Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

dizzhead

Citaat van: Galdiano op december 18, 2015, 21:47:07
Was dat niet Chris David? Speelt nu bij Eagles.
Klopt.

Dokkumer

Citaat van: Vlampiep op december 18, 2015, 21:46:14
Je hebt hierin wel gelijk hoor dat dit wel wat gechargeerd is, maar bij ons en de andere clubs bleef de schade beperkt onder het miljoen.
Het is wel heel veel gemeenschapsgeld wat de gemeente beschikbaar stelt.
Er zijn in de afgelopen tijd meerdere bedrijven op de fles gegaan in deze gemeente die van de zelfde gemeente geen overheidssteun (Bbz) hebben gekregen.
Dat lijkt mij toch moeilijk uit te leggen.
Absoluut met je eens. Ik vind ook dat ondanks het maatschappelijk belang (hebben de bedrijven ook voor die regio) dat een voetbalclub zichzelf zal moeten bedruipen, zonder enige vorm van overheidssteun. Uiteraard is en blijft de voetbalwereld wel grotendeels afhankelijk van het bedrijfsleven.
Dat zal een slepend, zoniet oneindig proces worden vermoed ik, omdat je toch in de voetbalwereld met andere en meer sentimenten te maken hebt. Dus op dat gebied zal een cultuuromslag plaats moeten vinden en dan bedoel ik niet dat clubliefde anders moet worden, maar dat iedereen zich bewust moet worden van het aspect dat een club zichzelf moet kunnen redden.

Vlampiep

Citaat van: Dokkumer op december 18, 2015, 22:11:07
Absoluut met je eens. Ik vind ook dat ondanks het maatschappelijk belang (hebben de bedrijven ook voor die regio) dat een voetbalclub zichzelf zal moeten bedruipen, zonder enige vorm van overheidssteun. Uiteraard is en blijft de voetbalwereld wel grotendeels afhankelijk van het bedrijfsleven.
Dat zal een slepend, zoniet oneindig proces worden vermoed ik, omdat je toch in de voetbalwereld met andere en meer sentimenten te maken hebt. Dus op dat gebied zal een cultuuromslag plaats moeten vinden en dan bedoel ik niet dat clubliefde anders moet worden, maar dat iedereen zich bewust moet worden van het aspect dat een club zichzelf moet kunnen redden.
Hierin zijn we het helemaal eens.
Het een staat niet los van het ander.

Marc S

Citaat van: Dokkumer op december 18, 2015, 22:11:07
Absoluut met je eens. Ik vind ook dat ondanks het maatschappelijk belang (hebben de bedrijven ook voor die regio) dat een voetbalclub zichzelf zal moeten bedruipen, zonder enige vorm van overheidssteun. Uiteraard is en blijft de voetbalwereld wel grotendeels afhankelijk van het bedrijfsleven.
Dat zal een slepend, zoniet oneindig proces worden vermoed ik, omdat je toch in de voetbalwereld met andere en meer sentimenten te maken hebt. Dus op dat gebied zal een cultuuromslag plaats moeten vinden en dan bedoel ik niet dat clubliefde anders moet worden, maar dat iedereen zich bewust moet worden van het aspect dat een club zichzelf moet kunnen redden.

Die spandoekjes van Vitesse ook gezien over Fc Twente :P?

vialli

Het is mooi dat de gemeente Enschede de club steunt, maar het is maar net in welke gemeente de club zit. In Venlo hebben ze weer geen medewerking en in Leeuwarden zou het ook achter de helsdeuren weg moeten komen, want laten we elkaar geen mietje noemen, ze werpen allerlei obstakels op om een nieuw Cambuurstadion te vertragen.Het zal mij benieuwen wanneer er een definitief jawoord komt, maar 1 ding is zeker VOOR 1 FEBRUARI moet ze met de billen bloot anders wordt het een ONGELOOFWAARDIG VERHAAL.

Dokkumer

Citaat van: Marc S op december 18, 2015, 23:04:42
Die spandoekjes van Vitesse ook gezien over Fc Twente :P?
Ik heb helemaal niets gezien.

hobbes

Citaat van: vialli op december 18, 2015, 23:56:46
Het is mooi dat de gemeente Enschede de club steunt, maar het is maar net in welke gemeente de club zit. In Venlo hebben ze weer geen medewerking en in Leeuwarden zou het ook achter de helsdeuren weg moeten komen, want laten we elkaar geen mietje noemen, ze werpen allerlei obstakels op om een nieuw Cambuurstadion te vertragen.Het zal mij benieuwen wanneer er een definitief jawoord komt, maar 1 ding is zeker VOOR 1 FEBRUARI moet ze met de billen bloot anders wordt het een ONGELOOFWAARDIG VERHAAL.

Je kan het zien als obstakels opwerpen, maar ik ben bang dat de gemeente geleerd heeft van het verleden en niet weer in een spagaat wel komen te zitten zoals Enschede nu zit. Frustrerend voor ons maar ook begrijpelijk.

hobbes

Citaat van: Vlampiep op december 18, 2015, 21:19:33
Verleden jaar wilde Cambuur een jongenspeler aantrekken, maar Twente begonnen grog geld te bieden en trok deze speler aan. (Ik meende een speler die in Engeland zijn opleiding heeft gehad)
Onze club kon financieel hier niet over heen.
Wij als brave club hebben onze fianciele huishouding op orde en moeten door sappelen.
Twente krijgt 32 miljoen om ongehinderd door te gaan.
Ik heb altijd begrepen dat wat nu plaats vindt absoluut niet kan, maar ja, het is Twente en geen Haarlem, RBC, enz.

Het is een garantstelling, Twente krijgt geen 32miljoen. Twente moet zijn schulden gaan afbetalen en had deze garantstelling nodig om niet per direct failliet verklaard te worden.

Lore

Citaat van: hobbes op december 19, 2015, 08:33:42
Het is een garantstelling, Twente krijgt geen 32miljoen. Twente moet zijn schulden gaan afbetalen en had deze garantstelling nodig om niet per direct failliet verklaard te worden.

Maar er wordt wel een risico aangegaan voor dat bedrag. Gezien de andere problemen waarin Twente verkeert en waardoor voortbestaan onzeker is, vind ik dit echt een onverantwoord risico.

Als Twente degradeert of zijn financiƫn niet op orde krijgt lijkt de gemeente te kunnen fluiten naar het geld. Dat voelt echt heel erg verkeert, zeker als je in de gemeente woont en zelf financieel niet of nauwelijks rond kan komen.

Nightmarelwd

Citaat van: Marc S op december 18, 2015, 23:04:42
Die spandoekjes van Vitesse ook gezien over Fc Twente :P?

Spandoek van Twente was de mooiste.

Liever voorwaardelijk onze de licentie kwijt, dan een club zonder eigen identiteit.

De toeschouwers bij Vitesse vergeten dat zij er zonder de Rus niet meer waren geweest. Trieste club.
MI-Sider for Life

Marc S

Citaat van: Nightmarelwd op december 19, 2015, 10:30:11
Spandoek van Twente was de mooiste.

Liever voorwaardelijk onze de licentie kwijt, dan een club zonder eigen identiteit.

De toeschouwers bij Vitesse vergeten dat zij er zonder de Rus niet meer waren geweest. Trieste club.

Die was ook mooi ja. Maar ik vind frauderen met doyen net wat erger.

zeewolde

Citaat van: Nightmarelwd op december 19, 2015, 10:30:11
Spandoek van Twente was de mooiste.

Liever voorwaardelijk onze de licentie kwijt, dan een club zonder eigen identiteit.

De toeschouwers bij Vitesse vergeten dat zij er zonder de Rus niet meer waren geweest. Trieste club.
bij twente vergeten ze dat zonder knvb , gemeente en oplichting ze er niet meer waren geweest. Wat is erger?

poelie-lwd

Citaat van: Nightmarelwd op december 19, 2015, 10:30:11
Spandoek van Twente was de mooiste.

Liever voorwaardelijk onze de licentie kwijt, dan een club zonder eigen identiteit.

De toeschouwers bij Vitesse vergeten dat zij er zonder de Rus niet meer waren geweest. Trieste club.

Het zijn beide nepclubs. Beide 1 grote zeepbel.
Iedereen heeft recht op mijn mening.

hobbes

Citaat van: Lore op december 19, 2015, 10:24:57
Maar er wordt wel een risico aangegaan voor dat bedrag. Gezien de andere problemen waarin Twente verkeert en waardoor voortbestaan onzeker is, vind ik dit echt een onverantwoord risico.

Als Twente degradeert of zijn financiƫn niet op orde krijgt lijkt de gemeente te kunnen fluiten naar het geld. Dat voelt echt heel erg verkeert, zeker als je in de gemeente woont en zelf financieel niet of nauwelijks rond kan komen.

Klopt, maar het is niet zo dat Twente voor 32 miljoen spelers kan gaan shoppen. Ik ben het met je eens dat de gemeente een enorm risico loopt en dat ze beter voor 17 miljoen dan voor 49 miljoen het schip in kunnen gaan.

Nightmarelwd

Citaat van: zeewolde op december 19, 2015, 10:45:18
bij twente vergeten ze dat zonder knvb , gemeente en oplichting ze er niet meer waren geweest. Wat is erger?

Gelden die eerste twee dingen die je noemt voor 80 % van de clubs. Waaronder wij.

Vitesse is erger.

In Portugal werken Benfica, Sporting en Porto al jaren met Doyen.
Bestaan Barca en Real nog omdat de UEFA en de Fifa beide clubs als een uithangbord voor het hedendaagse voetbal vinden.

Het hele voetbal is op lucht gebaseerd.
MI-Sider for Life