Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

hobbes

Citaat van: DayDreamer op mei 23, 2016, 09:45:20
Graafschap gaat het dan aanvechten bij de rechter, die gaan er nu vanuit dat ze een eredivisieclub zijn en gaan daar ook naar handelen.

http://www.nu.nl/voetbal/4265938/graafschap-stapt-rechter-als-toch-degradeert.html

De Graafschap heeft geen poot om op de staan. Het is duidelijk dat zij de eerste zijn die voor een eredivisie plek in aanmerking komen mocht Twente idd teruggezet worden. Tot dat dat duidelijk is is de graafschap gedegradeerd. Lullig maar dan hadden ze maar van GAE moeten winnen. Dan hadden wij in onzekerheid gezeten.

El Ma-kri-niii

Bij De Graafschap zijn ze ook maf bezig. Ze hebben helemaal nergens recht op, maar eisen wel een plek in de Eredivisie. Het enige wat ze mogen eisen is duidelijkheid, en dat zou eigenlijk deze week nog moeten komen.

jeff

Citaat van: DayDreamer op mei 23, 2016, 09:45:20
Graafschap gaat het dan aanvechten bij de rechter, die gaan er nu vanuit dat ze een eredivisieclub zijn en gaan daar ook naar handelen.

http://www.nu.nl/voetbal/4265938/graafschap-stapt-rechter-als-toch-degradeert.html
Kunnen wij ook naar de rechter stappen dat we er in moet blijven. Als het voor de play-offs bekend was geworden hadden wij kunnen spelen ipv willem 2.

Bernardo

ZEIST - De voetbalbond KNVB beschouwt De Graafschap maandagochtend als gedegradeerd.

Dat zegt persvoorlichter Koen Adriaanse. 'Het is een voorgenomen besluit dat FC Twente uit de eredivisie wordt gezet, maar op dit moment is dat nog niet definitief en is De Graafschap dus gedegradeerd. De Centrale Spelersraad moet nog advies uitbrengen over FC Twente en bovendien lijkt het erop dat de club naar de rechter stapt.'

Tot dusverre was de algemene opvatting dat De Graafschap de plek van Twente al had ingenomen als hoogst geklasseerde degradant van de eredivisie. Maar die interpretatie blijkt dus niet te kloppen.

Wat er gebeurt als de rechter de beslissing van de KNVB onrechtmatig verklaart, kan de persvoorlichter nog niet inschatten.

Wachten met competitieplanning
De onduidelijkheid rond de status van FC Twente heeft ook gevolgen voor de competitieplanning voor volgend seizoen. De KNVB presenteert normaal gesproken half juni het speelprogramma voor de eredivisie en Jupiler League. De bond kan het schema alleen nog niet opstellen, omdat onduidelijk is in welke competitie sommige clubs komen te spelen.

Misschien maar beter dat wij niet in deze situatie zitten. Je kan helemaal niks.

Vedetski

Wat een situatie is het ook. De KNVB laat zich weer eens van zijn beste kant zien.

Ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Wat een soap.

Om mijn part spelen we met 20 clubs in de Eredivisie voor een seizoen, zolang er maar duidelijkheid is voor de clubs. Op deze manier jaagt de KNVB al die clubs op de kast.
:koffie

El Ma-kri-niii

Citaat van: Vedetski op mei 23, 2016, 14:29:56
Om mijn part spelen we met 20 clubs in de Eredivisie voor een seizoen, zolang er maar duidelijkheid is voor de clubs. Op deze manier jaagt de KNVB al die clubs op de kast.
Alle 38 clubs in de Eredivisie. Iedereen een keer tegen elkaar. Bovenste 18 spelen dat jaar erna Eredivisie en de rest Jupiler League. :proost

Vedetski

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 23, 2016, 14:40:15
Alle 38 clubs in de Eredivisie. Iedereen een keer tegen elkaar. Bovenste 18 spelen dat jaar erna Eredivisie en de rest Jupiler League. :proost

Dan krijgen die De Boer en Van Gangelen het nog aardig druk bij FOX  :_schater
:koffie

Vedetski

De Twente supporters zijn overigens niet blij met hun collega-supporters.

CiteerOok andere clubs uit de eredivisie krijgen onder uit de zak van de supporters.  "In 2003 verkeerde de Duitse club BVB Dortmund in acute nood. Men kon de salarissen niet meer betalen. Een concurrent stond toen op en bood de helpende hand. Bayern München gaf Dortmund een renteloze lening van 2 miljoen euro. Wat horen wij nu van onze collega clubs? Niets, helemaal niets!"

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245050&cat=1

:koffie

DayDreamer

Citaat van: Vedetski op mei 23, 2016, 14:51:08
De Twente supporters zijn overigens niet blij met hun collega-supporters.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=245050&cat=1

Man man man, dat je nog durft  :zucht

Dokkumer

Omgekeerde wereld dit. Een aantal jaren de boel belazeren waar iedereen bij staat en nu Calimeroën dat "collega clubs" hen (hadden) moeten helpen?
Kunnen deze mensen niet onze nieuwe directie en RvC worden? Zelfde merk oogkleppen :R

DayDreamer


El Ma-kri-niii

Wat betreft kansen voor en tegen doen we het niet eens heel slecht, ze worden alleen omgezet in te weinig goals voor en te veel tegen. Volgens mij kun je dan zeggen dat de individuele kwaliteiten niet genoeg waren.

Vedetski

Het Vitesse van de onderste regionen. Veel balbezit en hoog passingspercentage, en redelijk veel keypasses. Deze mogelijkheden worden nauwelijks omgezet in doelpunten. Puur een gebrek aan kwaliteit (dat had Vitesse dit seizoen ook amper als het om scorend vermogen gaat).
:koffie

sccambuurlwdd

Citaat van: El Ma-kri-niii op mei 23, 2016, 15:05:15
Wat betreft kansen voor en tegen doen we het niet eens heel slecht, ze worden alleen omgezet in te weinig goals voor en te veel tegen. Volgens mij kun je dan zeggen dat de individuele kwaliteiten niet genoeg waren.
Zegt weinig over de kwaliteit van de kansen. Volgens mij zouden we daarmee stijf onderaan staan dit seizoen.

rudie

Cijfers onderbouwen naar mijn idee het handbalvoetbal zoals Cambuur al jaren speelt; veel balbezit en passes in het middendeel van het veld, weinig actie in de gebieden waar het er echt toe doet ( 'de 16'). Lijkt heel wat dat balbezit en die passes, maar je bereikt er weinig mee.