met een beter zicht op het veld, maar genereren ook nog eens circa 2000 extra plaatsen. Door de verlaging ontstaat er, onder de eerste ring op 4 meter boven het veld, langs de gehele omtrek van het stadion een plint van zo'n 400 meter. Uitermate geschikt om business-units, horecagelegenheden en andere faciliteiten te creëren. Met deze ingreep kan op de begane grond zeer eenvoudig een kleine hectare (!) aan duurzame business-units en voorzieningen worden gebouwd, die zonder verticaal transport voor iedereen bereikbaar zijn. Ook de plaats van de business-units is uniek omdat de balcons dichtbij en heel chique slechts 4 meter boven het veld liggen. Zaken doen in een imposant monument met de geur van het gras! De ring van business-units betekent een uitbreiding van 2000 plaatsen minimaal. Bij elkaar wordt de capaciteit dan bijna 56.000 toeschouwers, slechts 7000 minder dan het voorgestelde nieuwe stadion! Groot voordeel is dat de gebruikers van het stadion de verbouwing nauwelijks merken. De verlaging van het veld kan zonder tussentijdse overlast in één winterstop en de navolgende zomerstop. Verder kan de bouw van de begane grond faciliteiten geheel geprefabriceerd worden en zonder overlast, gefaseerd tijdens een seizoen, geplaatst worden.

De totale kosten zijn gegarandeerd minder dan 30 miljoen. Met een dergelijk bedrag is het een koud kunstje om een paar evenementen binnen te halen om een goede business-case te maken. En wat belangrijker is: het schaarse Rotterdamse geld kan worden gebruikt voor de herstructurering van Rotterdam-Zuid. Daarmee wordt deze renovatievariant voor zowel club, stadion, stad als bedrijfsleven een veel beter alternatief dan wat er nu allemaal op tafel ligt. Indien de stadiondirectie echt meer spanning en risico wil met grote popconcerten, is het toch handiger om voor de helft van het uitgetrokken geld de grootste en mooiste poptempel ter wereld te zetten naast de goedkoop gerenoveerde monumentale Kuip.

Prof.dr.ir. Hennes de Ridder

Bron: Lunaticnews.nl
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Treb

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op juni 04, 2013, 23:07:20

Blablabla kutverhaal.. blablabla kutfeyenoord.. blabla


Boeiend man  :O

Tyf lekker op met je kut feyenoord

Dokkumer

Citaat van: Treb op juni 04, 2013, 23:13:06
Boeiend man  :O

Tyf lekker op met je kut feyenoord
Doe effe normaal joh klapmongool. Prijst hij hier zijn andere club de hemel in? Nee toch? Het gaat hier gewoon om het een na mooiste stadion van Nederland dat op deze manier behouden kan blijven voor het voetbal. Beter dan een betonnen bak!

Dus ff dimme met dat grote bekje van je!

Treb

Citaat van: Dokkumer op juni 04, 2013, 23:20:44

Doe effe normaal joh klapmongool.

Dus ff dimme met dat grote bekje van je!

Dit los je keurig op als modje..  :_schater