Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

El Ma-kri-niii

Voor het eerst keiharde woorden vanuit de KNVB over Twente. Het verdwijnen van FC Twente zou wel een aderlating zijn zeg. Ik ben voor een harde straf voor Twente, maar het intrekken van de licentie gun je geen enkele club. 

Moira

Poeh, dat zijn harde woorden van van Oostveen. Zou absoluut zonde zijn van de club. Maar als ik hoor wat voor wanbeleid daar gevoerd is.. ieder 'normaal' bedrijf was dan allang failliet verklaard en opgedoekt.

Vedetski

Zou inderdaad doodzonde zijn als hun licentie zou worden ingetrokken. Zie ze dan liever gewoon teruggezet worden naar de Jupiler League (als nummer 18 van de eredivisie).

Blijft staan dat een harde straf natuurlijk op zijn plaats is. Een schuld van 100 miljoen euro...
:koffie

Dokkumer

Citaat van: El Ma-kri-niii op maart 02, 2016, 16:53:11
Voor het eerst keiharde woorden vanuit de KNVB over Twente. Het verdwijnen van FC Twente zou wel een aderlating zijn zeg. Ik ben voor een harde straf voor Twente, maar het intrekken van de licentie gun je geen enkele club.
Laat ik vooropstellen dat ik het de supporters daar niet gun, maar als je dit met een relatief lichte straf afdoet verlies je je laatste restje geloofwaardigheid als overkoepelend orgaan helemaal. Op dit soort handelingen staat mijns inziens ook maar 1 straf en dat is het verlies van de licentie.

Citaat van: speculeter op maart 02, 2016, 16:39:37
Dat zou inhouden dat we gegarandeerd nacompetitie voetbal gaan spelen?
Poeh.... Ik weet niet wat het competitiereglement hierover zegt. Was al even aan het rondneuzen maar nog niet zover gekomen.

El Ma-kri-niii

Het zou toch wat zijn als Gerald vd Belt ons een jaar na zijn vertrek tóch nog aan handhaving helpt. :devil

zeewolde

Ik lees net dat ze bij intrekking licentie in topklasse verder kunnen. Dan kunnen ze wel terugkomen, zou ook wel een terechte straf zijn.

Voor Cambuur zou dat bij behoud eredivisie ws ook extra opsteker mbt televisiegelden zijn

Lore

Citaat van: zeewolde op maart 02, 2016, 18:14:34
Ik lees net dat ze bij intrekking licentie in topklasse verder kunnen. Dan kunnen ze wel terugkomen, zou ook wel een terechte straf zijn.

Voor Cambuur zou dat bij behoud eredivisie ws ook extra opsteker mbt televisiegelden zijn

Neem aan dat ze dan ook officieel failliet gaan? Anders komt dat er achteraan, want 100 miljoen schuld in de topklasse overleeft niemand!

John Hiatt

Hoor ook geruchten dat er een extra promovendus komt uit eerste divisie. Twente maakt seizoen af en wordt dan uit de competitie gehaald. Dan heb je geen competitievervalsing. Hoop dat er snel duidelijkheid komt! Dat is voor iedereen het beste.

JurjenS7

Citaat van: John Hiatt op maart 02, 2016, 18:25:12
Hoor ook geruchten dat er een extra promovendus komt uit eerste divisie. Twente maakt seizoen af en wordt dan uit de competitie gehaald. Dan heb je geen competitievervalsing. Hoop dat er snel duidelijkheid komt! Dat is voor iedereen het beste.
Een extra promovendus is toch net zo goed competitievervalsing als een club niet rechtstreeks laten degraderen?
Misschien een extra playoff finale? zodat vanuit playoffs 3 plekken voor eredivisie op spel staan?

OuweSkeve

Citaat van: John Hiatt op maart 02, 2016, 18:25:12
Hoor ook geruchten dat er een extra promovendus komt uit eerste divisie. Twente maakt seizoen af en wordt dan uit de competitie gehaald. Dan heb je geen competitievervalsing. Hoop dat er snel duidelijkheid komt! Dat is voor iedereen het beste.

Dus de graafschap en Twente er uit dus?

Shar

Citaat van: Moira op maart 02, 2016, 17:01:36
Poeh, dat zijn harde woorden van van Oostveen. Zou absoluut zonde zijn van de club. Maar als ik hoor wat voor wanbeleid daar gevoerd is.. ieder 'normaal' bedrijf was dan allang failliet verklaard en opgedoekt.


Citaat van: El Ma-kri-niii op maart 02, 2016, 16:53:11
Voor het eerst keiharde woorden vanuit de KNVB over Twente. Het verdwijnen van FC Twente zou wel een aderlating zijn zeg. Ik ben voor een harde straf voor Twente, maar het intrekken van de licentie gun je geen enkele club.

Op zich inderdaad harde woorden maar ik moet nog maar zien of ze dit daadwerkelijk doen als puntje bij paaltje komt. Voetbalbobo's zijn wat dat betreft net zo min betrouwbaar als politici.

Zou inderdaad een harde straf zijn, maar je kan dit gewoon niet over je kant laten gaan hoe sneu het ook is voor de supporters.

speculeter

Ze mogen de competitie uitspelen?
En dan?

drg

Ben ik wel eens benieuwd wat ze zouden doen met de club die anders zou degraderen uit de Eredivisie. Mag die dan blijven of moet die alsnog degraderen en komt er een extra playoff wedstrijd? Zou zeggen, laat dan de laatste 3 gewoon voor playoffs spelen.

666

Citaat van: Vedetski op maart 02, 2016, 17:35:05
Zou inderdaad doodzonde zijn als hun licentie zou worden ingetrokken. Zie ze dan liever gewoon teruggezet worden naar de Jupiler League (als nummer 18 van de eredivisie).

Blijft staan dat een harde straf natuurlijk op zijn plaats is. Een schuld van 100 miljoen euro...

Had Glasgow Rangers ook niet 100 miljoen schuld? Die gingen wel failliet en moesten onderaan onder een andere naam opnieuw beginnen.

Ik moet zeggen dat ik het wel met de supporters te doen heb, zij denken dat het gewoon goed gaat met de club en dan krijg je dit. Ik krijg gewoon een paar flashbacks naar een aantal jaar geleden, hadden ze hier ook een puinzooi van gemaakt en de supporters (waaronder ikzelf) wisten dat het financieel niet top was maar dat het destijds zo slecht was had ik niet gedacht.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Joop

Hoe kun je in vredesnaam een schuld van 100 miljoen krijgen? Was er dan nooit een accountant of licentiecommissie welke dit in ieder geval jaarlijks moest controleren?