Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

AL

Amper een halve dag na de uitspraak, wil Twente vd Bergh overnemen. Die is transfervrij, maar wil wel 300k of meer.
Ongelooflijk dat ze dit soort spelers kunnen/mogen halen...

Wat mij betreft gaat die club zsm helemaal naar de kloten!!

Collingwood

Citaat van: AL op juni 18, 2016, 08:15:27
Amper een halve dag na de uitspraak, wil Twente vd Bergh overnemen. Die is transfervrij, maar wil wel 300k of meer.
Ongelooflijk dat ze dit soort spelers kunnen/mogen halen...

Wat mij betreft gaat die club zsm helemaal naar de kloten!!

Belachelijk, die is voor clubs als NEC te duur, maar Twente gaat hem vrolijk lachend ophalen.
Kalmte alleen kan u redden.

Jandehulk

Indd zwaar triest dit!!.... Twente had gewoon kapot mutte weze en nu shoppen ze weer in de betere,en duurdere spelers.......schandalig

sccambuurlwdd

FC Twente is de komende jaren in ieder geval de meest gehate club van Nederland. Als ik ook de reacties lees van de fans van die club op het internet.. geen schaamte. De enige reden dat FC Twente in de Eredivisie is gebleven is door de beroepscommissie onder druk te zetten met verhalen dat degradatie het einde van FC Twente zou betekenen.

Collingwood

Boy Deul (Emmen) waarschijnlijk naar Excelsior.
Kalmte alleen kan u redden.

CamLeeuw

De laatste meting in september komt nog voor FC Twente. En aangezien ze de Fiod nog moeten betalen buiten hun gigantische schulden om voor belastingontduiking plus de daarop de nodige boetes zijn ze in ieder geval hun licentie alsnog definitief kwijt.

Off topic;  Eindelijk kan ik weer reageren op het forum na meer dan een maand gigantische pijnen van ontstekingen te moeten hebben ondergaan. :)
Voor Cambuur gaan wij als supporters door het vuur!

Collingwood

Kort geding De Graafschap tegen KNVB

De Graafschap wil via een kort geding op heel korte termijn een plaats in de eredivisie afdwingen. Dat maakte de club bekend na een gesprek met een delegatie van de KNVB. De Graafschap meent dat het recht heeft op een plaats in de hoogste klasse van het betaald voetbal.

De Doetinchemse club degradeerde weliswaar via de nacompetitie naar de Jupiler League, maar leek door het intrekken van de licentie van FC Twente toch in de eredivisie te blijven. De Tukkers zouden op last van de licentiecommissie worden teruggezet naar de Jupiler League wegens financieel wanbeleid. De beroepscommissie van de KNVB bepaalde echter onlangs dat FC Twente komend seizoen toch in de eredivisie mag spelen.

Teleurstellend gesprek

"Gezien het falen van met name de licentiecommissie van de KNVB, vinden wij, samen met onze juristen, dat wij recht hebben op een plek in de eredivisie", verklaarde commercieel directeur Martine Zuil van De Graafschap na het voor de club teleurstellend verlopen gesprek met de KNVB. Namens de voetbalbond waren directeur Bert van Oostveen en bestuurssecretaris Mark Boetekees aanwezig.
Kalmte alleen kan u redden.

hobbes

Citaat van: Collingwood op juni 23, 2016, 16:25:08
Kort geding De Graafschap tegen KNVB

De Graafschap wil via een kort geding op heel korte termijn een plaats in de eredivisie afdwingen. Dat maakte de club bekend na een gesprek met een delegatie van de KNVB. De Graafschap meent dat het recht heeft op een plaats in de hoogste klasse van het betaald voetbal.

De Doetinchemse club degradeerde weliswaar via de nacompetitie naar de Jupiler League, maar leek door het intrekken van de licentie van FC Twente toch in de eredivisie te blijven. De Tukkers zouden op last van de licentiecommissie worden teruggezet naar de Jupiler League wegens financieel wanbeleid. De beroepscommissie van de KNVB bepaalde echter onlangs dat FC Twente komend seizoen toch in de eredivisie mag spelen.

Teleurstellend gesprek

"Gezien het falen van met name de licentiecommissie van de KNVB, vinden wij, samen met onze juristen, dat wij recht hebben op een plek in de eredivisie", verklaarde commercieel directeur Martine Zuil van De Graafschap na het voor de club teleurstellend verlopen gesprek met de KNVB. Namens de voetbalbond waren directeur Bert van Oostveen en bestuurssecretaris Mark Boetekees aanwezig.

Ze hebben geen poot om op te staan. Ze zijn gedegradeerd en waren de eerste om de plek van Twente evt. op te vullen. Maar Twente blijft (hoe belachelijk dat ook is)dus hoeft er geen plaats te worden op gevuld.

Collingwood

Citaat van: Collingwood op juni 18, 2016, 18:42:48
Boy Deul (Emmen) waarschijnlijk naar Excelsior.

Gaat toch niet door, Deul gaat naar het buitenland (club nog onbekend).
Kalmte alleen kan u redden.

mulder

'ze zijn ook niet te spreken over de 1,7 miljoen euro die de clubleiding ter compensatie aan de andere Eredivisieclubs betaalde' staan in een bericht over FC Twente op VI (http://www.vi.nl/nieuws/opnieuw-cruciale-week-voor-fc-twente-.htm).

Ik weet niet of dat hier al besproken is, maar ff nieuwschierig. Heeft Cambuur dan ook een deel van die 1,7 miljoen compensatie gekregen?Als er een gelijke deelsleutel wordt gehanteerd, zou dat 100.000 euro betekenen...

El Ma-kri-niii

Ik vond dit een interessante passage:
De investeerders, met miljardair en harde ondernemer Dik Wessels voorop, zijn allesbehalve blij met de gang van zaken. De laatste wil de club vier miljoen euro lenen, zodat de club direct de rekeningen kan betalen. Dat geld moet woensdag op de rekening staan anders verliest de club alsnóg de licentie. Wessels staat ook nog eens garant voor eenzelfde bedrag.

Als je in zulke acute geldnood zit en afhankelijk bent van de grillen van één man, vraag ik me af hoe realistisch het is dat Twente over 3 maanden in categorie 2 zit.

hobbes

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 27, 2016, 12:26:01
Ik vond dit een interessante passage:
De investeerders, met miljardair en harde ondernemer Dik Wessels voorop, zijn allesbehalve blij met de gang van zaken. De laatste wil de club vier miljoen euro lenen, zodat de club direct de rekeningen kan betalen. Dat geld moet woensdag op de rekening staan anders verliest de club alsnóg de licentie. Wessels staat ook nog eens garant voor eenzelfde bedrag.

Als je in zulke acute geldnood zit en afhankelijk bent van de grillen van één man, vraag ik me af hoe realistisch het is dat Twente over 3 maanden in categorie 2 zit.

Benieuwd of het bestuur van Twente voet bij stuk houden wat betreft invloed van geld schieters op het bestuur. Als ze geen vertegenwoordiger van Wessels toelaten komt hij misschien niet over de brug, doen ze het wel dan worden ze als "nieuw" bestuur totaal ongeloofwaardig. Die zitten in een mooie patstelling

moodygrunn

Citaat van: El Ma-kri-niii op juni 27, 2016, 12:26:01
Ik vond dit een interessante passage:
De investeerders, met miljardair en harde ondernemer Dik Wessels voorop, zijn allesbehalve blij met de gang van zaken. De laatste wil de club vier miljoen euro lenen, zodat de club direct de rekeningen kan betalen. Dat geld moet woensdag op de rekening staan anders verliest de club alsnóg de licentie. Wessels staat ook nog eens garant voor eenzelfde bedrag.

Als je in zulke acute geldnood zit en afhankelijk bent van de grillen van één man, vraag ik me af hoe realistisch het is dat Twente over 3 maanden in categorie 2 zit.

Voor mn gevoel is dit gewoon een Mexicaan stand-off, waarbij Wessels een enorme ezel zou zijn als hij die 4 miljoen niet overmaakt. Hij wil er alleen iemand in de RvC of directie hebben zitten die zijn investering/lening beheert omdat hij geen vertrouwen in het zittende bestuur heeft. Geef m ook eens ongelijk, wie betaalt, bepaalt.
In Henk en Sandor we trust

El Ma-kri-niii

Citaat van: moodygrunn op juni 27, 2016, 13:21:11
Voor mn gevoel is dit gewoon een Mexicaan stand-off, waarbij Wessels een enorme ezel zou zijn als hij die 4 miljoen niet overmaakt. Hij wil er alleen iemand in de RvC of directie hebben zitten die zijn investering/lening beheert omdat hij geen vertrouwen in het zittende bestuur heeft. Geef m ook eens ongelijk, wie betaalt, bepaalt.
Maar volgens het rapport van Knüppe (dat ze verplicht moesten doorvoeren van de licentiecommissie) mogen geldschieters nooit meer bestuurlijke invloed hebben bij FC Twente. Ze zitten daar in een bijna onmogelijke spagaat.

AL

Mooi dat smerige Twente gaat weer lekker l8l l8l