Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Citaat van: Scc01 op februari 16, 2016, 14:47:53
KNVB is nog een groter lachertje dan de fifa.......
De leerling overtreft de meester :R

Shar

Om te kotsen dit allemaal. En je staat als club machteloos omdat de heilige heren van de corrupte KNVB het toch doen zoals ze willen. En ondertussen zijn wij ook al slachtoffer van dit gedoe. Betwijfel namelijk ten sterkste of Van den Belt naar Twente gegaan was als hij van een en ander op de hoogte was geweest. En had Van den Belt nog heel graag hier gezien.

speculeter

Vd vegt maar nokken en Vd belt weer terug.
Mooi duo....Keizer en Vd belt.

666

Citaat van: speculeter op februari 16, 2016, 17:18:59
Vd vegt maar nokken en Vd belt weer terug.
Mooi duo....Keizer en Vd belt.

_O_ :y
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Vedetski

Doe Van den Belt maar terug inderdaad want ik ben geen groot fan van Van der Vegt.
:koffie

Harry L.

Laten degraderen dat twente, wat een puinhoop. De negen punten aftrek die ik eerder noemde zijn veel te weinig. Ziet het er voor ons weer wat rooskleuriger uit :devil. Zonder gekheid, dit moet de knvb wel zwaar bestraffen anders is dit een vrijbrief voor iedere club.

Kom er maar in v. Oostveen. Had al wel een reactie verwacht van die vieze luis.  :R

Shar

Citaat van: hobbes op februari 16, 2016, 07:17:57
Er staat nu weer een verhaal over Twente bij het AD op de site. Door betalingen rond Tadic buiten de boeken te houden konden Ziyech kopen. Waren deze bedragen bekend bij de KNVB dan hadden dit niet kunnen doen. Dit is dus duidelijke competitievervalsing en voor mij echt de druppel. Door dit toppunt van onsportief handelen mogen ze van mij teruggezet worden.
Ik lees op diverse sites dat dit al enige tijd bekend is bij de KNVB (ca. een maand). Ik vraag me af of de KNVB hier niet iets mee moet doen ( dwz, Ziyech niet speelgerechtigd verklaren). Het is toch te gek voor woorden dat hij gewoon door blijft spelen bij Twente terwijl hij daar feitelijk niet eens voor mag spelen. Clubs /aankomende tegenstanders zouden daar wat mij betreft op moeten aandringen. In dit geval Cambuur dus ook wat mij betreft.

poelie-lwd

Twente kan voor dit specifieke geval hun licentie kwijtraken OF 3 pnt in mindering krijgen. Ik heb zo'n vermoeden welke straf de KNVB gaat toepassen  :_schater

Iedereen heeft recht op mijn mening.

CambuurAmersfoort

ik ben heel benieuwd of Cambuur hierin ook een statement gaat maken. Natuurlijk is het makkelijk om nu als je onderaan staat er een punt van te gaan maken, maar zonder Ziyech had twente zeker 10 punten minder gehad. Die man is de enige die de club daar nog niet tot jupiler niveau maakt. Bovendien is er gewoon corruptie gepleegd en lijkt mij dat daar geen mildere straf dan terugzetten voor kan staan.

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen, maar kan me, na de andere clubs die zijn omgevallen toch echt niet voorstellen dat de knvb nu denkt met minder dan JL voor twente te kunnen komen, want dat is het wel heel erg duidelijk dat er door hun met 2 maten wordt gemeten.


Harry L.

Citaat van: Shar op februari 16, 2016, 19:18:29
Ik lees op diverse sites dat dit al enige tijd bekend is bij de KNVB (ca. een maand). Ik vraag me af of de KNVB hier niet iets mee moet doen ( dwz, Ziyech niet speelgerechtigd verklaren). Het is toch te gek voor woorden dat hij gewoon door blijft spelen bij Twente terwijl hij daar feitelijk niet eens voor mag spelen. Clubs /aankomende tegenstanders zouden daar wat mij betreft op moeten aandringen. In dit geval Cambuur dus ook wat mij betreft.

Smerige spelletjes spelen ze daar bij de knvb, wilden ze dit in de doofpot stoppen of zo? Volgens mij waren ze al voorwaardelijk hun licentie kwijt. De minste straf in terug naar de juup. Maar zoals Poelie al schrijft zal het wel met een sisser voor ze aflopen. Als ze de begroting e.d. niet op orde hebben ontvangen ze de 35 miljoen van de gemeente niet. Dat zou een faillisement betekenen en dan is de schade nog veel groter. Het zal dan wel die 3 punten in mindering worden :R :R

Shar

Citaat van: Harry L. op februari 16, 2016, 20:14:47
Smerige spelletjes spelen ze daar bij de knvb, wilden ze dit in de doofpot stoppen of zo? Volgens mij waren ze al voorwaardelijk hun licentie kwijt. De minste straf in terug naar de juup. Maar zoals Poelie al schrijft zal het wel met een sisser voor ze aflopen. Als ze de begroting e.d. niet op orde hebben ontvangen ze de 35 miljoen van de gemeente niet. Dat zou een faillisement betekenen en dan is de schade nog veel groter. Het zal dan wel die 3 punten in mindering worden :R :R
Ik verwacht ook dat de schijnheilige KNVB inderdaad voor de softe oplossing zal kiezen.  Maar daarom kunnen clubs nog wel zelf met hun standpunt etc komen. Clubs moeten gewoon in woord en gebaar duidelijk maken dat ze dit niet pikken (met name voor de clubs uit de lagere regionen is dit van belang). Stel je als club maar strijdbaar / vervelend of hoe ze het ook noemen willen op. Als je nu bv als Cambuur zijnde ( maar geldt ook voor anders clubs) aangeeft dat je het meedoen van Ziyech als competitievervalsing ziet heb je later misschien nog een stok om mee te slaan, mocht dat nodig zijn.  Desnoods stap je naar de burgerrechter ( weet niet of dat kan/mag) en haal je daar je gelijk. Zal je geen vriendjes mee winnen bij de KNVB maar dat zijn ze nu ook al niet.

dizzhead

Nou, ze kunnen in elk geval op elk forum lezen dat niemand opkijkt van een milde straf. Dus dat zal de KNVB in elk geval niet onder druk zetten tot het nemen van echte stappen.

Lore

Even voor de goede orde. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat mijn versie klopt?

De vorige keer dat Twente punten in minder kreeg was dat een straf van de licentie commissie, omdat Twente de afspraken uit het plan van aanpak niet na kwam. Die afspraken kwamen van het punten systeem omdat zij in categorie 1 zotten. De enig mogelijke vervolg straf is intrekking van de licentie. Deze straf wordt opgelegd als wederom stappen uit het plan van aanpak niet nagekomen worden.

Los van de transfer van Tadic heeft Twente gevraagd om uitstel voor het aanleveren van de cijfers. Dit is in strijd met de licentie voorwaarden en dus alleen al reden om de licentie in te trekken.

Hiernaast wacht Twente nog straf van de tuchtcommissie van de KNVB en van de FIFA over de Doyen affaire.

Als kers op de taart is nu Tadic naar buiten gekomen en blijken meerdere bestuursleden al langer op de hoogte.

Drie punten waarbij elke afzonderlijk reden kan zijn voor een enorm zware straf als bijvoorbeeld intrekking van de licentie.

Er is geen enkele manier waarop de KNVB dit af gaat doen met drie punten in mindering. Het enige waar ik bang voor ben is dat de echte straf pas volgend seizoen gaat komen en dat dat al te laat voor ons is

moodygrunn

#5023
Citaat van: Lore op februari 16, 2016, 21:39:42
Even voor de goede orde. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat mijn versie klopt?

De vorige keer dat Twente punten in minder kreeg was dat een straf van de licentie commissie, omdat Twente de afspraken uit het plan van aanpak niet na kwam. Die afspraken kwamen van het punten systeem omdat zij in categorie 1 zotten. De enig mogelijke vervolg straf is intrekking van de licentie. Deze straf wordt opgelegd als wederom stappen uit het plan van aanpak niet nagekomen worden.

Los van de transfer van Tadic heeft Twente gevraagd om uitstel voor het aanleveren van de cijfers. Dit is in strijd met de licentie voorwaarden en dus alleen al reden om de licentie in te trekken.

Hiernaast wacht Twente nog straf van de tuchtcommissie van de KNVB en van de FIFA over de Doyen affaire.

Als kers op de taart is nu Tadic naar buiten gekomen en blijken meerdere bestuursleden al langer op de hoogte.

Drie punten waarbij elke afzonderlijk reden kan zijn voor een enorm zware straf als bijvoorbeeld intrekking van de licentie.

Er is geen enkele manier waarop de KNVB dit af gaat doen met drie punten in mindering. Het enige waar ik bang voor ben is dat de echte straf pas volgend seizoen gaat komen en dat dat al te laat voor ons is

Volgens http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/uitleg%20licentiesysteem%20knvb%20-%20samenvatting.pdf?id=81665 mag je bestraft worden met ten hoogste 9 punten in mindering per seizoen. Dit seizoen hebben ze nog niets gekregen. Dus daar is het wachten denk ik eerst op.

Voor de liefhebber: het hele handboek https://ebv.knvb.nl/uploads/PX/9y/PX9ypG80eFBsQjDTn-uhwQ/120216-Handboek-Bestuurders-Betaald-Voetbal--def.pdf
In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op februari 16, 2016, 21:45:54
Volgens http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/uitleg%20licentiesysteem%20knvb%20-%20samenvatting.pdf?id=81665 mag je bestraft worden met ten hoogste 9 punten in mindering per seizoen. Dit seizoen hebben ze nog niets gekregen. Dus daar is het wachten denk ik eerst op.

Voor de liefhebber: het hele handboek https://ebv.knvb.nl/uploads/PX/9y/PX9ypG80eFBsQjDTn-uhwQ/120216-Handboek-Bestuurders-Betaald-Voetbal--def.pdf

Duidelijk! Dan gaan ze waarschijnlijk eerst die punten in mindering krijgen omdat ze zich niet aan hun plan van aanpak houden.