Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door RotterdamLeeuwarden, januari 16, 2013, 22:56:30

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

En bij DKV heerst weer onrust en onvrede over hun huidige bestuur :_schater

Dokkumer

Citaat van: zeewolde op augustus 04, 2015, 11:47:01
En bij DKV heerst weer onrust en onvrede over hun huidige bestuur :_schater
Mooi.. Hoe meer stront daar naar buiten hoe beter :P

Marc S

Oh? Vertel wat gebeurd daar?  :_schater

Dokkumer

CiteerNiemand hoeft zich af te vragen wat de redenen zijn voor de terugval bij dkv. Die redenen worden door verschillende forumleden hier regelmatig aangegeven. Maar de boodschap moet door de ontvangende partij (de overige forumleden) wel op waarde worden geschat. Niet iedereen hoort graag dat het mijn zijn eigen clubje zo slecht gaat. Ik heb in een aantal posts al aangegeven dat het naar buiten toe weliswaar redelijk rustig is, maar dat het binnen de muren van de gierkelder alles behalve vlekkeloos verloopt. De commerciële afdeling is werkelijk één groot drama met veel te veel mensen die in hun positie niet functioneren of de kwaliteiten niet hebben. De sponsoren zijn uitermate ontevreden over de communicatie van de club naar hun toe. Op de afdeling werken mensen die er in mijn optiek niet horen te werken. Jaren geleden riep ik al dat de afdeling niet functioneert en er is nooit de bezem doorheen gehaald. Sponsoren zijn ontevreden over de wijze waarop van der Wiel functioneert en de ergernis over het feit dat nu Riemer weer terug is aan de macht komt hier nog eens bovenop. Ook dit seizoen weer een verdere daling van het aantal sponsoren. En de daling zoals die bij ons heeft plaatsgevonden is ongeevenaard. Geen enkele club die in deze tijden van crisis 75 procent van zijn sponsoren is kwijtgeraakt. (N.B. van de oorspronkelijke 1200 bedrijven zijn er nog maar 400 over en zijn er 800 gestopt (gelukkig komen er af en toe wel ook nieuwe bij maar dit is echt een druppel op de gloeiende plaat). En iedereen die dit schuift onder de kop economische crisis steekt zijn hoofd in het zand. Na de feanrevolutie had de organisatie opnieuw op poten moeten worden gezet met onafhankelijke nieuwe bestuursleden die aangesteld worden op basis van hun kwaliteiten en niet zoals nu gebeurd is op basis van het feit dat ze uit het kamp Riemer komen. Ik kan hier werkelijk wel honderd voorbeelden geven van schrijnende misperen van de club op gebied van communicatie naar sponsoren en supporters. Onder Veenstra werden mensen asociaal behandeld en het is goed dat deze meneer van het toneel is verdwenen maar nog altijd is de wijze waarop de club met mensen omgaat soms ronduit schandalig te noemen. Ik ga hierover later wel eens een stuk posten met daarin tal van voorbeelden waar een paard de hik van krijgt.

Ik ben op dit moment vrij negatief en dat komt omdat ik echt kwaad ben hoe de club op dit moment reilty en zeilt. Als er geen verandering in komt dan gaat deze club gewoon naar de sodemieter. Slecht beleid betaald zich vanzelf uit in teruglopende supporter- en sponsoraantallen. En dus een begroting die weer verder terug moet. Iedereen maar roepen dat we het niet snappen dat we niet kunnen concurreren met clubs als AZ. En met de schrikbarende daling van sponsorgeld moet de club wel miljoenen in kas hebben om de toekomst te kunnen overleven.

Benieuwd hoeveel kritiek ik nu weer krijg na deze post. Dat het wel meevalt en dat wer redenen zijn etc etc. Nou ik roep al jaren dat het niet meevalt en de cijfers zullen mij gelijk geven.

Edit: Een stukje in de Telegraaf lijkt mij in elk geval gelijk te geven. Blij dat het stichtingsbestuur zijn verantwoordelijkheid neemt en laat onderzoeken of de club goed functioneert. Alleen hoop ik dat we niet zullen gaan meemaken dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken. Geen halve maatregelen maar iedereen binnen de club die niet goed functioneert eruit gooien. Op alle afdelingen. Juiste mensen op de juiste plekken. Alleen dan kan de weg omhoog ingeslagen worden.

Marc S

Gaat weer goed daar dus!  :y

poelie-lwd

Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2015, 11:40:58
Ondertussen huurt Vitesse de vijfde (!) speler van Chelsea. Hier zou ik me als supporter zo langzamerhand toch niet meer prettig bij voelen.

Die hebben hun ziel jaren geleden al verkocht. Het went schijnbaar....
Iedereen heeft recht op mijn mening.

poelie-lwd

Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Citaat van: poelie-lwd op augustus 04, 2015, 14:41:25
Hulde voor de schrijver  _O_
Juist niet... Ze horen daar als makke schapen achter hun grote Lijer aan te lopen ;)

moodygrunn

http://fd.nl/ondernemen/1114028/voetbalclubs-op-zoek-naar-aandeelhouders
http://fd.nl/binaries/33/04/65/krant-20150807-0-012-039.pdf


Worden Brabantse bedrijven als Philips, ASML en VDL Groep aandeelhouders van PSV? Als het aan de Eindhovense voetbalclub ligt wel. De afgelopen jaren hebben al meerdere clubs de stap gezet om het eigendom, dat voorheen in handen was van een vereniging of stichting, te delen met investeerders. Inclusief PSV zouden nu acht clubs in de eredivisie (deels) particuliere aandeelhouders hebben.

Het plan om grote bedrijven aan zich te binden via de uitgifte van aandelen heeft PSV afgekeken van Bayern München. De club ging vorig jaar op bezoek bij de Duitsers om de constructie te onderzoeken. De Duitse club verkocht al in 2002 een 10%-belang aan sportmerk Adidas. In 2009 en 2014 traden ook automerk Audi en verzekeraar Allianz toe als aandeelhouders. De drie bedrijven hebben nu gezamenlijk 25% van de club in bezit, die daarvoor in totaal € 275 mln ontving.
Wang Hui

Alternatieve financiering

Voetbalclubs kunnen steeds moeilijker aan financiering komen. Banken werkten al nooit mee en ook de financiële ondersteuning van gemeenten is verleden tijd. Brussel ziet dit als ongeoorloofde staatsteun. Clubs zijn daardoor aangewezen op financiering van particulieren. Maar te veel leningen op de balans komt de financiële gezondheid niet ten goede. Dus zijn clubs op zoek naar alternatieven.

Inmiddels zijn drie clubs in de eredivisie geheel in handen van individuen: FC Utrecht van Frans van Seumeren, Vitesse van de Rus Alexander Tsjigirinski en ADO Den Haag van de Chinees Wang Hui. AZ was in handen van Dirk Scheringa, maar is na het debacle met DSB sinds 2010 weer in handen van een stichting. Ajax (via de beursnotering in 1998), De Graafschap, Feyenoord en NEC hebben het eigendom gedeeltelijk overgedragen aan particuliere investeerders.

Feyenoord gered door investeerders

NEC heeft eind 2011 leningen van investeerders omgezet in aandelen, waardoor de Nijmeegse club nu voor 20% in handen is van particulieren. NAC Breda, dat vorig seizoen degradeerde uit de eredivisie, deed in 2014 hetzelfde toen 21 particulieren hun lening omruilden voor aandelen.

Feyenoord werd in 2012 gered van de financiële ondergang door een kapitaalinjectie van € 30 mln door de 'Vrienden van Feyenoord'. Deze groep particuliere investeerders kreeg daarvoor in ruil een belang van 49% in de club. De afgelopen jaren stortten deze redders nog enkele miljoenen meer in de kas, maar het belang zal volgens afspraken nooit boven de 50% komen.

Aandeelhouders De Graafschap

De Graafschap startte in 2013 een plan om particuliere aandeelhouders te werven. Volgens financieel directeur Matthijs Dam had dit de voorkeur boven leningen en heeft het voor alle partijen voordelen. 'Voor de club is er geen 'verplichting' kapitaal terug te storten, voor de aandeelhouders is het een middel om te kunnen toetsen of het geld een goede bestemming krijgt.'

Daartoe hebben deze aandeelhouders, die volgens afspraken ook niet meer dan 50% van de aandelen kunnen bezitten, specifieke rechten gekregen. 'Tot de bijzondere rechten horen naast dividend de goedkeuring van de begroting, eventuele afwijkingen daarin en de benoeming van eindverantwoordelijken', aldus Dam. Met succes: 'Het plan was om € 3 mln op te halen, inmiddels is voor € 2,9 mln geplaatst.'

Fans van voetbalclubs met particuliere aandeelhouders hoeven voorlopig niet te vrezen voor de aantasting van de identiteit van hun club. De zeggenschap over naam, logo, speelstad en clubkleuren zijn in alle gevallen via bijzondere en prioriteitaandelen ondergebracht bij onafhankelijke stichtingen.

    Eredivisie Meer ongezonde clubs

    De nationale voetbalbond KNVB houdt drie keer per jaar de financiën van alle betaaldvoetbalclubs tegen het licht. Daarbij worden de clubs in drie categorieën ingedeeld, van slecht (I) naar goed (III). Bij het vorige meetmoment in mei van dit jaar waren acht clubs ingedeeld in de gezonde categorie III. Dat was nog niet eerder voorgekomen.

    Het financieel gezonde Go Ahead Eagles is inmiddels gedegradeerd, FC Groningen is teruggeplaatst naar categorie II en de financiële zorgenkindjes NEC en Roda JC zijn gepromoveerd. Het aantal gezonde clubs is daardoor nu gedaald naar zes. Wellicht zijn het er zeven: AZ wilde zijn KNVB-rapportcijfer niet prijsgeven.

    Vergeleken met de start van de competitie vorig jaar is het aantal clubs onder 'verscherpt toezicht' in de eredivisie verdubbeld naar vier. Het geplaagde FC Twente zat vorig jaar al in de laagste categorie, net als NAC dat nu gedegradeerd is. Sinds het meetmoment van december 2014 staat PEC Zwolle eveneens onder verscherpt toezicht. NEC en Roda JC zijn daar na de promotie dus bijgekomen.

    FC Twente moest al twee keer een gewijzigde jaarrekening deponeren. Oorzaak: verschillen in boekhoudkundig inzicht tussen de voetbalclub en KNVB. Een club die onder verscherpt toezicht staat, moet via een herstelplan binnen drie jaar weer uit categorie I komen. Voor FC Twente, dat nu twee jaar in die categorie zit, is komend seizoen financieel gezien dus het jaar van de waarheid.

    De club uit Enschede gaat dan ook op kleinere voet leven. De afgelopen twee jaar is de begroting verlaagd van € 46 mln naar € 35 mln. Lagere begrotingen zijn ook te vinden bij Vitesse en Ajax. Als beursgenoteerd bedrijf geeft Ajax weliswaar zijn begroting niet vrij, maar doordat dit jaar geen Champions League wordt gespeeld mist de club circa € 28 mln aan inkomsten. Dat verlies wordt voor een klein deel goedgemaakt door de verhoging van de prijzen van seizoenkaarten.

In Henk en Sandor we trust

AL

Wat zijn de verwachtingen voor dit seizoen in de eredivisie?
Wie wordt kampioen? Welke ploegen  eindigen onderste 3 en wie wordt topscorer?
En nog het belangrijkste wat gaat Cambuur doen en wie wordt topscorer van Cambuur?

speculeter

Psv word kampioen.
Onderste 3....graafschap.excelsior.nec.
Luuk de jong wordt topscorer.
Cambuur eindigt als 12e.
Berisha topscorer met 13 doelpunten.

AL

Ajax kampioen.
Onderste 3: Ado, Roda en Graafschap.
Topscorer: Luuk de Jong.
Cambuur: 12e
Topscorer: Berisha en vd Streek 10 doelpunten.

Collingwood

Wordt denk ik een heel spannende competitie, zowel boven- als onderin. Volgens mij kunnen zowel Ajax, PSV als Feyenoord kampioen worden, hoewel ik de eerste twee iets meer kansen toedicht. Onderin schat ik De Graafschap en Roda in als op dit moment de iets mindere teams. Daarboven zit het heel dicht bij elkaar met Heracles, NEC, Willem II, Excelsior, ADO en Cambuur. Ik denk dat wij als bovenste van dit groepje eindigen, dus ergens onderaan de middenmoot. Topscorer van de competitie wordt Luuk de Jong. Bij Cambuur wordt het Ogbeche, Berisha of Van de Streek (omdat Ogbeche en Berisha elkaar zullen afwisselen in de spits en dus minder wedstrijden zullen spelen).
Kalmte alleen kan u redden.

Tukker

PSV kampioen
Laatste drie NEC, Excelsior, Graafschap
Topscorer Kramer 23
Clubtopscorer Ogbeche 12
Cambuur 14e
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

jeff

PSV Kampioen
Laatste drie : Excelsior,  De graafschap, nec
Topscorer : Luuk de Jong 21
Cambuur : 13de
Club topscorer : Ogbeche 11