Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Vanaf 2017/2018 gaat er een nieuw promotie degradatie systeem komen.

KNVB heeft aan Twente een voorstel gedaan, om eenmalig de bovenste twee clubs in de jupiler league komend seizoen te laten promoveren.
Als ik dit zo hoor, zou dat een positieve ontwikkeling zijn.

Gewoon model ala Premier league en championship over nemen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

moodygrunn

Citaat van: Galdiano op mei 24, 2016, 23:05:48
Vanaf 2017/2018 gaat er een nieuw promotie degradatie systeem komen.

KNVB heeft aan Twente een voorstel gedaan, om eenmalig de bovenste twee clubs in de jupiler league komend seizoen te laten promoveren.
Als ik dit zo hoor, zou dat een positieve ontwikkeling zijn.

Gewoon model ala Premier league en championship over nemen.

Zullen we dat maar even niet doen? Althans niet omdat FCT erbij komt....Wij zitten potdikke in dezelfde competitie. Wij willen ook heel snel weer terug. Wij krijgen ook geen extra plek. Twente heeft het zelf verneukt en zou met 1/10de van hun salarishuis al om de bovenste plekken meedoen, waarschijnlijk kampioenschap.
In Henk en Sandor we trust

Vedetski

Citaat van: moodygrunn op mei 24, 2016, 23:25:19
Zullen we dat maar even niet doen? Althans niet omdat FCT erbij komt....Wij zitten potdikke in dezelfde competitie. Wij willen ook heel snel weer terug. Wij krijgen ook geen extra plek. Twente heeft het zelf verneukt en zou met 1/10de van hun salarishuis al om de bovenste plekken meedoen, waarschijnlijk kampioenschap.

Als Twente al zou beginnen in de JL, dan zou dat met een flink uitgedunde selectie zijn. De meesten zullen voor een prikkie weggaan (Ziyech, Gutierrez, Cabral) en ook andere spelers zitten niet op de JL te wachten. Daarbij komt een zeer laag (spelers-)budget waardoor ook zij moeite zullen hebben met het samenstellen van een top-3 team.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben, zo'n aangepaste promotie-/degradatieregeling zou de zoveelste onreglementaire beslissing van de heren uit Zeist zijn. Het houdt niet op zo..
:koffie

Lore

Citaat van: Dokkumer op mei 24, 2016, 22:39:34
Het handelen van de KNVB slaat hierin ook weer nergens op natuurlijk. Het lijkt wel alsof ze een slagaderlijke bloeding willen stoppen met hier en daar een pleistertje. Strafje hier, strafje daar en maar doormodderen in plaats van keiharde daden te stellen. 25 clubs in zo'n situatie was zonder mededogen de nek gewoon glashard omgedraaid ook al lag er een waterdicht plan met keiharde toezeggingen.

Eens, maar het begint en eindigt allemaal bij Twente. Wat er nu gebeurd is dat een moordenaar het ziekenhuis aanklaagd dat zijn slachtoffer is overleden en het ziekenhuis dat had kunnen voorkomen!

Lore

Citaat van: moodygrunn op mei 24, 2016, 23:25:19
Zullen we dat maar even niet doen? Althans niet omdat FCT erbij komt....Wij zitten potdikke in dezelfde competitie. Wij willen ook heel snel weer terug. Wij krijgen ook geen extra plek. Twente heeft het zelf verneukt en zou met 1/10de van hun salarishuis al om de bovenste plekken meedoen, waarschijnlijk kampioenschap.

Volgens mij was dat het meest gunstige scenario geweest voor ons. Ik geloof er namelijk niets van dat Twente ooit in de JL gaat spelen. Die zijn dan namelijk allang failliet. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat Twente alle voorstellen in de wind slaat, terwijl zij enorm veel risico lopen om de licentie kwijt te raken. Dat doen zij omdat ze weten dat ze failliet zijn bij degradatie. Ze hebben geen keus meer!

hobbes

Citaat van: Vedetski op mei 24, 2016, 23:33:43
Als Twente al zou beginnen in de JL, dan zou dat met een flink uitgedunde selectie zijn. De meesten zullen voor een prikkie weggaan (Ziyech, Gutierrez, Cabral) en ook andere spelers zitten niet op de JL te wachten. Daarbij komt een zeer laag (spelers-)budget waardoor ook zij moeite zullen hebben met het samenstellen van een top-3 team.

Neemt niet weg dat ik het met je eens ben, zo'n aangepaste promotie-/degradatieregeling zou de zoveelste onreglementaire beslissing van de heren uit Zeist zijn. Het houdt niet op zo..

Plus dat spelers sowieso niet staan te trappelen om naar zo'n instabiele club te gaan.

666

Citaat van: Galdiano op mei 24, 2016, 23:05:48
Vanaf 2017/2018 gaat er een nieuw promotie degradatie systeem komen.

KNVB heeft aan Twente een voorstel gedaan, om eenmalig de bovenste twee clubs in de jupiler league komend seizoen te laten promoveren.
Als ik dit zo hoor, zou dat een positieve ontwikkeling zijn.

Gewoon model ala Premier league en championship over nemen.

Roep ik al jaren... Is ook veel beter voor de doorstroming cq gezond houden van je competities. Kijk maar eens wat voor boost Cambuur heeft gekregen door promotie, dat zal ook gelden voor andere clubs die promoveren.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Marc S

Nieuw promotie degradatie systeem met sowiezo 2 promovendi en degradanten (nummer 16 ED en nummers 3,4,5 JL zouden play-offs spelen) zou op basis van het verleden erg gunstig uit pakken. Dan zouden wij 5x zijn gepromoveerd IPV 3x, en alsnog 3x zijn gedegradeerd.

El Ma-kri-niii

Citaat van: AL op mei 24, 2016, 21:36:55
Twente is compleet gek geworden.
Ze zijn zo zielig..........
Zelfs het aanbod om de TV gelden volledig te ontvangen in de jupiler league en het eenmalig promoveren van 2 clubs vanuit de jupiler league hebben ze afgewezen.

Wat mij betreft licentie per direct afnemen!!
Stel dat Twente hiermee akkoord zou gaan. De Jupiler Leagueclubs zouden dan nog nooit pikken dat Twente zoveel financieel voordeel krijgt? Of hebben die niks in te brengen over de eigen competitie?

Shar

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 25, 2016, 09:44:55
Stel dat Twente hiermee akkoord zou gaan. De Jupiler Leagueclubs zouden dan nog nooit pikken dat Twente zoveel financieel voordeel krijgt? Of hebben die niks in te brengen over de eigen competitie?
Zelf niet bij stilgestaan maar meer dan terecht punt. Ik zie het nog gebeuren dat als Twente wel teruggezet wordt naar de JL dat ze dan doodleuk die tv gelden alsnog willen opeisen omdat dit hun eerder ook al aangeboden was.

Bankzitter

#5845
Nou ja, dan zou  Cambuur ook recht hebben op een jaar extra tv gelden (als is dat in vergelijking met Twente een fooi).
Waarom de ene degradant wel en de andere niet.

Nieuwe promotie/degradatie regeling zou een zege zijn voor het betaald voetbal (Is Cambuur ook voorstander van).

De huidige Juup is een gedrocht en een moeras waar je moeilijk weer uitkomt.

Sakas

Discussie Twente maar in het topic eerste divisie verder dacht ik zo!  :zweep
Laat sien ast foor Cambuur bist!

jeff

Officieel zijn ze nog niet gedegradeerd toch omdat Twente in beroep is gegaan?
Kort geding van vandaag heeft uiterlijk 10 juni uitspraak.
Beroepscommisie licentiecommissie heeft 6 juni vergadering en doet 13 juni uitspraak.

Bernardo

Dus tot dan weet de Graafschap niet waar aan het toe is. Je zou maar in die situatie zitten. Weet je een +- een week voor de voorbereiding of je Ere of JL speelt.

El Ma-kri-niii

Ik denk dat wij er niet rouwig om hoeven te zijn dat De Graafschap de play-offs verloren heeft.