Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Bankzitter

#5820
Citaat van: DayDreamer op mei 23, 2016, 14:56:38
Man man man, dat je nog durft  :zucht

Tja, ongelovelijk. Als je betrapt bent op valsspelen met pokeren, en je mag van je vrienden na een maandje weer aanschuiven... dan eerst gaan zeuren dat je meteen weer mee wil doen en dan daarna vragen of ze je ook wat geld willen lenen.

Ook KNVB mag wel conclusies gaan trekken na deze soap(na echec rond de bondscoaches en vorige week rond Utrecht). Ze laten dit volledig uit de klauw gieren.

Shar

Citaat van: Bankzitter op mei 23, 2016, 18:39:55
Tja, ongelovelijk. Als je betrapt bent op valsspelen met pokeren, en je mag van je vrienden na een maandje weer aanschuiven... dan eerst gaan zeuren dat je meteen weer mee wil doen en dan daarna vragen of ze je ook wat geld willen lenen.

Ook KNVB mag wel conclusies gaan trekken na deze soap(na echec rond de bondscoaches en vorige week rond Utrecht). Ze laten dit volledig uit de klauw gieren.
Zo'n statement zou ik als supportersschare alleen maar durven maken als ik mezelf ook had ingezet voor andere clubs die zich in de problemen bevonden. Benieuwd wat voor initiatieven ze in het verleden ontplooid hebben voor onder andere RBC, Veendam en Haarlem om maar wat te noemen. En ga er tegen beter weten dan ook maar vanuit dat ze ons in 2005 financieel gesteund hebben.

Vlampiep

Los van het feit dat Twente jaren lang de hele boel heeft besodemieterd, ben ik er nog niet zo zeker van dat zij het kort geding gaan verliezen.
Volgens mij heeft de KNVB er een zootje van gemaakt door aan Twente een aantal voorwaarden op te leggen waaraan zij binnen een afgesproken termijn aan moeten voldoen om hun licentie te behouden.
Als blijkt dat Twente daaraan heeft voldaan, kan de KNVB wel eens in het ongelijk worden gesteld.
Voor de duidelijkheid had de KNVB Twente direct terug moeten zetten naar de amateurs.
Als Twente het geding zal winnen lijkt mij dat de gehele top van de KNVB op dient te stappen.

sccambuurlwdd

Citaat van: Vlampiep op mei 23, 2016, 19:30:20
Los van het feit dat Twente jaren lang de hele boel heeft besodemieterd, ben ik er nog niet zo zeker van dat zij het kort geding gaan verliezen.
Volgens mij heeft de KNVB er een zootje van gemaakt door aan Twente een aantal voorwaarden op te leggen waaraan zij binnen een afgesproken termijn aan moeten voldoen om hun licentie te behouden.
Als blijkt dat Twente daaraan heeft voldaan, kan de KNVB wel eens in het ongelijk worden gesteld.
Voor de duidelijkheid had de KNVB Twente direct terug moeten zetten naar de amateurs.
Als Twente het geding zal winnen lijkt mij dat de gehele top van de KNVB op dient te stappen.
Er zijn nieuwe dingen aan het licht gekomen. Daarom deze straf. Ik geef FC Twente overigens weinig kans. Zitten veel knappe koppen bij de licentiecommissie.

justremco

Citaat van: Vlampiep op mei 23, 2016, 19:30:20
Los van het feit dat Twente jaren lang de hele boel heeft besodemieterd, ben ik er nog niet zo zeker van dat zij het kort geding gaan verliezen.
Volgens mij heeft de KNVB er een zootje van gemaakt door aan Twente een aantal voorwaarden op te leggen waaraan zij binnen een afgesproken termijn aan moeten voldoen om hun licentie te behouden.
Als blijkt dat Twente daaraan heeft voldaan, kan de KNVB wel eens in het ongelijk worden gesteld.
Voor de duidelijkheid had de KNVB Twente direct terug moeten zetten naar de amateurs.
Als Twente het geding zal winnen lijkt mij dat de gehele top van de KNVB op dient te stappen.

Wat ik begrepen heb is dat er nieuwe feiten boven tafel gekomen zijn die niets te maken hebben met de eerder gemaakte afspraken. Deze feiten gaven de licentiecommissie genoeg reden om de licentie in te trekken zoals bekend

Vlampiep

Citaat van: justremco op mei 23, 2016, 19:45:11
Wat ik begrepen heb is dat er nieuwe feiten boven tafel gekomen zijn die niets te maken hebben met de eerder gemaakte afspraken. Deze feiten gaven de licentiecommissie genoeg reden om de licentie in te trekken zoals bekend
Als dat het geval is, dan maakt de KNVB zich absoluut ongeloofwaardig door Twente alsnog een licentie toe te kennen voor de 1e divisie.
De enige juiste beslissing van de rechter is dan, Twente naar de amateurs.

sccambuurlwdd

Citaat van: Vlampiep op mei 23, 2016, 20:09:28
Als dat het geval is, dan maakt de KNVB zich absoluut ongeloofwaardig door Twente alsnog een licentie toe te kennen voor de 1e divisie.
De enige juiste beslissing van de rechter is dan, Twente naar de amateurs.
Tja. Op basis van fouten is licentie afgenomen. Op basis van het 'nieuwe' Twente weer een licentie gekregen. Denk dat Twente zich in de handjes moet knijpen met het feit dat ze slechts degraderen. Denk dat de rechter in geen geval een betere oplossing biedt..

Bankzitter

De licentiecommissie heeft in ieder geval het recht om een licentie in te trekken bij zwaarwegende argumenten. Dat deel staat de KNVB sterk.
Het verstrekken van een licentie (zonder aanvraag) en daaraan een divisie verbinden, is wel opzoeken van de grenzen. Maar als Twente de nieuwe licentie aanvecht wegens de door hun zelf gecreëerde benarde financiële positie, kunnen ze het deksel wel eens op de neus krijgen. Interessant artikeltje op tubantia.nl hierover.

El Ma-kri-niii

Ook zoiets: Ze praten in Enschede steeds over het 'nieuwe' en het 'oude' Twente. Ze vinden het onterecht dat ze gestraft worden voor de fouten van het oude Twente, maar willen wél graag de televisiegelden van het oude Twente behouden. Zo werkt het dus niet.

Lore

Citaat van: Bankzitter op mei 23, 2016, 22:39:53
De licentiecommissie heeft in ieder geval het recht om een licentie in te trekken bij zwaarwegende argumenten. Dat deel staat de KNVB sterk.
Het verstrekken van een licentie (zonder aanvraag) en daaraan een divisie verbinden, is wel opzoeken van de grenzen. Maar als Twente de nieuwe licentie aanvecht wegens de door hun zelf gecreëerde benarde financiële positie, kunnen ze het deksel wel eens op de neus krijgen. Interessant artikeltje op tubantia.nl hierover.

Daarom trekt ik de conclussie dat het een wanhoopspoging is van FC Twente en dat zij, volgens hun berekeningen, failliet gaan zodra ze degraderen. Dan is in mijn ogen de enige reden dat je zoveel risico zal nemen met het voortbestaan van de club!

Maar als zij failliet gaan kunnen zij dan terugkomen in de 2de divisie? Dan komen zij in twee jaar van hun schulden af!

AL

Twente is compleet gek geworden.
Ze zijn zo zielig..........
Zelfs het aanbod om de TV gelden volledig te ontvangen in de jupiler league en het eenmalig promoveren van 2 clubs vanuit de jupiler league hebben ze afgewezen.

Wat mij betreft licentie per direct afnemen!!

zeewolde

Citaat van: AL op mei 24, 2016, 21:36:55
Twente is compleet gek geworden.
Ze zijn zo zielig..........
Zelfs het aanbod om de TV gelden volledig te ontvangen in de jupiler league en het eenmalig promoveren van 2 clubs vanuit de jupiler league hebben ze afgewezen.

Wat mij betreft licentie per direct afnemen!!
al te belachelijk die handreikingen, want tv gelden zouden ze helemaal geen recht op hebben.
Ben wel benieuwd of jupiler clubs nog in opstand komen als ze daadwerkelijk in de jupiler komen.

Unknown

Was mooi voor ons als ze dat accepteerden. Dan promoveert de nummer 2 ook. Meer kans voor ons dus. Maar dan degraderen er ook 2, daar gaan de eredivisie clubs toch nooit mee akkoord? Twente is gek dat ze dit niet accepteren, of ze zijn er wel heel zeker van dat ze vrijdag winnen.

sunderland

Citaat van: Vlampiep op mei 23, 2016, 19:30:20
Los van het feit dat Twente jaren lang de hele boel heeft besodemieterd, ben ik er nog niet zo zeker van dat zij het kort geding gaan verliezen.
Volgens mij heeft de KNVB er een zootje van gemaakt door aan Twente een aantal voorwaarden op te leggen waaraan zij binnen een afgesproken termijn aan moeten voldoen om hun licentie te behouden.
Als blijkt dat Twente daaraan heeft voldaan, kan de KNVB wel eens in het ongelijk worden gesteld.
Voor de duidelijkheid had de KNVB Twente direct terug moeten zetten naar de amateurs.
Als Twente het geding zal winnen lijkt mij dat de gehele top van de KNVB op dient te stappen.
in december zijn idd afspraken gemaakt maar daarna zijn er nog 100 lijken uit de kast gekomen he

Dokkumer

Het handelen van de KNVB slaat hierin ook weer nergens op natuurlijk. Het lijkt wel alsof ze een slagaderlijke bloeding willen stoppen met hier en daar een pleistertje. Strafje hier, strafje daar en maar doormodderen in plaats van keiharde daden te stellen. 25 clubs in zo'n situatie was zonder mededogen de nek gewoon glashard omgedraaid ook al lag er een waterdicht plan met keiharde toezeggingen.