Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

jeff

Citaat van: Joop op maart 02, 2016, 21:15:47
Hoe kun je in vredesnaam een schuld van 100 miljoen krijgen? Was er dan nooit een accountant of licentiecommissie welke dit in ieder geval jaarlijks moest controleren?
Door een dubbel boekhouding. 1 waar de waarheid in staat, die gooi je in de prullenbal.
De gene die niet klopt, maar de cijfers wel laat je controleren.

666

Citaat van: Joop op maart 02, 2016, 21:15:47
Hoe kun je in vredesnaam een schuld van 100 miljoen krijgen? Was er dan nooit een accountant of licentiecommissie welke dit in ieder geval jaarlijks moest controleren?

Als de licentie wordt ingetrokken staat de gemeente ook niet meer garant voor die 30 miljoen en zijn ze denk ik failliet. Die kleine 100 miljoen schuld kan twente nooit ophoesten.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

DeChef

Citaat van: Joop op maart 02, 2016, 21:15:47
Hoe kun je in vredesnaam een schuld van 100 miljoen krijgen? Was er dan nooit een accountant of licentiecommissie welke dit in ieder geval jaarlijks moest controleren?

Een schuld is niet erg zolang je de rente en aflossing kan betalen.
Daar kijkt de licentiecommissie en accountant naar.

En door creatief boekhouden leek het jarenlang dat twente de lasten kon betalen.

Joop

Voor een genuanceerder beeld over de situatie bij Twente zou je eigenlijk de boekhouding moeten lezen.  Het is van belang om te weten of de schulden kortlopend of langlopend zijn en wie de schuldeisers zijn. Gemeente of belastingdienst is een heel verschil. Aan de andere kant, welke bezittingen staan tegenover de schulden? Voor hoeveel staat de transferwaarde van de spelersgroep op de balans en wat is de reëel getaxeerde waarde van het stadion.  Als je dit soort items kent, kun je pas een goed oordeel over de situatie bij Twente geven

dizzhead

Citaat van: Joop op maart 03, 2016, 00:09:43
Voor een genuanceerder beeld over de situatie bij Twente zou je eigenlijk de boekhouding moeten lezen.  Het is van belang om te weten of de schulden kortlopend of langlopend zijn en wie de schuldeisers zijn. Gemeente of belastingdienst is een heel verschil. Aan de andere kant, welke bezittingen staan tegenover de schulden? Voor hoeveel staat de transferwaarde van de spelersgroep op de balans en wat is de reëel getaxeerde waarde van het stadion.  Als je dit soort items kent, kun je pas een goed oordeel over de situatie bij Twente geven

Jij hebt je naam niet echt mee om objectief en relativerend over de situatie bij Twente te praten.  :zweep

666

Citaat van: Joop op maart 03, 2016, 00:09:43
Voor een genuanceerder beeld over de situatie bij Twente zou je eigenlijk de boekhouding moeten lezen.  Het is van belang om te weten of de schulden kortlopend of langlopend zijn en wie de schuldeisers zijn. Gemeente of belastingdienst is een heel verschil. Aan de andere kant, welke bezittingen staan tegenover de schulden? Voor hoeveel staat de transferwaarde van de spelersgroep op de balans en wat is de reëel getaxeerde waarde van het stadion.  Als je dit soort items kent, kun je pas een goed oordeel over de situatie bij Twente geven

Natuurlijk zijn de punten die jij aangeeft waar om een genuanceerd beeld te schetsen... Maar als ze vertellen dat ze een garantstelling van de gemeente nodig hebben voor meer dan 30 miljoen om te overleven, dan hoef je de boeken ook niet meer in te kijken.

Buiten die garantstelling is het voor een Nederlandse voetbalclub in de subtop bijna een doodsteek om 100 miljoen schuld te hebben. Het is iig een groot risico die je neemt. Je kan het zien als een tophypotheek op je huis, er hoeft maar wat te gebeuren (bijvoorbeeld minder sponsor inkomsten) en het water staat je aan de lippen.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

John Hiatt

Denk dat het grootste probleem van Twente is dat ze bewust de knvb misleid hebben. En daardoor ook de andere clubs in de eredivisie. Zou me goed kunnen voorstellen dat andere eredivisieclubs claims gaan indienen bij Twente. En dan gaat t om miljoenen.

zeewolde

Ik lees nu dat crediteurenaccoord t/m vrijdag getekend moet zijn. O.a. Ook door munsterman en vd laan. Anders kon het wel heel snel voorbij zijn.

Ik gok alleen dat ze daar dan ook wel uitstel voor krijgen....

Lore

Citaat van: Shar op maart 02, 2016, 19:22:03
Op zich inderdaad harde woorden maar ik moet nog maar zien of ze dit daadwerkelijk doen als puntje bij paaltje komt. Voetbalbobo's zijn wat dat betreft net zo min betrouwbaar als politici.

Zou inderdaad een harde straf zijn, maar je kan dit gewoon niet over je kant laten gaan hoe sneu het ook is voor de supporters.

Wat mij opvalt is dat hij voor zijn beurt praat. Er is een "onafhankelijk" onderzoek en strafcommissie. Hij beïnvloed indirect de strafmaat. Dat kan geen toeval zijn en hij heeft hier een agenda mee. Welke? Geen idee, maar hij zegt dit niet zo maar

Dokkumer

Het enige wat ik kan bedenken is dat hij hiermee de geloofwaardigheid van "zijn" bond wat wil opkrikken. Er is met name de laatste jaren ontzettend veel kritiek geweest op de handelswijze van de KNVB en hiermee lijkt hij een statement te willen maken dat ze wel daadkrachtig kunnen zijn.

poelie-lwd

Van Oostveen zegt dat omdat hij wel weet dat de Tadic deal niet op zichzelf staat. De kans is groot dat men deze constructie vaker heeft toegepast. Dat zal door het lopende onderzoek binnenkort wel gaan blijken.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Lore

Citaat van: Dokkumer op maart 03, 2016, 10:19:26
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij hiermee de geloofwaardigheid van "zijn" bond wat wil opkrikken. Er is met name de laatste jaren ontzettend veel kritiek geweest op de handelswijze van de KNVB en hiermee lijkt hij een statement te willen maken dat ze wel daadkrachtig kunnen zijn.

Zou kunnen, maar dan moeten zij ook optreden. De weg terug wordt in ieder geval steeds moeilijker. Wat ik nig bedacht is dat hij Twente publiek wil voorbereiden op een terugzettend naar de JL. Die straf valt dan mee in vergelijking met intrekking van de licentie


Citaat van: poelie-lwd op maart 03, 2016, 10:28:21
Van Oostveen zegt dat omdat hij wel weet dat de Tadic deal niet op zichzelf staat. De kans is groot dat men deze constructie vaker heeft toegepast. Dat zal door het lopende onderzoek binnenkort wel gaan blijken.

Dit zou natuurlijk ook kunnen! Het is in ieder geval wel goede tijden, slechte tijden voor mannen!

sccambuurlwdd

FC Twente verliest de proflicentie niet. Van Oostveen probeert de heren Munsterman en Van der Laan gewoon flink onder druk te zetten. Niet voor niets dat Van Oostveen gisteren met zowat elk Nederlands medium heeft gesproken.

Collingwood

Citaat van: sccambuurlwdd op maart 03, 2016, 11:46:13
FC Twente verliest de proflicentie niet. Van Oostveen probeert de heren Munsterman en Van der Laan gewoon flink onder druk te zetten. Niet voor niets dat Van Oostveen gisteren met zowat elk Nederlands medium heeft gesproken.

Dat denk ik dus ook. Even laten merken dat de heren over de brug moeten komen, omdat er anders rake klappen uitgedeeld gaan worden.

Aan de andere kant, gaan Munsterman en consorten niet akkoord, dan kan de KNVB nu ook niet meer terug...
Kalmte alleen kan u redden.

DayDreamer

Citaat van: sccambuurlwdd op maart 03, 2016, 11:46:13
FC Twente verliest de proflicentie niet. Van Oostveen probeert de heren Munsterman en Van der Laan gewoon flink onder druk te zetten. Niet voor niets dat Van Oostveen gisteren met zowat elk Nederlands medium heeft gesproken.

Precies dit. Die van Oostveen is ook een fiene boef.