Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

De rode lantaarn mag weer richting Doetinchem.

Len Cantello

Kut boeren verslaan super boeren. Mooi.
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Geelblauwstiens

Citaat van: Marc S op februari 28, 2016, 16:23:31
De rode lantaarn mag weer richting Doetinchem.

Garantie tot aan de deur: Voor al onze aanbiedingen geldt: retourneren niet mogelijk.
Hoeft niet meer terug!!!

Marc S

Citaat van: Geelblauwstiens op februari 28, 2016, 16:26:52
Garantie tot aan de deur: Voor al onze aanbiedingen geldt: retourneren niet mogelijk.
Hoeft niet meer terug!!!

Als we er eentje tegen komen in het wit en blauw niet open doen :_Schater

El Ma-kri-niii

Gerald van den Belt moet weg bij Twente. Kom maar terug!

CiteerBestuurders die tussen 2013 en juni 2015 indirect of direct betrokken waren bij de financiële misstanden van FC Twente, moeten hun functie bij de club neerleggen. Dat is een van de aanbevelingen uit het onafhankelijke onderzoek dat Ben Knüppe naar de onregelmatigheden bij FC Twente uitvoerde.

Het gaat om Gerald van den Belt, Hennie ten Hag, Hein Trebbe en Joop de Winter. Aanvullend mogen Joop Munsterman en Aldo van der Laan in geen enkele functie bij FC Twente terugkeren.

Bestuursmodel

Verder beveelt Knüppe in zijn rapport aan dat FC Twente terugkeert naar een bestuursmodel met een professionele, sterke directie die het gezicht naar buiten vormt, onder toezicht van een raad van commissarissen op voldoende afstand. De raad van commissarissen moet volledig onafhankelijk toezicht op het beleid kunnen houden, in die zin dat er geen afvaardiging van sponsoren, supportersverenigingen of andere direct betrokkenen in dit orgaan vertegenwoordigd zijn. Gezien de sterke achterban van FC Twente, is ook het advies FC Twente-supporters meer te betrekken bij dergelijke benoemingen en andere beslissingen over de toekomst van de club.

Financieel herstel

Ook wordt FC Twente geacht de komende maanden vanwege de financiële tegenvallers uit het verleden te werken aan financieel herstel. FC Twente krijgt tot uiterlijk 1 mei om de financiële rapportages aan de licentiecommissie van de KNVB te overhandigden. De licentiecommissie beoordeelt de rapportages aan de gestelde licentievoorwaarden. Ook de aanbevelingen van Knüppe moeten uiterlijk 1 mei worden doorgevoerd. 

Reactie Bert van Oostveen

Dit is een harde, maar noodzakelijke stap voor FC Twente
Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB: "Dit is een harde, maar noodzakelijke stap voor FC Twente. De club heeft een grote en trouwe achterban, is maatschappelijk betrokken en leeft enorm in de omgeving, maar bestuurlijk is er de afgelopen jaren een puinhoop van gemaakt. Bovendien hebben bestuursleden bewust financiële informatie achtergehouden en dat is kwalijk. Daardoor staat de club op de rand van de afgrond. Het doorvoeren van de genoemde aanbevelingen uit het rapport is overigens nog geen garantie voor het voortbestaan van de club. De licentiecommissie beoordeelt in een apart traject ook nog de financiële stukken van de club. Kortom, FC Twente moet de komende maanden hard aan het werk, en staat voor moeilijke, deels persoonlijke beslissingen. Maar dit is de enige manier om te zorgen dat de club uit de huidige situatie kan komen en de blik vooruit kan werpen. De KNVB helpt en ondersteunt daar waar het kan, maar de club moet dit helemaal zelf doen."

Onderzoek naar goed sportbestuur

Onderzoeker Ben Knüppe (ervaren toezichthouder en voormalig advocaat) startte begin januari in opdracht van de licentiecommissie en in afstemming met de Gemeente Enschede een onafhankelijk onderzoek naar de ontstane misstanden bij FC Twente. Het rapport is onder meer tot stand gekomen uit het analyseren van alle relevante gegevens en het voeren van interviews met betrokkenen in de periode 1 januari 2012 tot 31 december 2015. De licentiecommissie en de Gemeente Enschede hebben vanavond een uitgebreide toelichting gehad op het rapport en de aanbevelingen. Ook FC Twente heeft het rapport inmiddels ontvangen.

Achtergrond dossier FC Twente

In januari 2014 maakte FC Twente bekend een samenwerkingsverband te zijn aangegaan met investeringsmaatschappij Doyen Sports. In november 2015 kwamen er bepaalde toevoegingen in het contract tussen FC Twente en Doyen Sports aan het licht, die niet bekend waren bij de licentiecommissie. Aan de hand van die documenten startte de commissie een onderzoek. Op basis van de informatie van FC Twente en overige informatie oordeelde de licentiecommissie in december 2015 dat de club bepaalde toevoegingen in het contract met Doyen Sports heeft verzwegen en daarmee doelbewust de licentiecommissie misleidde. Als gevolg hiervan wordt de licentie van FC Twente ingetrokken, tenzij de club volledig meewerkt aan een onafhankelijk onderzoek naar de huidige structuur van de club en de aanbevelingen uit dit onderzoek op uiterlijk 1 mei heeft geïmplementeerd. Ook mag FC Twente de komende drie seizoenen niet deelnemen aan Europese competities en is er een geldboete van €45.250,- opgelegd. Bovendien zit FC Twente in categorie 1 en kreeg de club in het seizoen 2014/'15 ook achtereenvolgens een publieke waarschuwing, geldboete en in totaal zes punten in mindering, vanwege het niet voldoen aan de afspraken in het plan van aanpak van de club.

Doyen Group

Ook FIFA en de aanklager betaald voetbal zijn in december 2015 op de hoogte gesteld van de misstanden bij FC Twente. Zij zijn inmiddels ook een onderzoek gestart. De aanklager betaald voetbal van de KNVB neemt de uitkomsten van het onderzoek van Knüppe mee in de overweging of er een tuchtrechtelijk onderzoek wordt gestart naar de samenwerking tussen FC Twente en investeringsmaatschappij Doyen Group.

Collingwood

#5105
Meteen terughalen! Ergens anders zal hij nu toch wel niet snel aan de bak komen.

Aan de andere kant, hij moet natuurlijk niet voor niks weg bij Twente... Heeft blijkbaar ook een paar dingen gedaan die niet door de beugel kunnen.
Kalmte alleen kan u redden.

NRG

Citaat van: El Ma-kri-niii op maart 01, 2016, 21:17:56
Gerald van den Belt moet weg bij Twente. Kom maar terug!


Las het net. Laat maar komen!

Shar

Sneu hoor. Zie hem nog zo staan op de middenstip tijdens zijn afscheid en dan nu dit. Vraag me overigens af of hij wel zo maar weer een dergelijke functie mag vervullen.

Yellow Army

Citaat van: Shar op maart 01, 2016, 21:30:43
Sneu hoor. Zie hem nog zo staan op de middenstip tijdens zijn afscheid en dan nu dit. Vraag me overigens af of hij wel zo maar weer een dergelijke functie mag vervullen.

Wie zal dat verbieden dan?
Area 58

Len Cantello

Gerald zo snel mogelijk terug halen, AdG en HvdV met dezelfde bloedgang exit aub. Niet omdat het kan, maar omdat het moet!!!
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

zeewolde

Laat hem maar weer terugkomen en de graaf alleen nog commerciele zaken doen.

eerste opdracht voor vd belt: Henry huren wegsturen.

Shar

Citaat van: Yellow Army op maart 01, 2016, 21:33:24
Wie zal dat verbieden dan?
Nou, bij financiële posities moet je vaak kunnen aantonen dat je van zeg maar onbesproken gedrag bent. Weet niet of dat bij een BVO ook zo is maar zou zo maar kunnen van wel.

Scc4-ever

V/d Belt mag wel terug komen.

JurjenS7

Zeer welkom terug. Jammer dat hij heeft toegegeven aan dingen die niet klopten, maar het zal wel een noodgreep geweest zijn om de club te redden..

speculeter

Heel rap terug.
En die prutser weg.
En dan met keizer en Vd belt richting het nieuwe stadion! !