Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

Citaat van: AL op november 28, 2015, 23:11:46
Als er puntentaftrek komt, ben ik benieuwd hoeveel dat gaan worden.

Kunnen er maximaal nog 9 zijn. Daarna volgt intrekking licentie.

moodygrunn

Citaat van: Marc S op november 28, 2015, 23:41:43
Kunnen er maximaal nog 9 zijn. Daarna volgt intrekking licentie.

Dat is puntenaftrek obv de financiele huishouding. Voor fraude (waar het eigenlijk op neerkomt) gelden misschien andere regels.
In Henk en Sandor we trust

Shar

Citaat van: Marc S op november 28, 2015, 23:41:43
Kunnen er maximaal nog 9 zijn. Daarna volgt intrekking licentie.
Waarom kunnen het er maximaal 9 zijn?

Lore

Citaat van: moodygrunn op november 29, 2015, 00:44:43
Dat is puntenaftrek obv de financiele huishouding. Voor fraude (waar het eigenlijk op neerkomt) gelden misschien andere regels.

Niet eigenlijk op neerkomt, het is fraude! En daarom kun je eigenlijk alleen maar aan de allerzwartste straffen denken. Ik ben alleen bang dat de KNVB dit niet durft.

666

Citaat van: Lore op november 29, 2015, 09:21:52
Niet eigenlijk op neerkomt, het is fraude! En daarom kun je eigenlijk alleen maar aan de allerzwartste straffen denken. Ik ben alleen bang dat de KNVB dit niet durft.

Buiten dat zijn ze ook nog recidivist.. Ze hebben al 2x eerder punten aftrek gehad voor het gevoerde financiële wanbeleid.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Marc S

#4625
Citaat van: Shar op november 29, 2015, 08:28:23
Waarom kunnen het er maximaal 9 zijn?

Er mogen maximaal 15 punten worden afgetrokken voordat de licentie wordt ingenomen. Vorig jaar gingen er al 6 af. Waarom ze voor 15 hebben gekozen weet ik niet. Maar dit is wat ik heb meegekregen.

Shar

Citaat van: Marc S op november 29, 2015, 11:46:09
Er mogen maximaal 15 punten worden afgetrokken worden voordat de licentie wordt ingenomen. Vorig jaar gingen er al 6 af. Waarom ze voor 15 hebben gekozen weet ik niet. Maar dit is wat ik heb meegekregen.
Ok, bedankt voor de toelichting.

Lore

Citaat van: Marc S op november 29, 2015, 11:46:09
Er mogen maximaal 15 punten worden afgetrokken voordat de licentie wordt ingenomen. Vorig jaar gingen er al 6 af. Waarom ze voor 15 hebben gekozen weet ik niet. Maar dit is wat ik heb meegekregen.

Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik kan mij voorstellen dat dit anders wordt beoordeeld dan het financiële wanbeleid?

Marc S

Citaat van: Lore op november 29, 2015, 13:54:19
Ik heb er helemaal geen verstand van, maar ik kan mij voorstellen dat dit anders wordt beoordeeld dan het financiële wanbeleid?

Dat zou logisch zijn, maar dit is iets wat ik heb meegekregen. Kan zijn dat ik er voledig naast zit :p

Scc01

Wanneer wordt dit bekend gemaakt?

Lore

Citaat van: Scc01 op november 29, 2015, 18:13:00
Wanneer wordt dit bekend gemaakt?

Ik dacht ergens in april pas

PePe

Teletext 30-11-2015

De gemeente Enschede is bereid FC   
Twente de helpende hand toe te steken.
Het college van B&W wil de noodlijdende
club een garantstelling van 32 miljoen
euro verlenen.De gemeenteraad moet hier
op 14 december nog wel mee instemmen. 
                                       
De gemeente leende FC Twente eerder 17
miljoen euro.Door de garantstelling kan
de club geld lenen bij de bank,waarmee
FC Twente de lening van de gemeente kan
terugbetalen en zijn schuldeisers kan afkopen.                               
                                       
In de nieuwe overeenkomst raakt de club
wel het stadion kwijt.De Grolsch Veste
wordt ondergebracht in een stichting. 
Dat zorgt voor een lastenverlichting   
van vier miljoen euro per jaar.

Lore

Ik vind het nogal raar dat de gemeente het stadion koopt. Dit is toch geen taak van een gemeente?

Ik zag trouwens vanavond Van Oostveen spreken over Twente. Hij was duidelijk, er zijn maar twee sancties mogelijk: een boete of intrekking van de licentie. En hij noemde erbij dat Twente een aanwinst is voor het Nederlandse voetbal. Voor mij duidelijk, Twente krijgt een boete....

moodygrunn

Citaat van: Lore op december 01, 2015, 21:45:23
Ik vind het nogal raar dat de gemeente het stadion koopt. Dit is toch geen taak van een gemeente?

Ik zag trouwens vanavond Van Oostveen spreken over Twente. Hij was duidelijk, er zijn maar twee sancties mogelijk: een boete of intrekking van de licentie. En hij noemde erbij dat Twente een aanwinst is voor het Nederlandse voetbal. Voor mij duidelijk, Twente krijgt een boete....

Misschien voorwaardelijk intrekken van de licentie + boete?

Maargoed, een boete is die club natuurlijk ook niet mee geholpen. Zit je al in de financiele ellende, krijg je er ook nog een boete bovenop
In Henk en Sandor we trust

NRG

Citaat van: Lore op december 01, 2015, 21:45:23
Ik vind het nogal raar dat de gemeente het stadion koopt. Dit is toch geen taak van een gemeente?

Ik zag trouwens vanavond Van Oostveen spreken over Twente. Hij was duidelijk, er zijn maar twee sancties mogelijk: een boete of intrekking van de licentie. En hij noemde erbij dat Twente een aanwinst is voor het Nederlandse voetbal. Voor mij duidelijk, Twente krijgt een boete....

De licentiecommissie kan inderdaad geen puntenaftrek opleggen, maar de licentiecommissie kan, als er sprake is van misleiding, wel de tuchtcommissie inschakelen. En die kan wel een puntenstraf uitdelen.